●➼┅═❧═┅┅───┄
﷽
🎓پروفسور جفری ردیجر، استاد دانشکدهی پزشکی دانشگاه هاروارد در مصاحبهای که به تازگی(اواخر 2016) با واشتنگتون پست انجام داده است اعلام کرد که👈« "رخ دادن معجزات" نه تنها میتوانند واقعی باشند بلکه با قوانین طبیعت و علم نیز سازگار هستند.»
قسمتهایی از سخنان این دانشمند را به همراه ترجمه میآوریم:
I do believe that principles of mind and spirit exist that we have not even begun to scientifically map in the West, and that we should be doing so. It’s amazing to me that in the history of medicine we have never studied the people who beat the odds and find a path to health after being told that their illness is incurable or that they are going to die.
I disagree with one common viewpoint that defines a “miracle” as a contradiction of natural law. I believe that miracles actually are consistent with mental and spiritual laws that we are only beginning to study. As Scripture says, the Kingdom of Heaven is within and at hand — as near as our souls are to our bodies. Life really is a matter of perception. Perception changes experience, even perhaps to the point of changing physical bodies.
ترجمه: من اعتقاد دارم که اصول ذهن و روح وجود دارند که ما هنوز به طور علمی شروع به وارد کردن آنها به دنیای غرب نکردهایم و باید این کار را انجام دهیم. برای من شگفتانگیز که در تاریخ پزشکی هیچوقت افرادی را که به آنها گفته شد بیماری لاعلاج(غیر قابل درمان) دارند یا قرار است بمیرند اما توانستند نجات پیدا کنند را مورد بررسی قرار ندادهایم. من با این دیدگاه که معجزات را با قوانین طبیعت در تناقض میبینند مخالف هستم. من معتقد هستم که معجزه در واقع با قوانین ذهنی و روحی سازگار است و ما تازه شروع به مطالعهی آنها کردهایم. همانگونه که کتاب مقدس میگوید که "پادشاهی بهشت در درون و همچنین در دست شماست" همانگونه نیز روح ما به بدنمان نزدیک است. زندگی واقعا یک موضوع ادراکی(ذهنی و روحی) است. ادراک باعث میشود که تجربه ها تغییر کنند، حتی شاید به تغییر جسم فیزیکی نیز منجر شود.
═════════┅┄
✍نکتهی جالب این است که استاد دانشکدهی پزشکی دانشگاه هاروارد اعلام میکند که نه تنها معجزات واقعی هستند بلکه دانشمندان تازه شروع به مطالعهی آن ها کردهاند، اما آتئیستهای ایرانی معجزه را خرافات و مخالف علم میدانند!
🌐واشنگتن پست
https://www.washingtonpost.com/news/acts-of-faith/wp/2016/03/29/harvard-medical-school-professor-says-miracles-from-heaven-and-other-remarkable-cures-could-be-real/?utm_term=.4c281b6a5a0a
🌐دانشگاه هاروارد
https://hms.harvard.edu/news/harvard-medical-school-professor-says-miracles-heaven-other-remarkable-cures-could-be-real
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
🕊به بهانه به ۲۱ سپتامبر ، روز جهانی صلح🕊
سازمان ملل متحد روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور را روز جهانی صلح اعلام کردهاست. این تاریخ در پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی انتخاب شد.
👈اگرچه صلح یک آرمان جهانی تلقی میشود، اما یک مفهوم مطلق نیست و بسته به دیدگاه دینی و فرهنگی تعاریفس متفاوت دارد. بر همین اساس می توان صلح را از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار داد. البته بیشترین معنای مشترک این واژه, مسائل مربوط به جنگ، خلع سلاح و کنترل تسلیحات نظامی و مانند آن می باشد و برخی جنبه ها مغفول مانده است.
