هدایت شده از انتشارات دیدمان
📚 بخش هایی از مقدمه کتاب «از جنگ نرم هوشمند تا نبرد محاسبات»
📜📜📜 آمریکاییها پس از شکست خفت بار در #ویتنام، پروژهای را از طریق مؤسسات آکادمیک و اندیشکده های راهبردی خود مورد بررسی قرار دادند که شکل تازهای از #براندازی و #تغییر_حاکمیت ها بود و با استفاده از فرآیندهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و در صورت لزوم اجرای #عملیات_نظامی محدود محقق میشد. این مدل در سرنگونی #آلنده در شیلی، #ساندنیستها در نیکاراگوآ کاربردی گردید.
💢 در گزارش کمیسیون امنیت ملی آمریکا در اسناد 2002 و 2006، #جمهوری_اسلامی ایران مهمترین چالش آمریکا در ابتدای قرن 21 معرفی شده است.
🔶 نظریهپردازان آمریکاییِ معتقد به رویکرد #جنگ_نرم با جمهوری اسلامی، بر این باورند که هرگونه اقدام خشونتآمیز علیه ایران (به ویژه اقدام نظامی)، نفرت ایرانیان از آمریکا و دولت آن را برای سالیان دراز، ریشهدارتر خواهد کرد...
🔴 ...بر همین اساس #اوباما نیز همانند «جورج بوش» بودجه 55 میلیون دلاری پنتاگون برای #جنگ_نرم علیه ایران را امضا کرد.
💥از بودجه 550 میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا، 55 میلیون دلار برای #نفوذ در ایران، مقابله با #فیلترینگ سایتهای ضد ایرانی، تحریک به اصطلاح قربانیان سانسور، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای #براندازی_نرم و شبکه سازی اینترنتی برای #اغتشاشگران پس از #انتخابات_ریاست_جمهوری و عرضه آموزشهای لازم رسانه ای و رایانه ای برای راهاندازی وبگاهها به منظور اطلاعرسانی اختصاص یافته است.
🔷 ذکر این نکته ضروری است که هرچند مسئله #جنگ_نرم در ادبیات سیاسی کشور ما تا حد زیادی طرح گردیده است اما بااینحال پرسشهایی در خصوص این موضوع لاینحل باقی مانده است. نوع رویکرد #نخبگان و اِدراک آنان از این جنگ جای تأمل بسیاری دارد.
❓چرا اِدراک و برداشت مسئولان نسبت به #جنگ_نرم، ادراک صحیحی نیست؟
❓چرا نخبگان جنگ نرم را باور ندارند؟ همچنین چرا جنگ نرم برای آحاد جامعه فهم نشده است؟
❓در جنگ سخت اصل بقای یک حاکمیت مورد تهدید قرار میگیرد، درحالیکه همین تهدید در مورد جنگ نرم نیز وجود دارد، پس چرا مورد توجه مخاطبان آن قرار نمیگیرد؟
✅ در این پژوهش تلاش خواهیم کرد پاسخ این پرسشها را مورد مطالعه قرار دهیم.
🔻عرضه این کتاب و سایر کتب اندیشکده برهان، با #تخفیف ۲۰ درصد در نمایشگاه :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
هدایت شده از انتشارات دیدمان
📚 برای تهیه کتاب «مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
📚 درباره کتاب «مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی»
🔻یکی از دو نهاد عمده علم در ایران دانشگاه است که باید بار #تولید_علم مورد نیاز جامعه را در حوزههای مختلف به دوش بکشد. دانشگاه بهعنوان نهادی مدرن، در نتیجهی تماس و آشنایی ما با #غرب_مدرن در ایران شکل گرفته و توسعه یافته است.
💠 این اندیشنامه به منظور #جریان_شناسی و #آسیب_شناسی دانشگاه در قبال تولید «علومانسانیاسلامی» ، جریانات زیر را بررسی می کند :
اندیشنامه درصددبررسی موارد زیر می باشد :
1⃣جریان اول: جریان غربگرا با رویکرد تعارض دین و مدرنیته
2⃣جریان دوم: گرایش غربگرا با اندیشهی تمایز دین و مدرنیته
3⃣جریان سوم: خوانش دین از منظر مدرنیته برای همسویی با مدرنیته
4⃣جریان چهارم: جریان دینی با اندیشهی مدرنیزاسیون تفکیکی
❓❓❓آیا این نهاد در شکل و ساختار کنونی خود قابلیت تولید علم اجتماعی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دارد؟ و علل ناکامی دانشگاه در جامهی عمل پوشاندن به این مهم چیست؟
✅ این سوالات و مباحث مختلف دیگر، موضوعاتی اند که کتاب حاضر سعی می کند به بررسی آنها بپردازد.
