♨️رابطه دین داری و رضایت مندی از زندگی
▪️آسایش و #دین، دستمایه تحقیق گروهی از پژوهشگران در سال ۱۹۸۶ بود که در یک نمونه ۸۳۶ نفری با سن بالای شصت در نیمه غربی امریکا بررسی شد، تا میزان و چگونگی ارتباط دین داری را با روحیه و رضایت از زندگی دریابند. شرکت کنندگانی که بیشتر در کلیسا حضور می یافتند، #دعا می کردند، کتاب مقدس می خواندند یا فوق العاده به عقیده شان پایبند بودند، به میزان قابل توجهی بیش از آنها که درگیری کمتری با دین داشتند، از آسایش برخوردار بودند. این نتیجه، مستقل از جنس سن، نژاد، سلامت جسمانی، وضعیت مالی یا سطح حمایت اجتماعی صادق بود.
🔸جفری لوین و کریستوفر الیسون، تحقیقات جامعه شناختی و روان شناختی گسترده ای درباره رابطه بین #تعهد_دینی و آسایش (که دو مؤلفه مهم در حوزه شناختی اند) در تمام گروههای سنی، و نه فقط برای افراد مسن تر، انجام دادهاند. به علاوه، آنها در تحقیقشان این رابطه را روی نمونه های تصادفی از اشخاصی که در سراسر آمریکا زندگی می کنند، بررسی کرده اند. در یک سلسله مقالات علمی مهم، این پژوهشها همبستگی مثبتی را بین تعهد دینی و آسایش در افرادی از هر سن، گزارش داد.
@feraghvaadyan
♨️دستاوردهای معرفتی حضور خدا در زندگی انسان
🔹انسانی که از منظر تعقل و خردگرایی به خود و #خدا و سپس به جهان می نگرد، دستاوردهای فراوانی از حضور آن موجود والا در دستگاه معرفتی خود می یابد. انسان دین دار، جهان را دارای منشأ واحدی می داند که نه تنها آن را به وجود آورده (الله خالق کل شیء)، بلکه همیشه آن را اداره می کند (وهو على کل شیء وکیل) (وهو رب کل شیء).
🔻با توجه به این نگرش، رابطه او با خالق، با دیگر روابط انسانیاش تفاوت اساسی خواهد داشت و تمام حوزه های #معرفتی، انگیزشی و رفتاری او را در برمی گیرد؛ زیرا او به معرفتی دست می یابد که تمام زندگی اش را تحت تأثیر قرار میدهد.
@feraghvaadyan
❌سودجویان و تبلیغ جریان های انحرافی در فضای مجازی
▪️ عدم نظارت به فعالیت ها در فضای مجازی موجب شده تا برخی سودجویان با تبلیغات گسترده ضمن ترویج #جریانهای_انحرافی در جامعه با فروش اقلام و ادوات لازم برای خرافات و انحرافات اقدام به مال اندوزی میکنند.
❗️#مدیتیشن، #قانون_جذب، چله پاکسازی با آب، فروش دستبند و گردنبندهای انرژی و آموزش و تعالیم شبه عرفانهای شرقی از جمله مواردی است که در فضای مجازی به وفور دیده می شود.
@feraghvaadyan
💢هویدا نخست وزیر بهائی پهلوی
🔻هر چند هویدا علاوه بر وابستگی به بهائیت، فراماسون نیز بود، اما قطعاً اولین نخست وزیر فراماسونی درتاریخ ایران به حساب نمیآمد و این اولین را صرفاً میتوان از جهت پیوند با سازمان #بهائیت وابسته به صهیونیست دانست. افراد بهائی چون هویدا با هدایت صهیونیستها آن چنان بر فرهنگ این مرز و بوم تاختند که حتی اعتراض جریانات غرب باور، اما غیروابسته بلند شد.
🔹پیوند عمیق بهائیها و #صهیونیسم از زبان افرادی چون فریدون آدمیت نیز جالب توجه است: «عنصر #بهائی چون عنصر جهود (صهیونیست) به عنوان یکی از عوامل پیشرفت سیاسی انگلیس در ایران درآمد. نتیجه این که از جهودان نیز کسانی به این فرقه پیوستند و همان میراث سیاست انگلیس به آمریکا نیز رسیده است.» (1) به طور قطع واگذاری پستهای مهمی چون نخست وزیری به امیرعباس هویدا، وزارت خارجه به غلام عباسی آرام، وزارت جنگ به سپهبد اسدالله صنیعی و ... با وجود حساسیت مردم ایران به بهائیت، غیرحسابگرانه نبوده است. برای نمونه مئیر عزری (سفیر وقت اسرائیل در ایران) به صراحت اظهارات هویدا را در مورد به کارگیری مسئولانی که به نوعی مورد عنایت محافل یهودی بین المللی اند منعکس میکند.