◽یکی از معانی نهفته در صلح, پرهیز از خشونت گرایی و احترام به آزادی و کرامت انسانی است. باید توجه داشت که خشونت, تنها در وجوه بارزی چون جنگ و استفاده از تسلیحات نمود پیدا نمی کند, بلکه شامل به بند کشیدن قدرت اختیار و تفکر آدمی و در یک کلام, استثمار جسمی و روحی او نیز می گردد.
◽ نمونه بارز این نوع خشونت, فرقه گرایی و عملکرد جریان های فرقه ای درباره اعضایشان است.
◽مرگ هویت و تفکر, نخستین پیامد و به عبارت بهتر, شرط ورود به جریان های فرقه ای است که در کنار خشونت های فیزیکی برخی فرقه ها تکمیل می شود.
👈امروز, همزمان با روز جهانی صلح, فرقه هایی چون بهاییت در حالی دم از این آرمان زده و با شعارهایی چون تحری حقیقت, تساوی زن و مرد و..., خود را پیشرو در آن نشان می دهند که هیچ ارزشی برای کرامت انسانی اعضای خود قایل نبوده و تمامی بهاییان باید تابع بی چون و چرای فرامین بیت العدلی باشند که برای تک تک لحظات زندگی تشکیلاتی شان از کودکی تا مرگ, برنامه ریزی و دستورهای دیکته شده دارد.
👈با این اوصاف, در روز جهانی صلح, جا دارد دوستداران و دغدغه مندان این آرمان, در وجوه و جنبه های مختلف معانی این مفهوم, تجدیدنظر کرده و بر ابعادی چون خشونت فرقه ای نیز به عنوان یکی از مصادیق تهدید صلح و آرامش بشری توجه نمایند.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
◽محمد،محبوب ترین نام پسر در لندن◽
👈اداره آمار انگلیس, آمار سالانه محبوبترین نامههای پسران و دختران آن کشور در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد و محمد و الیویا محبوبترین نامها در لندن برای پسران و دختران هستتد.
👈محمد دهمین اسم پرطرفدار برای پسرها در کل بریتانیا است. این اسم در مناطق میدلندز غربی و یورکشر هم محبوبترین اسم است./بی بی سی فارسی
@Feraghvaadyan
📛 آتئیست و خشونت 📛
#قسمت_چهارم
🔹همانطور که گورباچف به صراحت اظهار داشت، دولت کمونیستی شوروی جنگی تمام عیار را علیه دین به کار گرفت. او اظهار تاسف کرد که بلشویک ها، یعنی پیشینیان وی، حتی پس از اینکه جنگ داخلی در اوایل دهه 1920 به پایان رسید، طی زمان صلح،به از بین بردن کلیسا ها و دستگیری و اعدام روحانیون ادامه داد". این دیگر قابل فهم و قابل توجیه نبود. در آن زمان #آتئیسم به شکل #وحشیانه_ای در کشور ما در آمده بود.
🔹 اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان بازتاب کاملی از دنیای کمونیستی، به طور آشکار علیه دین متخاصم و به طور رسمی #خداناباور بود. مسئله غیر مذهبی یا بی مذهبی صرف بدون ایستادگی در برابر دین نبود؛ بلکه این موضع را اتخاذ کردند که هیچ خدایی وجود ندارد. علاوه بر این، #خداناباوری به نوعی خشونت ضد مذهبی تبدیل شد که شامل مبارزات منظم و اغلب #وحشیانه برای از بین بردن اعتقادات بود.
🔹 این امر از ابتدای حکومت کمونیست شوروی آغاز شد و تا به امروز همچنان در اشکال مختلف در کشورهای کمونیست، همچون چین و کره شمالی و کوبا ادامه می یابد.
🔹 #لنین در ایجاد گروه هایی با عناوینی همچون انجمن بی خدا، که با عنوان لیگ #خداناباوران مبارز نیز شناخته می شد و مسئول انتشار تبلیغات ضد مذهبی در اتحاد جماهیر شوروی بود، دخالت داشت. این تعصب سازمان یافته تحت نظارت شاگردان لنین، به ویژه استالین، و حتی رهبران بهتری مثل نیکیتا خروشچف، به توسعه خود ادامه داد.
