🔺دراویش تندرو ، حامی اغتشاش
⚠️در جریان وقایع اعتراضی و برخی ناآرامی های اخیر، طیف تندرو و به اصطلاح "دراویش مدرن" فرقه سلطانعلی شاهی نعمت اللهی گنابادی نیز همسو با معاندان و گروههای ضد انقلاب، وارد صحنه شده و به حمایت تمام قد از اقدامات آشوبگرایانه پرداختهاند. انتشار اخبار کذب در شبکه های اجتماعی، تبلیغ برای تجمعات غیرقانونی و فعالیتهای چریکی، انتشار بیانیههای تهییج کننده و...، از جمله اقدامات ایشان طی روزهای گذشته بوده که ماهیت به دور از طریقت و تعالیم درویشیشان را بیش از پیش عیان ساخته است.
🔰https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09🔰
↩️ البته این امر مسبوق به سابقه بوده و پیش تر نیز از هر مفری، مترصد فرصت سازی برای پیشبرد منویات و سهم خواهیهای خود بودهاند.
#دراویش_مدرن
#فرقه_سلطانعلیشاهی_نعمت_اللهی_گنابادی
🆔@RoshangarMedia
🔺اعتراض مسیحیتصهیونیستی به صدور مجوز پخش اذان در آلمان
✍️جریان #مسیحیت_تبلیغی با انتشار خبری در رسانه فارسیزبان منتسب به آن فرقه، به حمایت از اقدام عناصر و وابستگان تبشیری علیه حقوق اقلیت مسلمان #آلمان در حرکت اعتراضی به صدور مجوز برای پخش ندای اذان در مساجد شهر کلن آلمان و برگزاری نماز جمعه پرداخت.
↙️بر اساس این خبر، جمعی از مخالفان پخش #اذان را «ایرانیانی تشکیل ميدادند که خود را مسلمانان سابق معرفی میکنند؛ ایرانیانی که در ایران یا پس از مهاجرت، ترکاسلام کرده و بیشتر آنها از نوکیشان #مسیحی هستند.»
🔰https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09🔰
🎯هدف از این تظاهرات و اعتراض به احقاق حقوق اقلیت مسلمان آلمان، مقابله با «گسترش اسلامگرایی» در آلمان بیان شده که همانا مقصد نهان و آشکار جریان مسیحیتصهیونیستی است و در هر سامان و دیار، از اقدام در این مسیر فروگذار نکردهاست و اینک نیز در کنار حمایت از تحرکات اعتراضی و اغتشاشات در ایران و تبلیغ علیه نظام، در دل اروپا نیز برداشتن گامی –هرچند ظاهری- در راستای حقوق شهروندی مسلمانان را برنمیتابد.
🆔@RoshangarMedia
📸«پیدای ناپیدا»؛ جلوههای مختلف خداباوری در مکانهای مذهبی اروپا
🖼نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» با موضوع جلوههای مشترک ادیان توحیدی در اروپا با آثاری از سیدمهدی دزفولی در فرهنگسرای ارسباران برپاشد.
🔸به گزارش ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» شامل عکاسیهای سیدمهدی دزفولی از مسجد ایاصوفیه شهر استانبول ترکیه، کلیساهای شهرهای پاریس فرانسه و ماینز آلمان و کنیسه بزرگ شهر بوداپست در مجارستان از ۲۸ مهرماه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران برگزار میشود.
🔹فصل مشترک تمامی این عکسها، جلوههای مختلف خداباوری در مکانهای مذهبی در برخی کشورهای اروپایی است.
🔸در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است: «بررسی مسأله خداباوری در ادیان ابراهیمی در قارهای همانند اروپا با کثرت باورها و اعتقادات مختلف و همچنین تقابل میان خداباوری و خداناباوری، میتواند مسألهای قابل توجه برای مخاطب علاقهمند ایرانی باشد. نمایش معماریها در این اماکن مذهبی، نمایش تشابهات و تمایزات هم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عکس است. در برگزاری این نمایشگاه، سیزده عکس مختلف درباره این موضوع به نمایش در خواهد آمد.»
🔹علاقهمندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» میتوانند همه روزه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، گالری شماره ۲ مراجعه کنند.
🆔@RoshangarMedia
🔺نماینده ارمنیان در مجلس شورای اسلامی:«همه گزینهها برای دفاع از منافع ملی، روی میز است.»