#باهم_کتاب_بخوانیم
❇ عرضه این کتاب و سایر کتب اندیشکده برهان، با تخفیف ۲۰ درصد در نمایشگاه :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
هدایت شده از انتشارات دیدمان
📚 برای تهیه کتاب «خرقه های وارونه» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
📚درباره کتاب «خرقه های وارونه»
📝 جریانشناسی و آسیبشناسی تصوف و فرقههای دراویش
#باهم_کتاب_بخوانیم
💠 بحث پیرامون فرقههای صوفیه از دو جهت دارای حساسیت و اهمیت ویژهای است :
1️⃣ نخست آنکه، این فرقهها در جوامع اسلامی بسیار متنوع و تأثیرگذارند و به همین دلیل، داوری یکسانی نیز نمیتوان بر آنها داشت و لازم است با دقت و بدون پیشداوری آنها را گزارش و توصیف کرد و سپس به تجزیه و #تحلیل آنها پرداخت.
2️⃣ جهت دیگر اهمیت و حساسیت فرقههای صوفیه این است که فرقههای صوفیه موجود در جامعهی معاصر ایران، با پارهای از مبانی فکری #جمهوری_اسلامی، از جمله #عقلانیت اسلامی که از اسلام ناب بهدست میآید در تعارض هستند.
✅✅✅ ما افزون بر نقدهایی که بر #متصوفه معاصر داریم، نسبت به صوفیانی همچون «حسن بصری، جنید بغدادی و معروف کرخی» میتوانیم تحلیلهایی ارایه نماییم. حسن بصری، کسی است که امام علی(علیهالسلام) تا امام باقر(علیهالسلام) را درک کرده و نه تنها به آنها ایمان نیاورده بلکه در برابر آنها ایستاده و بر امیرالمؤمنین(علیهالسلام) جهت درگیری با اهل #جمل، طعنه میزند و در نهایت قاضیِ «حجاج بن یوسف ثقفی» میشود.
🔴 پارهای از فرقههای معاصر تا آنجا پیش رفتند که در دوران #دفاع_مقدس و حملهی عراق بر ضد ایران، جوانان را از دفاع و حراست از مرزهای کشور باز میداشتند و در پنهانی با #فراماسونر های جاسوس و خیانت کار غرب گرا، ارتباط برقرار میکردند. نگارنده شاهد #انحراف بسیاری از مردم، جوانان و حتی عدهای از طلبههای بیسواد بودهام که با #وعده های مادی و یا معنوی به چه بدبختی مبتلا شدند و زندگی آنها ویران گشت و به جدایی خانوادگی انجامید.
🔶 سخن ما در این است که تمامی فرقههای صوفیهای که در جامعهی معاصر ایران وجود دارد، گرفتار مشکلات اعتقادی و یا رفتاری هستند و به همین جهت، عرفان اصیل اسلامی از التقاط و انحراف فرقههای صوفیه به شدت رنج میبرد.
🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸
📚 برای تهیه کتاب «خرقه های وارونه» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
هدایت شده از انتشارات دیدمان
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 برای تهیه کتاب «طوبی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
هدایت شده از انتشارات دیدمان
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 برای تهیه کتاب «حوزه و تحول در علوم انسانی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
هدایت شده از انتشارات دیدمان
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 برای تهیه کتاب «پایانی برای یک ابر قدرت» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
🔶 #فهرست_کلاس «سیره نبوی، گمشده مذاکرات»
👤 مدرس : دکتر رجبی دوانی
🎥🔉 تعداد جلسات : 5 جلسه #تصویری و 5 جلسه #صوتی
#کلاس_مجازی
#تاریخ_اسلام #برجام
1. حتی معاویه هم به اندازه دولت یازدهم مسلمانان را ذلیل نکرد !
فیلم : http://www.aparat.com/v/z4ExZ
صوت : https://t.me/rouyesh_andishe/1640
2. عزت مداری رسول الله در مذاکرات و معاهدات
فیلم : http://www.aparat.com/v/h8WRb
صوت : https://t.me/rouyesh_andishe/1654
3. برخورد شدید پیامبر با نقض عهد
فیلم : http://www.aparat.com/v/0hzJj
صوت : https://t.me/rouyesh_andishe/1708
4. علی(ع) حاضر نبود حتی معاویه هم در برابر کفار تحقیر شود !