🔹این نوع از #آتئیسم در تجربه تاریخی از کمونیسم فراگیر بود. حتی آن دسته از کمونیست ها که قادر به تأمین قدرت سیاسی نبودند - و به همین دلیل توان آزار و اذیت باورمندان را نداشتند - هر چه در توان داشتند برای آزار و اذیت تعالیم ادیان سازمان یافته و تمسخر ایده وجود خداوند، انجام دادند... کمونیست ها به #آتئیست بودن خود #افتخار می کنند و در راه آن مبارز هستند.
Ⓜ️http://victimsofcommunism.org/thewar-on-religion/
🖊پی نوشت : کمونیسم همان آتئیسم نیست....صحبت از کمونیست های جنایتکاریست که #آتئیست بودند💯☑️
#مقاله_با_دقت_خوانده_شود
🎓محقق : بانو سحر شهرانی
ادامه دارد ✅
➖➖➖➖➖
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
●➼┅═❧═┅┅───┄
﷽
♠ #شبهه
✘«اسلام از همان ابتدا با علم و دانش مخالفت داشته»✘
➖➖➖➖➖➖➖
✍پاسخ: اتفاقا علوم مختلف از اسلام سرچشمه گرفتهاند و به اروپا رسیدهاند
Between A.D. 800 and 1450, the most important centers for the study of what we now call "the exact sciences"—including the mathematical sciences of arithmetic, geometry, and trigonometry and their applications in such fields as astronomy, astrology, geography, cartography, and optics—were not in Europe but in the vast, multinational Islamic world.
بین سالهای 800 تا 1450 مهمترین مراکز برای مطالعه آنچه که اکنون "علوم دقیقه" نامیده میشوند شامل علوم ریاضی و حساب، هندسه و مثلثات و کاربرد آنها در زمینههایی مانند نجوم, طالعبینی, جغرافیا, نقشهبرداری, و اپتیک در اروپا نبوده! بلکه در جهان #اسلام بوده است؛
🎓موسسه تحقیقاتی ماساچوست
https://mitpress.mit.edu/books/enterprise-science-islam
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
ارادت زرتشتیان جهان به امام حسین(ع)؛ ایدئولوژی سالار شهیدان بشریت را نجات میدهد
نماینده جامعه زرتشتیان ایران با بیان اینکه ایدئولوژی امام حسین (ع) برای کل بشریت است، گفت: ما جامعه زرتشتیان ایران و جهان همیشه ارادت خاصی به امام حسین (ع) و راه ایشان داریم./تسنیم
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️فرقه انحراف
🔹از تبلیغ قمه زنی تا تبلیغ علیه جمهوری اسلامی
🔹با سید صادق شیرازی مرجع خودخوانده و صاحب 17 شبکه ماهواره ای بیشتر آشنا شوید!
@NewsSecurityDefensive
@Feraghvaadyan
آیت الله نوری همدانی:
↙️صوفیان روایات را سرقت کرده اند/ حیله صوفیه برای ترویج خود
✅مرجع عالیقدر شیعه با تصریح بر باطل بودن عقاید صوفیانه گفت: یکی از حیله های صوفیان برای ترویج عقاید خود، چهره سازی و سرقت روایات به نام بزرگان خود بوده است.
🔹آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار اساتید و دستاندرکاران همایش «تصوف؛ شاخصه ها و نقدها» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود، تصریح کرد: تصوف از فرقههای انحرافی است و آیت الله طباطبایی در تفسیر المیزان در جلد پنجم، فرقه های انحرافی که در اسلام هستند را ذکر کرده و در آنجا از صوفیه نام برده است که از چه جهتی در اسلام انحراف ایجاد کرده و از آیات قرآن استفاده کرده اند.
