📚انتشار دائرةالمعارف جنبشهای نوظهور دینی
🔹هادی وکیلی، مدرس و پژوهشگر عرفان و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از انتشار ترجمه فارسی «دائرةالمعارف جنبشهای دینی جدید» ویراسته «پیتر کلارک» خبر داد.
🔸وی در گفتوگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر افزود: در حال ترجمه و تالیف کتابی هستم با موضوع جنبشهای نوظهور دینی. این کتاب در حقیقت ترجمه دائره المعارف جنبشهای نوظهور دینی است که سرویراستار آن «پیتر کلارک» است. برای این ترجمه مقدمهای نوشتم که حدود 100 صفحه است و گزارش من درباره ترجمه این کتاب و همچنین جنبشهایی است که به عنوان چنبشهای دینی نوین شناخته میشود.
🔹وی با بیان اینکه ترجمه فارسی این اثر نزدیک به 2 هزار صفحه شده است، افزود: فکر میکنم این کتاب که مراحل پایانی کارش در حال انجام است، در قالب 2 یا 3 جلد منتشر و روانه بازار کتاب شود.
🔸به گفته وکیلی ترجمه دائرهالمعارف جنبشهای نوظهور دینی به طور مشترک با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهد شد.
🔹عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره محتوای این کتاب و اهمیت ترجمه آن گفت: بیش از یک دهه است که در ایران درباره جنبشهای نوظهور دینی بحث و جدلهای مختلفی وجود دارد. در این زمینه کارهایی هم تولید میشود که به نظر من گاهی اوقات بعضی از آنها رویکردی کاملا ژورنالیستی به موضوع دارند. یعنی بسیاری از اظهارنظرها درباره این جنبشهای دینی نوین ژورنالیستی محسوب میشوند و از عمق علمی لازم برخوردار نیستند. این محتواها و اظهارنظرها به طور مداوم از هم وام میگیرند، بدون اینکه به منابع اصلی مرتبط با این جنبشها ارجاع بدهند./مهر
mehrnews.com/news/4413453
@Feraghvaadyan
🔴 باید زمینه را فراهم ڪنید برای آمدن امام زمان(عج)
امام #خمینی : من نمیگویم به ما خسارت وارد نشد، اما ارزش ندارد ڪه انسان ارزش انسانی خودش را، ارزش اسلام را حفظ بڪند و لو اینڪه شهید هم میداد؟ البته پیغمبر هم شهید داد، انبیا هم همین طور. سیره انبیا بر این معنا بوده است، سیره بزرگان بر این معنا بوده است ڪه معارضه میڪردند با طاغوت و لو اینڪه زمین بخورند، و لو اینڪه ڪشته بشوند و لو ڪشته بدهند.
ارزش دارد ڪه انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره ڪند و توی دهنش بزند، و نگذارد ڪه این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد.
✅ ما تڪلیف داریم آقا! این طور نیست ڪه حالا ڪه ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانههایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ». عجّل، با ڪار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم ڪنید برای آمدن او. و فراهم ڪردن اینڪه مسلمین را با هم مجتمع ڪنید. همه با هم بشوید.
ان شاء الله ظهور میڪند ایشان.
📚 صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۶۹
@hojjatiyeh
@feraghvaadyan
🔹برگزاری پیش نشست همایش بینالمللی امام رضا(ع) وگفتگوی ادیان در اصفهان🔹
🔹روشنگر به نقل از خبرگزاری حوزه/پیش نشست همایش بین المللی امام رضا(ع) وگفتگوی ادیان, ۱۶ مهرماه جاری با حضور نمایندگان هییت های کلیمی, مسیحی و زرتشتی در اصفهان برگزار شد. در ادامه, گزیده ای از این نشست ارایه می شود:
🔺نماینده هیئت مذهبی ارامنه مسیحیان, کشیش وارتان آقابابائیان:
مسیحیت دین محبت است، حضرت عیسی مسیح(ع) با محبت به دنیا آمد و محبت را سرلوحه کار خود قرارداد، ادیان یکتا پرست این محبت و عدالت خدایی را مدنظرداشته و مسیحیت یکی از ادیان است. محبت و مسیحیت دو مقوله جدا نشدنی است و با یک پیشینه تاریخی مطرح است.
