♨️ برنامههای تبشیری با تمرکز بر قومیتها
🔘 برخی #سازمانهای_تبشیری از اهداف خود برای ایجاد برنامههای قومیتی می گوید. افراد آموزشهای دیده تحت این برنامه، دورهدیده و تربیت میشوند تا به نقاط و محیطهایی وارد شوند که میسیونرهای غربی یا آمریکایی امکان ورود به آنها را ندارند.
🔸 در ابتدای دهه 80 میلادی بخشی با عنوان «تبشیری بین فرهنگی» که در زمینههای متفاوت قومیتی در لسانجلس دایر شد ICM نام گرفت. بعدها این عنوان نیزبه ICR تغییر نام داد که تحت رهبری «تام فریتز» اداره میشد. برنامه بیشتر به خاطر مقابله با جریانهای اسلام گرایی سیاهپوستان از قبیل «مالکوم ایکس» و افراد شاخصی مانند «محمدعلی کلی» بر روی سیاه پوستان تمرکز داشت. اما به تدریح فعالیتهای خود را توسعه داده و به EFM یا «سازمان #دانشجویان_قومیتی» تغییر نام یافت.
@feraghvaadyan
🔘 پيامدهای دیدگاه انفعالی انجمن حجتیه
❌برخی دیدگاههای انفعالی و بدفهمی #انجمن_حجتیه از مفهوم انتظار، عوارض بسیاری به دنبال دارد، برخی از آنها عبارتاند از: قانع بودن به وضع موجود، عدم كوشش براي تحقق وضعي بهتر، عقبماندگي توده مردم مسلمان، تسلط بيگانگان و زبوني در مقابل آنها(نبودن استقلال و آزادي)، حاکمیت روحیه نااميدي و پذيرش شكست در حوزه فرد و اجتماع، فراگير شدن ستم، انفعال و بيتحركي در مقابل ظلم، مشكلتر ساختن حركت و قيام #امامزمان(عج)-چراكه هر چه فساد و تباهي بيشتر، كار امام هم در مبارزه سخت و طولانيتر خواهدشد- ، تعطيلي محتواي بسياري از آيات و روايات مانند امر به معروف و نهي از منكر، سياست داخلي و خارجي، چگونگي برخورد با كفار و مشركان، دفاع از محرومان عالم و... .
@feraghvaadyan
✖️ بدعت انتخابات در بهاییت
📌مسئله انتخابات، نوعي بدعت در تشکيلات محسوب می شود، چرا که "عباس افندي"(فرزند و جانشين حسينعلي نوري) با تصور امتداد نسل براي محفلي به نام " #بيتالعدل"، وجود وليامر - آن هم ولي امري که کاملاً موروثي اعلام شود - را واجب اعلام کرده بود، همانطور که در وصيتنامه خود آورده: «اي احباي الهي! بايد ولي امرا... در زمان حيات خويش من هو بعده را تعيين نمايد تا بعد از صعودش اختلاف حاصل نگردد. لهذا اگر ولد بکر [پسر بزرگ] ولي امرا... مطهر [مظهر] الولد سر ابيه نباشد... بايد غصن ديگر را انتخاب نمايد...»(1)
↩️ در واقع آنچه در #بهائیت تحت عنوان انتخابات بدان افتخار می شود و نماد دموکراسی دراین فرقه است( که نحوه انتخابات هم خود محل نقد میباشد) خلاف رای و عقیده سرکرده این فرهق می باشد.
📚1.عبدالبهاء، الواح وصايا، ص13.
@feraghvaadyan
⭕️ بررسی نقش و جایگاه زنان در جریانهای فرقهای(2)
❗️در بررسی نقش و جایگاه #زنان در جنبشهای معنوی نوپدید، باید به یکی از بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در همان مباحث هویتیابی و روانشناسی شخصیتی دارد.
🔸خلاصه شدن شخصیت زنان در نقشهای کلیشه ای« دختر، همسر و مادر» و وظایف و مسئولیت های مرتبط با این نقشها، در تقابلی سنگین با تعارضات ناشی از زندگی در هزارهای به شدت شبکه ای و سرمایهزده، آنان را به سمت کشف راههایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق میدهد.
↩️«در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه #تئوصوفی و رهبری جنبش تفکرنوین به عنوان مهمترین جنبشهای عصر جدید هستیم. نمونه بارز این دعا را میتوان در کتاب« صد رهبر معنوی جهان» مشاهده کرد»(1)
📚1.جنس لطیف و کمالگرایی، فصلنامه روشنا،شماره 82.
