eitaa logo
آیین چراغ | روح‌الله شمسی‌کوشکی
715 دنبال‌کننده
433 عکس
92 ویدیو
3 فایل
وَرَمشوری از "فقه"، "تاریخ"، "سیاست" و... 📚 (ورمشور به کرمانی: قَر و قاطی!) 🖋️ روح الله شمسی کوشکی . " آئینِ چراغ، خاموشی نیست" . . . ⚠️ نقل مطالب بدون ذکر منبع مجاز نیست‼️ . . . راه ارتباط مستقیم: @masabihh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دو کتاب خواندنی در حوزه مهدویت 1️⃣ اولین کتاب، کتاب «ربانی آیات الله» اثر وزین مرجع عالیمقام «آیت الله وحید خراسانی» است. کتابی بسیار پر نکته و حاوی مطالب عمیقاً ارزشمند در مورد حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه). اگر می‌خواهید فرق یک مرجع تقلید با برخی بلاگرهای مذهبی یا برخی خطیبان منبری را در پرداخت به مسأله مهدویت بدانید، حتماً این کتاب را بخوانید!. ایشان در این کتاب، مسأله مهدویت را (بر خلاف مشی رایج)، نه از «دریچه آخرالزمانی» بلکه از جنبه «امامت» و امام شناسی توضیح و تفصیل داده است و این بسیار نکته مهمی است. نکته جالب دیگر اینکه، مطالب کتاب نه تنها از لحاظ اعتقادی و معرفتی ما را با امام زمان آشنا می‌کند بلکه روح انسان را هم تحت تأثیر عظمت مقام والای حضرت قرار می‌دهد!. 2️⃣ کتاب دیگر، موسوم به «حضرت حجت»؛ برگرفته از بیانات مرجع عارف بالله «آیت الله بهجت» است. کتاب را کامل نخواندم اما همینکه فهرست و اجزایی از کتاب را که خواندم، کاملا واضح شد که با یک دایرة المعارف جامع و قدرتمند در تمام موضوعات مرتبط با مهدویت مواجه هستیم. جدا از اینکه گوینده کلمات، خود شخصی امام زمان دیده است!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مشهد/ اواخر دهه هشتاد/ حسینیه الزهرا/ مراسم سالانه دهه آخر صفر/ و مرحوم استاد فاطمی نیا هم روی منبر!. فرمود: «ای شیعیان امام زمان! می‌خواهید بدانید که حضرت چقدر شما را دوست دارد؟!؛ دیدید وقتی که نام حضرت می‌آید، ما به احترام از جا بلند می‌شویم و دست بر سر یا سینه می گذاریم؟. یک از جا بلند شدن چه زحمتی دارد آخر؟؛ هیچ! اما این‌را بدانید که حضرت حتی حاضر نیست که ما همینقدر به زحمت بیفتیم و جلوی نام مبارکش از جا بلند شویم!». 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 یعنی فضا اینقدر باز و مبتذل است که بازیگر دست چندم بیاید و دروغی به این بزرگی به امام بزرگوار ما نسبت دهد و نتیجه خود را بگیرد؟! 🔻امام خمینی: «واللّه! من به بنی‌صدر رأی ندادم و در تمام این موارد نظر دوستان را پذیرفتم!» بله! امام به بنی‌صدر رأی نداد ولی حتی خانواده‌ و اعضای دفترش که طرفدار بنی‌صدر بودند را هم از رای دادن به او منع نکرد! ▪️امام با نخست وزیری بازرگان هم مخالف بود ولی نظر شورای انقلاب و شهید مطهری را بر نظر خود ترجیح داد و او را نخست وزیر کرد! ▪️امام با میدان دادن به مجاهدین خلق در اول انقلاب مخالف بود ولی اینجا هم نظر اصحاب انقلاب را بر نظر خود ترجیح داد. ▪️امام تا مدتها با ریاست جمهوری روحانیون مخالف بود ولی این‌جا هم منع شرعی یا حکومتی ایجاد نکرد و نظر انقلابیون را به نظر خود ترجیح داد. ▪️امام با اتمام جنگ مخالف بود ولی این‌جا هم نظر دولت و مجلس را بر نظر خود ترجیح داد و جام زهر نوشید. ▪️امام خودش قانوناً فرمانده کل قوا و فرمانده جنگ محسوب می‌شد ولی اینجا هم اختیارات خود را به رییس مجلس ک نماینده مردم بود واگذار کرد. و اتفاقا تاریخ ثابت کرد که در تمام این موارد، نظر امام درست تر بود! 