eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💠نگاه قرآن به گفت و گوی #ادیان و مذاهب ♦️بارزترین آیه نسبت به موضوع گفت و گوی ادیان و مذاهب، آیه شریفه "قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ" میباشد. با الهام گیری از این آیه شریفه چند نکته قابل توجه است. نکته اول؛ این آیه شریفه پیامبر اکرم(ص) را به گفتگوی با اهل ­کتاب امر می­ کند. امر هم ظهور در وجوب دارد. یعنی تا قرینه ­ای نباشد ما شرعاً امر را دالّ بر وجوب می­ دانیم و اینجا نه تنها قرینه صارفه از وجوب نداریم بلکه مؤید داریم؛ لذا مدلول این آیه کریمه وجوب دعوت اهل­ کتاب و گفتگوی با آنها بر پیامبر(ص) است. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/HCLX1 @feraghvaadyan
♨️نقد شیطان پرستی رتبه نخست کتاب‌های انتقادی در موضوع عرفان‌های کاذب ▪️تاکنون نزدیک به ۲۴۵ عنوان کتاب در موضوع نقد پیرامون نوظهور در کشور منتشر شده است. از این تعداد کتاب، ۶۵ عنوان (حدود ۲۶ درصد) به نقد و بررسی «شیطان پرستی» اختصاص دارد. این آثار از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه نشر شده و تا سال ۱۳۹۲ با رشد فزاینده ای در انتشار آنان مواجهیم. مهمترین عواملی که به رواج گسترده این کتاب ها که برخی از آنها به چاپ بیستم نیز رسیدند، موج وسیع نقد و بررسی شیطان گرایی در رسانه ها و جوامع دانشجویی بود. 💢 عمده نقدهای منتشره در موضوع شیطان پرستی، چه در حوزه مکتوب و چه در کارگاه ها و برنامه های چندرسانه ای، از توصیف غلط این پدیده رنج می برد. بسیاری از نمادها به نفع این جریان مصادره و تا مدتی تب نمادگرایی و معرفی نمادهای در اقصی نقاط کشور به چشم می خورد. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/wPP9Q @feraghvaadyan
❌نقش صوفی‌گری در سیاست خارجی آمریکا(2) 👈🏻تمرکز بر ایران ▪️در اسناد سیاست راهبردی امریکا، مطالب زیادی در خصوص اهمیت ایران در جریان تصوف و لزوم تمرکز بر آن وجود دارد: «اما در ایران در یک دهه گذشته، موج بزرگی از در اشکال مختلف به راه افتاد. بسیاری از کتاب‌هایی که نویسندگان غربی راجع به عرفان و تصوف نوشتند، به فارسی ترجمه شد. برخی تشکیلات شناخته‌شده صوفی‌ها که در ایران فعال هستند و شاخه‌هایی در اروپا و آمریکا دارند، عبارتند از: تشکیلات نعمت‌اللهی، قادریه (محبوبعلی شاه، پیر مراغه) که شریعت را مد نظر قرارداده و به مناسبت اسلامی و شیعی، مجالسی برپا می‌کنند، نعمت‌اللهی گنابادی، شمسیه، ذهبیه و در بین سنی‌ها، نقشبندیه و قادریه که در کردستان، فعال هستند. 🔻صوفی‌گرایی، نماد جهان‌وطنی عقلانیت و ابعاد روحانی و معنوی اسلام است که می‌خواهد با سایر ادیان و فرهنگ‌های ابراهیمی در مکاشفه‌های روحی، تعامل داشته باشد. از آنجا که صوفی‌گری از طریق تجار و مسافرت کردن علما گسترش یافت، توانست هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی، مخاطبانی جذب کند.»