eitaa logo
مجمع بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه۱
84 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐عدالت در بیانیه گام دوم ⭕️اشاره رهبری در بخش اول بیانیه(مقام توصیف)، انقلاب را "موجب سنگین کردن کفه ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و جابجایی خدمات و ثروت از مرکز به همه جای کشور" می شمارد. در بخش دوم(بایسته های ۷گانه) در بخش عدالت: "تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی را بشدت ممنوع" اعلام می دارند. شاه بیت عدالت خواهی نزد پژوهشگران اقتصاد اسلامی و فقهاء عدالت خواهی مثل شهید صدر همین است که: "توزیع ثروت ملی" مقدم بر "توزیع درآمد ملی" باشد.(۱) به حسب واقعیت میدانی نیز جابجایی های ناروای حاصل از فساد و اختلاس و... در اقتصاد ملی بسیار ناچیزتر از تبعیض های ظاهرا قانونی است که موجب تملّک سرمایه ها و منابع عمومی در دست افراد و گروه های خاص می شود و بالتبع توزیع ناعادلانه درآمد و فاصله طبقاتی راهم موجب میشود. از اینرو تأکید بیانیه گام دوم بر این مهم و حتی مقدم کردنش بر مبارزه با فساد دقت عالمانه و استمرار خط فقاهت عدالتخواه اصیل را خبر می دهد. ❓اما برای پیش برد انقلاب در این عرصه و تقسیم عادلانه امکانات و منابع عمومی کشور بین همه مردم و جلوگیری از "تبعیض در توزیع ثروتهای ملی" -که مادر همه بی عدالتی هاست- چه می توان کرد؟! ⭕️خوانشی تاریخی و کوتاه از ۲دوره مهم: 1⃣دوره پیروزی انقلاب تا سال۶۸: غلبه فضای چپ گرایی و تمرکز دولتی در جوامع بلوک شرق و ایران معاصر انقلاب باعث شد که دولت بزرگ و گسترده هم در قانون نویسی ها و هم در سیاستها و برنامه ریزی ها تئوریزه و اجرا شود. با وجودی که فقه اسلامی صراحتا سه نحوه مالکیت: حاکمیتی(مثل انفال)/مردمی(مثل اراضی فتح شده با جهاد و مباحات عامه و برخی معادن)/خصوصی(املاک خصوصی) را به رسمیت می شمارد و بین این سه در منابع، مصرف و عوائد و امکان تبدیل شدن یا نشدن به هم فرق می گذارد(۲)؛ اما می بینیم سهم مالکیت حاکمیتی و دولتی در قانون اساسی ۵۸ بیشتر و غالبی است. نمونه واضحی را می توان در اموال مصادره شده اول انقلاب مشاهده کرد. روشن است تنها گزینه ی اسلامی، دولتی کردن آنها نبود و می شد در مقابل خصوصی سازی آنها(با فروش یا واگذاری به افراد یاگروه خاص)، آنها را مردمی و عمومی کرد. لکن چون نهاد مردمی در اقتصاد آن روز شناخته شده و مأنوس نیست به استناد اصل۴۵ قانون اساسی همه در اختیار دولت قرار می گیرد(البته در این اصل تصریح به مالکیت دولت در همه اقسام نشده اما عملا معامله مالکیت میشود)! به حسب آمار در سال۵۶ فقط ۱۲۸شرکت دولتی وجود داشت اما در سال ۶۸ به ۲۷۰ شرکت دولتی افزایش می یابد یعنی رشد ۱۱۱درصدی! عمده این رشد بعلت واگذاری شرکتهای مصادره شده به بخش دولتی است که حواشی و توالی خاص آن تا کنون باقی است! دراین دوره به مرور آثار منفی دولت بزرگ در ایران به تبع سایر دنیا مورد توجه قرار می گیرد؛ آثاری مثل کاهش کارآمدی، کسربودجه، رانتی شدن اقتصاد و فساد و... 2⃣دوره پس از رحلت امام و امواج خصوصی سازی: از سال ۱۹۹۱موج های سه گانه خصوصی سازی در دنیا برخاسته و عمده متفکرین و برنامه ریزان کشور مارا هم بدان سو می برد. روز به روز از چپ گرایان کاسته و بسیاری دچار دگردیسی می شوند به گونه ای که در اصل واگذاری های دولتی تقریبا اتفاق نظر شکل می گیرد و اختلافات در نحوه ها و روندها و...