••مخالفت با ادیان در اکنکار
❎يكي از مهم ترين شاخصه هاي جنبش هاي نوپديد ديني، انتقاد شديد آنان به وجود اديان بزرگ و تعاليم آنان است، لذا در بسياري از اين جريان هاي معنوي، انواع زيادي از انتقادها به اديان وجود دارد. از اين رو، بايد گفت كه بزرگ ترين اشكال آنان اين است كه در نقد آنها، همه اديان به يك چشم ديده مي شوند و بدون توجه به تعالیم و آموزههای خاص #ادیان_الهی و سرشت اولوهیتی چنين مي پندارند، كه تمام اديان داراي خصوصيات و تعاليم مشترك اند و حال آنكه اديان داراي تقسيمات متفاوتي هستند و نزديك ترين و شبيه ترين اديان نيز در دل خود بزرگترين تفاوت ها و اختلاف هاي ظاهري و باطني را با هم دارند. بنابراين هيچ گاه نمي توان با ناديده گرفتن تفاوت هاي اديان، به نقد و بررسي آنان پرداخت. و لذا به جرات مي توان گفت كه در تعاليم #فرقه_اكنكار، بزرگترين انتقادها و اشكال ها به اديان ابراز شده است که بیش از آنکه نقد جدی به دین باشد ابزاری است برای خودنمایی تعالیم جدید فرقه خود و جذب افراد با مطرح کردن مفاهیمی چون حقیقت واقعی، سلوک، سفر روح ..... که برای درک آنها نه تنها نیازی به دین نیست بلکه لازمه آن کنار گذاشتن #شریعت است.
@feraghvaadyan
✅مراسم فرقه ای در پاناما با هفت نفر قربانی
🔸در یک مراسم فرقه ای عجیب در جنگلهای پاناما هفت نفر به قتل رسیدند. در این مراسم که به رهبری ده مبلغ مذهبی برگزار شد، هفت نفر از بومیان ساکن جنگل ابتدا شکنجه شدند بعد سوزانده شدند و دست آخر جسد آنها مثله شد. این مرشدان مذهبی میگویند این اقدامات برای پاکسازی مردم از گناهانشان ضروری بوده است.
🔻پلیس تا کنون ۱۴ نفر از #فرقه_مذهبی نگابه بوگله، از بومیان جنگلهای پاناما را که در این مراسم به درخت بسته شده بودند و مورد آزار بدنی قرار گرفته بودند، آزاد کرده است.
↩️به گفته رافائل بالویس دادستان، بازرسان پلیس بعد از گزارش سه روستایی که از این مراسم گریخته و به بیمارستانی محلی پناه برده بودند که برای تحقیق به جنگلهای پاناما مشرف به سواحل کارائیب رفته بودند، این رویداد عجیب را کشف کردند. این گروه مذهبی که نام #کلیسای خود را «نور خدا» گذاشتهاند، مراسم توبه یا کفاره گناه را در کلیسای خود برگزار کرده بودند که با قتل هفت نفر همراه بود.
@feraghvaadyan
⭕️ سناریو نخنمای بهائیت در فضای مجازی
🔸با گسترش وسایط ارتباط جمعی و رسانه های مجازی نهاد #بیت_العدل هم با بیان جایگاه بیبدیل اینترنت، به فرصتهای پیش آمده برای تبلیغ آسان بهائیت پرداخته و مبلّغان بهائی را به بهرهگیری گسترده از این فضا ترغیب نموده است.
↩️اما آنچه بیتالعدل به آن اهتمام دارد تبلیغ بهائیت بوسیله رسانه های به ظاهر مستقل است بدین صورت که #مبلغان_بهائی مرتبط با بیت العدل ضمن تبلیغ فرقه و هماهنگی کامل با مرکز تشکیلات بهائی واقع در اسرائیل به هیچوجه ارتباط خود با این نهاد را آشکار نساخته و خود را یک رسانه مستقل عنوان کنند تا بهتر بتوانند اهداف خود که فعالیتهای تبلیغی، سیاسی و ضدانقلابی در ایران است را انجام دهند. علت این امر هم آن است که اگر به هر دلیلی مشکلی برای این رسانه به وجود آمد با انتشار بیانیهای انتساب آن را به خود رد کرده و مجدداً مشابهه آن را راهاندازی کنند.
