Technocracy-P8.mp3
14.49M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(جلسه آخر)🔉
👤 مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: بررسی مسائل اقتصادی دولت سازندگی
#کلاس_مجازی #دولت_سازندگی #تکنوکراسی
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
🔶 بخش چهارم از مستند «مصاف (۱)» #کارگزاران #دولت_سازندگی #تکنوکراسی @rouyesh_andishe
📢 قبل از استفاده از جلسه هشتم (آخر) کلاس مجازی تکنوکراسی، حتما بخش چهارم از مستند «مصاف (۱)» را مشاهده نمایید👆
💊💊کپسول مطالعاتی : نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد 💊💊
🔴 گفتگو با موسی حقانی به بهانه سالروز کودتای 28 مرداد
#کپسول #کودتای_28_مرداد
زمان مطالعه : 14 دقیقه
@rouyesh_andishe
نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد.pdf
936.7K
💊💊کپسول مطالعاتی : نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد 💊💊
🔴 گفتگو با موسی حقانی به بهانه سالروز کودتای 28 مرداد
#کپسول #کودتای_28_مرداد
زمان مطالعه : 14 دقیقه
@rouyesh_andishe
گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول
✅مدرس: استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع: آیا گسست فکری بین نسل حاضر و نسل اول انقلاب وجود دارد؟
#کلاس_مجازی #فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کارآمدی_نظام_اسلامی
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول ✅مدرس: استاد رحیم پور ازغدی ✅موضوع: آیا گسست فکری ب
🎥 گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول
✅موضوع: آیا گسست فکری بین نسل حاضر و نسل اول انقلاب وجود دارد؟
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐 www.aparat.com/v/kZTsz
🆔 @rouyesh_andishe
Bedoune Tavaghof-P01.mp3
12.61M
🔉 گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول
✅مدرس: استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع: آیا گسست فکری بین نسل حاضر و نسل اول انقلاب وجود دارد؟
#کلاس_مجازی #فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کارآمدی_نظام_اسلامی #صوتی
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول ✅مدرس: استاد رحیم پور ازغدی ✅موضوع: آیا گسست فکری ب
📝 گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » - جلسه اول
✅ #پرسش_پاسخ - استاد رحیم پور ازغدی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #متنی
⁉️ آیا شکاف و گسست فرهنگی و اعتقادی بین نسل حاضر و نسل اول انقلاب وجود دارد؟
🔸 مقداری از این گسست، طبیعی است. همیشه بین نسل قدیم و نسل های بعدتر، تفاوت فکری و رفتاری وجود دارد. نسل اول انقلاب هم همینطور بوده و نمی توانسته افکار و رفتار نسل قدیمی ترِ خود را درک کند و بفهمد و همینطور بقیه نسل ها.
🔸 پس اینطور نیست که فکر کنیم این شکاف فقط الان بوجود آمده یا الان خیلی عمیق تر از نسل های گذشته بوده باشد. همیشه بوده است. مخصوصا در این 100 سال گذشته به علت تحولات صنعتی و رسانه ای تشدید هم شده است.
⁉️ چرا نسل امروز نمیتواند بفهمد که چرا نسل قدیم انقلاب کرد؟ چرا از دلایل انقلاب نسل قدیمی تر قانع نمی شود؟
🔸 شاید برخی بگویند نسل قدیم دچار بیماری های #جامعه_شناختی شده باشد که انقلاب کرده است؛ البته این حرف را تئوریسین های #لیبرال سرمایهداری از 1960 به بعد، با حذف برخی اطلاعات درست و اضافه کردن اطلاعات غلط و تفسیر مجدد تاریخ، سعی کردند جا بیندازند.
🔸 بعضی از بدیهیات را راحت زیر سوال می برند. مثلا #دخالت انگلیس در کودتای رضاخان را کسی انکار نمی کند. خود رضاخان بارها گفته است و زن رضاخان هم در خاطراتش نوشته است.
🔸 پهلوی دوم برای شما تاریخ است مثل تاریخ #قاجار و #صفویه. این طبیعی است و اسم آن شکاف بین نسلی نیست، اسمش عدم انتقال درست مفاهیم است و هرنسل و جامعه ای به آن مبتلا است. اگر یک ملتی نتواند تجربه تاریخی خودش را به ملتش انتقال بدهد آن جامعه ابتر است.
⁉️ آیا شما فکر می کنید همین نسل امروز، اگر در زمان ما بود انقلاب نمی کرد؟
🔸 شما فکرمی کنید نسل دهه 50 همه یک نسل انقلابی و نسل دهه 60 همه اهل جهاد وشهادت بودند و بعد با نسل فعلی مقایسه می کنید و این نتیجه را می گیرید.
🔸 آن نسل یک اقلیتی بودند و یک اکثریت که مثل همه ی تاریخ به دنبال زندگی خودشان بودند و هستند. در زمان ما هم خیلی از هم سن و سال های ما، به دنبال ارتباط با جنس مخالف و از این قبیل کارها بودند و یک اقلیتی هم به دنبال درس و فعالیت های انقلابی بودند.
🔸همیشه کسانی که شروع می کنند در #اقلیت هستند و اگر حرفشان ریشه در ساختار فکری_فرهنگی جامعه داشته باشد، اکثریت به او می پیوندد؛ که برای انقلاب ما نیز اینگونه شد.
❓❓❓ اگر کسی بگویید #جمهوری_اسلامی را نمی خواهم ، چه باید کرد؟
🔸 پاسخ این است که اگر در ساختار جمهوی اسلامی قرار میگیرد با #مردم_سالاری_دینی، راههای زیادی هست برای اصلاح نقص ها ولی اگر در ساختار قرار نمی گیرد، انقلاب کند.
اگر بحث زور است ما هزاران شهید برای انقلاب و ادامه آن دادیم؛ خب شما هم شهید بدهید اما اگر بحث #اصلاح و انتقاد و نهی از منکر است، خود ما در خط مقدم اعتراض به #فساد و تبعیض هستیم.
@rouyesh_andishe
🔈تاریخ اسلام(۱)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: لزوم عبرت از تاریخ و اهمیت بحث ولایت
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
Rajabi Davani-P1.mp3
17.87M
🔈تاریخ اسلام(1)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: لزوم عبرت از تاریخ و اهمیت بحث ولایت
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
💠 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه دوم ✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی #فلسفه_جمهو
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه دوم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کلاس_مجازی
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/y4TUk
🆔 @rouyesh_andishe
📝 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه دوم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#فلسفه_جمهوری_اسلامی #کلاس_مجازی #متنی
❓❓چرا سیستم مدیریتی کشور امکان ورود نسل جدید را به بدنه مدیریت نمی دهند؟
🔸زمانی که انقلاب شد امام (ره) به جوانان مسولیت های مهم می دادند. برای مثال تعداد زیادی از فرماندهان جنگ از سن 18تا 23 سال بودند.اشتباهات مسئولین بعدی پای انقلاب و امام نوشته نشود. منشا پیربودن دولتمردان باندبازی یا انجمادفکری(جوان ها توانایی اجرا ندارند) مسئولین است.
🔸انقلاب ما، انقلاب فقرا علیه اغنیا نبود. عمدتا طبقه متوسط به پایین جامعه در متن انقلاب بودند. شعارها درباره نان و پول نبود. شعارها همه ضد استبداد بود. مثلا در مشهد "برابری، برادری، حکومت عدل علی" شعار اغلب تظاهرات کنندگان بود. الان در حکومت، هرکجا انحراف یا دوری از آرمان های انقلاب می بینید باید اعتراض کنید وگرنه انقلابی نیستید.
❓❓طرح اصلی انقلاب چه بود و چگونه انقلاب به پیروزی رسید؟
🔸طرح انقلاب به این صورت بود که تمام سیستم حکومت را مردم انتخاب کنند و قانون اساسی آن در چارچوب اسلام باشد برای مثال نگذاریم برای ما شاه و وزیر از خارج کشور انتخاب شود تا مردم سالاری دینی در چارچوب ارزش های اسلامی را ایجاد کنیم.
🔸ابتدا اقلیتی مسائل گوناگون کشور را دیدند و تصمیم گرفتند که انقلاب کنند و مردم دیگر را هم دعوت به انقلاب کردند ولی در ابتدا آن ها به میدان نیامدند(مثل زمان حال) آن اقلیت به میدان عمل آمدند، هزینه دادند ، مجاهدت کردند و شهید دادند و هنگامی که اکثریت دیدند خطر کم شده است به آن ها ملحق شدند وانقلاب شد. اگر اکثریت ملحق نمی شدند طرح انقلاب شکست می خورد.