باقی می ماند. کار بجایی می کشد که مجمع تشخیص با زعامت آقای هاشمی (والبته در خود داشتن عناصر کلیدی چپ مثل میرحسین و خویینی ها و...) از اختیارات ولایت مطلقه فقیه مطالبه می کند که حتی منابع و بخشهای بزرگ اقتصادی مصرح در اصل ۴۴قانون اساسی را هم از ملکیت واختیار دولت خارج و خصوصی سازی کنند. رهبری انقلاب درابتدا ماحصل ۴سال کار مجمع(۷۷تا۸۱) را با رهنمودهایی عودت می دهد. مجمع در بازنگری ۲ساله سال۸۳ دوباره سیاستها را به رهبری ارائه وایشان ۴بند از ۵بند را پذیرفته و با طرح ۴پرسش اساسی درباره خصوصی سازی بند ج را عودت می دهد و دست آخرسال ۸۵بند ج ابلاغ میشود نکته حائز اهمیت این است که در همه مراحل و ابلاغها بر "گسترش مالکیت عموم مردم" تاکید شده است(۳) ⏬ادامه متن در بخش دوم 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
🌐عدالت در بیانیه گام دوم خصوصی سازی نیز در موج هایی را طی کرد در مراحل ابتدایی ایثارگران و کارگران و...در اولویت بودند(برای نمونه: قانون نحوه واگذاری سهام دولتی به ایثارگران و کارگران مصوب ۷۳/۵/۱۲در چارچوب تبصره ۴۱قانون برنامه دوم توسعه)[ http://rc.majlis.ir/fa/law/show/92440 قانون نحوه واگذاری سهام دولتی به ایثارگران وکارگران/ماده ۶ ملاحظه شود] اما به مرور سهم بخش مردمی و طبقات محروم کم و خصوصی سازی به صاحبان سرمایه وافراد وگروه های ویژه اختصاص یافت! به گونه ای که اینبار اتفاق نظری نسبی درباره ناموفق بودن خصوصی سازی در جامعه شکل گرفت. از بزرگان جناح راست و بازار و برخی طرفداران افراطی خصوصی سازی تا نهادهای پژوهشی قانونی مثل مرکز پژوهش های مجلس و حتی اکثریت مردم ایران در پیمایش های سنجش ارزشها و نگرشهای ایرانیان از ناکارآمدی آن سخن گفتند[ https://fa.shafaqna.com/news/718357/ فرشاد مومنی کارنامه خصوصی سازی ] فساد و رانت این نحوه واگذاری ها هم به مرور خود را نشان داد طوری که مسئول سازمان خصوصی سازی را ممنوع الخروج کرد[ http://www.daraian.com/fa/news/153-econews/20389 گزارش سازمان بازرسی از تخلفات سازمان خصوصی سازی] ⬅️سرجمع می توان ادعا کرد یک اجماع مرکب بین نخبگان کشور اتفاق افتاده است: -دولتی ماندن منابع نه! -خصوصی سازی با این رویه و روند هم نه! ⭕️لزوم برگشت به اصول انقلاب: گرچه ایده دولت بزرگ و متمرکز بر ذهنیت متفکران و مقننین دهه اول انقلاب سایه داشت؛ اما آنها دولت بزرگ و متمرکز را نه برای اقتدار و انحصار بلکه برای "عمل کردن بر مصالح عامه" می خواستند(ر.ک:اصول۳و۲۸و۲۹و۳۰ و۳۱و۴۵ قانون اساسی). اینکه کارخانجات بزرگ و ماشین آلات تولید -که در دوره صنعتی جای زمین و ابزار کشاورزی را گرفته بود- می تواند در ملکیت خصوصی باشد یا باید ملک عمومی باشد؟!