🔹وی با نقد وحدت وجود در تفکر صوفیه گفت: در فقه ما چند جا درباره صوفیه بحث شده است، باید توجه کرد که عرفان ما دارای درجات بلندی است و صوفیه خود را به نام عرفا قلمداد کردند و اولین بحث ما این است که باید فرق بین عرفان و تصوف را روشن کنیم.
🔹این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) و آیت الله شاه آبادی از عرفای بزرگ ما هستد ولی صوفیان سعی کردند که خود را از عرفا معرفی کنند، گفت: صوفیان چهره سازی کردند و شخصیت های خود را با چهره بسیار درخشان نشان داده اند.
🔹وی با بیان اینکه آن ها بعد از چهره سازی، چهره آرایی کردند، به طرح این سوال پرداخت که به چه دلیل از حسن بصری و شقیق بلخی و معروف کرخی و بایزید بسطامی و جنید بغدادی با این عظمت یاد شده است؟
🔹آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: این چهره سازی به اندازه ای حیله گرانه بوده که برخی از بزرگان ما مانند مقدس اردبیلی را نیز در شمار چهره های بزرگان خود قرار داده اند یا مثلا اویس قرنی را جزو بزرگان صوفیه ذکر کرده اند./مهر
👈ادامه خبر: mehrnews.com/news/4408734
@Feraghvaadyan
❌سوءاستفاده انجمنحجتیه از شهدای دفاع مقدس
(قسمت اول؛ شهید حبیب روستایی)
✍🏻مقوله جنگ از آن جمله مواردی است که رفتار و گفتار سران انجمن، شرکت در آن را نفی نموده، اما ظاهرسازیهای تشکیلات حجتیه در برخی مواقع خاص، سعیشان در همسو نشان دادن خود با شهدا را در بر دارد. انجمنحجتیه تلاش داشت خود را همسو و همراه با رزمندگان نشان دهد. 📚انتشار نشریه «مرزبانان» در مهرماه 1360 و مصادف با هفته جنگ، از نمونه فعالیتهای انجمن در این زمینه است. انجمن در این نشریه، فهرستی از اسامی شهدا را منتشر ساخت و همه آنان را اعضا و منتسبین به انجمنحجتیه معرفی کرد.
👈🏻در این مطلب چند قسمتی به تنیچند از شهدایی که انجمن، آن را به خود منتسب ساخته نظری میافکنیم تا حقیقت امر آشکار گردد.
🔸شهید حبیبا... روستایی🔸
🔹اگرچه شهید روستایی، زمانی از سران انجمن بودند، اما قبل از پیروزی انقلاب، برخلاف آنچه مدنظر انجمن و سرانش بود، وارد خط انقلاب شده و پیرو امام خمینی رحمها...علیه میگردند. «آیتا... مهدویکنی» درباره شهید روستایی گفتهاند:
🔹«من هیچوقت در جلسات آنها [انجمن حجتیه] شرکت نکردم و ارتباط مستقیم هم با رؤسای آنها نداشتم، ولی چنانکه گفتم چند نفر از اینها به مسجد ما میآمدند که یکی از آنها مرحوم شهید روستایی است که به جبهه رفت و شهید شد. او از مقلدین امام بود و میگفت ما در عین حال که احترام برای آقای حلبی قائل هستیم، ولی حالا به ایشان میگوییم راهی که امام انتخاب کرده، راهی است که اساس بهائیت را از بین میبرد و این راه بهتر از آن راهی است که شما انتخاب کردهاید. وی میگفت ما ساعاتی زحمت میکشیم تا یک نفر بهائی را مسلمان کنیم یا یک نفر مسلمان را که بهائیها به دام انداختهاند، از دست آنها نجات بدهیم. اینها معمولاً اینطور کار میکردند و خیلی هم زحمت میکشیدند. واقعاً این بچهها شب و روزها زحمت میکشیدند، دنبال جلسات بهائیها بودند تا فردی را که بهائیان میخواستند به دین خود درآورند، مانع شوند. شهید روستاییرحمتاللهعلیه اهل کَن بود. اینها بهخاطر علاقه به امام و در عینحال روی عواطفی که با آقای حلبی داشتند، برای ایشان احترام قائل بودند، اما دیگر راه ایشان را نمیپسندیدند. از این رو خط امام را انتخاب کردند و تا آخر ایستادند و شهید شدند.»🔹(1)
📚1.خواجهسروی، غلامرضا، خاطرات آیتا... مهدویکنی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ دوم، زمستان1387، ص199.