فیلم : http://www.aparat.com/v/fS3yE
صوت : https://t.me/rouyesh_andishe/1740
5. ماجرای عبدالملک مروان و حفظ عزت مسلمین
فیلم : http://www.aparat.com/v/0Zco4
صوت : https://t.me/rouyesh_andishe/1767
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
🔶 #فهرست_کلاس «سیره نبوی، گمشده مذاکرات» 👤 مدرس : دکتر رجبی دوانی 🎥🔉 تعداد جلسات : 5 جلسه #تصویری و
✅ ضمن سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی، فعلا می توانید برای دسترسی به کلاس ها، از لینک آپارات در قسمت فیلم فهرست استفاده نمایید.
👈 به زودی صوت این جلسات بارگزای خواهند شد.
هدایت شده از انتشارات دیدمان
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 برای تهیه کتاب «ستیز با وحی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
مدرسه مجازی رویش اندیشه
#باهم_کتاب_بخوانیم 📚 برای تهیه کتاب «ستیز با وحی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 معرفی کتاب «ستیز با وحی»
💠 بخشی از مقدمه کتاب :
🔸متأسفانه عده ای در داخل کشور ما تحت عنوان « #روشنفکری » به مبارزه با دین اسلام برخاسته و از اساس منکر #حقانیت_قرآن کریم، #عصمت پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم السلام، و حتی منکر ختم نبوت شده و به صورت صریح مدعی پیامبر بودن و دریافت وحی شده اند.
🔴 جالب تر اینکه تمام این ادعاها را تحت عنوان #روشنفکری_دینی مطرح ساخته اند.
✅ بررسی ادعاهای ضد دینی روشنفکران به اصطلاح دینی، نیازمند نقل آرای آن ها و سپس نقد ادعاهای باطل آن ها است. از این رو، در این مقام تذکر دو نکته ضروری است :
1⃣ با عنایت به اینکه نقل سخنان مخالف قرآن روشنفکران، ممکن است تأثیرمنفی در باورهای مؤمنین #جامعه_دینی ایران داشته باشد، از خوانندگان عزیز عاجزانه درخواست می شود که پس از نقل مجموعه #شبهات، به طور حتم #نقد آن ها را که در پایان نقل سخنان آن ها خواهد آمد، مطالعه نمایند تا بی اساس بودن و غیربرهانی بودن آن شبهات و ادعاها واضح شود.
2⃣ به دلیل اینکه این مقاله گنجایش نقد و بررسی تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی روشنفکران را ندارد، در این نوشتار به بیان آرای دکتر «عبدالکریم #سروش» می پردازیم.
☑️ در صورت توفیق در نوشتار دیگر به بیان آرای روشنفکران دیگر و نقد آن ها خواهیم پرداخت.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
📚 برای تهیه کتاب «ستیز با وحی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
📡 مدرسه مجازی رویش اندیشه در سایر شبکههای اجتماعی📱
_________
📌ایتا؛
eitaa.com/rouyesh_andishe
📌سروش؛
sapp.ir/rouyesh_andishe
📌بله؛
ble.im/rouyesh_andishe
📌 آیگپ؛
iGap.net/rouyesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مطالعات آمریکا (1)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع : ضرورت مطالعه آمریکا
#کلاس_مجازی #تصویری
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
Amrika shenasi-p1.mp3
10.49M
🔉مطالعات آمریکا (1)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع : ضرورت مطالعه آمریکا
#کلاس_مجازی #صوتی
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
Amrika shenasi-p1.pdf
2M
📝مطالعات آمریکا (1)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع : ضرورت مطالعه آمریکا
#کلاس_مجازی #متن
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
مدرسه مجازی رویش اندیشه
🎥مطالعات آمریکا (1) 👤دکتر ایزدی ✅موضوع : ضرورت مطالعه آمریکا #کلاس_مجازی #تصویری #نظام_سلطه #استکب
✅✅✅ استفاده از این کلاس رو به صورت #تصویری توصیه می کنیم؛ چرا که تدریس به طور کامل بوسیله #پاورپوینت انجام شده و درک مطالب را بسیار آسان نموده است.
📡 مدرسه مجازی رویش اندیشه در سایر شبکههای اجتماعی📱
_________
📌ایتا؛
eitaa.com/rouyesh_andishe
📌سروش؛
sapp.ir/rouyesh_andishe
📌بله؛
ble.im/rouyesh_andishe
📌 آیگپ؛
iGap.net/rouyesh
هدایت شده از انتشارات دیدمان
📚 مختصری پیرامون کتاب «گذار به دانش اسلامی از علوم اجتماعی»
📝تهیه و تنظیم : اندیشکده برهان
🔻درحالیکه از ابتدای انقلاب اسلامی، موضوع #رابطه_علم_و_دین در ذیل عناوین گوناگونی چون
اسلامیسازی دانشگاهها، اسلامیسازی علوم، #تولید_علم دینی (اسلامی) و در یک دههی اخیر، #جنبش_نرم_افزاری و جنبش تولید علم، از مسائل و دغدغههای اصلی اندیشمندان و نهادهای انقلابی بوده است، در همین راستا اقدامهای متعددی به انجام رسیده است.