📚1.فریدون آدمیت، امیرکبیر و ایران، صص 458-457.
@Feraghvaadyan
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلالات روانی سرکرده فرقه حلقه‼️
@feraghvaadyan
⭕️ ظرفیت های دین برای پاسخ گویی به انتظارات بشر
🔸دین، توانمندی و ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای پاسخ گویی به نیازها و سوال های انسان دارد؛ نیاز به امور معنوی و عبادی، نیاز به آموزه های اخلاقی، نیاز به تئوری های اجتماعی و اقتصادی از جمله مهمترین نیازها و انتظارات بشر از دین می باشد که دین ظرفیت ها و توامندی های لازم برای پاسخ گویی به این مولفه ها را دارد و با مراجعه به کتب، متون و #آموزههای_دینی، این گزاره تصدیق می شود.
🔹اولین و مهمترین خصوصیتی که #دین را برای پاسخ گویی هرچه بهتر و کارآمد تر آماده می کند، جامع بودن اندیشه دینی می باشد. با این توضیح که شارع حکیم که دین و آموزه های دینی را تدوین نموده است، و یکی از مولفه های اساسی در این تدوین، جامع بودن اندیشه دینی بوده و این نکته را مورد تاکید قرارداده است.
♦️جامع بودن دین است که می توان مقدمه ای برای حضور و فعالیت کارآمد دین در تمام عرصه های فردی و اجتماعی باشد. فردی که نیاز به امور #معنوی و اخلاقی دارد، آموزه های فردی دینی را طلب می کند و در مقابل، جامعه ای که نیاز به الگوهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای حکمرانی دارد، تاکید بر آموزه های اجتماعی و کلان دینی دارد که درصدد استفاده از این دسته ظرفیت های اندیشه دینی دارند و در هر دو بعد مذکور، اندیشه دینی، توانمندی ورود و پاسخ به سوالات و چالش های موجود را دارد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🛑 انجمن حجتیه و اندیشه مرده انتظار
💢یکی از افرادی که تئوری انفعال در انتظارمهدوی را به چالش کشیده شهید دکتر بهشتی است . نظریه ای که از اصول اساسی #انجمن_حجتیه به شما میكود. شهید بهشتی چنین میگوید: «امیدوار هستم ما با اعتقاد به امام زمان یک عامل دیگر بر عوامل زنده ماندن اسلامی و اجتماعیمان افزودهباشیم، از حالت پژمردگی و خمودی به درآییم و حالت مردم زندهای که - حتی خود را از نعمت رهبر الهی بهرهمند میدانند - به خود بگیریم، اتفاقاً این جملهای که عرض میکنم خیلی مربوط است به یک مطلبی که آقای پروفسور کُربَن - استاد اسلامشناسی و سبکشناسی دانشگاه بردو در فرانسه گفته بود. در یکی از سفرهایش به ایران ضمن بحث مفصلی که در نخستین جلسات آشنایی با آقای طباطبایی مطرح میکرد، میگفت که اعتقاد به امام زمان یکی از مسائل بسیار زنده و ارزندة شیعه 12 امامی است برای اینکه آن حالت مردگی که در ما #مسیحیان و در پیروان ادیان یا حتی مذاهب دیگر اسلامی، از نظر انقطاع ارتباط میان بشر و خدا وجود دارد، از مجرای رهبران الهی، آن حالت در شما شیعه دوازده امامی وجود ندارد.
↩️ما امیدوار هستیم که اعتقاد به امام زمان در ما آن اثر غلط نامطلوبی را که در بسیاری از معتقدان به امام زمان داشته، نداشته باشد و آن اثر نامطلوب عبارت است از اینکه کارها را خدا خودش درست میکند، حالا هم که از خدا ندیدند #امام_زمان خودش درست میکند. این حالت اتکالی ناقص و غیر منطقی و بیدلیل که هیچگونه دلیل نقلی یا عقلی یا حتی اجتماعی، جز بیعاری و تنبلی و تماشاچی بودن آن را تأیید نمیکند، از میان ما برود.»(1)
📚1. سخنان شهید بهشتی درباره سوءاستفاده از اعتقاد به امام زمان(عج) در دوران غیبت، خبرآنلاین، ۶ تیر ۱۳۹۲.
