⚖ #کیفر و #مجازات_اسلامي باعثِ عدالت و سامان زندگي اجتماعيست :
imposition of the penalty in specific cases and under rigorous rules of evidence may be indeed justifiable, and even necessary, in the Islamic context of sustaining a spiritual and peaceful society.Belief in hell, according to international data, is associated with reduced crime
إعمال #مجازات در موارد خاص و تحتقوانین و مبتني بر شاهد و مدرک در متن جامعهاي اسلامي که مبناي آن #معنویت و #صلح است در واقع چهبسا موجّه و حتي #ضروري باشد.طبق تحقیقات بینالمللي، باور به #جهنم باعث #کاهش_جرایم_و_جنایات ميشود
منبع : 🌐https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0047235294900213
🌐https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120619093217.htm
اعتقادات دیني چگونه رفتار را شکل ميدهند؛ اعتقاد به خدایي حسابگر و مجازات دهنده منجر به رعایت عدالت و انصاف[در زندگی] ميشود. اعتقاد به خدایی آگاه، انسان را یاری رساندن [حتی] به غریبهها سوق ميدهد.
منبع : 🌐http://www.medicaldaily.com/religious-belief-all-knowing-god-play-fair-373278
#اسلام_دین_برتر
#دین_کامل
✅ @Roshangeran
✡ بی هیچ تردید، یهودیان بنیانگذاران نظام مالی و اعتباری ربوی دنیای غرب هستند!
✅ @Roshangeran
✡ رباخواری یهودی (١)
1⃣ با استحکام پایههای نخستین جوامع یهودی در سدهٔ ١١ میلادی، #رباخواری به شکلی گسترده در اروپای مرکزی رواج یافت. حاملین این موج #یهودیان بودند و پیوند این پدیده با یهودیان چنان است که در فرهنگ اروپایی واژهٔ #یهودی مترادف با #رباخوار است.
2⃣ پدیدهٔ #رباخواری_یهودی بسیار دیرین و عمیق است. مرحلهٔ جدید رباخواری یهودی و تبدیل آن به یک شبکهٔ مالی جهانی با پیدایش کانون بغداد (بنیاد نتیرا و هارون بن عمرام و یوسف بن فیناس) آغاز شد و کمی بعد شاخههای آن در اروپای مرکزی نیز استقرار یافت.
3⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ ١١، #جنگهای_صلیبی آغاز شد و این بازار خوبی برای گسترش و اوجگیری رباخواری یهودی بود، زیرا #شهسواران_مسیح! برای تجهیز سپاه و لشکرکشی به شرق به نقدینگی نیاز داشتند.
4⃣ یهودیان نقدینگی مورد نیاز #شوالیهها را فراهم میساختند و در ازای این “سرمایهگذاری” یا در اموالِ غارتشده سهیم میشدند یا پس از عملیات، پول خویش را با بهرهای کلان دریافت میداشتند. برای غارتگرانِ شرق نیز پرداخت این #بهره دشوار نبود.
5⃣ دستاوردهای تاراج چنان عظیم بود که هم اصل سرمایهگذاری و “سود” یهودیان پرداخت میشد و هم خزانهای سرشار برای “شهسواران مسیح” فراهم میساخت. بهنوشتهٔ دایرةالمعارف یهود، از سدهٔ ١٢ تا ١۵ میلادی رباخواری منبع اصلی درآمد یهودیان اروپا بود.
✍ استاد عبدالله #شهبازی
#پرونده_ویژه
✅ @Roshangeran
✡ جنگهای صلیبی بازار خوبی برای رباخواری یهودی بود! شهسواران مسیح! به نقدینگی نیاز داشتند و یهودیان نیز به سود!!
✅ @Roshangeran
✡ رباخواری یهودی (٢)
1⃣ نظام اعتبار مالی بینالمللی جدید در اروپا تنها در سدههای ١۵ و ١۶ در #ونیز و سدهٔ ١٧ در #آمستردام شکل گرفت که دو کانون اصلی تکاپوی #یهودیان بود.
