💢 ستم پذیری در عرفانهای کاذب نوظهور
🔹#معنویتهای_نوظهور مردم را سر به زیر و سیلی پذیر بارمی آورد و روحیة عزت و آزادگی را در قلب ها می میراند. این معنویت ها می کوشند مردم را تسلیم نظم موجود و مطیع قدرت های حاکم گردانند و سکوت در برابر ستم را به آنها می آموزند و به عنوان یک ارزش اخلاقی و معنوی تعلیم می دهند. در «فالون دافا اعتقاد براین است که هر کس که مورد ظلم واقع می شود، در حال تصفیة روحانی و جبران ظلمی است که در زندگی پیشین بر دیگری رواداشته است.»(1)کسی که به یاری مظلوم می رود در حقیقت تزکیه او را با مشکل مواجه ساخته است.
❗️در اندیشه های #دالایی_لاما « هر کسی بدی و ظلم می کند، خود بیش از همه از درون رنج می برد و آزرده می شود.»(2) در نتیجه نیازی نیست که با او مقابله شود. رنج درونی برایش کافی است و او را به حال خود باید گذاشت. با این استدلال او با اعدام جنایتکار پلیدی همانند صدام مخالفت می کند. و با چشم فروبستن بر ظلم های دردناک اشغالگران قدس، به آن سرزمین سفر کرده با آنها دست دوستی می دهد.
📚1. شوآن فالون ص 412.
2. دالایی لاما . کتاب کوچک ژرف اندیشی. مترجم: مهرداد انتظاری.ص90. نیز «هنر شاد زیستن» ص49.
@feraghvaadyan
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ما هیچ بخشی از دولت اسرائیل نیستیم. دولت اسرائیل یک دولت نجس است. ما به #یهودیان خدا ترس اعلام میکنیم تا کاملا از آنها جداشوند. برای تحقق بخشیدن آیات از دشمنان خدا متنفرم باشیم و در قلب خود از #صهیونیسم و آنچه به صهیونیسم است نفرت داشته باشیم.
🎥 سخنرانی یک حاخام یهودی در جمع کلیمیان
@feraghvaadyan
⭕️ سیاست متدانی محل ارائه معنویتهای کاذب است
✅ حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در آئین اختتامیه همایش ملی « #معنویتهای_نوظهور، شاخصهها و نقدها» با اشاره به پیوندی که میتوان میان سیاست و معنویت برقرار کرد، پرداخت و اظهار داشت: در عرصه سیاسی دو رویکرد کلانی را قائل هستیم، یکی رویکرد سیاست توحیدی و الهی که «سیاست متعالیه» نامگذاری میشود و رویکرد دیگر، دنیوی و مادی است که «سیاست متدانی» نامیده میشود و میخواهیم بدانیم هر کدام از اینها با چه نوع معنویتی پیوند برقرار میکنند.
♦️رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در #معنویت متعالی، در معنویت اهل بیتی و در معنویت قرآنی، انسانها فقط و فقط به سوی یک معبود، یک مرکز و یک رب دعوت میشوند و فرد تکلیف خودش را میداند و به سلامت به مقصد میرسد؛ وقتی که انسان تسلیم یک مرکز میشود، چون معنویت یک نیاز حقیقی است که این نیاز حقیقی در تسلیم خدا شدن هست که پاسخ اصلی و حقیقی خودش را میگیرد که آن هم، معنویت مبتنی بر عقلانیت وحیانی در مقام نظر و مبتنی بر عدالت وحیانی در مقام عمل است.
🔹وی افزود: کسانی که در بحث معنویت نگاه غیر سیستمی داشته باشند و فکر کنند که میتوان معنویت را از عدالت، امامت، عقلانیت و #سیاست جدا کرد؛ قطعاً اشتباه میکنند و اگر اصل سیستم خراب باشد و انسان بخواه به لحاظ فردی دامن خود را جمع کن، نمیتواند.
@feraghvaadyan
💢 خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کرد
🔸در پی اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)، خلیفه کل ارامنه آذربایجان این اقدام را محکوم کرد.
