eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ شایعه‌پراکنی به قیمت ایستادگی در برابر #قطب
🔺🔻 آن‌‌دسته از عناصر خارج‌نشین و مطرود که این‌روزها دایه مهربان‌تر از مادر شده و برای آنچه مرگ درویشی و درویشی‌گری می‌خوانند، ناله‌ها سر داده‌اند، به‌راستی چرا به سخنان مراد و قطب خویش، وقعی نمی‌نهند؟ ⭕️ اگر لازمه درویشی، تابعیت محض از اقوال و سخنان قطب و مراد است، افعال و شایعه‌پراکنی‌های مدیران شبکه‌هایی چون «در تی‌وی»، خلاف این مشی بوده و اساساً بویی از طریقت و منش درویشی‌گری نبرده‌‌اند. بد نیست برای حفظ ظاهر هم که شده اندکی بر سخنان و توصیه‌های قطب خویش توجه نمایند. @feraghvaadyan
✡️ یهود ؛ دشمن اصلی 1️⃣ این مغضوبین ارض مردمانی پیچیده و تودرتویی هستند، هرکدام دارای لایه‌ای و هر لایه‌ای دارای لایه‌ای دیگر. 2️⃣ نفوذ در میان لایه‌های بعضاً نامتجانس اما در خدمت هدفی واحد نیازمند زحمت و تحمل مشقت است. سعی کنید عمر مطالعاتی و تحقیقاتی‌تان در یهود طی نشود. این یک دام است. گرچه قرآن حکیم از شما مومنان می‌خواهد که گوش به حرف فرقه و دسته‌ای از هم ندهید و هشدار می‌دهد که: «إِنْ تُطِيعُوا فَرِيقاً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ يَرُدُّوكُمْ بَعْدَ إِيمانِكُمْ كافِرِين[100 آل عمران] اگر از گروهی از اهل کتاب اطاعت کنید شما را بعد از ایمان به وادی کفر و ارتداد رهنمون خواهند شد». 3️⃣ با این حال اهتمام قرآن عزیز در شناساندن دشمن، نیست، خودِ است. نمی‌فرماید: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا فرق الْيَهُودیة. فرقه‌های یهود حکم شاخ و برگ را دارند، ریشه یهود است. قرآن حکیم می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُود». [82 مائده] 4️⃣ در شناخت فرقه‌ها و مطالعه روی فرقه‌های خاص گرچه لازم و ضروری است، اما کافی نیست. فرقه‌هایی که هر از چندگاهی در مجامع و محافل با شکل و شمائل گوناگون خودنمایی می‌کنند و بعد از مدت کمی نیست و نابود می‌شوند و میدان را برای اسم و عنوان دیگری به امانت واگذار می‌کنند، همگی ریشه در دارند. تأسیس فرقه‌های متعدد از نیرنگ‌های یهود است. 5️⃣ به سنت توصیه می‌کنند. به انکار معاد می‌پردازند. مروج زندگی اشتراکی می‌شوند، انباشت زر و سیم را حرام می‌کنند و به عبادت و زهد مشغول می‌شوند. با نسخه‌برداری به تجارت کتاب مقدس شهره‌اند. پیروانش را به زهد و نماز فراوان دعوت می‌کند و آنان را از خوردن گوشت و فشرده‌ی میوه بازمی‌دارد. به نبوت محمد مصطفی که درود الهی بر او و بر خاندان پاکش باد اعتراف می‌کنند، رسول خدا (ص) را به عنوان پیامبری مبعوث بر همه‌ی جهانیان به جز معرفی می‌کنند. معتقدان به ماجراجویی و فتنه‌انگیزی می‌کنند. با سنگدلی و شقاوت کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع فلسطینی را آواره و قتل‌عام می‌کنند. و با پایگاه قرار دادن فلسطین به شرارت ذاتی و به بدخلقی همیشگی جنبه‌ی قانونی می‌دهند. و با تأسیس ، این زقوم تلخ شجره‌ی خبیثه‌ی شرک و کفر یهودی، بطور رسمی و علنی صاحب کرسی در مجامع و محافل بین‌المللی می‌گردند. 