🔺نماینده جامعه زرتشتیان, موبد بهزاد نیک دین:
چکیده زرتشت کردار نیک، گفتار نیک و پندار نیک است که اسلام و قرآن کریم هم بر این سه اصل تاکید کرده است. امام راحل می فرماید ایران مال همه هست و توحید مذهب همه هست. چکیده حرف همه انبیای الهی همگی یکی است و آن خداشناسی وانسانیت و انسان شناسی است، جامعه بشریت از جنایت ها خسته شده، آن هم این جنایت به نام دین صورت می گیرد. ما باید بدانیم که تحریف ها و افراط گری ها را در لوای این همایش ها پالایش کنیم، وهابیت و تکفیری های جانی، جزیی از اسلام نیستند، صهوینستی ها جز یهودیان اصیل نیستند و آتش پرستان جزئی از زرتشت نیستند. آرزوی برپایی حکومت عدل علی(ع) را در جهان داریم.
🔺نماینده یهودیان در اصفهان، خاخام سلیمان صدیق پور :
در نظام ارزش ها اخلاق، تعلیم آموزش دینی، اعتقدات و باورها و ایمان در همه ادیان مشترک است.
یکی از مشترکاتی که در بین ادیان هست مسئله مهدویت است، ما ادیان توحیدی، اصل و ریشه دین خود را بر مهدویت می دانیم و آن مهدویتی است که همه ادیان منتظر منجی عالم بشریت بوده و محبوب همه است.
این همایش بین ادیانی و گفتگوی ادیان توحیدی، انسجام و اتحاد میان پیروان و ادیان الهی را به دنبال دارد، ادیان برای هدایت بشریت آمده اند.
🔹شایان ذکر است: پیشنشست اصفهان با موضوع محبت و عدالت در ادیان به میزبانی دانشگاه اصفهان, پیش نشست قم با موضوع خدامحوری در ادیان و با حضور نمایندگان مذاهب در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی دانشگاه ادیان قم و نشست اصلی تخصصی 10 و 11 بهمن ماه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزمندانه انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزارمیشود.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✡ بهائیها در دوره پهلوی دوم با همکاری سرمایهداران یهودی، با عضویت در فراماسونری وارد فعالیتهای جا
✡ یهودیان بهائی
1⃣ گرایش #یهودیان به #بهائیگری در شهرهای همدان و کاشان زیاد بود. از جمله یهودیان سرشناسِ کاشان که #بهائی شدند و خاندانهای ثروتمند و پرشماری را بنیاد نهادند، باید به افراد زیر اشاره کرد:
👈 آقای «یهودا» نیای خاندان میثاقیه، حکیم یعقوب نیای خاندان برجیس، میرزا خلیل نیای خاندان ارجمند، میرزا اسحاقخان نیای خاندان متحده و خاندان متنفذ ثابت.
2⃣ چنانکه پیشتر گفتیم ارتباط نزدیک این خاندانها با هم و همکاری نزدیک آنان با قدرتهای جهانی سبب شد که خاندانهای مذکور از سرمایهدارترین اشخاص بهائی دورهی #پهلوی بهشمار آیند.
3⃣ در همدان نیز وضعی مشابه با کاشان دیده میشود؛ تعداد زیادی از خانوادههای بهائی همدان از تبار حاجی لالهزار (العازار) #یهودی همدانی هستند. او نیای دو هزار نفر یهودی، مسیحی و بهائی است. همچنین در شیراز، مشهد، اراک، رشت و سایر نقاط ایران جمع کثیری یهودیِ بهائی شده وجود داشت.
4⃣ در تهران نیز جمع قابل توجهی از یهودیان، بهائی شده بودند که در دورهی پهلوی شبکهای مقتدر و متنفذ را پدید آوردند، افرادی چون میرزا اسحاق خان حقیقی، یوسف وحدت، عبدالله خان متحده، جلال ارجمند و اسحاق خان متحده، نمونههایی از متنفذین بهائی دورهی پهلوی بودند که ابتدا کیش #یهودی داشتند.
5⃣ آنچه در خصوص ارتباط یهودیان با بهائیها قابل ملاحظه است، همکاری تبهکارانه و غارتگرانهی این دو گروه متحد، در دورهی پهلوی، بهویژه حکومت محمدرضا شاه میباشد، بهطوری که #بهائیها در این دوره نهتنها با همکاری سرمایهداران #یهودی، سیاستهای صهیونیست مآبانهای در امور اقتصادی اجرا کردند، بلکه با عضویت در سازمانها و تشکلهای مخفی #فراماسونری وارد فعالیتهای #جاسوسی نیز شدند و بهعبارتی یک مثلث سه ضلعی «بهائیت – فراماسونری – صهیونیسم» را ترسیم کردند.