@feraghvaadyan
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️واکنش زن مسیحی به رشادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی
🔸 وقتی شهر مسیحی نشین بیجی توسط همرزمان حاج قاسم آزاد می شود یک زن #مسیحی روی دیوار کلیسا نوشت: مریم مقدس راحت بخواب که دیگر مسیح به صلیب کشیده نمیشود چون فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها ) رسیدند.
@Feraghvaadyan
⚫️ انجمن حجتیه و انحراف نیروهای انقلابی
🔻انجمن توانسته بود تعداد زیادی از جوانان مومن و مذهبی را برای مبارزه با بهاییت جذب کند. اما از نظر انقلابیون اولا ریشه نشر بهاییت خود رژیم پهلوی بود و ثانیا مشغول کردن جوانان مذهبی به مبارزه با #بهائیت نوعی انحراف از مسیر مبارزه بر ضد رژیم پهلوی بود. رژیم طاغوت هم به دلیل عدم دخالت انجمن در سیاست مانعی بر سر راه آنان ایجاد نمیکرد. هاشمی رفسنجانی در رابطه با عدم شرکت انجمن در مبارزه میگوید: «جریان دیگری که ظهور کرده بود و مسئله آفرین بود، همین #انجمن_حجتیه بود.آنها هم برای این که کارشان را بتوانند بکنند، به افرادشان دستور داده بودند که در #سیاست دخالت نکنند و مبارزه را ممنوع کرده بودند و معتقد بودند که این مبارزه به جایی نمی رسد. اما چون مبارزه را قبول نداشتند و یک سری از نیروهای مبارز را جذب میکردند. بزرگ ترین خاصیت اینها برای رژیم این بود که اینها نیروها را جذب می کنند و یک کاری هم به نیروها می دهند ».(1)
📚1. ماهنامه عروه الوثقی، شماره 85.
@Feraghvaadyan
♨️اندر احوالات رسانه تبشیری سلطنتطلب
🔻یک رسانه مرتبط با جریان #مسیحیت_تبشیری که اغلب اخبار ضد ایرانی را منعکس میکنند، در ماههای اخیر ماهیت واقعی خویش را به نمایش گذاشته و خوی سلطنت طلبی خود را با انتشار اخبار پیرامون خاندان پهلوی و ضدیت با نظام اسلامی روشن و به طور علنی وابستگی خود را به این جریان را نشان دادند.
👈🏻گفتنی است چندی پیش این رسانه سالروز تولد #ربع_پهلوی را نیز تبریک گفته بود!
@feraghvaadyan
❓تمسک به بیتالعدل اعظم
🔹سردمداران بهائی چنان القا میکنند که در کوچکترین اتفاقات باید نظر #بیتالعدل مدنظر واقع شود و برای جا انداختن چنین تفکری تبلیغات بسیاری برای اعضای فرقه میکنند که تصویر فوق یکی از این القائات است که با ذکر خاطرهای از روحیه ماکسول همسر شوقی افندی از سرکردگان فرقه، نشان میدهد وی به نظر بیتالعدل برای درمان بیماری نیزتوجه داشته است. عموما در فرقهها، عقل و تفکر تعطیل شده و آنچه سرکردگان فرقه امرمی کنند باید مورد پذیرش واقع شود.
↩️ #بهائیت طبق تمامی تعاریف، یک فرقه به شمار میرود. در این فرقه چنین القا می شود که تبعیت بی چون و چرا از بیت العدل (مرکز تشکیلات فرقه واقع در اسرائیل) موجب سعادتمندی فرد خواهد شد از این رو انجام تمامی امور باید با نظر موافق بیتالعدل اعظم صورت پذیرد.
@feraghvaadyan
⭕️نشست علمی «ریشهها و ظرفیت معنویتهای نوظهور در ادیان شرقی» برگزار میَشود
🔹در ادامه برپایی سلسله نشستهای علمی همایش «#معنویتهای_نوظهور؛ شاخصهها و نقدها»، نشست «ریشهها و ظرفیت معنویتهای نوظهور در #ادیان_شرقی» برگزار خواهد شد.