6️⃣ وظیفه‌ی همه‌ی کسانی که با ایمان به خدا و رسول خدا مورد لطف پروردگار قرار گرفته‌اند در این لحظات حساس که ریشه یعنی در میان انبوهی از شاخ و برگ، یعنی پنهان شده، این است که هرکدام به اندازه‌ی وسعشان به روشنگری اذهان مردم بپردازند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود
🔸حیف از شیری که به تو دادم 🔹ناگفته‌هایی از مادر «امیر شکریان»، مجری شبکه «کلمه» 🔰آنچه در پی می‌آید، سخنان «اعظم‌المولک مفید»، مادر «امیر شکریان»، مجری شبکه «کلمه» (ارگان جریان التقاط شیعی) است که از رنج‌هایش بابت انحراف تنها فرزندش از مسیر درست و نگرانی‌هایش درباره عاقبت و سرانجام او می‌گوید: «وقتی برای اولین‌بار صدای امیر را در شبکه «کلمه» شنیدم، باورش برایم سخت بود؛ امیری که من با وضو شیر داده،‌ مراقب اعتقادات و ایمانش بودم، پسری هیئتی و فوق‌العاده مذهبی...چطور سر از این ورطه درآورد؟! در میان بهت و ناباوری من، یکی‌دو سال برنامه تفسیر قرآن به صورت صوتی با اجرای او از این شبکه پخش می‌شد و بعد هم به صورت تصویری درآمد. وقتی برای اولین‌بار سخنرانی‌اش را گوش کردم، فشارم بالا رفت و خیلی حالم بد شد. سخنانش علیه شیعیان و نظام را می‌شنیدم و باور نمی‌کردم. مدام از خود می‌پرسیدم چه شد که به این راه کشیده شد؟ نمی‌دانم چه کسی تشویقش کرد؟ من از همان ابتدا، با صحبت‌هایش مخالف بودم. می‌گویند ما نه شیعه هستیم و نه سنی، فقط مسلمانیم. این‌ها نه با شیعه خوب‌اند و نه با سنی‌. جریانی از خودشان درآورده‌اند که بوی افراط می‌دهد. امیر با حرف‌هایی که می‌زند، در منجلابی افتاده که نمی‌تواند از آن خارج شود. حیف از آن دینی که دستمایه تحریفات این جریان قرار گرفته. امیر هم بازیچه آن‌ها شده و خودش خبر ندارد. وقتی به این می‌اندیشم که چند نفر ممکن است تا به حال تحت‌تأثیر سخنان امیر قرار گرفته و از مسیر درست منحرف شده ‌یا حتی تزلزلی کوچک در ایمانشان به وجود آمده باشد، دلم می‌لرزد. نگران آخرت امیر هستم. دلم می‌خواهد به او بگویم: واقعاً از تو راضی نیستم، حیف از شیری که به تو دادم. من شب‌ها با وضو و توکل به خدا به تو شیر دادم،‌ در کنار خودم و روی یک مهر نماز خواندیم، همراه هم در سوگواری سالار شهیدان شرکت ‌کردیم، من تو را باعشق به امام‌رضاعلیه‌السلام بزرگ کردم... نمی‌دانم چرا و چطور تو از این منش و تربیت فاصله گرفتی اما خیلی صریح می‌گویم، من از سخنرانی‌ها و تبلیغاتت علیه دین و تشیع راضی نیستم چون من، خود را شیعه می‌دانم و تا آخر عمر هم هیچ‌وقت نمی‌توانم مثل تو و دوستانت فکر کنم.» 📖متن کامل این مصاحبه در فصلنامه «روشنا»، شماره 74.