؛ شهید مطهری در اینباره مناقشات قابل ملاحظه ای دارند(۴). هرچه بود خصوصی سازی راه دیگری را طی کرد. نقش عموم مردم و مشارکت آنها کاسته شد. پدیده خصولتی ها، ارزان فروشی ها، رانت خواری ها از یک سو موج بیکار کردن کارگران واحدها، ورشکستگی و تعطیلی برخی واحدها، افزایش چشمگیر اعتراضات کارگری در سالهای اخیر این ضرورت را دوچندان کرد که در واگذاری ها به مردم برگردیم. امام خمینی نیل به "عدالت اجتماعی اسلام" رابه چند شرط مشروط می کرد که از جمله آنها "دخیل کردن توده های میلیونی مردم محروم در تولید و تلاش و خلاقیت و ابتکار" بود(۵). آن امام عزیز، "ارائه طرح ها و اصول تبیین جهت گیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان" را "بزرگ ترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهی دستی" به شمار می آورد(۶). این همان نکته محوری ای است که بیانیه گام دوم انقلاب هم برآن تأکید دارد. ⭕️تجارب دنیا: از دهه ۱۹۹۱که موج خصوصی سازی در اروپای شرقی، شوروی سابق، و سپس کشورهای آسیایی و چین شروع شد؛در کنار "عرضه سهام به صورت کلی یا جزیی به بخش خصوصی"(یعنی سرمایه داران)، انحاء دیگری از واگذاری هم تجربه شد مثل: "عرضه سهام واحدهای دولتی به عموم مردم"، "فروش واحدهای دولتی به مدیریت و کارکنان"، "توزیع مجانی یا ارزان قیمت سهام به عموم". کشورهایی مثل چک،لهستان،فدراسیون روسیه،رومانی،اکراین ،بلاروس، مغولستان،آذربایجان ،گرجستان و...همه "توزیع کوپن سهام به عموم" را تجربه کردند برخی تجارب، موفق و برخی ناموفق بود که بررسی آنها بسیار درس آموز است(در اینباره حتما کتاب:"خصوصی سازی مردمی؛کارایی همراه با عدالت "نشر مرکز پژوهشهای مجلس را مطالعه کنید) در ایران تجربه سهام عدالت یا قانون واگذاری به کارگران تجاربی ناقص وناموفق بودکه سهم زیادی از واگذاری ها را موجب نشد وکارآمدی و عدالت افزایی بالایی رانیز پدید نیاورد. ⬅️جنبش های عدالتخواه وپژوهشگران اقتصاد اسلامی جا دارد با بررسی آن تجارب(ایران و سایر کشورها)در راستای تعالیم بلند امام و رهبری، روشها و روندهای نو را برای چنین واگذاری هایی به عموم مردم بخصوص طبقات فرودست علمی و شدنی و مقبول کنندتا گام دوم انقلاب در حوزه عدالت تحقق یابد. .............................................. پی نوشت ها: ۱و۲.اقتصادنا.شهید صدر ۳.ر.ک:موج دوم انقلاب. محسن رضایی ۴.مجموعه آثار ج۲۰نظری به نظام اقتصادی اسلام ص۴۳۵و۴۹۴ ۵و۶.صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹/ج۲۰ص۱۲۸ ❗️مطالعه این یادداشت و ارجاعاتش را به عدالتخواهان پیشنهاد کنید 📝محسن قنبریان ۹۷/۱۲/۲۵ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