@rouyesh_andishe
Bedoune Tavaghof-P02.mp3
9.37M
🔊گزیده هایی از برنامه « #بدون_توقف » جلسه دوم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
#کلاس_مجازی #فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کارآمدی_نظام_اسلامی #صوتی
@rouyesh_andishe
توقف در ایستگاه دولت سازی.pdf
869.2K
💊💊 کپسول مطالعاتی : توقف در ایستگاه دولت سازی 💊💊
💠 بررسی چالشهای پیش روی تمدنسازی اسلامی در مرحلهی ساخت #دولت_اسلامی؛
#کپسول
#انقلاب_اسلامی #تمدن_اسلامی
@rouyesh_andishe
🔈تاریخ اسلام(۲)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: ماجرای سقیفه و علل عدم تحقق خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
Rajabi Davani-P2.mp3
18.47M
🔈تاریخ اسلام(۲)
✅دکتر رجبی دوانی
✅موضوع: ماجرای سقیفه و علل عدم تحقق خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #صوتی
@rouyesh_andishe
💻📚كتاب امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلام، در سال1385، از سوي بيست و چهارمين دورة كتاب سال جمهوري اسلامي، شايستة تشويق شناخته شد و پيش از آن نيز، جوايز ديگري را از آن خود كرد. در حال حاضر، مايکل کوک استاد دانشگاه پريسنتون در آمريكا است و تاکنون چندين کتاب و دهها مقاله در حوزههاي مختلف اسلامشناسي تأليف کرده است. برخي از مقالات او به فارسي نيز ترجمه شده است.
✅✅این کتاب (Commanding right and forbidding wrong in Islamic thought) که در سال 2002 چاپ شده است و داستان نگارش آن بسيار عبرتآموز است، از مهمترين منابع تحقيقي در اين موضوع است. كوك در مقدمة اين كتابِ تحقيقي كه درآن از 1700 منبع سود جسته است، بهتفصيل دربارة انگيزة خود از تأليف آن سخن گفته است. داستان نگارش اين اثر و انگيزه مؤلف آن، در آغاز مقدمة كتاب آمده است كه خلاصة آن چنين است:
✅✅وقوع حادثهاي زشت و ننگين در يكي از خيابانهاي شهر شيكاگوي آمريكا و بيتفاوتي مردم نسبت به آن، انگيزة من براي نوشتن اين كتاب شد. در شامگاه يكي از روزهاي پاييزي، در ايستگاه قطار شهري شيكاگو در حضور جمعي از مردم، زني مورد تجاوز قرار گرفت؛ اما كسي براي كمك به قرباني از جاي خود حركت نكرد. فريادهاي زن بيپاسخ ماند و رهگذران جز تماشا يا عبور سريع كاري نكردند. تا اينكه بالاخره از ميان جمع حاضرين تنها يک نفر پس از فريادهاي مکرر زن که مورد تجاوز قرار گرفته بود، به خيابان ميرود، جلو ماشين پليس را ميگيرد و از آنان ميخواهد تا براي دستگيري آن شخص اقدام کنند. اين واقعة دلخراش در روزهاي بعد مورد توجه روزنامهها قرار گرفت و چندين گزارش چاپ شد.
✅✅اين پرسش براي مايکل کوک مطرح ميشود که چرا اكثر مردم ساکت بودند؟ به نظر وي همين که يک نفر اقدام کرده است، و بعد هم مورد تحسين قرار گرفته، نشان ميدهد که زمينهاي براي مداخله به صورت يک اصل اخلاقي وجود دارد.
✅✅به هر روي اين گزارش، شگفتي آقاي مايکل کوک را به همراه دارد و وي را به اين فکر مياندازد که چرا در نظام حقوقي غرب، افراد چنين تربيت شدهاند که هيچ واکنشي در برابر چنين جنايتي از خود نشان نميدهند. تحقيق بيشتر نشان ميدهد که تقريبا برخلاف بسياري از نظامهاي حقوقي معمول در دنيا، تنها نظام حقوقي اسلام است که با داشتن نظام امر به معروف و نهي از منکر زمينة مداخلة ناظرين را در برابر انحرافات و اشتباهات فراهم ميكند. بدين ترتيب کار پژوهش 15 ساله کوک آغاز شده و اين کار ارزشمند و پرحجم شکل ميگيرد. اکنون آن کتاب به فارسي درآمده و با جرأت ميتوان ادعا کرد که در حوزة امر به معروف و نهي از منکر، تاکنون چنين اثر جامعي پديد نيامده است.
#e_book
@rouyesh_andishe