(1) ▫️بر اساس همین نگرش است که در نشست‌های -به‌اصطلاح- «آزادی ادیان» برگزارشده در امریکا طی سال‌های اخیر، همواره بیانیه‌هایی در خصوص نقض حقوق گنابادی –به‌ویژه پس از غائله گلستان هفتم اسفندماه 1396- یا ادعای «حصر» رئیس فرقه مزبور(نورعلی تابنده) از سوی شرکت‌کنندگان صادر شده‌، بی‌آنکه به اقدامات و تحرکات ایشان در حوزه تهدید امینت ‌ملی و اعتقادی اشاره گردد. 1. «نقش بالقوه صوفی گری درسیاست خارجی آمریکا»، مجله ویستا به نقل از روزنامه جمهوری‌اسلامی ایران. https://t.me/feraghvaadyan/6825 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بعضی از شبانان ایرانی به گناه جنسی مبتلا شده اند! ❗️اعتراف هرمز شریعت پناهی مدیر یکی از شبکه‌های #مسیحی به فساد در #کلیسا‌های_خانگی ایرانی؛ وی همچنین به کلاهبرداری توسط #کشیش‌ها نیز اشاره کرده است. موضوعی که در گفتگو‌های مستبصران مسیحی با نشریه «روشنا» با صراحت گفته شده بود و این بار از زبان خود گردانندگان جریان تبشیر بیان می‌شود. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⁉️پایان «مجذوبعلي شاه»؟ 🔸🔹فرقه گنابادی و چالش‌های قطبیت؛ تحلیلی بر آخرین تحولات دراویش گنابادی ✍🏻روزهای گذشته، ایامی پرتلاطم برای دراویش گنابادی بود؛ «نورعلی تابنده»، قطب سالخورده فرقه به سبب مشکلات ناشی از کهولت سن در بیمارستان بستری شد و حال و روز خوبی نداشت. 🔸این مسئله، جوش و خروشی نهانی در میان دراویش بر پا کرد. در این میان،‌ گروه‌ها و جناح‌‌های رقیب داخلی، هر یک از موضعی خاص نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند تا بار دیگر شاهد چنددستگی حاکم بر فرقه باشیم. 👈🏻با وجود تأکید ظاهری تمام جرگه ها بر «لزوم اتحاد و پرهیز از تفرقه»، اما اعمال و مواضع، حکایت از حقایقی دیگر دارد. وخامت حال تابنده، ولوله‌ای در میان جریان‌های رقیب –مدعی جانشینی- می‌اندازد و هر یک می‌کوشند بهترین اقدام را در مسیر تحقق منویات خویش عملی سازند. 🔹برخی شخصیت‌ها و منتسبان از خارج از کشور برای ملاقات وی می‌آیند، عد‌ه‌ای با هجمه و تخریب شخصیت جانشین معرفی‌شده از سوی تابنده(علیرضا جذبی، از مشایخ فرقه) سعی در کارشکنی دارند، شماری به طرفداری از یکی از مشایخ مطرح و مدعی جانشینی می‌پردازند، جرگه‌ای نیز با برگزاری جلسات مخفیانه و آشکار، مسیر و رویکرد تازه خود را در شرایط کنونی، طراحی می‌نمایند. 👈🏻و تمام این‌‌ها، ترجمان همان عبارت «چالش قطبیت» در فرق درویشی است که فرقه گنابادی نیز از آن مستثنی نمی‌باشد. چالشی مهم و حیاتی که آینده فرقه بدان وابسته است. 🔺 تابنده را در مرور کارنامه فکری‌-عملی‌اش باید قطبی متفاوت برای دراویش گنابادی، ارزیابی کرد که می‌توان ادعا کرد در دروان قطبیت وی، چالش‌برانگیزترین مسائل و فراز و نشیب‌های دارای تم اجتماعی-سیاسی در فرقه مزبور رقم خورد؛ امری که فرقه گنابادی را در مسیری تازه از درویشی‌گری قرار داده‌است. 🔺 با وخامت حال تابنده و بلند شدن زمزمه‌های جانشینی این و آن در فرقه، با دو مسئله اساسی مواجه هستیم: 1️⃣نخست آنکه، با توجه به شرایط بحرانی و پیچیده حاکم بر فرقه، آیا اساساً از این چالش و پیچ تاریخی به سلامت عبور خواهد کرد یا اینکه همچون برخی دیگر مصادیق موجود در تاریخ، دستخوش پیامدهایی چون انشعاب، تجزیه، اضمحلال و دی یک کلام، تحول ماهوی-ساختاری خواهدشد؟ 2️⃣دوم اینکه، جانشین قطب فعلی –فارغ از جناح‌بندی‌های تندرو، میانه‌رو موجود در فرقه- به لحاظ شخصیتی-عملی چه اثاری بر فرقه مترتب خواهدشد و آیا تحولات ناشی از مدیریت نورعلی تابنده همچنان بر دراویش گنابادی، حاکم خواهد بود یا اینکه به مرور رنگ می‌بازد و فرقه را به لحاظ بینشی-عملی در مسیری تازه قرار خواهدداد؟ ◀️به نظر می‌رسد، سال 98 را باید جزء یکی از نقاط‌عطف فرقه گنابادی تحلیل کرد. 📚بخش تحلیلی روشنگر https://www.instagram.com/p/B3_caBshIcs/?utm_source=ig_web_copy_link @Feraghvaadyan