21.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدئو بسیار زیبا راجع به تنظیم شدگی ثابت های کیهانی ببینید و به دقت و زیبایی طراحی خداوند پی ببرید. 🔘نقد الحاد و آتئیسم
♦️برخی از شخصیت‌های (آتئیست) ایرانی♦️/قسمت 👤آرامش دوستدار ↙️ آرامش دوستدار –به‌اصطلاح- روشنفکر ایرانی است. او در سال ۱۳۱۰ خورشیدی در خانواده‌ای در تهران متولد شد. در سال ۱۳۳۷ ه.ش برای تحصیل فلسفه به آلمان رفت و در سال ۱۳۵۰ مدرک دکترا در رشته فلسفه، گرایش روان شناسی و دین‌شناسی تطبیقی را از دانشگاه بن دریافت کرد. عنوان رساله دکترای دوستدار، «رابطه اخلاق و اراده سلطه‌گرا در آثار نیچه» بود. وی از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۸ به عنوان استاد به تدریس در گروه فلسفه دانشگاه تهران پرداخت و در پی بسته شدن دانشگاه‌ها (موسوم به «انقلاب فرهنگی ایران») از دانشگاه اخراج و بار دیگر به آلمان مهاجرت کرد. شهرت دوستدار به خاطر نظریات انتقادی معروفش درباره دین و فرهنگ دینی در جامعه ایران است؛ دیدگاهی که با انتقادهای زیادی همراه شده‌است چراکه وی در مواجهه با حوادث پس از انقلاب، مردم ایران و فرهنگ ایرانی را مقصر می‌داند. از آرامش دوستدار تاکنون چند کتاب به زبان فارسی و تعدادی مقاله و ترجمه چاپ شده‌است، ازجمله: «ملاحظات فلسفی در دین و علم»، «درخشش‌های تیره»، «خویشاوندی پنهان»، ترجمه گفتگوی آلمانی با هایدگر و... . مشهورترین اثر وی، کتاب «امتناع تفکر در فرهنگ دینی» نام دارد که با واکنش‌های فراوانی مواجه شده‌است. دوستدار در این کتاب با نامگذاری «فرهنگ دین‌خو» بر فرهنگ ایرانِ بعد از اسلام، این پندار را که «گویا فرهنگ ایران، نااندیش و ناپٌرساست»، به چالش کشیده‌است.
📍 با اشاره به در دستور کار بودن طرح تثبیت قانون شوراها در مجمع تشخیص 📌 دکتر اختیاری: اعضای مجمع نسبت به طرح تثبیت قانون شوراها نگاه مصلحتی و مثبت دارند 🔹 نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تثبیت قانون شوراها در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، گفت که اعضای مجمع نسبت به این طرح نگاه مصلحتی و مثبتی دارند. 🔹 دکتر اسفندیار اختیاری، طراح طرح تثبیت قانون شوراها در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه این طرح در کمیسیون های مختلف مجمع مطرح شده است، گفت: گزارش کمیسیون‌ها در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته و با توجه به نگاه مثبت اعضای مجمع و مقامات عالی رتبه کشور، نسبت به تایید این طرح جای امیدواری وجود دارد. 🔹 وی با بیان اینکه این طرح در مجلس با رای بالا و بصورت دو فوریت تصویب شده، آن را نشان از همدلی و همراهی تمام ایرانیان و نمایندگان آنان با خاستگاه‌های مختلف سیاسی دانست و یادآور شد: این امیدواری وجود دارد که اعضای مجمع نیز با نگاه به مصلحت نظام و یکپارچگی ملی این موضوع را بررسی و با رای مثبت پیام مشخصی که تمام ایرانیان، از هر نژاد، دین و قوم، منتظر آن هستند را اعلام کنند. 🔹 دکتر اختیاری همچنین خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم اعضای مجمع، با نگاه به مصلحت نظام به این طرح رای داده تا از یک سو نگرانی مردمی که سپنتا نیکنام را برگزیده‌اند مرتفع شود و عضو زرتشتی شورای شهر یزد به این شورا برگردد و از سوی دیگر حقوق قانونی پیروان ادیان الهی، بار دیگر، تثبیت شود. https://www.isna.ir/news/97020503386/
♦دیانا سیوریکاتازه مسلمان آمریکایی 🔸هرچه بیشتر در مورد اسلام یاد می‌گرفتم، سعی می‌کردم یک فرد درستکارتر باشم. لباس‌هایی می‌پوشیدم که هم متواضع تر بنظر بیایم هم حجاب داشته باشم