@feraghvaadyan
💢سازمان های تبشیری
👈🏻ورلدویژن و جذب کودکان
🔸تصور فشار روانی غیرمستقیم برخانواده کودکی که به دلیل مشکلات مالی، نیازمند کمک های نقدی، امداد رسانی پزشکی و حمایتهای آموزشی است و ر این شرایط به وی پیشنهاد میشود کودکش را بطور رایگان به #مدارس_مسیحی بفرستد و عهدهدار هزینههایش هم افراد خیری از کشورهای دیگر هستند بسیار دشوار است.
♦️مدارسی که در آن کاغذ، خودکار،لوازمالتحریر، و کتابهای مختلف در اختیار بچهها قرار دارد. در مقابل مدارس محلی که در کشورهای محروم که یا دور از دسترس هستند و یا به دلیل عقبماندگی منطقه، کیفیت خوبی ندارند. این نوع از امدادرسانی در واقع این پیام را منتقل می کند که « #مسیحیان، آنچه شما نیاز دارید را در اختیار دارند و مسیح پاسخ درخواست شماست. ورلد ویژن در ذات خود میخواهد چنین پیامی را به مردم نقاط مختلف دنیا القا کند.
@feraghvaadyan
⭕️ سکولاریسم در اندیشه حجتیه
🔹 جدایی دین از #سیاست، از همان فهم خاص معنای انتظار نشأت میگیرد؛ انتظار منفی و فهم روایات پرچمهای پیش از ظهور یا روایات پر شدن عالم از ظلم و جور و یا روایات نشانههای ظهور (که باید دقت کنیم، شرایط ظهور، غیر از نشانههای ظهور است) در مرام انجمنیها، وقتی با یکدیگر خلط شوند.
👈🏻 در نهایت چنین برداشتهایی حاصل میشود. مثلاً، اگر پر شدن عالم از ظلم و جور را شرط ظهور بدانیم، باید برای پرشدن عالم از ظلم و جور تلاش کنیم، در حالیکه اگر نشانه بدانیم ما در خصوص نشانه ها تکلیف نداریم تا نشانهها را درست کنیم اما اگر چیزی از شرایط ظهور باشد، ما برای ایجاد آن تکلیف داریم. اموری چون تربیت 313 نفر از شرایط ظهور است و #مسلمانان باید برای تهیه و ایجاد این شرایط تلاش کنند.
@feraghvaadyan
♨️ بازتاب ادای احترام به شهدای یهودی جنگ تحمیلی در رسانههای اسرائیلی
✅ تصاویری که از چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شده بود که در آن اعضای هیئت سپاه پاسداران و شماری از روحانیون مسلمان، با ورود به بنای یادبود #شهدای_کلیمی در تهران، در حالی که به نیایشهای عبری و فارسی یک روحانی ایرانی یهودی گوش میدهند، سلام نظامی داده و به حالت احترام ایستادهاند، بازتاب گستردهای داشت.
🔹رسانههای اسرائیل پنجشنبه گزارشهای متعددی در ارتباط با این فیلم منتشر کردند؛ علی رغم اینکه همواره در ارتباط با شرایط زندگی #یهودیان ایرانی اخباری غیر واقعی و کاملاً جهت دار در رسانه های اسرائیلی منتشر می گردد ولیکن سازمان هیدبروت( رسانه ای که در زمینه پوشش اخبار مربوط به یهود ، تورات و مسائل دینی فعالیت دارد) این اتفاق مهم و هوشمندانه از جانب ستاد کل نیروهای مسلح را انعکاس داده است.
↩️این رویداد در رسانه های اصلی عبری زبان بطور هدفمند بازتاب نداشته اما در برخی رسانه های انگلیسی زبان اسرائیلی همچون تایمز #اسرائیل ، جروزالم پست و عاروتص شوع پوشش داده شده است.
@feraghvaadyan
❓اظهارات علمی سرکرده بهائیت!!