💢 بهاء الله همان حضرت مسیح(ع) است?! 🔷فرقه بهائیت دارای اعتقادات عجیبی است که با آموزه های دیگر ادیان الهی تطابق ندارد. یکی از این اعتقادات موعود بودن سرکرده فرقه است که میرزا حسینعلی نوری را همان حضرت مسیح می‌دانند. عبدالبهاء برخلاف پدرش رجعت حضرت مسیح(ع) را «حضرت اعلی» یعنی« باب» معرفی می‌نماید و خطاب به بهائیانی که در این مسئله دچار اختلاف شده بودند، می‌گوید:« در خصوص رجعت ثانوی حضرت مسیح، مرقوم نموده بودید که در میان احبا اختلاف است. سبحان الله، بکرات و مرات از قلم عبدالبهاء جاری و نص صریح قاطع صادر که مقصود در نبوات از رب‌الجنود و موعود جمال مبارک و حضرت اعلی است و باید عقاید کل مرکوز بر این نص صریح قاطع باشد»(1) 👈🏻آنچه میان کنونی متداول است دیدگاهی است که شوقی افندی درباره رجعت حضرت مسیح(ع) دارد که معتقد است بهاءالله همان مسیح موعود است که رجعت نموده و همراه باب که مدعی مهدویت بوده ظهور کرده است. @feraghvaadyan
💢 دلدادگی رسانه تبشیری به صهیونیست ها 🔘 رسانه منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی: نگاه مردم اسرائیل به ایران، ترکیبی از توهم و تنفر است! ↩️ البته جای تعجب ندارد وقتی این رسانه ها تحت حمایت وتأمین مالی رژیم غاصب صهیونیستی هستند باید هم چنین اخباری را منعکس کنند. @feraghvaadyan
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅یادی از شهدای جنگ تحمیلی در شبکه قرآن سیما @feraghvaadyan
❗️واکنش دوگانه رسانه تبشیری در خصوص محدودیت‌های مذهبی 🔘رسانه تبشیری که به هنگام برخورد شدید مقامات چینی با مسلمانان این کشور با ادبیاتی همگرایانه، محدودیت‌های مذهبی علیه #مسلمانان این کشور را تائید می‌کرد حالا با تخریب کلیسا و دستگیری کشیشان توسط این کشور را مورد انتقاد قرار داده است. ↩️در اندیشه تبشیری‌ها، فقط محدودیت علیه #مسیحیان، تشدید آزارهای مذهبی است! @feraghvaadyan
⭕️ تعطیلی بی فایده انجمن حجتیه 💢امام در پاسخ به سؤال «آیت‌الله گرامی» در خصوص #انجمن_حجتیه فرمودند: « ... راجع به شخصى كه مرقوم شده بود جلساتش، ضررهايى دارد؛ از وقتى مطلع شده‏ام، تأييدى از او نكرده‏ام و ان شاء‌اللَّه تعالى نمى‏كنم.»(1) با توجه به سخنرانی امام در سال 1362 که به تعطیلی انجمن انجامید، گویا ایشان با هوشياري دريافته بود که تعطيلي انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و عدم قدرت در رويارویي با رهبر انقلاب بوده‌است. امام(ره) در يک جلسه خصوصي با اشاره به اينکه انجمن، خود را «تعطيل» کرده، نه «منحل»، این اقدام را بي‌فایده خواندند. 📚1.صحیفه امام خمینی، ص 357.نامه به آقای گرامی، 1350 ه.ش. https://www.instagram.com/p/B4EyVCPBEQq/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
♨️ ماهیت وجودی رسانه های تبشیری 🔹 با مشاهده اخبار رسانه های تبشیری، بیشتر متوجه جریان‌ حامی این رسانه‌ها یعنی #مسیحیت_صهیونیستی می شویم. مطالب منتشره در این رسانه ها به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها از اعمال محدودیت‌های مذهبی علیه مسلمانان استقبال می‌کنند اما در برابر تخریب کلیسا و یا یهودی ستیزی دراروپا و آمریکا به شدت ابراز نگرانی می‌کنند. 👈🏻 این رسانه‌ها که بیشتر کارکرد سیاسی دارند همواره می‌کوشند اخبار منفی ایران را با سیاه نمایی منعکس کرده و از طرفی در صدد تطهیر چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی هستند. @feraghvaadyan