✍️آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، در توییتی نوشت: جمهوری اسلامی بارها هشدارهای لازم درخصوص عدم تحمل تغییرات ژئوپلیتیک در نزدیکی مرزهای خود را داده است. تمرین انتقال تجهیزات از روی ارس برای اولینبار در رزمایش جاری سپاه نشان میدهد بههیچوجه مطایبه و شوخی در کار نیست و همه گزینهها برای دفاع از منافع ملی روی میز است.
🆔@RoshangarMedia
🔺آتئیست های #سلطنت_طلب
👈حمایت آتئیسم از اغتشاشات
✍️جریان آتئیسم فارسی زبان که درواقع گروهکی ضد انقلاب و اسلام در پوسته #خداناباوری است، همزمان با اغتشاش های اخیر، ضمن تهییج احساسات، شایع پراکنی، دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی علیه نظام، به حمایت از آشوب و حرکت های اعتراضی خشن و چریک وار نموده و در این مسیر، ائتلاف آشکار خود با جریان سلطنت طلب را نیز آشکار ساخته است. رسانه های منتسب بدین جریان با انتشار پست هایی، به بزرگداشت باقیمانده سلطنت طلبان پرداخته و مخاطبان را به حمایت از ایشان فرامی خواند تا هرچه بیشتر خط و ربط های خود را نمایان کند.
🆔@RoshangarMedia
📡📚اقلیتهای دینی و استقلال رسانهای
✍️یکی از انواع آزادی، آزادی بیان است. بحث آزادی بیان، یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات جوامع بشری در دنیای معاصر است، زیرا این مقوله به دلیل ماهیت خاصی که دارد، از یک سو جزء مهمترین حقوق اساسی افراد در جوامع بوده و از سوی دیگر، همواره با منافع ارباب قدرت و دیدگاههای اقتدارگرایانهشان، به نحوی در تعارض قرار داشتهاست.
🔹یکی از مصادیق آشکار آزادی بیان در جهان رسانهای شده امروز، جریان آزاد اطلاعات است. این مقوله نیز به یکی از پرچالشترین مباحث زندگی بشر مبدل گشته و نزاعهای بسیاری بر سر آزادی دسترسی و عرضه اطلاعات، کیفیت و کمیت آن، مصادیق و حقوق افراد در این باب، در حوزههای مختلف ارتباطی، فرهنگی و حقوقی در گرفتهاست. با وجود تمام این کشمکشها و نزاعها، اما استانداردهایی نیز در عرف بینالملل پذیرفته شده که وجود آنها نمودی از آزادی بیان محسوب میشود.
🔹برخورداری از رسانه در اشکال مختلف دیداری و شنیداری، بارزترین استاندارد در این زمینه است. در جمهوری اسلامی ایران، اقلیتهای دینی، مطابق قانون، همچون سایر شهروندان، حق فعالیت رسانهای در چهارچوب حدود و مقررات تعیین شده دارند. استقلال رسانهای و فعالیت مطبوعاتی اقلیتهای دینی در ایران، به حدی است که برخی از رسانههای تخصصی اقلیتها به مرجع خبری ملی و فراملی تبدیل شدهاند.برخی از رسانههای اقلیتهای دینی عبارتناند از:
🔸مسیحیان( ارامنه و آشوریان): مؤسسه مطبوعاتی آلیک، فصلنامه پیمان، ماهنامه آراکس، دو هفتهنامه هویس، ماهنامه ندای حقیقت، ماهنامه روش آشوریان و هفتهنامه پیام آشوریان، از جمله مطبوعات چاپی مسیحیان بوده و سایتهای خلیفهگری ارامنه تهران، پانوراما، نیوت، سایت حزب داشناک، آرمن پرس، رادیو آشوری و... از تارنماهای ارامنه در فضای مجازی میباشد.
🔸نشریات کلیمیان: نشریه تموز و ماهنامه افق بینا.
🔸رسانههای زرتشتی: ماهنامه فروهر، هفتهنامه امرداد، ماهنامه پارسه، سایت خبری تحلیلی برساد، سایت امرداد، سایت همازور و...
✅نکته قابل تأمل در خصوص فعالیتهای مطبوعاتی اقلیتهای دینی، استقلال مثالزدنیشان در امور چاپ و نشر است. اقلیتهای دینی، نه تنها مجوز فعالیت مطبوعاتی به صورت کاملا مستقل و خاص خود را دارند، بلکه از امکانات قابل قبولی نیز در این زمینه برخورپار هستند که برای بسیاری از مطبوعات عمومی، امکانپذیر نیست. نمونه بارز این استقلال رسانهای، مؤسسه مطبوعاتی آلیک است که با ۸۰ سال خدمت و چاپخانه تخصصی، یکی از قدیمیترین وشناختهشدهترین مطبوعات ارامنه در ایران و خارج از کشور میباشد. مؤسسه مزبور، ضمن انتشار روزنامه به زبان ارمنی، تارنمای دو زبانه آلیک را نیز تغذیه میکند.