منبع: فصلنامه تخصصی روشنا
@Feraghvaadyan
♨️حملات تروریستی امروز در اهواز و سکوت مجامع بهاصطلاح حقوقبشری
✍🏻در حالیکه شمار شهدای حملات تروریستی به رژه نظامی در اهواز هر لحظه افزایش یافته و تاکنون به بیش از 20 کشته و دهها زخمی رسیدهاست، وزارتخارجه امریکا در نشست حقوقبشری اقلیتهای قومی و مذهبی ایران، نظام را به خاطر آنچه «نقض حقوق اقلیتها» میخواند، مورد هجمه قرار داده و با فرقههای تروریستی چون بهائیت، اعلام همبستگی میکند.
⁉️اما آقای «پمپئو» تا این لحظه هیچ واکنشی در قبال حادثه تروریستی اهواز نداشته و قربانیان این حادثه را مصداق نقض حقوق انسانی نمیداند! 👈🏻چنین حوادثی با وجود تلخی، اما دستکم یک خاصیت افشاگری مهم دارند و بهتر از هر تحلیل و سند و مدرک و پروپاگاندای رسانهای، باطن اینقبیل داعیهداران حقوقبشر را مشخص میکنند.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
👈به بهانه حادثه تروریستی اهواز
✍فرقه گرایی و تروریسم
🔺اگرچه ترور _این پدیده غیرانسانی_ بیشتر با اعمال خشونت و آسیب فیزیکی توسط گروه های تروریستی پیوند خورده، لیکن "ترور" و "تروریسم"، منحصر در این وجه نبوده و شامل معنای وسیع تری می گردد.
🔺یکی از بارزترین و شاید کم شناخته شده ترین نوع تروریسم, تروریسم فرقه ای می باشد. البته در اینجا منظور, فرقه هایی چون القاعده یا داعش نیست که اساسا ماهیتی تروریستی دارند, بلکه مراد, آن دسته از جریان های فرقه ای است که با ادعای نجات بخشی و کمال, جسم و روح آدمی را به زنجیر کشیده و با تروریسم درون فرقه ای یا بیرونی, به حذف مخالفان یا هموار نمودن مسیر برای تحقق منویات انحرافی خود می پردازند.
🔺ترور در جریان های فرقه ای به صورت درونی و بیرونی و در دو وجه حذف فیزیکی یا مرگ هویت و روح صورت می گیرد.
◽سرکردگان فرقه ها به دنبال اعضایی رام و مطیع هستند, لذا مخالفان و منتقدان درونی و بیرونی در فرقه جایی ندارند. حذف فیزیکی و طرد روحانی, راهکار رایج در بسیاری از فرقه هاست که مصادیق زیادی از آن را در فرقه هایی چون بابیت, بهاییت, مکتب نورعلی الهی و... شاهد بوده ایم.
◽ترور در برخی جریان های فرقه ای تا حدی رایج است که سازمان مبارزه با تروریسم, نام آنها را ذیل جریان های خطرناک تروریستی ذکر کرده, مکتب نورعلی الهی, از آن جمله است.
👈نکته قابل تامل آنکه, شاید ترور فیزیکی, نمود کمتری در فرقه ها داشته باشد_هرچند استثمار جسمی مریدان, نوعی ترور پنهان است_ اما ترور روحی یا شخصیت در غالب فرقه ها جریان داشته و می توان آن را به مثابه ابزار سرکردگان برای حفظ اعضا و مصونیت از گزند منتقدان و مخالفان قلمداد نمود. طرد در فرقه بهاییت, مصداق خوبی در این زمینه است.