🔻این را گفتم تا اگر امثال نصیری‌ها و اکبرنژادها و بهنودها و دیگر حلقوم های ناصواب مجازی، خواستند که از ضعف اطلاعات تاریخی ‌مان سوء استفاده کنند و امام بزرگوار را به استبداد و کیش شخصیت متهم کنند، گولشان را نخوریم!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 لیست‌بندی سفارتین انگلیس و روس برای ایرانیان! 🔻 آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار روز چهارشنبه خود، انتخابات قبل از انقلاب را فرمایشی خوانده و گفتند: لیست‌های انتخاباتی را سفارت انگلیس می‌بست!» ظاهراً این سخن به مزاق سلطنت‌طلبان خوش نیامده، به تریش قبایشان برخورده و این ادعا را دروغ خوانده اند! 🔻 اینکه این حقیقت، آنقدر رسوا است که حتی سلطنت‌طلبان هم آن را باور نمی‌کنند و خوش نمی‌دارند، قابل توجه است؛ اما باید عرض کنم که این اعتراف‌ خود اعلیحضرتشان در دومین کتاب خاطرات خود (پاسخ به تاریخ) است: «در زمان جنگ، انتخابات ایران به این صورت انجام می‌گرفت که مثلا صبح مستشار سفارت انگلیس با لیستی حاوی ۸۰ نامزد نمایندگی مجلس به دیدار نخست وزیر می‌رفت و بعد از ظهر همان روز کاردار سفارت شوروی نام ۱۲ نفر از نمایندگان مورد نظر خود را به نخست وزیر می‌داد!». (پاسخ به تاریخ، محمدرضا پهلوی، ص۱۱۶) 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 ما انقلابی‌ها اگر فراتر از اسم«جمهوری اسلامی»، رسم آن هم برایمان مهم است،نباید عدم مشارکت ۶۰٪را مطلوب بدانیم وبایدجلوی آنرا بگیریم اما تکرار میزان مشارکت دوره قبل، آنهم بعد از جنگ ترکیبی همه‌جانبه پارسال و اراده بخشی از حکومتیها برای کاهش مشارکت(که مسأله‌ای قطعی است) راهم نبایدنادیده گرفت و خودش دستاوردی است. 🔻به طعنه‌های ضد انقلاب و تحریم کنندگان انتخابات هم اهمیت ندهید؛ اینها پست ها وتوئیت‌های طعنه آمیز خود را برای مشارکت زیر ۳۰٪ آماده کرده بودند که از مردم رودست خوردند. این تلاش‌هایشان هم برای اینست که حربه عدم مشارکت از دستشان نیفتد!. 🔻شکستن برج عاج پدرخوانده‌ ها، نفی خان سالاری و اشرافیت سیاسی و ورود چهره‌های تحولگرا هم دستاورد این انتخابات بود. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 درحالی رسانه‌های معاند خارجی بر روی تعداد بالای آراء باطله مانور می‌دهند و حربه کرده اند و عده‌ای هم در داخل از خدا خواسته آن را چاقیده و تکرار می‌کنند که امروز وزیر کشور، تعداد آراء باطله را در کل کشور: ۵٪ و در تهران: ۱۲٪ عنوان کرد! ( باهوش‌ها فکر می‌کنند که اگر مثلا منتخب اول ۵۰۰ هزار رای آورده یعنی اینکه مابقی باطله بوده!!) 💠 همچنین درحالی عده‌ای بر روی ترکیب بانوان نماینده شده (خصوصا در تهران) انتقاد دارند که اصلا هنوز هیچ نماینده زنی از تهران به مجلس راه پیدا نکرده! 🔻 قبلاً عارض شدیم که؛ مشارکت چهل و اندی درصد برای نظام و دستگاهی که «جمهوریت» رکن رکین آن و آرمان قطعی آن است، (با وجود همه تبلیغات و کمپین‌ های تحریمی و وقوع حوادث پارسال و...) مطلوب نیست‌ اما بعد از چندین سال زندگی و زیست مجازی چقدر ضریب هوشی لازم است تا بفهمیم که بر هر حرف و آمار بی‌اساس تکیه نکنیم و مشهورات فجازی لاجرم قطعیات و مسلّمات نیستند!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 این فقره عرشیه از مناجات شعبانیه را امام خمینی چنان تفسیر کرده است که احد الناسی قبل از ایشان چنین تفسیر ننموده!. 