🌀 پیشنهاد علیرضا پناهیان به ائمۀ جمعه و مساجد 🔻رسول‌خدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروه‌های ۱۰نفره، سازمان‌دهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروه‌ها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی به‌واسطه نقبا، به پیامبر متصل می‌شدند. 🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات، مانند (ص) به و مخاطبان خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت. نمی‌شود صرفاً با سخنرانی‌های عمومی به اصلاح جامعه پرداخت. آیا مسجدی‌های ما به گروه‌های ۱۰نفره سازمان‌دهی شده‌اند؟! 🔻 و ، هم عامل و است و هم لازمۀ مردم در است. محل مردم با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند! 🔻کنارِهم‌نشستن در صف نماز جماعت، باید مقدمۀ تعاون و تشکیلاتی‌زیستن باشد و امام جماعت، رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیشنماز باشد. 👤علیرضا پناهیان- ۹۶.۱۱.۱۶ 🚩دانشگاه صنعتی شریف 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای 🔥کانال 🔥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا رهبری با اطمینان می‌گویند که اسرائیل نابود خواهد شد و تجهیزات سعودی‌ها به دست مجاهدین اسلام خواهد افتاد؟ آیا سپاه قدس برای اینکار برنامه ویژه‌ای دارد؟ حجت‌الاسلام قاسمیان @BisimchiMedia
انکار اختیار! آقای روحانی در ششمین سال ریاست‌جمهوری خود در دیدار با سیاسیون در پاسخ به به مطالبه آنها که از دولت خواسته‌اند به امور کشور رسیدگی کند، گفته است: «مشکل اصلی این است که شما همه انتظارات را از دولت دارید؛ ولی باید ببینید دولت چقدر اختیار دارد، دولت نه در سیاست خارجه اختیار دارد، نه می‌داند کجا باید مذاکره کند و مذاکره نکند، کجا ملاقات کند و کجا ملاقات نکند و نه اختیار فرهنگ و صدا و سیما در دست دولت است. چیزی از دولت می‌خواهید که اختیاری ندارد.»(!) بررسی سال‌های حضور حسن روحانی در پاستور، مذاکرات هسته‌ای و مذاکره با آمریکا با وجود هشدارها و بدون رعایت شروط رهبر معظم انقلاب، تصمیمات متعدد و ضد و نقیض از جمله فاجعه ارز 4200 تومانی در حوزه اقتصاد، سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و... همگی خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد؛ از سوی دیگر اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی کاملاً مشخص است و آقای روحانی با آگاهی کامل از شرایط کشور و جایگاه رئیس‌جمهور دو بار در انتخابات شرکت کرده و شعارها و وعده‌های حل مشکلات را داده است. فراتر از این آنچه این ادعای رئیس دولت اعتدال را بی‌اعتبار می‌کند، مرور اظهارات رئیس‌جمهور است که نشان می‌دهد، وی در دوران ریاست‌جمهوری خود افزون بر وظایف مشخص ریاست‌جمهوری در نظام اسلامی اختیارات ویژه و فراتری از پیشینیان خود نیز داشته است؛ چنانکه روحانی سال گذشته در جمع مردم لاهیجان گفت: «مقام معظم رهبری گفتند الآن شرایط جنگ است و نیاز به فرمانده این جنگ داریم که باید فرمانده آن رئیس‌جمهور باشد، من نیز در آن جلسه اعلام آمادگی کردم، این تأکید مقام معظم رهبری بود و بر این مبنا دستور دادند تا دولت و قوای دیگر در چارچوب مقررات در کنار دولت باشند.» حال پاسخ این پرسش را که چرا رئیس‌جمهور در تلاش است خود را فاقد اختیارات لازم بداند، باید در میزان رضایت‌مندی مردم از دولت و ناتوانی در استفاده از اختیار خود برای حل مشکلات جست‌وجو کرد! آنجا که حتی حامیان سرسخت دوران تبلیغات نیز از عملکرد دولت گلایه دارند.