◽به هر حال ترور, عملی بالذات قبیح نزد تمامی ابنای بشر است اما شاید جنبه هایی از آن چون ترور شخصیت (مرگ تفکر و روح) در فرقه ها و آسیب ها و خطرات آنها برای فرد و جامعه, موضوعی کمترشناخته شده در مطالعات تروریسم باشد که از قضا, نیازمند پژوهش هایی مبسوط و عمیق است.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
📝 آیا دین و دین داری به اقتصاد ضربه میزند و عامل فقر است !؟
💡ارائه ی چند تحقیق معتبر راجع به این موضوع که جالب توجه است🍃
______
💫ما در این تحقیق متوجه شدیم که دینداری با رشد اقتصادی رابطه مثبت دارد مخصوصا آن دسته از دیندارانی که به بهشت و جهنم هم معتقد هستند اما با حضور در کلیسا رابطه منفی دارد و این بدان معناست که رشد اقتصادی به باور دینی شما بستگی دارد نه به تعلقات شما. این نتایج نشان میدهد که دینداری باعث بروز صفاتی در جامعه میشود که موجب افزایش تلاش و افزایش رشد اقتصادی میشوند💯✔️
📂 دانشگاه هاروارد آمریکا
Ⓜ️https://dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/3708464/barro_religioneconomicgrowth.pdf?sequence=2
🔗 چاپ شده در ژورنال jstor
Ⓜ️http://www.jstor.org/stable/1519761?origin=crossref
➖➖➖➖
🔖 آیا دینداری باعث فقر در آفریقا شده است؟ تجزیه و تحلیل ها نشان میدهد که دین در آفریقا هیچ ارتباطی با وضع بد اقتصادی آنان ندارد💯✔️
📂 دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا
Ⓜ️https://kb.osu.edu/dspace/bitstream/handle/1811/59718/Dean_Renner.pdf?sequence=1
➖➖➖➖
🔮دین میتواند بر رفتار انسان تاثیر بگذارد،یکی از این رفتارهای اجتماعی فساد است که باعث کاهش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و نو آوری میشود. #فساد از نظر ادیان، #ناپسند و عملی #طرد شده است
🛡اگر چه بعضی از مطالعات کوچک قبلی گفته بودند که دین باعث افزایش فساد اداری میشود اما در این مطالعه جهانی با آنالیز 174 کشور در سال 2010 مشخص شد که دین ( مخصوصا #اسلام و مسیحیت ) هیچ تاثیری روی افزایش فساد اداری #ندارد. این نتایج بر اساس آزمون های قدرتمند پشتیبانی میشود و همه آنها تایید کردند که دین باعث افزایش #فساد نمیشود💯✔️
📂 دانشگاه یاتا آمریکا
Ⓜ️https://www.uvu.edu/woodbury/docs/vol12-jbi-10-13-186.pdf
➖➖➖➖
🍃✍ پی نوشت: اینکه زنادقه و خدانشناسان ایرانی تلاش #مذبوحانه ای علیه دین انجام میدهند تا بگویند کشورهای سکولار یا هر نوع مکتب سیاسی اقتصادی حکومت های بهتری برای بهبود اقتصاد هستند از #خرافات و #توهمات این جماعت است #در پست های بعدی مثال های #نقضی زیادی میاوریم و تمام ادعاهای ملحدین را با #چالش_جدی مواجه خواهیم کرد،کما اینکه در کانال رسوایی هایی های #فراوانی را ارسال کرده ایم و این روند ادامه خواهد داشت ان شالله تعالی💯 ✅
[ بدون شک عواملی چون خشکسالی، جنگ،تحریم، تراکم جمعیت و غیره از دیگر مسائل موثر در اقتصاد است.
