روشنگر مدیا
☪✝«اسلام؛ اصلاحکننده مسیحیت» در بازار نشر #آلمان
🌐«اسلام؛ اصلاحکننده مسیحیت: چیزی که مسیحیان میتوانند از مسلمانان یاد بگیرند» از کتب منتشره در آلمان و نوشته «ریتا کونن»، نویسنده آلمانی است.
🔰به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این کتاب در سال ۲۰۱۸ به زبان آلمانی انتشار یافته است و ۴۱۲ صفحه دارد.
🔰ریتا کونن(Rita Kuonen )، نویسنده کتاب «اسلام اصلاحکننده مسیحیت»، در توضیح این کتاب نوشته است:«من از منتقدان اسلام بودم و تحت تأثیر رسانهها قرار داشتم، اما مجبور شدم که حقیقت را بپذیرم. من تاریخ اسلام را بررسی کردم، تلاش کردم تا اطلاعاتم را در حوزه سیاسی بالا ببرم و به مطالعه قرآن بپردازم. نتیجه بررسیهایم را در کتاب «اسلام اصلاحکننده مسیحیت؛ چیزی که مسیحیان میتوانند از مسلمانان یاد بگیرند» خلاصه کردهام.
📡رسانهها از طریق ایجاد تنفر در میان پیروان #ادیان سود میبرند و به نظرم هیچگاه به اندازه امروز، نیاز به روشنگری در این زمینه نداشتیم. در این کتاب من سعی کردهام به سؤالات تاریخی، سیاسی و علمی از منظر اسلام و مسیحیت پاسخ دهم. از سوی دیگر، خوانندگان با خواندن این کتاب متوجه میشوند که مسیحیان میتوانند چه چیزهایی را از اعتقادات اسلامی بیاموزند.»/p
@Feraghvaadyan
#سرسپردگی بهائیت به آمریکا
هرچند که #بهائیت در تلاش است تا خود را به عنوان دینی الهی معرفی کند، اما شواهد بسیاری از سرسپردگی این #فرقهی ساخت استعمار به قدرتهای بزرگ دارد.
از اینرو در گزارش #محرمانهی نمایندهی ایران در آمریکا (مورخ 30 رمضان 1318 قمری)، حضور و فعالیت #بهائیت در شهر شیکاگوی آمریکا به اطلاع مقامات ایرانی رسید. در گزارش 12 جمادی الأولی سال 1319 نیز نمایندگی ایران خاطرنشان ساخت که بهائیان، اخبار ایران را به دقت پیگیری کرده و از تحت فشار قرار دادن دولت ایران در محافل سیاسی فرهنگی آمریکا، به منظور آزادی بیشتر بهائیان در ایران فروگذار نمیکنند.[1]
اما به راستی چگونه #فرقهای که ادعای الهی بودن دارد، برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، به دامن آمریکای #جنایتکار (به عنوان تنها استفاده کنندهی سلاح مرگبار هستهای، عامل کودتا، قتلعام و جنایت در ایران، ویتنام، عراق، افغانستان و...) چنگ میزند؛ حال آنکه خدای تعالی صراحتاً فرموده است: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ [هود/113]؛ و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب میشود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمیشوید».
#پینوشت:
[1]. ر.ک: مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر ایران، فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران، سال 13، بهار 1388، ش: 50، ص 60.
@ferghenews
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎦نمونه ای از تحرکات مصطفی عبدی, از سرشاخه های #گروهک #افراطی مجذوبان نور که بنگاه رسانه ای #دراویش می کوشد بر اتهامات و جرایمش سرپوش نهد./وقتی عبدی در تجمع غیرقانونی دراویش در مقابل اوین, ضمن هجمه به حاکمیت, به تشجیع دراویش می پردازد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✍ نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی: ✅ اسلام #فرانسوی از #اقلیت خارج شود!
↙️ نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی» گفت: مسلمانان فرانسوی باید برای تغییر روایت موجود از دین و تفاسیر موجود از اسلام دست به کار شوند تا اسلام فرانسوی از اقلیت خارج شود و به اسلامی منطبق با زندگی در فرانسه مبدل شود.
📰 روزنامه لاکروآ طی مقالهای نوشت: حکیم الکروئی نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی» که به امانول ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نزدیک است، در گزارشی پیشنهاد سازماندهی اسلام در فرانسه و تأسیس بنیادی برای تأمین مالی آن را داده است.
➕ وی افزود: باید در برابر اسلامگرایی دست به آموزش فرهنگی زد و مسلمانان بهترین افراد برای انجام این کار هستند.
✔️ الکروئی تصریح کرد: مسلمانان نه قربانیاند و نه مقصر و باید برای تغییر روایت موجود از دین و تفاسیر موجود از اسلام دست به کار شوند تا اسلام فرانسوی از اقلیت خارج شود و به اسلامی منطبق با زندگی در فرانسه مبدل شود.
🔶 حکیم الکروئی که ریاست باشگاه قرن 21 را دارد در ماه ژانویه کتابی در همین ارتباط منتشر کرده است.👈 (https://goo.gl/zxp77V)
🔹وی یکی از اساتید حوزه جغرافیا است و در دوره نخست وزیری «ژان پی یر رافران»(۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵) به عنوان مشاور در کنار وی حور داشته، همچنین سابقه بانکداری نزد بانک روتچیلد را نیز در کارنامه خود دارد. حکیم الکروئی اسلام را به عنوان آیین شخصی و حریم خصوصیاش برگزیده، از سال 2015 پس از سوء قصدهای تروریستی بر آن شد تا با نگارش کتابی به حمایت از اسلام فرانسوی برخیزد.