🆔@RoshangarMedia
🔺توطئه تفرقه افکنانه مسیحیت صهیونیستی
✍️جریان #مسیحیت_صهیونیستی با بهرهگیری از شرایط روزهای اخیر مترصد است به اهداف تفرقه افکنانه همیشگی خود در جداسازی جامعه مسیحیان ایرانی از ملت و انتساب ایشان به خویش، نزدیک شود.
↙️از این رو با انتشار مطالبی کذایی و ساختگی در شبکههای اجتماعی، میکوشد مرزی میان نظام و #مسیحیان انداخته و به اصطلاح ایشان را همسو با خود نشان دهد که البته مواضع آشکار نمایندگان #جامعه_مسیحی در خصوص محکومیت #اغتشاشات در روزهای اخیر و حمایت تمام قد از آرمانهای نظام، باعث شده این تیر نیز به سنگ بخورد.
🆔@RoshangarMedia
🔺 نقش جریانات بهائی در آشوب دانشگاههای تهران
👈برخی مراکزی که در حاشیه دانشگاههای تهران قرار داشته و وابسته به جریانات #بهائی هستند در سازماندهی آشوبهای اخیر نقش فعال داشتند.
🔰به گزارش جام جم آنلاین ، گزارشات بدست آمده از علل آشوبهای اخیر در دانشگاههای #تهران و همچنین نحوه تجمع و سازماندهی میدانی بیانگر این است که حدود ۳۵۰ کافه و اغلب آرایشگاههای زنانه مستقر در حاشیه این دانشگاهها به محلی برای هماهنگی و سازماندهی تجمعات تبدیلشده اند.
✖️نکته قابل تامل این است که برخی از این اماکن که فاقد هرگونه نظارت و بعضا مجوزهای لازم قانونی است توسط اعضاء فعال #فرقه_ضاله_بهائیت مدیریت میشود.
✴️در جریان اغتشاشات اخیر در کشور بهائیان نقش اصلی داشته و وارد درگیریهای میدانی شده بودند. مطابق برخی گزارشات در استانهایی مانند مازندران عمده جمعیت اغتشاشگران وابسته و سازماندهی شده توسط عناصر بهائی بودند.
🆔@RoshangarMedia
▫️جانشین قرارگاه منطقهای ثامن الائمه (ع) سپاه در گفتوگو با دفاعپرس مطرح کرد؛
🔹خانواده شهدای مسیحی در اجلاسیه شهدای وحدت تجلیل میشوند
🔰سردار «اشعری» گفت: شهید شوشتری در عرصه وحدت صاحب ایده بود و خدمات این سردار شهید تنها محدود به منطقه سیستان و بلوچستان نبود بلکه در مناطقی که پیروان مذاهب اهل سنت، تشیع و #مسیحیت در آنجا زندگی میکنند حضور داشت و مایه وحدت، همبستگی و همدلی بود، به عبارت دیگر سردار شوشتری در عرصه وحدت عملی پیشتاز بود.
🔸وی در ادامه با اشاره به ناآرامیهای یک ماه گذشته در سطح کشور گفت: به رغم تلاش رسانهای دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور اما انشاءالله در این اجلاسیه شاهد حضور هرچه بیشتر اقوام و مذاهب مختلف اهل تشیع و تسنن خواهیم بود به طوری که در این مراسم برای نخستین بار از خانوادگان شهدای مسیحی و ارمنی دعوت بعمل آمده و از شهدای آنها نیز تجلیل خواهد. / https://defapress.ir/552179
🆔@RoshangarMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کریدور جنوب به شمال برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
🔹نماینده ارامنه در مجلس توضیحاتی در خصوص «رزمایش ایران مقتدر» و «افتتاح کنسولگری ایران در ارمنستان» به خبرنگار بینالملل خبرگزاری دانشجو ارائه داد و گفت: کریدور جنوب به شمال برای ایران از بعد تجاری و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
🆔@RoshangarMedia
🔺دستگیری لیدر وابسته به فرقه ضاله بهائیت در اغتشاشات اخیر استان البرز
▫️یک منبع آگاه از دستگیری یکی از لیدرهای اغتشاشات اخیر وابسته به فرقه ی ضالّه بهائیت در استان البرز خبر داد.