دروغ ها و خرافات ملحدین
↙️ دبیر علمی همایش «تصوف؛ شاخصه ها و نقدها»:
↙️ استفاده از نام بزرگان عرفان؛ حیله حلقه های صوفیانه
🔹حجت الاسلام سبحانی با اشاره به تشکیل حلقه های صوفیانه و تلاش برای جذب مردم، گفت: یکی از حیله هایی که به کار می برند استفاده از نام بزرگان اهل عرفان و معنویت ما است که به این وسیله جوانان را فریب می دهند./شبستان
🔗ادامه خبر:
http://www.shabestan.ir/detail/News/728927
@Feraghvaadyan
📝بیانیه انجمن آشوریان در محکومیت خادثه تروریستی اهواز جنایتی هولناک درتاریخ
✍🏻حادثه دردانگیز ترور خونین وفجیع در اهواز جهان را لرزاند. جامعه جهانی آشوریان این جنایت هول انگیز که به شهادت دهها تن از هموطنان بی گناه انجامید محکوم می کند.
ترور خشونت بار اخیر چهره ددمنشانه و پر خباثت مشتی جانی خون آشام را که در کنام هراسناک و مخوف در کمین بی گناهان نشسته اند رسوا کرد. حادثه ای خوفناک که خباثت فاجعه آفرینان جهانی را با جنایتی که تاریخ از یاد نخواهد برد افشا کرد.
جامعه جهانی آشوریان در کنار یکان یکان ملت بزرگ ایران مقاوم و پایدار در برابر ترور کور رسوایان جهان ایستاده است.
ایران تسلیت باد..
هیات مدیره انجمن آشوریان تهران
@Feraghvaadyan
↘️بیانیه انجمن کلیمیان در محکومیت حادثه تروریستی اهواز ↘️
📝انجمن کلیمیان تهران ضمن محکومیت شدید وقوع حادثه تروریستی اهواز، به خاک و خون کشیده شدن افراد بی گناه را به عموم هموطنان غیور ایران زمین تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان این حادثه تلخ، صبر جزیل و برای مجروحان شفای عاجل آرزومند است.
بی شک جاری شدن خون کودکان و پاکدلان، بی عقوبت نخواهد ماند و تروریست های کوردل به زودی به جزای این جنایت خود خواهند رسید.
@Feraghvaadyan
❌سوءاستفاده #انجمن_حجتیه از شهدای #دفاع_مقدس
(قسمت دوم: شهید علی روستایی)
مقوله جنگ از آن جمله مواردی است که رفتار و گفتار سران انجمن، شرکت در آن را نفی نموده، اما ظاهرسازیهای تشکیلات حجتیه در برخی مواقع خاص، سعیشان در همسو نشان دادن خود با شهدا را در بر دارد. انجمنحجتیه تلاش داشت خود را همسو و همراه با رزمندگان نشان دهد. انتشار نشریه «مرزبانان» در مهرماه 1360 و مصادف با هفته جنگ، از نمونه فعالیتهای انجمن در این زمینه است. انجمن در این نشریه، فهرستی از اسامی شهدا را منتشر ساخت و همه آنان را اعضا و منتسبین به انجمنحجتیه معرفی کرد.
👈🏻در این مطلب چند قسمتی به تنیچند از شهدایی که انجمن، آن را به خود منتسب ساخته نظری میافکنیم تا حقیقت امر آشکار گردد.