@Feraghvaadyan
🔹ارتباط دوسویه با مخاطبان، عمال شبکه های ماهوارهای را به پیشانی جریان تبشیر تبدیل کرده، پس بی دلیل نیست که این شبکه ها سعی در تقویت هسته های #کلیسای_خانگی داشــته باشند. دورههای آموزشی و میسیونرپروری که در سالهای گذشته در کشورهای اطراف ایران برگزار شده اند، با هماهنگی شبکه های ماهوارهای بوده و کارشناسان این قبیل شبکه ها به عنوان استاد در این دورهها حضور داشته و نقش اصلی را در ترویج کلیساهای خانگی ایفا می کنند.
♦️میزان توجه و حجم امکانات مالی و انسانی فراهم شده برای برگزاری این دورهها، نشان می دهد مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای تبشیری فارسی زبان، حمایت از ایجاد و تقویت کلیساهای خانگی است. هدف اولیه این شبکه ها تأثیرگذاری بر مسیحیان بومی ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان و سوق دادن آن ها از کلیساهای ساختمانی به سمت گرایش های #مســیحیت_صهیونیستی است. با وجود آنکه کلیساهای بسیاری ) چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع مذاهب کلیسایی ( در ایران فعال هستند و برنامه های متنوعی برای هم وطنان مسیحی اجرا می کنند، اما شبکه های ماهوارهای صهیونیستی برای گسترش کلیساهای خانگی غیرقانونی زیر نظر خود سرمایه گذاری وسیعی دارند. مسئولان این شبکه ها آگاه هستند که گرایش و اعتقادات آنها مغایر با آموزه های شاخه های اصلی مسیحیت است و به طور کلی از دیدگاه مسیحیان، نوعی انحراف از مسیحیت به شمار می آیند و به همین دلیل به دنبال گسترش کلیساهای خانگی اند تا بتوانند مسیحیان را از مذاهب کلیسایی جدا کرده و به سمت خود سوق دهند.
@feraghvaadyan
❗️بهائیت و تبری از حکومت پهلوی!
♨️طبق اسناد و مدارک فراوان حکومت پهلوی جولانگاه فرقه بهائیت بود تا جایی که یکی از کانونهای اعتراضی مردم و روحانیت متوجه همین تاخت و تاز بهائیت در دربار رژیم طاغوت بود اما از آنجایی که خوی نفاق و دورویی برای متبری ساختن از هرگونه آلودگی و ستم و خیانت در ذات فرقه بهائیت وجود دارد، در بهبوههی شکلگیری انقلاب اسلامی، بهائیت تلاش نمود تا سفرهی خود را از جنایات #رژیم_پهلوی جدا کرده و تمام جنایات و غارتهای خود را در زمان این رژیم لاپوشانی کند.
.
🔹از آنجا که برملاشدن همکاری و همدستی با حکومت جنایتکار پهلوی، ضربه و آسیب جدی به #فرقه_بهائیت وارد می ساخت️« پس از شکلگیری انقلاب اسلامی شاهد آنیم که تشکیلات بهائیت، نه تنها منکر تاخت و تازهای خود در زمان پهلوی شد ، بلکه مدعی است که بهائیان در این دوره مورد آزار و ستم واقع میشدند.»(1)
📚1. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 1، ص 376
@Feraghvaadyan
◾️تو را جان زینب تو را جان من / اگر میشود حرف رفتن نزن
◾️بمان خانهام را خرابش نکن / نرو از کنار حسین و حسن
◾️بمان روشنای دوچشم ترم / نرو سایهات را نگیر از سرم
🏴شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.
@Feraghvaadyan
❌حجتیه و اندیشه انحرافی مهدوی
▪️در اندیشه #انجمن_حجتیه انتظار با انفعال گره خورده موضوعی که اندیشمندان تشیع نسبت به آن بارها هشدار دادهاند شهید آیت الله دکتر بهشتی در این باره میگوید: مکرر در بحثهای مربوط به امام زمان علیه السلام عرض کرده ام، اگر قرار باشد مسئله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انتظار فرج او ، نتیجه اش در ما این باشد که دست روی دست بگذاریم تا او بیاید همه کارها را درست بکند ، این درست بدترین اثر تخدیری است که ممکن است یک اعتقاد امیدزا داشته باشد.
💠مقام معظم رهبری در این خصوص چنین میفرمایند: #انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که میخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بینالمللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشنبینی دارد. ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفهای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای #گوشهگیری نیست.
@Feraghvaadyan