🔻ایشان در یکی از آثار عرفانی خود (به گمانم حاشیه بر«مصباح الانس» فناری) با طرح مسأله «صعق جلالی» و «صعق جمالی»، به این مضمون می فرماید: اینکه در مناجات، ابتدا می‌فرماید: «هَب لی کمالَ الانقطاع» و سپس « أنِر أبصارَ قلوبِنا»؛ به این دلیل است که بندگان خلّص خدا، ابتدا «اسم جلال» خدا بر آنها ظاهر می شود و جلال و جبروت خدا بنده را از همه چیز غیر از خدا منقطع می‌کند و سپس «اسم جمال» خدا بر او ظاهر می‌شود و این جمال و زیبایی، چشم دلش را به نور خداوند روشن می‌کند و همه چیز را جمیل می‌بیند!. 🔻بسیار زیبا! شما عظمت روح امام را در عظمت همین تفسیر ببینید!. در این لحظات پایانی ماه شعبان، مناجات شعبانیه را قدر بدانیم!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 «ظریفه‌ای از اندیشه سیاسی امام خمینی در باب اسلام و حکومت» ✍️روح الله شمسی کوشکی| 🔻 شما می‌توانید با برف پاک‌کنِ ماشین کمرتان را بخارانید، با سویچ ماشین گوشتان را پاک کنید، با آتش زدن لاستیک ماشین، خودتان را گرم کنید؛ اینها فوایدی است که این قطعات ماشین می‌توانند داشته باشند‌ اما همه ما می‌دانیم که این کارکرد اصلی این قطعات نیست و این قطعات، وقتی معنای پیدا کرده و کارکرد اصلی خودشان را پیدا می‌کنند که روی ماشین سوار شوند! به عبارت دیگر؛ وقتی این قطعاتِ بافتار در کنار هم قرار بگیرند، ساختاری را می‌سازند که تازه میفهمی این قطعات در واقع برای چه کاری ساخته شده‌اند! 🔻حال، حضرت امام هم در مقدمه کتاب ولایت فقیه، چنین سخنی را در مورد اسلام می‌گوید. توضیح بیان امام این است که: احکام اسلام در بستر حکومت، معنای واقعی و کارکرد اصلی خودشان را پیدا می‌کنند. وقتی کارکرد اصلی خودشان را پیدا میکنند که در قالب حکومت و در ذیل یک حکومت اجرایی شوند!. اینها وقتی کنارهم در قالب شیوه نامه یک حکومت اسلامی، اجرا شوند تازه معلوم می‌شود که این احکام چه کاربردی دارند. لذا تعبیر امام این است که: «کیفیت وضع احکام اسلام به ما می‌گوید که این احکام برای اداره یک جامعه و تشکیلات وضع شده اند!». 🔻بر همین اساس امام در این مورد ادعای جالب و اصطلاحاً سهل ممتنعی دارد. امام می‌گوید: اگر حتی یک آیه یا روایت هم در اثبات ولایت فقیه در عصر غیبت نداشتیم، باز هم ولایت فقیه و حکومت اسلامی در عصر غیبت ثابت می‌شد! و ما از خود جنس و کیفیت احکام اسلام می‌فهمیدیم که اینها برای اداره یک جامعه الهی وضع شده اند!». خود جنس احکام خمس و زکات، می‌گوید که اینها برای مدیریت مالی جامعه ساده اسلامی وضع شده اند. جنس حج و نماز جماعت می‌گوید که این حکم برای انسجام بخشی توحیدی به جامعه مسلمین وضع شده! جنس نماز جمعه و اجتماع هفته‌ای یکبار، می‌گویدکه این حکم برای آگاهی بخشی اجتماعی و انسجام و همدلی جمعی وضع شده و... . 🔻از همین بیان مشخص می‌شد که چرا ولایت در اسلام، به عنوان اساس دین و روح دین یاد شده است؟!. چون اساسا تا ولایت و حکومتی نباشد مابقی احکام و عناصر دین هم کارکرد اصلی خود را پیدا نمی‌کنند!. پس علت اینکه در روایات از دوران خانه‌نشینی و عدم خلافت و حکومت اهلبیت به دوران اضطرار و غربت ایشان یاد شده، دقیقا به همین دلیل است. معصومین قرار بود که با تشکیل حکومت، در واقع احکام اسلام را در کارکرد اصلی خودشان قرار دهند و حیات طیبه بسازند و انسان موحد بسازند اما با دور ماندن از خلافت و حکومت، در واقع از جایگاه حقیقی خود که جایگاه به فعلیت واقعی رساندن احکام دین است، دور ماندند و تمام سعی ‌شان بر این شد که اولاً: از همین پوسته ظاهری دین (فقه) دفاع کنند؛ و ثانیاً: تا می‌توانند به عمق بخشی معارف دین و معرفت مسلمین بپردازند! تا زمانیکه فرصتی پیدا شود که یا در زمان حضور خود امام معصوم یا در غیبت او، خود شیعیان ولایت و خلافتی تشکیل داده و احکام را به کارکرد اصلی خود برسانند. 