🔻در متن پیامی که از سوی اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل #ارامنه آذربایجان صادر شده، آمده است: بدینوسیله اقدام توهینآمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلام را شدیدا محکوم مینماییم.
🔹هیچ کس با هیچ عنوان حق ندارد به #ادیان، مقدسات و پیامبران الهی اهانت نماید. توهین به مقدسات یکی از ادیان الهی به منزله توهین به کلیه ادیان الهی است. این عمل توهینآمیز موجبات خشم و نفرت موحدین سراسر جهان را فراهم آورده است.
🔺با تاکید بر وحدت هر چه بیشتر میان ادیان الهی و تمدنها، مراتب اعتراض و انزجار عمیق خود را از این عمل شنیع و غیرانسانی اعلام میدارم.
@feraghvaadyan
💢 مردی که جریان حجتیه را شناخته بود
🔘 رویارویی شهید آیتالله مدنی با انجمن حجتیه چه قبل از انقلاب و بعد از آن، نشاندهنده جریان شناس بودن و آشنایی وی نسبت به انقلاب اسلامی است؛ آیتالله مدنی پیرامون #انجمن_حجتیه پس از انقلاب تأکید میکند که «حق ندارید از اینها (انجمن حجتیه) استفاده بکنید؛ اگر هم کارها بخوابند، نباید دست بهطرف آنها دراز کنیم و اینها جریان خطرناکی هستند.»
🔺در پیام حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت آیتالله مدنی آمده است: «اگر با به شهادت رسیدن مولای متقیان، اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزیزش مدنی همآرزوی منافقان را برآورده خواهد کرد. اگر خوارج سیاهبخت از شهادت، ولی اللّه الاعظم طرفی بستند و به حکومت رسیدند، این گروهک خائن نیز به آمال خبیث خود که سقوط حکومت اسلامی و برقراری حکومت آمریکائی است میرسند. آنان لعنت خدا و رسول و ننگ ابدی را برای خود و اینان عذاب ابدی خدا و نفرت و لعنت قادر متعال و امت #اسلام را برای خود و همپیمانان و اربابان خونخوار خویش به بار آوردند.»
بیشتر بخوانید:
snn.ir/003faF
@feraghvaadyan
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️هتاکی مبلغ تبشیری به کشورهای اسلامی
🔹یکی از خصایص مبلغان #مسیحیت_تبشیری بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است و همواره اقدام به هتاکی و فحاشی نسبت به پیامبراکرم(ص) و عقاید #مسلمانان میکنند.
@feraghvaadyan
@n_masihiat
⭕️ قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار
❇️ حجتالاسلام رسول حسن زاده مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی: «کارگاه و سمینارهای بسیار و متعددی با عنوان « #قانون_جذب» برگزار می شود و در برخی از آنها هم از «قانون جذب» به عنوان موضوعی که مورد تأیید متون اسلامی است نام برده میشود و حتی برخی از سخنرانان و برگزار کنندگان این سمینارها، قانون جذب را اصالتاً متعلق به معارف دینی می دانند و مدعیاند که اساساً خاستگاه این مفهوم، متون دینی و اسلامی است. اینکه به این قانون به عنوان یک موضوع روانشناختی نگاه شود خیلی فرق دارد با اینکه آن را به مباحث دینی و عرفانی ربط دهیم و از آن به عنوان دستاویزی برای دینداری مردم استفاده کنیم. به بهانه این موضوع سراغ رسول حسن زاده، مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی و پژوهشگر ادیان و فرق رفتیم و با وی راجع به این موضوع گفتگو کردیم؛
🔻عده ای میگویند قانون جذب و امثال آن تماماً دعاست، تفکر است، تصویرسازی است، هرچه که هست را به عنوان قانون جذب مطرح و همه چیز را به آن تحمیل می کنند، برخی می گویند قانون جذب، یک قانون علمی است. اما آیا واقعاً اینطور است؟ آیا قانون جذب یک اصل معنوی است؟ آیا اصل فراروانشناختی و یا متافیزیکی است؟ در خود غرب این بحث به چالش کشیده شده است. دلیل اینکه درباره این قانون تا این اندازه قیل و قال وجود دارد آن است که قانون جذب خروجی آکادمیک نیست و محل تولد و خواستگاه آن فرقه های سری و زیرزمینی مثل #تئوسوفی است. جریان داعیه دار قانون جذب، «جنبش فکر نو» است که یک جنبش معنوی غربی است. قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار است و محصول اندیشمند علمی نیست. وقتی می بینیم که خواستگاه چنین بحثی جریان های فرقه ای هستند، طبیعتاً نمی توانیم این جریان را علمی بنامیم، بلکه جریانی ایدئولوژیک است، جریانی که می خواهد به ما روش فکر و زندگی بدهد.