💠 جنگ هراسي 🔸۱۰ ماه قبل که حسن روحانی به ظاهر مواضع انقلابی اتخاذ می‌کرد، در هفته نامه ۹ دی تحلیلی ارائه شد که خط آینده جریان رسانه ای او مبنی بر القای جنگ را نشان می‌داد. اکنون به بهانه پروژه رسانه اي جريان غربگرا براي القاء جنگ طي روزهاي اخير، بخشهايي از آن تحليل را بازخوانی می‌کنیم: 🔰 پیشبرد گفتمان سازش با «تطمیع»؛ معیشت بهتر نتیجه رابطه با کدخدا 🔸 در شرایط سال‌های ابتدایی دهه نود و روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 92 گفتمان سازش و مذاکره با آمریکا به تدریج گفتمان غالب مردم شد. بزرگترین علت رای آوردن روحانی، غلبه همین گفتمان بر جامعه بود و او نماینده تام این گفتمان در جامعه شناخته می شد. 🔸 این گفتمان در ایام انتخابات 92 با مواضع نامزدهای مختلف بسیاری از جریانات سیاسی (اصولگرا و اصلاح طلب) به عنوان یک گزاره منطقی در بین مردم جای خود را باز کرد و در نهایت نیز به نسخه اصلی همین گفتمان یعنی حسن روحانی رای داده شد. 🔸 اما عنصر پیش برنده این گفتمان در میان مردم در آن ایام «وعده اقتصاد خوب»، «معیشت و رفاه بهتر و بیشتر» و «حل مشکلات اقتصادی» بود؛ یعنی عاملی از جنس «تطمیع». 🔸 این همان عامل پیش برنده برجام بود که تا آخر دولت یازدهم ادامه داشت و حتی پیروزی دوم روحانی در انتخابات 96 را هم همین عامل رقم زد؛ هر چند در سال 96 غلظت این عامل کمتر شده و دوگانه سازی های رسانه ای و جنگ روانی دولت در رقیب هراسی، عامل پررنگ تری در پیروزی نهایی روحانی بود. 🔰 افولِ عامل تطمیع 🔸 اما هر چه از امضای برجام گذشت، پوچ بودن وعده های داده شده و سراب بودن وعده «معیشتِ بهتر در سایه مذاکره با آمریکا» بیش از پیش عیان شد به گونه ای که در دولت دوم روحانی، بارها و بارها صنوف مختلف معترض به وضعیت معیشتی خود به خیابان‌ها آمدند و حتی در دو مقطع، اعتراضات اقتصادی گسترده ای شکل گرفت که منجر به سوء استفاده دشمن بیرونی و داخلی و تبدیل شدن به اغتشاش گردید. 🔸 روی کار آمدن ترامپ و ادبیات تهاجمی و تهدید محور او در قبال ایران و پاره کردن برجام توسط او نیز نا امیدی از رسیدن به اقتصاد بهتر به کمک مذاکره با آمریکا را تشدید کرد. اما ضربه آخر را به عامل «تطمیع» (معیشت بهتر) در فراگیرسازی و مقبول سازی گفتمان «سازش»، افزایش ناگهانی قیمت دلار، سکه و مسکن طی چهارماهه ابتدای سال 97 زد..... 🔰 فاز دومِ فراگیرسازی «گفتمان سازش»؛ رونمایی از عامل «ترس» و «تهدید» 🔸 با اعلام رسمی شکست همه وعده های داده شده روحانی به مردم در مورد ثمرات مذاکره با کدخدا، ادامه حیات گفتمان سازش با عامل پیش برنده «تطمیع» و دادن «وعده معیشت بهتر»، عملا غیر ممکن خواهد بود چرا که مردم به چشم خود دیدند که نه تنها معیشتشان بهتر نشد که به مراتب در وضعیت بدتری نیز قرار گرفته اند و حتی خود مروجان این گفتمان اکنون از درستی عدم اعتماد به امریکا سخن می گویند. 🔸 بنابراین جریان سازشگر داخلی برای پیش برد گفتمان سازش، باید رویکرد جدیدی اتخاذ کند. این نکته را نباید فراموش کرد گه آنها همچنان به دنبال برجام های بعدی و مذاکرات موشکی و منطقه ای هستند و هم اکنون در حال عملیاتی کردن این هدف هستند و انگاره پشیمانی واقعی آنها از گفتمان سازش انگاره ای غیر واقعی و ساده اندیشانه است. 