🔻 بر همین اساس معلوم می‌شود که چرا حادثه «سقیفه»، مبنای تمام انحرافات و بیچارگی های اسلام و مسلمین معرفی شده است ؟! معلوم می‌شود که چرا از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک فرصت برای تحقق آمال و تلاشهای معصومان یاد می‌شود؟! و نهایتاً همه قطعات این پازل با در نظر گرفتن این نکته کلی در کنار هم قرار می‌گیرد: «احکام اسلام آن زمانی معنای واقعی خودشان و کارکرد اصلی خودشان را پیدا می‌کنند که در ذیل یک حکومت و تشکیلات قرار بگیرند!». 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
لــب فـروبــند از طـعـام و از شـــــــراب ســـوی خوان آسـمــانی كن شـــتاب گـر تــو اين انبان ز نـان خــالي كـــنی پـر زگـــوهــــر هـــای اجــــلالی كـــنی چند خوردی چرب و شيرين از طـعــام امـــتحـــان كــن چـــند روزی با صــيام چــند شــب ها خواب را گشتي اسير يــك شـــبی بــيدار شــو دولـــت بـگير (مولوی) 🔹حلول ماه مبارک رمضان مبارک 🌹
💠 «عبدالله بن مبارک ترکستانی» و «فضیل بن عیاض مروی»؛ اولی عالم و محدث بزرگ سنی، دومی عالم و محدث بزرگ شیعه، دو دوست و رفیق یکدیگر بودند. «عبدالله» عالم مجاهدی بود که قریب به ۲۰ سال در مرزهای بلاد اسلام و روم مشغول جهاد و مرابطه بود و در مقابل، فضیل بن عیاض شخص عابدی بود که به کثرت عبادت معروف و معتکف حرمین شریفین مکی و مدنی بود. (داستان راهزنی که هنگام بالا رفتن از دیوار خانه‌ای به قصد زنا با یک زن، با شنیدن آیه «ألَم‌ یانِ للّذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکرالله» توبه کرد و عابد و زاهدی تمام عیار شد، مربوط به همین فضیل بن عیاض است!) 🔻روزی از فضیل، نامه‌ای به عبدالله (که در حال جهاد با روم بود) رسید و عبدالله در پاسخ به او شعری را به کنایه سرود: «يا عابدَ الحرمينِ لَو أَبصَرتَنا ‏لعلمتَ أنَّك في العبادةِ تَلعبُ ‏مَن كانَ يخضبُ خدَّه بدموعِه ‏فنُحوِّرنا بدمائِنا تتخضّبُ» [ای عابد مکه و مدینه، اگر خوب ببینی متوجه خواهی شد که عبادت تو بازی است!. کسی که صورت خود را با گریه عبادت گلگون می‌کند؛ بداند که ما گلویمان را با خون خضاب می‌کنیم]. 🔻حقیقت اینست که روزه و عبادات ما در ماه رمضان هم اگر لحظه‌ای به یاد مصائب مسلمین غزه در خط مقدم مبارزه با کفار بگذرد، بازی و‌ ملعبه‌ای بیش نیست!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 یک «آخوند استایل»👆 که همه هنرش بازگو کردن کامنت‌های عامیانه اینستاگرام است را یک شبه می‌کنند «پژوهشگر دینی»!! تا به خیال خود وانمود کنند که آلترناتیو انقلاب از داخل خود حوزه بلند شده‌است!. . . . . ظاهراً برای «پژوهشگر دینی» شدن، باید قبلش دو واحد تولید محتوا با توله سگ و فودبلاگری پاس کرد!