2⃣ بر بنیاد این نوع جدید از مشارکت مالی/ تجاری است که در سدهٔ ١٧ “کمپانی هند شرقی هلند” بهعنوان یک “شرکت سهامی” بزرگ و جهانشمول، و با سرمایهگذاری مهم یهودیان / مارانوها پدید شد. بیهیچ تردید، یهودیان بنیانگذاران نظام جدید مالی و اعتباری دنیای غرباند.
3⃣ در مسیحیت #رباخواری ممنوع است. لذا گسترش رباخواری در اروپا طی سدههای ١١ و ١٢ میلادی را باید سرآغاز فرایند #سکولاریزاسیون بهمعنی جداشدن “حکومتگری” و “سیاست” از احکام شرعی مسیحیت شمرد؛ هرچند این مفهوم بسیار دیرتر، در اواخر سده ١۶ پدید شد.
4⃣ در سدهٔ ١٢ میلادی، گروهی از یهودیان به #انگلیس رفتند و بهطور عمده در شهر #لینکلن مستقر شدند. تعداد اندکی نیز در سایر شهرها (لندن، آکسفورد، بریستول، کمبریج و...) پراکنده شدند. لینکلن بهسرعت به مرکز صرّافی و رباخواری انگلیس بدل شد.
5⃣ بزرگترین رباخوار یهودی این زمان در انگلیس #هارون_لینکلنی است که دامنهٔ عملیات مالیاش سراسر انگلستان و اسکاتلند را فرا میگرفت. مشتریان هارون، اسقفها، لردها و بارونهای انگلیسی و حتی شاه اسکاتلند بودند!!
✍ استاد عبدالله #شهبازی
#پرونده_ویژه
✅ @Roshangeran
✡ ادوارد اول پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان اخراج یهودیان را صادر کرد.
✅ @Roshangeran
✡ رباخواری یهودی (٣)
1⃣ در سدهٔ ١٣، تکاپوی مالی #یهودیان چنان در اروپا توسعه یافت که از سال ١٢٣٠ مخالفت شدید #کلیسا را برانگیخت و موجی از مبارزه با #رباخواری را پدید ساخت.
2⃣ در سال ١٢٣١، شاه سیسیل حداکثر بهرهٔ مجاز #رباخواران_یهودی را ١٠درصد اعلام کرد. در سال ١٢٣٩ لویی نهم پادشاه فرانسه، رباخواری را ممنوع کرد. در سال ١٢۴۴ شاه اتریش نیز برای بهرهٔ یهودیان سقفی محدود قایل شد.
3⃣ شاه آراگون و حکمرانان ایتالیا، که با یهودیان پیوند بیشتر داشتند، حداکثر بهرهٔ مجاز را ٢٠درصد اعلام کردند؛ ولی در عمل بهرهٔ مرسوم ٣٣ تا ۴٣درصد و گاه بسیار بیشتر بود.
4⃣ در سال ١٢٧۵، #ادوارد_اول پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان #اخراج_یهودیان را صادر نمود. در سال ١٢٩٠، مأموران مسلح دولتی به شهر #لینکلن حمله بردند و یهودیان را از انگلیس اخراج کردند.
5⃣ دایرةالمعارف یهود تعداد اخراجشدگان را ۴٠٠٠ نفر ذکر میکند که اغراقآمیز است، اما در مقالهای دیگر، شمار خانوارهای یهودی که اموالشان مصادره شد را تنها ۶۶ خانوار ذکر کرده است. با توجه به اینکه لینکلن مهمترین مرکز استقرار یهودیان در انگلیس محسوب میشد، تفاوت فاحش این ارقام معقول نیست.
✍ استاد عبدالله شهبازی
#پرونده_ویژه
✅ @Roshangeran
✡ اینوسن سوم مقتدرترین پاپ تاریخ مسیحیت: [حکمرانان اروپا] از رباخواری شرم نمیکنند. یهودیان را به شهرهای خویش میخوانند و آنان را کارگزار رباخواری خود میگردانند»!