🔸 امریکایی‌ها در برجام به اهداف کوتاه مدت خود دست یافتند (برچیدن بساط هسته ای ایران) اما همچنان در پی رسیدن به اهداف میان مدت (برچیدن بساط موشکی و از بین بردن نفوذ راهبردی ایران در منطقه) و بلند مدت خود (براندازی یا استحاله جمهوری اسلامی و تامین امنیت پایدار و دائمی رژیم صهیونیستی) هستند. 🔸 بهترین گزینه برای پیشبرد گفتمان سازش در شرایطی که فردی مانند ترامپ در آمریکا روی کار آمده است، استفاده از عامل «تهدید» یا «ترس» است. هراساندن مردم از وقوع یک جنگ قریب الوقوع کاملا اوضاع را برای پذیرش شروط آمریکا و تسلیم شدن آماده می کند. آن هم با جاانداختن امر غیر واقعی «دیوانه بودن ترامپ» در رسانه ها، وقوع این جنگ کاملا محتمل خواهد بود. 🔸 در فاز دوم فراگیرسازی گفتمان سازش، جریان سازشگر به دنبال هراس افکنی و ترساندن مردم از جنگ است. این همان نکته ای است که رهبر انقلاب در بیانات چهارده خرداد امسال(٩٧) نسبت به آن تذکر دادند. «امروز هم کسانی درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را بر کشور تحمیل کنند؛ دولتهای خارجی دنبال این هستند و یک عدّه‌ای در داخل تبلیغ میکنند که اگر این نشود، جنگ خواهد شد؛ نه آقا، این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است. (بیانات در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی- 14/ 03/97)» 🔸 در شرایطی که ایشان بارها تاکید کرده اند، جنگ کنونی اقتصادی است، صحبت از جنگ نظامی یک خیات است. آن هم در شرایطی که سبک زندگی تغییر یافته مردم به شدت آنها را از وقوع جنگ می ترساند.... 🔺هفته نامه ۹ دی🔻 @www_9day_ir @www_rasaee_ir
💠بیانات امام خامنه ای 📝 #عکس_نوشته_پوستر 🔸جنگ نخواهد شد #ترسو_خیانتکار ✅ @nurehedayat_com
🔴یادداشت متفاوت و قابل تامل کیهان ◀️چگونه جنگ اقتصادی دشمن را متوقف کنیم؟ 🔸آمریکا به دنبال تشدید جنگ اقتصادی علیه ماست این جنگ به درازای عمر انقلاب اسلامی امتداد دارد. اما هیئت حاکمه این کشور، هیچ‌گاه به اندازه امروز به عنوان «راه‌حل قطعی» حل مشکل بزرگی تحت عنوان «ایران» به آن نگاه نکرده است. تا زمانی که جمع‌بندی دشمن عوض نشود، آمریکا دنبال تشدید جنگ اقتصادی خواهد رفت. مقامات این کشور بارها از این موضوع با صراحت صحبت کرده‌اند، قرائن و شواهد نیز همین را می‌گویند و علاوه‌بر آن در این موضوع یک اجماع کارشناسی هم وجود دارد. از آن طرف، در اینکه آمریکا دنبال جنگ نظامی علیه ایران نیست هم تصریحات مقامات دولت ترامپ از جمله تصریحی که در بیانیه دو روز پیش «مایک پمپئو» آمد و هم قرائن و شواهد این را می‌گویند. پنتاگون حتی اعزام یک ناو هواپیمابر به خلیج‌فارس ـ که در طول سال‌های ۱۳۷۰ تاکنون به طور متناوب یا منقطع یک ناو هواپیمابر آمریکا در این آبراه بوده است ـ را با این توضیح همراه کرد که ما نوعی تهدید علیه پایگاه‌ها و نیروهایمان از سوی ایران را استشمام می‌کنیم و این یک «هشدار بازدارنده» به ایران است. پس ما در شرایط تهدید نظامی از سوی آمریکا نیستیم و نباید در این کمترین تردیدی کنیم که راه‌حل ما در تلاش برای کاهش تنش نظامی بین آمریکا و ایران نیست، چون این تنش اصلاً وجود خارجی ندارد تا ما آن را کاهش دهیم و بنا هم نیست عینیت پیدا کند. وقتی آمریکا ـ به دلایل اصولی ـ بنا ندارد با ما از در نظامی وارد شود، چرا ما راه‌حل خود را در تلاش برای کاستن از حساسیت نظامی آمریکا قرار می‌دهیم؟ خب راه‌حل ما در این مواجهه چیست؟ یک بار دیگر صورت مسئله‌ای را که ما به طور واقعی با آن مواجه هستیم مرور کنیم؛ آمریکا نه قصد و نه آرایش نظامی مقابل ایران دارد، این کشور «جنگ اقتصادی» را راه‌حل مشکل خود در مواجهه با ایران می‌داند و در این موضوع متمرکز شده است. جمع‌بندی آمریکا این است که جنگ اقتصادی در حالی که ـ به زعم باطل او ـ ایران را وادار به دادن امتیازات طلایی جدید می‌کند، برای او و وابستگانش در منطقه هزینه‌ای ندارد. راه‌حل ما این است که این جمع‌بندی آمریکا را تغییر دهیم. ...
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺ببینید| شهید کر و لالی که هر روز با امام زمان(عج) صحبت میکرد ___ ♨️ همه‌چیز اینجا مهم است👇 🆔 @snn_ir
⛔ مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است ❌ هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند 🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: 👈 بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ 👈 مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. 👈 مذاکره یعنی معامله و دادو ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست. 👈 میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما که چرا با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! 👈 خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند. 👈 یا مثلاً میگویند درباره‌ی عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید. 👈 پس اصل غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. 🔺️ البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست. ۹۸/۲/۲۴ 💻 @Khamenei_ir
📢 رئیس‌جمهورشان میگوید هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است! ⚠️ اولاً جمعه نیست و شنبه است؛ ثانیاً تهران نیست و پاریس است... 🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی مسئولان نظام: 👈 شکی نیست که دشمنی آمریکا که از اول انقلاب شروع شده، امروز شکل آشکار به خود گرفته است. قبلاً هم همین دشمنی بود ولی به این صراحت نبود. الان صریح میگویند و تهدید میکنند. باید دانست کسی که با صدای بلند تهدید میکند، قوه‌ی واقعی‌اش آن‌قدر نیست. 👈 اینها [دولتمردان آمریکا] مصالح رژیم صهیونیستی را بیشتر از هر دولت دیگری رعایت میکنند. فرمان بسیاری از کارها دست جامعه‌ی صهیونیست‌ها است. 👈 آمریکایی‌ها احتیاج دارند به اینکه هارت و پورت کنند. میگویند رفتار ما ایران را تغییر داد! بله، این را درست میگویند؛ تغییرش این بود که نفرت مردم ایران از آمریکا ۱۰ برابر شده و نزدیک شدن آنها به منافع جمهوری اسلامی برایشان دست‌نیافتنی‌تر شده؛ همت جوانان ما برای آماده نگه داشتن کشور بیشتر شده و نیروهای نظامی و امنیتی ما حواسشان جمع‌تر شده. 👈 ببینید چقدر دستگاه محاسباتی دشمن [دچار اشتباه است] که رئیس‌جمهورشان میگوید هر جمعه در تهران علیه نظام راه‌پیمایی است. 🔺️ اولاً جمعه نیست و است؛ ثانیاً تهران نیست و است. ۹۸/۲/۲۴ 💻 @Khamenei_ir