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 ۲۵ اسفند ماه، سالگرد وفات یادگار فداکار امام، حاج سید احمد خمینی 🔻 بنده شخصاً خیلی‌ به حاج احمد آقا ارادت دارم!. این آدم نه تنها از قِبَل امام جیبی برای خود ندوخت وجایگاهی دست و پا نکرد بلکه تمام زندگی و شخصیت و حیثیت خود را وقف امام کرد، خود را کاملاً در ذیل شخصیت امام تعریف کرد، هیچ استقلال عنوان وشخصیتی جدای از امام برای خود نخواست! این را شاید خیلی از شما طبیعی بدانید اما کسی که با مناسبات «آقازادگی»در حوزه و بین علما آشنا باشد و بداند که «آقا زاده» بودن در حوزه، به خودی فرصت محسوب می‌شود (حالا نه لزوماً در مسیر غلط)، می‌فهمد که ارزش این شأن و جایگاه نخواستن، چقدر است!. ✍️روح الله شمسی کوشکی | 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 «اجمال قرآن و تفصیل حدیث» (پرداختی جدید در لزوم تصحیح ذهنیت در مورد جایگاه قرآن و احادیث) ✍️روح الله شمسی کوشکی| 🔻مرحوم استاد فاطمی نیا یک جمله و نظریه اساسی و بسیار جالب داشتند و می‌گفتند: «پیامبر اجمال است و اهلبیت تفصیل! قرآن، اجمالِ تفصیلِ روایات است و روایات تفصیلِ اجمالِ قرآن!». توضیح آنکه: برای مثال نگارنده معتقد است که ده پانزده صفحه مقدمه کتاب «ولایت فقیه» امام خمینی و سه صفحه مقدمه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» آیت الله خامنه‌ای، به تمام کتب معارفی که در مدرسه و دانشگاه تدریس می‌شود، می‌ارزد و اهمیت و تأثیر آن بیشتر از همه آنها است!. چرا؟؛ چون این کتاب ها ذهنیت صحیح را می‌سازند، یک نقشه کلان در ذهن انسان مسلمان می‌سازند که باعث می‌شود بعد از آن، هر نکته معرفتی که انسان فرا‌می‌گیرد در جایگاه درست خود، روی این نقشه بنشیند و یک نظام فکری برای او بسازد. 🔻به نظر می‌رسد قرآن هم در بین منابع معرفتی ما چنین جایگاهی داشته باشد!. یعنی قرآن برای آنکه بیاید مجموعه فراوان و پراکنده‌ای از معارف را بیان کند، می‌آید و یک ذهنیت اساسی و یک نقشه صحیح در ذهن انسان می‌سازد که بعد از آن هر مقدار از معارف فراوان و پراکنده (روایات) را انسان فرا گرفت، بیاید و در این نقشه جایگاه خودش را پیدا کند و در نتیجه؛ هم این معارف زیاد و پراکنده (روایات) منظم صورت‌بندی می‌شوند و هم آن نقشه روز به روز تکمیل‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از مقاصد مرحوم استاد فاطمی نیا از آن نظریه‌شان این باشد. 🔻حال با توجه به این نکته؛ می‌توان نتیجه گرفت که در مورد قرآن اگر ما قبل از اینکه با تلاوت قرآن مجموعه‌ای از معارف را وارد ذهنمان کنیم، ذهنیت کلی مان را نسبت به قرآن درست کنیم و بعد بر اساس آن ذهنیت اساسی معارف قرآن را جا یابی و فهم کنیم، به فهم صحیح‌تری از قرآن می‌رسیم. مفاهیم قرآن در ذیل یک ذهنیت کلی و براساس یک زمینه خاصی بیان شده است. بدون فهم آن زمینه و ذهنیت مفاهیم قرآن یک معنا می‌دهند و با فهم آن زمینه و ذهنیت یک معنای دیگر!. 🔻باری، ذهنیت کلی نگارنده نسبت به قرآن چنین است که در ضمن یک مثال بیان می‌دارد: شما یک میدان مبارزه و جنگ بین حق و باطل را تصور کنید!. گویی خدا انسان را گذاشته در وسط چنین میدانی و می‌گوید: «ای انسان! تو برای اینکه ساخته شوی، برای اینکه تربیت شوی اینجا باید با کفر و شرک مبارزه کنی! (ایده تربیت در ذیل مبارزه). اینهم قرآن؛ کاتالوگ و دستورالعمل مبارزه (و تربیت در ذیل مبارزه)!. ▪️تو انسان مبارز، در طول مبارزه طولانی، ممکن است فرسایش پیدا کنی، منِ قرآن راه دعا و توسل به خدای متعال را پیش‌ پای تو می‌گذارم!. ▪️مهمترین خطری که تو انسان مبارز را در راه این تربیت در ذیل مبارزه تهدید می‌کند، وساوس نفسانی و شیطانی است؛ در مقابل آن، منِ قرآن راه تقوا را به تو می‌آموزم! ▪️اگر اسیر این وساوس و گناهان شدی، در مقابل آن من راه توبه و استغفار را به تو می‌آموزم! ▪️ تو در راه مبارزه و برای درست مبارزه کردن، نیازمند داشتن الگوی مبارزاتی هستی، من پیامبران را به عنوان الگوی مبارزه به تو معرفی می‌کنم. ( و همین است سرّ اینکه امام خمینی پیامبران را الگوی مبارزه معرفی می‌کند و یا کتابی مثل صحیفه سجادیه را کتاب مبارزه عنوان می‌کند). 