روشنگر مدیا
♦دیانا سیوریکاتازه مسلمان آمریکایی 🔸هرچه بیشتر در مورد اسلام یاد می‌گرفتم، سعی می‌کردم یک فرد درستکا
🔴اکنون من یک ((قسمت دوم)) 🔷مادرم وقتی فهمید که دخترش قصد دارد مسلمان شود، بسیار به هم ریخت و اغلب جمله تحقیرآمیزی را در موردم به کار می‌برد که مفهومش این بود که تو داری دیوانه می‌شوی و دائم از من می‌پرسید که آیا تو آدم نرمالی هستی. یادم میاد طوری رفتار می‌کردم که انگار هنوز پایبند به مسیحیت هستم مادرم هم دائماً از من می‌پرسید این چه کتابیه که می خوانی؟ او کاملاً امیدوار بود که من یک مسیحی بشم و همیشه با گفتن این جمله که “من غسل تعمید شدم” تهدید می‌کرد که نمی‌تونم یک مسلمان بشوم. گاهی شک می‌کردم و واقعاً این انتخاب برایم سخت بود... 🔶من مجبور بودم نمازهایم را در دل شب وقتی همه خواب بودند بخوانم. قرآنم را مخفی کنم. من نمی‌توانستم در مورد اسلام حرفی بزنم و من هیچ کس را نداشتم که به حرف‌هایم گوش دهد یا از من مراقبت کند. یادم می‌آید احساس می‌کردم دیگر عضو خانواده‌ام نیستم و هیچ کس مرا دوست ندارد. آنها فراموش کرده بودند که من دختر و خواهرشان هستم. خوب می‌فهمیدم که آنها به من به چشم یک دیوانه مذهبی نگاه می‌کردند و دوست نداشتند که با من باشند. تا اینکه بعد از سفر لندن مادرم گفت که “دلم برایت تنگ شده” این جمله مرهمی برای این همه درد و سرخوردگی من بود... 🔹🔸متن کامل این قسمت در سایت rahyafteha.ir/9812/
🌸 بــسم الله الرحمن الرحـــیم 🌸 ♻️ مقاله از آکادمی بین المللی ( sciences engineering medicine ) با عنوان: 🍃 🍃 در خدمت شما هستیم 👇 💠 علم تجربی ( ساینس ) تنها راه شناخت و درک نیست، اما ساینس یکی از راه های شناخت است که فرقش با سایر روش ها در متکی بودن آن به شواهد تجربی و توضیحات آزمایش های مختلف است. از آنجایی که فرگشت به عنوان یک نگرانی برای رویداد های مهم و مرکزی مذهب مطرح بود - شامل خاستگاه تنوع زیستی و مخصوصاً خاستگاه انسان - از زمانی که اولین تفاسیر آن از چارلز داروین و آلفرد راسل والاس در سال 1858 ارائه شد تبدیل به یک ایده بحث بر انگیز در جامعه شد ✔️ ➕ پذیرش شواهد فرگشت با ایمان مذهبی سازگار است، امروزه بسیاری از مذاهب ادیان قبول کردند که فرگشت زیستی در طی میلیون ها سال در طول تاریخ کره زمین تنوع حیات را تولید کرده، بسیار از آنها اظهار کردند که فرگشت و اصول دین آنها سازگار هستند،دانشمندان و نظریه پردازان به وضوح درباره شگفتی و تعجب خود در باره تاریخ جهان و حیات روی این سیاره نوشتند و توضیح دادند که آنها هیچ تضادی بین ایمانشان به خدا و شواهد فرگشتی نمیبینند 🔻 ✅ علم دین بر اساس دو جنبه متفاوت از تجربه انسان هستند، در علم توضیحات باید بر اساس شواهد بدست آمده از بررسی جهان طبیعی باشد، مشاهدات و آزمایش های علمی که با یک توضیح در تضاد هست در نهایت باید به تغییر یا حتی رها کردن آن توضیح منجر شود،در مقابل ایمان دینی،به شواهد تجربی بستگی ندارد، به طور معمول شامل نیرو ها یا عوامل فراطبیعی هست و نیازی به تغییر در مواجهه با شواهد متضاد ندارد، چون آنها قسمتی از طبیعت نیستید، عوامل فراطبیعی نمیتواند با ساینس مورد بررسی قرار گرفته شوند،این به این معناست که علم و دین به طور متفاوتی با جنبه های مختلف درک انسان در ارتباط هستند، تلاش برای در مقابل هم قرار دادن علم و دین ( متضاد نشان دادن ) اختلاف نظر هایی که نیاز به وجودشان نیست را ایجاد میکند ‼️ http://www.nas.edu/evolution/Compatibility.html 🔃 ترجمه به اصل متن وفادار است naghde_Elhad