✅ @Roshangeran
✡ رباخواری یهودی (۴)
1⃣ در سال ١٣٠۶ فیلیپ چهارم، پادشاه فرانسه نیز #یهودیان را از این کشور اخراج کرد. در سال ١٣١۵، لویی دهم اجازهٔ بازگشت یهودیان به فرانسه را صادر نمود. معهذا، #رباخواری_یهودیان چنان اعتراض مردم را برانگیخت که “فیلیپ دراز”، پادشاه بعدی فرانسه، مجبور شد در سال ١٣٢٢ باز آنان را #اخراج کند.
2⃣ این موج چنان نیرومند بود که حتی آلفونسوی یازدهم، شاه کاستیل و لئون که دربار او کانون #رباخواری بهشمار میرفت، زیر فشار پاپ مجبور شد در سال ١٣۴٨ رباخواری را ممنوع کند. این فرمان کمی بعد (١٣۵١) لغو شد.
3⃣ این مبارزه بینتیجه بود. در سدههای بعد #صرافی_یهودی، یعنی عملیات مالی مبتنی بر #ربا، به نظام مالی حاکم بر دنیای غرب و سرانجام سراسر جهان بدل گردید. این تکاپوی حکمرانان اروپا صادقانه نبود و علت شکست این موج نیز همین است.
4⃣ شاهان و حکمرانان محلی اروپا #رباخواری_یهودیان را منبعی سرشار برای تأمین درآمدهای خویش میدانستند و آشکار یا پنهان به آن میدان میدادند. به تعبیر یکی از حکمرانان آلمان: یهودیان “خزانهٔ شاه” بودند.
5⃣ #اینوسن_سوم مقتدرترین پاپ تاریخ مسیحیت، در یکی از نامههای خصوصیاش از حکمرانان اروپا چنین شِکوه کرده است: «از رباخواری شرم نمیکنند، یهودیان را به شهرهای خویش میخوانند و آنان را کارگزار رباخواری خود میگردانند».
✴️پایان✴️
✍ استاد عبدالله شهبازی
#پرونده_ویژه
✅ @Roshangeran
روشنگران
ابوحلما💔 #قسمت_سی_و_هفتم: بونژوغ موسیو حلما دستی به کمرش کشید و گفت: صدای هم همه و سوت ممتد یه دستگ
#ابوحلما💔
#قسمت_سی_و_هشتم: طعم عشق
محمد کلید انداخت و در را باز کرد و گفت: سلام! بابا زنگ زد گفت که...
نگاهش در سالن چرخید اما حلما را ندید. صدایش را به شعر بلند کرد:
زیباترین رویای من حلما کجایی؟
مجنونِ تو بی طاقت است از این جدایی
حلما درِ قابلمه را در دستش گرفته بود به صدای شوهرش گوش میکرد. محمد هر دو اتاق را نگاه انداخت و همسرش را ندید بازهم زبان به شعر گشود:
از بندِ دنیا می رهم با دیدنِ تو
من عاشقِ عشقت شدم با این رهایی
این را که خواند، حلما را در آشپزخانه بالای ظرف غذا دید که چشم هایش را بسته بود و لبخند می زد. شیطنتش گل کرد خنده ریزی زد و گفت: اِ غذات سوخت که بانو!
حلما با نگرانی چشمانش را باز کرد و باعجله غذا را هم زد اما بعد از لحظه ای دستگیره را به طرف شوهرش پرتاب کرد و گفت:خاموشش کرده بودم بدجنس.
محمد آمد جلو و به خورشت ناخنکی زد و پرسید: دخترای گل بابا چطورن؟
حلما دست محمد را از قابلمه بیرون کشید و با عصبانیت پرسید:مگه دستاتو شستی؟
بعد در قابلمه را گذاشت و درحالی که دیس برنج را می آورد گفت: سارا خانم و زینب خانم خوبن...
محمد بشقاب ها را روی میز چید و گفت: پس زینب و سارا امروز دخترای خوبی بودن یادم باشه جایزه بخرم براشون
حلما دیس برنج را دست محمد داد و گفت: برا مامانشون بخری انگار واسه خودشون خریدی...راستی محمد...