🔻حال شما با داشتن این ذهنیت از قرآن یک نوع فهم از آیات قرآن خواهید داشت و بدون آن یک نوع دیگر فهم از قرآن. در این ذهنیت از قرآن، مفاهیم قرآنی اساسا معنای دیگری خواهند داشت. این است همان وجه اهمیت تصحیح ذهنیت در مورد قرآن که مقصد اصلی این نوشتار بود!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 راستش، آن اسلام رحمانی ای که رحمانیتش رابطه انسان و خدا را «اصلاح» نکند بلکه افساد کند؛ نه اسلامش را خواستیم و نه رحمانیتش را! 🔻اسلام رحمانی یعنی همین دعاهای ماه رمضان که؛ انسان دائم درحال سرزنش نفس است؛ یعنی نه تنها گناه را عادی و بنده گنهکار را بی‌مبالات نمی‌کند بلکه نتیجتاً تعبد و انقیاد انسان را بیشتر می‌کند!. خدای ماه رمضان، رحمتش هم برای انسان‌های توبه کار است؛ نمی‌شود هم خدا خواسته و هم خرما خواسته؛ متوغّل در عصیان باشی و هم فاز بنده خاص خدا بودن برداری و توهم اینکه خدا همه جوره هوایم را دارد!. 🔻اسلام رحمانی یعنی همین فقره دعای افتتاح ماه رمضان؛ «ارحم الراحمین فی موضع العفو و الرحمه و اشد المعاقبین فی موضع النکال و النقمه!» 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠در فقه ، ما دو نوع «ابراء» داریم: ابراء از ما فی الذمّه (ابراء حقوقی) و ابراء از نجاست (ابراء فقهی). در ابراء از نجاست هم ابراء از نجاست مأکول داریم که حسب آن،مستحب است کسی که نجاستی خورده، در صورت امکان آن را قِی و استفراغ کند که ذره ای از نجاست در بدن او نماند! (در حقیقت می‌خواهد کراهت و پلیدی خوردن نجاست را تاکید کند). 🔻به نظر می‌رسد که نظم جهانی با پذیرش صهیونیسم به عنوان یک دولت (اسرائیل)، آدمی را مانَد که نجاست خورده و اکنون وقت آن است که آن نجاست را قِی و استفراغ کند (تا ذره ای از آن در تارک بشریت نماند) که اگر نکند، چنان آبرویی از بشریت برود که انعام و بهائم از فصل مشترک خود با انسان (حیوانیت) برائت جویند! 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 میلاد با سعادت امام حسن مجتبی مبارک باد! @rouhollahshamsikoushki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆👆👆 «حقیقت تسبیح» و «تسبیح حقیقی»!!. ارزش هر الحمد للّه و سبحان اللّه؛ زنة عرش اللّه! 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 خط بطلانی بر کلیشه عوامانه‌‌ی «عرف مبنای قانون باشد!». 🔻 «قانون زدایی» یک گرایش و جهت‌گیری فلسفه حقوقی است در مقابل «تمامیت خواهی قانون» که می‌گوید: راه حفظ حقوق و تأمین امنیت آحاد جامعه لزوما از گسترش کنترل‌گریِ با قانون نمی‌گذرد، یک جاهایی خود روابط طبیعی یا خود نهادهای طبیعی، این کنترل‌کری را انجام می‌دهند و خود این وضع قانون برای همه شؤون جامعه و همه رفتارهای اجتماعی، تالی فاسدهایی دارد!. 🔻 اجمالا حرف درستی است ولیکن این قانون زدایی اگر حالت افراطی به خود بگیرد؛ ممکن است به دو کلیشه خیلی غلط ختم شود: 1️⃣ اول اینکه: مثل آنارشیست های فرد گرا، اصل وجود قانون، ضد اخلاقی قلمداد شود، چرا که اساساً (از نظر ایشان) فعلی اخلاقی است که از اراده و انگیزه‌های درونی خود فرد منبعث شود، نه از اجبار قانون!. درحالیکه قانون از آنجا که حل کننده تعارض اراده‌های متفاوت افراد و ضامن حفظ حقوق افراد است، خودش یک پدیده اخلاقی است، نه ضد اخلاق!. 