6⃣ در اینجا ما را با این بحث که اصولاً بهائیت دنبالهای از #صهیونیسم_جهانی است، کاری نیست. لذا تحقیق در این مورد را بهعهدهی صاحبنظران و پژوهشگران میگذاریم.
📚 ثریا شهسواری / کتاب «اسناد فعالیت بهائیان در دورهی محمدرضا شاه»
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/sPeQK4
@jscenter
@Feraghvaadyan
#بستهخبری| پیش نشست همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان دراصفهان
➖➖➖
🔻 نماینده یهودیان در اصفهان : انتظار منجی عالم بشریت از اشترکات همه ادیان توحیدی است
http://hawzahnews.com/detail/News/464987
🔻نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان: آتش پرستان جزئی از زرتشت نیستند
http://hawzahnews.com/detail/News/464981
🔻نماینده هیئت مذهبی ارامنه مسیحیان:
عیسی(ع) از مسیحیت می خواهد خشونت را با محبت جواب بدهند
http://hawzahnews.com/detail/News/464976
🔻آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد:
هدف اصلی از وحدت اهل کتاب این نیست که مسیحی، مسلمان بشود
بحث وحدت ادیان این است که اهل دین و کتاب دست به دست هم بدهند تا مردم را بیدار کنند در مقابل مشرکین جانی بیاستند.
http://hawzahnews.com/detail/News/464971
🔻حجت الاسلام والمسلمین خدایی:
بدترین جنایت ها را به اسم حقوق بشر انجام می دهند/ عدالت و محبت جز با محوریت ادیان و نبوت تحقق نمی یابد
http://hawzahnews.com/detail/News/464966
📸 گزارشتصویری:
http://hawzahnews.com/detail/Photo/464980
@HawzahNews
@Feraghvaadyan
💒کلیسای کاتولیک های تبریز (عذرای توانا)
🔷کلیسای کاتولیک ها (عذرای توانا) متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران است. این بنا که یکی از بزرگترین کلیساهای ایران می باشد , در سال ۱۲۹۱ ه.ش احداث شده است.
🔷طول کلیسای کاتولیکهای تبریز ۳۰ متر و عرض آن ۱۵ متر است و برج ناقوس کلیسا در بالای بالکن کوچکی قرار گرفتهاست. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشنها مورداستفاده قرار میگیرد.
🔷تالار به نسبت بزرگ این کلیسا ۱۷ پنجره داردکه عموما بلند و کم عرض هستند. سه پنجره در محراب این کلیسا تعبیه شده است.
@Feraghvaadyan
🔸🔹جنبش عصر جدید
👈🏻از دههی 1980 بهطور گستردهای آرمان عصر جدید بهشکل چشماندازی از ورود به دوران رشد معنوی معرفی شد. دورانی که در اثر افزایش آگاهیهای معنوی انسان متحول میشود و دنیا را متحول میکند و زمین را سرشار از صلح و ثروت و سلامتی.
🔸عصر جدید از مدتها پیش مطرح شده بود و در انجمنهای مخفی زمینهسازی برای وقوع آن دنبال میشد، اما پس از یک دوره مادیگرایی افراطی با تلخترین ناکامیها و ویرانیهایی که در پیداشت، عصر جدید با عرضه چشماندازی نو برای پاسخ به نیاز معنوی بشر، عمومیت یافت. معنویتگرایی نیروی تازه و هیجان بسیاری را میتوانست برانگیزد. در این فضای خالی و تا حدودی نو برای بشر غربی، شعار عصر جدید مطرح شد و در مدت کوتاهی هزاران فرقه و شبهجنبش مدعی معنویت پیدا شدند که خود را ناجی بشریت و مبشر عصر جدید معرفی میکردند.
🔸این شبهجنبش که کوشش میکرد آرمان مبهم «عصر نوین معنوی» را از هر راهی گسترش دهد، بسترساز پیدایش حرکتهای اجتماعی، شکلگیری سازمانها و پدیدآمدن رهبرانی شد که هرکدام تفسیری از عصر جدید بیان میکردند. هم از اینرو، جنبش عصر جدید در میان هزاران رهبر کاریزما، سازمان و گروه معنویتگرا محو شد که ایدهها و توصیههای متفاوت و گاه متعارضی را مطرح میکردند (هینلز، 1386: 448).
@Feraghvaadyan