شهید علی روستایی پسر شهید حبیبا... روستایی بودند که به نقل از یکی از هممحلیهای شهید روستایی:
«اول انقلاب، در آن درگیریهایی که در شمال اتفاق افتاد، من و شهید علی روستایی رفتیم پیش آقای ناطق نوری. گفتیم که ما آمادهایم که برای کمک به نیروهای سپاه و کمیته برویم شمال، ما را فرستادند؛ ولی هم علی و هم پدرش به من تأکید کردند که یک وقت به انجمنیها لو ندهی که ما رفتیم آنجا برای این کارها! بفهمند ما را میاندازند بیرون! پدرش هم فهمید که ما رفتیم آنجا ولی به انجمن لو ندادند.»(1)
پینوشت:
1. درسنامه انجمنحجتیه
منبع: فصلنامه تخصصی روشنا
@Feraghvaadyan
🔹🔹گزارشی از بیست و نهمین کنگره جهانی آشوریان در بیروت
👈🏻تأکید بر نقش آشوریان در راه اعتلای ایران
✍🏻روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه 1397، کنگره «اتحادیه آشوریهای جهان»، به مدت سه روز در بیروت لبنان برگزار شد. مراسم افتتاحیه این همایش با قرائت پیام دکتر«حسن روحانی» و «علی لاریجانی» (رئیس مجلس شورای اسلامی) آغاز گردید.
🔸در این کنگره، «نقولا توینی»، وزیر مشاور در امور مبارزه با فساد دولت لبنان به نمایندگی از «میشل عون»(رئیسجمهور این کشور) و «نزیه نجم»، نماینده پارلمان لبنان به نمایندگی از «نبیه بری» (رئیس مجلس لبنان) حضور داشتند. همچنین شخصیتهای مسیحی و نمایندگانی از آشوریهای دیگر کشورهای جهان، از جمله عراق، سوریه، ترکیه، سوئد و نیوزلند، از دیگر مهمانان این همایش بودند.
🔹در بخشی از پیام رئیس جمهور ایران آمدهاست: میان مسلمانان و مسیحیان، به علت اشتراک در آیین و باورها، پیوند خاصی وجود دارد. آشوریان ایران نیز همچون سایر اقوام، در همه رنجها و مظالمی که در طول تاریخ بر این سرزمین رفت، سهیم بودهاند و همپای آحاد ملت ایران با تجاوز بیگانگان با جان و مال خود مبارزه کرده و در راه اعتلای کشورشان، یک لحظه درنگ نکردهاند.
🔹🔹تنوع ادیان ومذاهب، دستاورد انقلاباسلامی
🔸علی لاریجانی نیز در پیام خود به این کنگره تأکید نمود: «آشوریان مسیحی به عنوان یکی از کهنترین ادیان الهی که در کشور ایران و برخی مناطق جهان حضور دارند، همواره مورد احترام ملت شریف ما بودند. چنانکه در قانون اساسی کشورمان به عنوان یکی از ادیان رسمی شناخته شده است. آشوریان مسیحی ایران در کنار پیروان سایر ادیان و مسلمانان به انجام فرایض و شعائر ملی و دینی و اجرای آیینهای خویش پرداختهاند و در سایه مهر و محبت و دوستی در امنیت و آرامش زندگی کردهاند که این امر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و میتواند الگویی برای دیگر ملتها باشد.»
🔹🔹ایران، الگوی همزیستی
🔸«یوناتان بت کلیا»،نماینده آشوریان و کلدانیان،از جمله حاضران در این همایش بود که به ایراد سخنرانی پرداخت. وی سخنان خود را با تدکید بر ضرورت بازگشت مهاجران آشوری به عراق، ترکیه و سوریه به کشورهایشان آغاز نمود و ایران را الگویی نمونه برای همزیستی همه قومیتها خواند که دزندگی آشوریها با احترام در کنار دیگر مردم در آن جریان دارد.
👈🏻اتحادیه جهانی آشوریها یک سازمان فراگیر بینالمللی است که در سال 1968 میلادی با هدف حمایت از آشوریها و ارتباط آنها تاسیس شد.
جمعیت آشوریهای جهان، بیش از سه و نیم میلیون نفر تخمین زده میشود که در 40 کشور جهان ساکن هستند اما تنها دو کشور ایران و عراق، سهمیهای خاص برای این اقلیت دینی جهت حضور در پارلمان در نظر گرفتهاند. /روشنگر به نقل از ایرنا
@feraghvaadyan