2️⃣ دوم اینکه: قانون زدایی افراطی به کلیشه مزخرف «عرف گرایی» یا عرفی سازی قانون ختم شود. خام اندیشانی که عرف را کأنّ معقول ثانی دانسته، هر چه عرف شده را لزوماً مصلحت اجتماعی قلمداد می‌کنند و در نتیجه عرف را مبنای قانون می‌دانند و نتیجه هم این که اگر خیانت زوجین هم عرف شد، قانون غلط می‌کند که جلوی آنرا بگیرد و قانون ورای عرف، مشروعیتی ندارد که بخواهد جلوی این بلای خانمان‌سوز را بگیرد!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠«ملتهاباید صورت قرآن بشوند!» 🔻 در تلاقی ماهِ قرآن و روزجمهوری اسلامی آنچه که شایسته یادآوری می‌نُماید،این سخن امام(چندروز پس از رفراندوم) است که درآن، غایت قصوا و آرمان نهاییِ تشکیل جمهوری اسلامی را بیان میدارد. ایشان تمام نسخه‌های بشری وسیاسی معمول برای نجات بشر رانفی کرده و تنهاراه را این میداند که«جامعه،قرآن مجسم باشد» 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 «علی» را چه کشت؟! 👆 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 ۱. اراده خدا این بوده است که یک نفر از انبیاء و یک نفر از اولیاء و یک نفر از حکماء، الی آخرالزمان حیّ و زنده باشد!. از انبیاء: حضرت عیسی، از اولیاء: حجت بن الحسن و از حکماء: حضرت خضر!. ۲. جدا از اینکه در کتب مغیّبات (کتاب غیبت نعمانی، طوسی و...) روایاتی در ظهور همزمان این سه بزرگوار ذکر شده است ؛ چه بسا در بین معاصران ما، بزرگانی بودند که لمحاتی از ظهور را که نشان‌شان داده بودند، دیده بودند که: این سه بزرگوار در سه نقطه از زمین ظهور کردند و سپس خود و سپاهیانشان در بیت المقدس به هم رسیدند و دست به دستِ هم دادند!. یعنی؛ اینقدر این سرزمین شریف و مقدس است!. 🔻مباد که این ارض اقدس و این بیت مقدس، در زیر پای سم‌پایان یهود بلرزد و از خون سیراب شود اما از مسلمانان صدایی برنخیزد!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠درحالیکه مردم مناطق زیادی از جهان، تازه و‌ آنهم به زور سیراب شدن زمین غزه از خون کودکان فلسطینی و از حد گذشتن جنایات اسرائیلی‌ها، به ماهیت وحشی آنها پی برده‌اند و دست به اعتراض زده اند؛ ملت ایران این بصیرت و رشادت را داشته که از ۴۵ سال پیش پرچم حمایت از مظلومان فل‌سطین را بلند کرده و روز قدس داشته است!. با این وصف، بدسلیقگی نیست که برخی خودی‌ها تجمعات دیگر کشورها را، تو سرِ ملت رشید خودمان می‌زنند؟!! . . . . . . .................. پی نوشت: ۱. آنجا چون حاکمیتشان در حمایت از فل‌سطین با آنها همصدا نیست، تجمع می‌شود «مردمی»؟! اینجا چون الحمد للّه اکثر مردم و حاکمیت در حمایت از فلسطین همصدا هستند، تجمع می‌‌شود «حکومتی»؟!!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شمشیر قاطع علی، گردن خوارج را می‌زد؛ دست مهربان علی، کام فرزندانِ همان خوارج را عسل می‌چشاند!. 🔺فیلم: دستور حاج قاسم(شکننده شاخ داعش) برای ساخت بیمارستان صحرایی برای زایمان زنان داعشی!. . . . . . 🔻پی‌نوشت: بعضی جاها برای «درک موقعیت»، چنان نیازی به سواد و فرهیختگی نیست. به دین و ایمان و مذهب هم شاید نیازی نباشد. چیز دیگری باید در وجود انسان باشد؛ احتمالا یک «رگ». رگ «مردانگی!». مرد اگر «مرد» باشد، غیرتش نمی‌پذیرد که «زن» اگر حتی زن داعشی باشد، در موقعیت غیرمناسب زایمان کند!