محمد به طرفش برگشت. سایه مژه های بلند و صافش در چشم های خمارش افتادند. همانطور که محو صورت حلما بود، لحن حلما تغییر کرد و با خنده گفت: سارا و زینب
محمد نفس راحتی کشید و سری تکان داد. همینکه حلما برگشت تا خورشت بکشد. محمد آرام یک تکه کوچک یخ از لیوان برداشت و انداخت پشت گردن حلما. حلما جیغ کوتاهی کشید و همینکه برگشت، محمد دوید طرف اتاق بچه ها و در را بست.
حلما دنبالش رفت و گفت : بیا بیرون محمد
محمد خنده مردانه ای کرد و گفت: اگه بچه هامون وساطتت کنن چی؟
همان موقع تلفن محمد زنگ خورد. همینکه محمد در اتاق را باز کرد دید تلفنش دست حلماست. حلما لبخندی زد و گوشی را طرف محمد گرفت و گفت: نوشتی نفسم، نفست داره زنگ میزنه
محمد دستهایش را به نشانه تسلیم بالا برد. حلما موبایلش را قطع کرد و آن را در جیب پیرهنش گذاشت. بعد موبایل محمد را دستش داد و گفت: میخواستم بیای بیرون، کاریت ندارم بیا ناهار بخوریم.
محمد موبایل حلما را از جیبش برداشت و کنار موبایل خودش جلوی آیینه گذاشت و گفت: امواجش برا بچه ها ضررداره!
محمد و حلما که دور میز نشستند. محمد با احتیاط قاشق خورشت را در دهانش گذاشت. حلما خندید و گفت: نترس فلفل توش نریختم.
محمد زیرچشمی نگاهی به حلما انداخت و گفت: خب چه خبر امروز چطور بود؟بابا گفت که دیگه نمی خواد بری.
حلما قاشقش را در ظرف غذا چرخاند و گفت:
+محمد یه چیزی بپرسم؟
-فقط سوال ریاضی نباشه
+نه جدی میخوام یه چیزی بدونم
-خب بپرس
+بابات دیشب تو خونتون بهم گفت که وقتی...وقتی بیهوش بوده برا عمل...بابامو دیده
-آقاسید!
+اوهوم...بعدش بابام به بابات گفته که برای ظهور امام زمان(عج)باید نظام جمهوری اسلامی رو حفظ کنیم...من میدونم که تعدادی از سربازا و فرمانده های مولا ان شاالله از همینجاست ولی منظور بابای شهیدم همین بوده؟ میخوام بدونم درست فهمیدم؟
-حلما جانم...تو درست میگی ولی فقط این دلیلش نیست. ببین الان تو کل دنیا تنها نظام مستقل اسلامی که با هر نوع ظلمی تو دنیا مخالفت و مقابله میکنه و قدرتمنده کیه؟نظام جمهوری اسلامی ایرانه، خب اگه این نمونه کوچیک که به سمت حکومت اسلامی داره حرکت میکنه، هنوز تشکیل حکومت عدالت اسلامی کامل میسر نشده اما ان شاالله با ظهور مولا محقق میشه، ولی اگه این نمونه نظام جمهوری اسلامی ایران از داخل یا از بیرون خدایی ناکرده دچار مشکل بشه توی کل دنیا تفکر ناب اسلامی قیام علیه ظلم و فساد، یه نمونه شکست خورده معرفی میشه و شرط مهم پذیرش جهانی منجی که خدا برای ظهور مولا گذاشته، بدست نمیاد. ما این همه شهید دادیم نسل های پیش از ما انقلاب کردن خون دادن اگه ما از این استقلال و آزادی و نظام دفاع نکنیم اگه نسل ما این نظام اسلامی رو حفظش نکنه به خون مدافعای خاک و دینمون خیانت کردیم.
❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀
به قلم:سین کاف غفاری
#رمان
✅ @Roshangeran