بیشتر بخوانید:
mehrnews.com/xSHq4
@feraghvaadyan
💢6 کتاب جدید در نقد و بررسی بهائیت منتشر شد
✅ فرقهسازی و ادعاهای دروغین از دیر باز در میان جوامع مختلف به عنوان یکی از ابزارهای سودجویی انسان های منحرف بوده است. دولتهای استعمارگر با استفاده از این اهرم ضمن ایجاد رخنه و شکاف در جامعه و تضعیف باورهای مردمی بر هویت و فرهنگ مردم شبیخون زده و ثروتهای آنان را تاراج کردند. این توطئه استعماری در جوامع و ملل با #فرقهسازی و دینسازی عملیاتی شده است.
🔻بهائیت هم از جمله این فرقهها بود که در میان تشیع از سوی دول استعمارگر ایجاد گردید تا با تضعیف ارکان شیعه فرصت را برای سلطه خود فراهم آورند. این جریان شیطانی با استفاده از ادبیات دینی تمام مقدسات و ارزشها را مورد یورش و با هدف اندیشهسازی در تاریخ و دین قرار داده، و به تخریب وجهه علمای شیعه با ایجاد شکاف در میان مردم اقدام به نفوذ در ارکان سیاسی دولت ایران کرده و برای توسعه فعالیتهای سیاسی و اقتصادی خود زمینهسازی کنند؛ بیشک، امروز تمامی فرقههای منحرف از جمله #فرقه_بهائیت با استفاده از ابزارهای تبلیغی پیچیده و با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و اجتماعی و سوء استفاده از احساسات مذهبی و دینی مردم، افکار آنان را منحرف کرده و عقاید آنان را متزلزل میسازند و با کمک این روشها، در پی جذب افراد مختلف بر میآیند.
👈🏻در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای مقابله با اندیشههای الحادی و جریانات ساختگی به ویژه جریان منحرف، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام 6 کتاب در نقد و بررسی فرقه بهائیت روانه بازار نشر کرده است.
https://tn.ai/2333495
@feraghvaadyan
⭕️ تفاوت شادی در معنویت اسلامی و معنویت سکولار
❇️ «شادی» از نیازهای فطری و گمشدۀ بشر امروزی است و تنها منحصر در امور دنیوی و پوچ نیست و به این امور خاص خلاصه نمیشود، #معنویتهای_سکولار با نگاهی دنیاگرایانه، مدعی تأمین این نیاز شده و کارهایی خلاف اخلاق انجام می دهند.
🔻این معنویت های سکولار با دستورالعملهای دنیوی، انسانها را به سوی سرابی از شادیهای پوچ و زودگذرِ راهنمایی میکنند، در حالی که شادی به این امور خلاصه نمیشود.
◽️دین #اسلام به عنوان دینی جامع و کامل و مطابق با فطرت انسانها، تأمین نیازهای بشر را در راستای هدف غایی، یعنی قرب الهی میداند. معنویت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عناصر و عوامل شادیآفرینی را که همسو با هدف غایی باشند، مورد توجه قرار داده و به بیان آنها میپردازد.