🔘 سرکرده فرقه بهائیت که داعیه به روز بودن به اصطلاح دین خود را دارد در اظهار نظرهایی عجیب و خلاف علم، دندانهای نیش را مناسب شکستن پوستهی ضخیم میوههایی مثل بادام میداند«(1) و جالبتر اینکه سرکردگان بعدی #فرقه_بهائیت نیز به الهی بودن اظهارات وی تأکید میکند. این در حالیست که شکستن پوستهی سخت بادام و امثال آن با دندان کاری غیرعقلانی است که پزشکان به شدّت از آن نهی میکنند. لذا چگونه میتوان ادعای تطابق بهائیت با علم و عقل را پذیرفت.
🔻جالبتر آنکه وی معتقد است «اما انسان را نه دندان کجی و نه ناخن تیز و چنگی و نه دندانی نظیر داس آهنی. از این واضح و مشهود گردد که طعام انسان حبوبات و اثمار است»(2) و از این رو گوشتخواری را مناسب انسان نمیداند. سؤال اینجاست دندانی که گوشت نرم برایش مناسب نیست چگونه برای شکستن پوست سخت بادام مناسب است؟
📚1. هلن باست هورنبی، انوار هدایت، ص 376، شماره 1007.
2. امر و خلق، ج 3، ص 31.
@feraghvaadyan
⭕️ هفت سوال آیتالله جنتی از انجمن حجتیه: شما قبل از انقلاب ولایت فقیه را قبول نداشتید... خط عوض کردهاید یا نه؟
↩️جمعه، هشتم آبان ۱۳۶۰، آیتالله جنتی، عضو فقهای شورای نگهبان، و امام جمعه وقت (موقت) قم، در خطبه نخست نمازجمعه که در مدرسه حکیمنظامی قم برگزار شد، پس از تشریح ابعاد ولایت فقیه در حاکمیت و پیشبرد احکام و موازین اسلامی، با مطرح کردن هفت سوال از انجمن ضدبهائیت (که بعد از انقلاب به #انجمن_حجتیه تغییر نام داد) از این انجمن خواست موضع خود را نسبت ولایت فقیه روشن کنند.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
https://plink.ir/tztk3
@feraghvaadyan
❌ تحریک عواطف، تاکتیک #فرقهها برای جذب
▫️ یکی از روشهایی که فرقهها برای جذب افراداز آن بهره میگیرند #تحریک_عواطف است که با تکنیک هایی از جمله فشارهای روحی و روانی و بمباران محبت صورت میپپذیرد. «موقعی که فردی سالم و عادی تحریک روحی روانی شدیدی به وجود بیاید ذهن او آمادگی پذیرش هرگونه الگوی رفتاری جدیدی را دارد و هر عقیده و روش زندگی را به او ارائه دهند میپذیرد. در این شرایط هر نوع بیماری روانی را می توان در فرد ایجاد کرد و یا هربیماری روانی جدیدی را بخ او مستولی شده از بین برد. در این موقعیت هر نوع ایمانی را میتوان در او ایجاد کرد و یا ایمان قبلی او به هر مرام و مکتبی را از بین برد. این تکنیک تحول گروهی و اجتماعی بسیار مؤثر و پرقدرت است.»(1)
📚1.ویلیام والترز، ترجمه رضا جمالیان، روحهای تسخیر شده، ص141.
@feraghvaadyan
♨️مبلغ بهائی در جشن هالویین
🔘کاویان صادق زاده میلانی یکی از بهائیان ذی نفوذ در آمریکا تصاویر خود را در شب #هالوین منتشرکرد.
🔻وی که از افراد نزدیک به #بیتالعدل به شمار میرود با سناتورها و شخصیت های شناخته شده آمریکایی درارتباط است.
↩️صادق زاده میلانی به بهانههای مختلف از جمله پزشکی و حقوق بشر در حال ترویج #فرقه_بهائیت بوده و از معلمین کلاسهای روحی می باشد.
@feraghvaadyan
♨️ برگزاری همایش بینالمللی پیامبر اعظم(ص) با محوریت تعامل ادیان
💢روشنگر به نقل از ایرنا/ دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: سومین همایش بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با محوریت تعامل #ادیان دی ماه امسال در کرمان برگزار می شود.
🔸ابدالی تکلو تصریح کرد: در استان کرمان ادیان و #مذاهب مختلف را داریم و در تعامل ادیان بهترین استانی که می تواند کار را برگزار کند کرمان است و محور برگزاری کنگره را تعامل ادیان گذاشته ایم و از بزرگان ادیان سخنرانی هایی خواهیم داشت.
🔹وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه، تولید محتوای رسانه ای ازدیگر برنامه های همایش بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است.
@feraghvaadyan