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مردم اصفهان، الحق و الانصاف مردم حماسه اند!. اندکی پیش از اینهم این شور را در تشییع مرحوم آیت الله ناصری و شهید حجازی تکرار کرده بودند!. 🔻اما نکته بسیار مهمی که هیچکس به آن توجه و اشاره نمی‌کند، اینست که: چگونه بعد از گذشت چهل سال (با اینهمه تلاطمات اجتماعی و فرهنگی که همه بدان واقفیم) دوباره می‌بینیم که حماسه‌‌ای از جنس حماسه تشییع چهارصد شهید سال ۶۱ اصفهان، اینبار فقط در مورد یک شهید (ولو شهیدی خاص) اتفاق می‌افتد؟! . . . . . پی‌نوشت: این صحنه ها باید بایکوت شوند تا فردا روزی کسی خواست بگوید: «مردم بی دین شده‌اند»؛ شاهد نقضی بر یاوه‌‌اش پیدا نشود!. در چنین شرایطی، این شور و حماسه اصفهانی ها چقدر در رسانه‌های انقلابی، ضریب خورد؟!. حقیقتا ما انقلابی ها در سانسور از مبدأ و خودسانسوری عجیب هستیم!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 برخلاف کسانی که میخواهند تفاوت الگوی رفتار سیاسیِ ولی فقیه عراق (سیدنا سیستانی) و ولی فقیه ایران (سیدنا خامنه‌ای) را بهانه‌ای برای تخلیه اغراض و امراض سیاسی خود قرار دهند و الگوی ولایت فقیه در عراق(دخالت نصیحت گونه، بیانیه‌ای و موسمی در تحولات کشور) را مدام به عنوان الگوی برتر و وزین تر، بر سر الگوی ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بزنند؛ اتفاقا بنده معتقدم که؛ الگوی رفتار سیاسی آیت الله سیستانی نه شیوه «مختار و انتخابی» ایشان بلکه «نهایت امکان» ایشان در سپهرِ به شدت متشنج متشتت و دم‌دمی مزاج سیاست عراق است! 🔺همین تفاوت سپهر سیاسی ایران و عراق است که باعث می‌شود ؛ یک ولی فقیه بزرگوار، «نهایت امکانش» صرفا صدور بیانیه حمایتی و یا اظهار تأسف در برابر حوادث فلسطین باشد؛ و یک ولی فقیه بزرگوار دیگر، «بسط یدش» چنان باشد که به عنوان منبع الهام بخش و محور مقاومت منطقه در برابر تجاوزات اسرائیل لقب گیرد! 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺من از این فیلم اسماعیل هنیه، بیش از آنکه صلابت، صبر و ایمان قوی برداشت کنم، «مظلومیت» برداشت می‌کنم! 🔻بار دیگر ثابت شد که «پروپاگاندای اسراییلی» به مراتب کاری تر از سلاح هایش است!. حالا در ایران که امثال نصیری‌ها و علی کریمی ها که خودشان خواسته یا ناخواسته بخشی از این پروپاگاندا هستند؛ اما آن بخش از مردم خود غزه که فکر می کردند فرزندان رهبران حماس در هتل‌های ترکیه و قطر اند و خودشان گوشتِ دمِ توپ، چه؟! آنها که دیگر بخشی از پروپاگاندا نبودند!. 🔻این پروپاگاندای اسراییلی در ۱۴۰۱ در ضلع دیگر مقاومت(ایران) هم چه مسخ‌شدگی‌ها که تحمیل نکرد!! و آنجا هم انقلاب بود که مظلوم واقع شد!. 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
💠 در اسلام سیاسی و انقلابی، عمل عبادی (نماز) تا نقطه تعیین کنندگی و مبارزه امتداد می‌یابد!؛ امام جماعت سلاح بدست می‌گیرد و بزرگترین دشمن تاریخی و تمدنی اسلام (صهیونیسم) را تهدید می‌کند و فرمانده سپا.ه اسلام هم لبخندش برای دشمن معنادار!! و رعب انگیز!! می‌شود. 🔻کجایند آن علمای تنزّه طلب و عافیت اندیش اول انقلاب که با منطق «دوچرخه نساز چون ممکن است خراب شود»، نگران این بودند که اگر اسلام به ماهیت سیاسی و انقلابی خود برگردد؛ ممکن است در دنیا سرافکنده شود؟!! 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323
👆 طواف «شاهدها» دور سر «شاه شهید!»... 🔰 آیین چراغ | روح الله شمسی کوشکی🔰 https://eitaa.com/joinchat/4165402769C8f31c5c323