✍️به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، در ادامه ی برخورد با با #اغتشاشگران یکی از عناصر فرقه ی ضالّه #بهاییت در استان البرز به واسطه ی تهییج مخاطبین خود در فضای مجازی با انتشار مطالب ترتیب کننده برای حضور در اغتشاشات که حاصل آن حضور برخی اراذل و اوباش و تخریب اموال عمومی شد توسط یکی از نهادهای امنیتی دستگیر شد.
✖️فرد مزبور سابقاً با پوشش فعالیت های بشر دوستانه و همچنین جذب مخاطبین در صفحات مجازی سعی در ایجاد پایگاه های اجتماعی و مردمی داشته است . فرقه ی ضالّه بهاییت یک فرقه ی صهیونیستی است و سران آن در فلسطین اشغالی توسط دولت آن رژیم جعلی کودک کُش مدیریت می شود.
🆔@RoshangarMedia
🔺انحراف در انتظار
⏯برای درک بهتر مفهوم #انتظار و تببین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار را مورد اشاره قرار داد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار ظهور حکومت حق را میکشد و در این حال از دنیا میرود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: او همانند کسی است که با پیامبر اکرم در مبارزاتش همراه بودهاست.(1) این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شدهاست.
🔹در روایات دیگری آمده: مرگ در راه انتظار فرج، همانند شمشیرزنی در راه خداست و در روایاتی دیگر شخصی که در راه انتظار فرج بمیرد، همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده است(2)، عنوان شدهاست. در دستهای دیگر از روایات چنین شخصی همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.(3)
🔸چنانچه مشاهده میشود، تشبیههای بسیار دقیق و عمیق روایات، روشن میسازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله انتظار، #جهاد و مبارزه با دشمن در آخرین شکل خود وجود دارد. در روایات متعددی نیز داشتن انتظار چنین حکومتی، به عنوان بالاترین عبادت معرفی شدهاست، این مضمون در بعضی از احادیث پیامبر و امام علی(ع) نقل شدهاست که أفضلُ العبادةِ إنتظارُ الفرجِ. این احادیث، اهمیت انتظار و منظور از انتظار فرج و منتظر واقعی را تبیین نموده و تنها درخواستکننده فرج و ذاکر و عجّل فرجهم را منتظر نمیشمارد، بلکه تعابیر روایات یادشده، همگی حاکی از انقلابی توأم با جهاد وسیع و دامنهدار است.
🔰https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09🔰
⏳اما انتظار در دیدگاه جمعی از شیعیان معاصر که #انجمن_حجتیه از بارزترین مصادیق آن است، مفهومی منفعل و منفی دارد. طبق این دیدگاه، انقلاب امام عصر، به دو چیز بستگی دارد:
۱. زمینههای منفی موجود در جامعه، مثل تبهکاریها و ستمها.
۲. ایمان و اعتقاد مردم به اسلام.
📌از نظر این افراد، باید این دو عامل تقویت اسلام به تودهها شناسانده شود و یک رشته اصلاحات اعتقادی صورت گیرد. ازاینرو، رسالت انسان منتظر در دوران غیبت، عبارت است از: تلاش برای سازندگی خود و دیگران، اصلاح محیط و به راه آوردن منحرفان از اسلام؛ البته، نه در بعد سیاسی، حکومتی و اقتصادی، بلکه صرفاً در بعد عقیدتی، آن هم محدود و منحصر در مبارزه با مصلحنماها و کسانی که فریب آنان را خوردهاند. انسان منتظر باید فراهمسازی کند؛ یعنی نیرو و امکانات خود را بالقوه نگه دارد و آماده باشد تا فرمان فرمانده کل قوا، یعنی امام عصر صادر شود، نه اینکه با این امکانات در عصر غیبت با ستمگران و مفسدان، ستیز کنند.
👁🗨این دیدگاهها و بدفهمی مفهوم انتظار، عوارض بسیاری به دنبال دارد، برخی از آنها عبارتند از : قانع بودن به وضع موجود، عدم کوشش برای تحقق وضعی بهتر، عقبماندگی توده مردم مسلمان، تسلط بیگانگان و زبونی در مقابل آنها، حاکمیت روحیه ناامیدی و پذیرش شکست در حوزه فرد و اجتماع، فراگیر شدن ستم، انفعال و بیتحرکی در برابر ظلم، مشکلتر ساختن حرکت و قیام امام زمان(عج) چرا که هر چه فساد و تباهی بیشتر، کار امام هم در مبارزه، سخت و طولانیتر خواهد شد.
📚پینوشت:
۱. محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی، جلد ۱، صفحه۲۷۳
۲. همان، صفحه۳۷۱
۳. محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه۱۴۲
🆔@RoshangarMedia