🔸ستادها، سازمانها، نهادها، مؤسسهها و شوراهای مختلفی برای همگامسازی و همسوسازی علوم با اسلام و انقلاب اسلامی، تشکیل شده و به فعالیت پرداختهاند.
🔹اما با گذشت بیش از سه دهه از آغاز این فعالیتها، هنوز نتیجهی ملموس و مورد انتظار که برآورندهی حوائج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی نیازها و دغدغههای جامعه در راستای حرکت بهسوی آرمانهای اجتماعی و تمدنی شیعی باشد، به ظهور نرسیده است.
☑️ ازاینرو پرداخت جدی به این مقوله، یکی از مهمترین نیازهای بالفعل انقلاب اسلامی است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/EKfcL
🆔 @dideman
💠 #کلاس_مجازی مطالعات آمریکا (۲)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع جلسه دوم : بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
Amrika shenasi-p2.pdf
3.02M
📝 #کلاس_مجازی مطالعات آمریکا (۲)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع جلسه دوم : بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
#متن
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
Amrika shenasi-p2.mp3
16.25M
🔉 #کلاس_مجازی مطالعات آمریکا (۲)
👤دکتر ایزدی
✅موضوع جلسه دوم : بررسی وضعیت اقتصادی آمریکا
#نظام_سلطه #استکبار_ستیزی
#صوتی
🔶منبع : http://un.nahad.ir
@rouyesh_andishe
💠 نظریه #ولایت_فقیه در گذر تاریخ (۱)
✅ فقیهی که در قرن چهارم و پنجم هجری قمری می زیست و ۱۰۰۰ سال قبل، نظریه ولایت فقها را مطرح نمود.
🔸شیخ مفید (۴۱۳ ه. ق.) طلایه دار صفوف مقدم نظریه پردازان نیابت فقیه از امام معصوم(علیه السلام)، در آغاز سه سدهٔ نخستین دورهٔ غیبت کبرا بوده که کوشیده است به جای محدث بودن، رهیافتی استنباطی در زمینهٔ ولایت فقیه به دست دهد؛ البته نظریهٔ نیابت فقیه، ریشه در احادیث امامان معصوم دارد که فقیهان را نُوّاب عام در غیاب خویش مطرح کرده اند.
🔻شیخ مفید در مطالبی که از اصول نظریهٔ ولایت فقیه آورده است، آشکارا حکومت بر جامعه را از «سلاطین عرفی» نفی کرده، آن را متعلق به «فقیهان جامع الشرایط» میداند :
🔹« ۱. هنگامی که سلطان عادل (امام معصوم) وجود نداشت، بر فقیهان اهل حقِّ و عادل و صاحب رأی و عقل و فضل لازم است که ولایت آنچه را بر عهدهٔ سلطان عادل است، بر عهده گیرند.
🔹۲. هرکس برای ولایت چه از نظر علم به احکام و چه از نظر اموری که ادارهٔ امور مردم به آن بستگی دارد (مدیریت و تدبیر) عاجز باشد، تصدی این منصب بر او حرام و اگر پذیرفت، گناهکار است؛ زیرا از جانب کسی که ولایت دارد مأذون نیست و هر عملی انجام دهد، مورد مؤاخذه و حسابرسی و هر جنایتی مرتکب شود، مورد بازخواست قرار میگیرد.
🔹۳. هر کسی از اهل حق، از طرف ظالم به امارت و حکومت بر مردم منصوب شود، در ظاهر از طرف او منصوب شده، اما (باید این گونه تصور کند که ) در حقیقت از جانب صاحب الامر و با اجازه و تجویز او امیر است، نه از طرف آن ظالم سلطه گر گمراه که نافرمان است؛ بنابراین در حد امکان باید حد را بر فجار و اهل ضلال و اهل گناه از غیر شیعه نیز اجرا کند. این خود از بزرگترین جهادها است.» (شیخ مفید، کتاب المقنعه)
📚 احمد جهان بزرگی، درآمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام
#امام_رهبری #حکومت_اسلامی
@rouyesh_andishe