🔻در این نشست علمی، سیدمحمد روحانی به عنوان ارائهدهنده مباحث خود را در این زمینه ارائه میکند و امیر خواص هم به نقد مطالب میپردازد.
▪️این نشست از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ، روز چهارشنبه، دوم بهمنماه، از ساعت ۱۸:۳۰ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم سالن اندیشه برگزار میشود.
@feraghvaadyan
⭕️موعودباوری مسیحی ذیل مهدویت شیعی جای میگیرد
🔻در بین آموزه های مهدوی شیعیان، امام زمان(عج) پس از ظهور امور را با عده ای از کارگزاران پیش می برند که #موعود مسیحیان یکی از آنها خواهد بود، موعودیت در فهم مسیحیت به معنای زیرمجموعه موعودیت در مهدی باوری شیعیان تعریف می شود.
🔸شیعه معتقد است عیسی(ع) در رکاب امام زمان(عج) است، لذا ضمن پذیرش موعودباوری مسیحیان، آن را جدای از موعودباوری شیعی تلقی نمی کند. بستر موعودباوری در بین شیعه و مسیحیت بستر لغزنده ای است که می تواند دستخوش انحرافات بسیار شود؛ #مسیحیت به دلیل تاریخی طولانی اش دچار خرافات بسیار و شاهد بروز مکاتب فکری متعدد بوده است. البته ماهیت اندیشه های یوتوپیایی چنین است.
🔹وقتی به تاریخ #ادیان می نگریم آن را پر از اختلاف می یابیم یعنی ادیان به حیث گذشته تاریخی با هم اختلاف دارند اما وقتی به آینده و یوتوپیای ادیان می نگریم آنها را شبیه به هم می یابیم. لذا اندیشه موعودباوری ظرفیت بالایی برای همگرایی پیروان ایجاد می کند.
📚حجت الاسلام محراب صادق نیا، خبرگزاری شبستان، 1398/10/04.
@feraghvaadyan
♨️بهائیت و مهدویت
▪️مهدویت از جذاب ترین مباحث حتی برای همه غیر از مسلمانان و شیعیان است، مهدویت به دلیل #منجیگرایی در ذات خود این توان را دارد و چون احساس درونی برای بهره مندی از این نجات همگانی است، بهائیت از این اندیشه سوءاستفاده کرده و هم قبل و هم بعد از انقلاب یکی از حرف هایشان این است که می گویند مهدی(عج) ظهور کرده و ما اگر بخواهیم به رستگاری برسیم و دنیا روی آرامش را ببیند باید به مهدیِ ظهور کرده ایمان بیاوریم و نیز کسی که بعد از مهدی آمده یعنی موعود او بهاء!!!
👈🏻یکی از شعارهای جذاب این #فرقه_انحرافی شعار «وحدت عالم انسانی» است که از دولت واحد جهانی امام مهدی(عج) الهام می گیرد، هرچند به زبان نیاورده و آن را به نفع خود مصادره می کند. طبیعی است این ادعا برای افراد غیرمطلع، جذاب است.
💢حرف های فرقه بهائیت پس از انقلاب اسلامی قدری اصلاح و تعدیل شده و امروز می گویند: اگرچه حضرت مهدی ظهور کرده و ما به حکومت جهانی نرسیده ایم و آثار ظهور مترتب نشده، اما قرار نیست در زمان ایشان حکومت جهانی تشکیل شود، آنها می گویند ظلم و ستم پدیده ای تدریجی است و قرار نیست یک شبه و با ظهور (به زعم آنها ظهور با باب رخ داده!) جهان سرشار از عدل و داد شود، بلکه با عمل به دستورات باب به عدل و داد دست می یابیم!
↩️اطلاع از این ادعاها و اهداف شوم #بهائیت کافی است تا آنها که مدعی تدین هستند اما میانه شان با نظام و رهبری و انقلاب خوب نیست، بدانند بدون انقلاب و شهدا ما امروز سرنوشت دیگری می داشتیم و نه از مجالس روضه خبری نبود و نه حتی نمازهای جماعت چون بهائیت با تسلط خود بر کشور مانع از پیاده کردن اسلام ناب می شد.
@feraghvaadyan