🔹دین اسلام در امور مادی بر شادیهای دنیوی ممدوح و در امور معنوی بر شادیهای پایدار تأکید و توصیه میکند.
@feraghvaadyan
⭕️ نیاز معنوی و گرایش عمیق فطری انسان عامل پیدایش معنویتهای نوظهور
✅ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» : در تمدن جدید شاهد دین نماهایی هستیم که به ظاهر با تمام شعارهای دوران مدرنیته در تقابل است؛ مجموعه اقوال و آرا و آداب این گروه ها در کنار هم، تداعی اسطوره های ماقبل از عقل گرایی بشر را نشان می دهد و نمایانگر آن است که بشر از یک ایده ها و رویکردهایی برخوردار است که کاملاً با فضای ادعایی دوران مدرنیته در تقابل است.
▪️شعار اصلی مدرنیسم در عصر جدید پایان یافتن همه نوع باطن گرایی، تمام رمز گرایی، حرکت های متعالی و غیر حسی و تجربی بود و با یک شعار کاملا پوزیتیویستی و نگاه به دنیا و #اومانیسم سکولار، یک تمدن جدیدی به ظاهر شکل گرفت.
🔻جریان تصوف انحرافی فرقه ای، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در شکل گیری این ذهنیت جامعه ایرانی و گرایش به سمت این نوع عرفان هاست که باید به این نوع عوامل و عناصر توجه کرد؛ در جامعه ما (چه در شکل قدیم و چه جدید) از #شریعت، دین و بنیادهای معرفت دینی تفسیری ارائه می کنیم که این تفسیرها زمینه های پذیرش جامعه دینی را فراهم می کند.
🔸 بر اساس اطلاعات موجود مراجع رسمی و غیررسمی، یکی از زمینه های گرایش به سمت این نوع معنویت ها، نه افراد بی دین، بلکه نسل جوان و حتی خانواده های متدینی هستند که زمینه ها و رویکردهای دینی دارند اما این رویکردهای دینی با تفسیرهای غلط از دین و تعبیرها و الگوهای ناسالم، زمینه پذیرش چنین مدعیات عرفانی و معنوی را فراهم می کند.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/798088
@feraghvaadyan
⭕️ عطیه شفابخشی در مسیحیت پنطیکاستی
🔹 شفابخشی پنطیکاستی سبب شد تا این جنبش به بهشت کسانی تبدیل شود که از افول شفا در کلیساهای انجیلی اصلی، ناراضی بودند. آنها معتقدند برای دریافت شفای الهی میتوان به روشهای خاصی مانند دستگزاردن بر سر بیمار -همانگونه که مسیح انجام میداد-، استفاده از دستمال و پوشیدن پیشبند -آنگونه که پولس انجام میداد- روی آورد.از نگاه پنطیکاستیها شفادهی از قدرتمندترین ابزارها و دروازهای باز به سوی #مسیحیسازی قلمداد میگردد.
🔻اولاً شفاهایی که از سوی مسیح و حواریون انجام گرفته و در کتاب مقدس گزارش شده، به انگیزه اثبات خود و مأموریتشان بودهاست نه اینکه بخواهند چگونگی شفابخشی را به دیگران آموزش دهند.
🔸 ثانیاً در #کلیسای_پنطیکاستی شفادهندگانی – همچون فرانسیس و چارلز هانتر- وجود دارند که با چند مشکل جسمانی مواجهاند و توانایی شفای خود را ندارند. استفاده از برخی روشهای غیرکتابمقدسی در شفابخشی، فریبکار بودن افرادی که ادعای شفابخشی داشتهاند، اثبات میکند. متأسفانه، این دسته از افراد به ظاهر شفادهنده، پس از برگزاری جلسات صوری شفادهی، به مخاطبان خود تلقین میکنند که اگر شفا یافتن خود را باور نکنید، ایمانتان را از دست می-دهید. نتیجه اینگونه برخوردها، اقدام به #خودکشی افراد شفا نایافته یا خودداری از ادامه درمان بیماریها و یا رها کردن آیین مسیحیت است.
@feraghvaadyan