🌐 منبع: رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه/p
@Feraghvaadyan
💠🍃 تحقیقی جدید در مورد تاثیر دین و معنویت بر افراد مبتلا به بیماری های روانی :
✏️ published in the journal Spirituality in Clinical Practice.
🔸اکثریت جوانان مبتلا به بیماری های شدید روانی - اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا افسردگی عمده - دین و معنویت را در رابطه با سلامت روانی خود در نظر می گیرند
🔹محققان داده ها را از 55 جوان (18 تا 25 ساله) با بیماری های شدید روانی که از خدمات اضطراری بحران استفاده می کردند، مورد بررسی قرار دادند. محققان نوشتند: از 55 مورد بالغ جوان مصاحبه شده، 34 مورد مذهب یا معنویت را در زمینه گفتگو در مورد علائم سلامت روان و استفاده از خدمات آنها به صورت کم یا بدون فعالیتی و زحمتی، ذکر کرده اند.
🔸نمونه برای مطالعه ، دارای تنوع نژادی و تعادل جنسیتی بود.همه کسانی که مصاحبه شده اند، خود را مذهبی نمی دانند،به عنوان مثال 41 درصد وقتی از آن ها در مورد اولویت مذهب پرسیده شد پاسخ های مثل "جز این"،"من نمیدانم" و "هیچی" میداند.با این حال، محققان دریافتند که مذهب و معنویت به عنوان یک راه منحصر به فرد ظاهر شد که این نمونه قادر به درک شرایط دشوار زندگی و کشکمش های سلامتی روان است.
🔹محققان میگویند که:"این افراد جوان نه تنها با بیماری های جدی روانی مبارزه می کردند، بلکه انها بدبختی های شدیدی مثل توهین، فقر، بی خانمانی، اعتیاد، تجربیات دم به مرگ، از دست دادن و کمبود شدید دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت روان را تجربه کرده اند.با این حال، بسیاری به منظور توضیح، شناخت و یا سازماندهی شرایط خود از طریق دیدگاه مذهبی / معنوی شان تلاش کردند و از خداوند به عنوان منبع آسایش و پشتیبانی سخن گفتند."
🔸جناب اگزاندلر، درباره بحث های مذهب و معنویت گفت :فیلی در یک اتاق وجود دارد.اگر ما به نادیده بگیریم،ما از یک مولفه ای بزرگ زندگی مردم چشم پوشی کردیم که ممکن است به موضوع بالینی مرتبط باشد
🔹محققان همچنین دریافتند که افراد مورد بررسی استفاده از مقابله های مثبت مذهبی ،مقابله های منفی مذهبی یا تجربه های منفی را توصیف کردند. ارتباطشان با خدا یا یک قدرت برتر را مطرح کردند و نقش سیستم پشتیبانی و ایمان را شرح دادند.
🔸مقابله ی مثبت مذهبی شامل دعا، خواندن متون دینی، حمایت از جوامع مذهبی و معنوی و شناسایی معنای دینی و معنوی در شرایط دشوار می باشد.
🔹مقابله منفی مذهبی یا تجربه منفی، شامل داشتن یک تجربه منفی در رابطه با یک سازمان مذهبی بود که حمایت و یا دریافت پیام های زیان بار از جامعه مذهبی نیست.
🔸اگزاندلر می گوید: "آن هایی که پیرامون ارتباط خود با خدا یا قدرتی برتر به بحث پرداخته اند، از این که خدا برای آن ها حس راحتی یا محافظت شدن را فراهم می کرده، ایشان را برای چیزی که هستند پذیرفته یا مداخله مثبتی در زندگی آن ها داشته، بحث کرده اند. افرادی که نقش نظام های حمایتی و ایمان را تشریح کرده اند، غالبا خانواده و دوستان را با ارجاع به دین یا خدا، #حامی خود توصیف کرده اند، و برخی حتی به دیگر افراد درگیر با بیماری ذهنی پیشنهاد کرده اند که دین و معنویت را وارد عمل کنند".
🔹#برخی از مصاحبه شدگان بیان کرده اند که برای انها اشاره به خدا و دین به خانواده و دوستانشان را کمتر مفید دیدند.
🔸به عنوان مثال، یک زن سفید پوست 22 ساله با عدم شناخت مذهب در مصاحبه خود اشاره کرد که یکی از اعضای خانواده "سعی می کند به من بگوید که رفتن به کلیسا برای من بهتر خواهد بود؛ زیرا به من کمک خواهد کرد تا آرامش را پیدا کنم، و این واقعا کاملا برعکس است!
🔹جالب این است که محققان خاطر نشان کردند که تقریبا تمام شرکت کنندگانی که تجربیات منفی با مذهب و معنویت را گزارش کرده اند ،به کاربردن مقابله ی مثبت مذهبی و معنوی یا داشتن رابطه مثبت با خدا نیز گزارش کرده اند
🔸اگزاندلر گفت چنین پیچیدگی اهمیت دین و معنویت را در ارزیابی اولیه با یک مراجعه کننده برجسته می کند.بسیار انتقادی است که ارائه دهندگان مراقبت های سلامت روانی به خوبی مجهز و آموزش دیده شوند تا نقش پیچیده مذهب و معنویت در زندگی بزرگسالان جوان مبتلا به بیماری های روانی جدی را تعیین کنند.شناختن این که دین و معنویت میتواند به عنوان یک منبع عظیم از حمایت و انعطاف پذیری یا منبعی از درد و ناراحتی باشد، حتی اگر (دین و معنویت) یک قسمت از کل زندگیشان را دربر گیرد.
⚗ سایت علمی ساینس دیلی (2018)
🌐https://www.sciencedaily.com/releases/2018/07/180730120344.htm
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan