eitaa logo
مرکز هنری رسانه‌ای رویش
170 دنبال‌کننده
277 عکس
37 ویدیو
5 فایل
کانالی با محتوای آموزش کنشگری فعال در رسانه‌های اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 نکات توییتری🔘 ⭕ آشنایی با اصطلاحات توییتر فارسی 📌 1⃣ آواتار(Avatar): منظور عکس حساب کاربری است که بعضاً به آن آواتار یا عکس پروفایل گفته می‌شود. 2⃣ هدر(Header): منظور عکسِ کاور حساب کاربری است. به این عکس که پشت عکس اصلی حساب کاربری قرار می‌گیرد، معمولاً هدرفوتو یا کاورفوتو گفته می‌شود. 3⃣ بایو(Biography): به همان توضیحات مختصری که در پروفایلتان درباره‌ی خودتان می‌گویید، گفته می‌شود. بایو یا بیو خلاصه شده‌ی کلمه‌ی بایوگرافی است. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ↙ با ما همراه باشید. 🆔➡️@rouyesh_media
🔘نکات توییتری🔘 ⭕️آشنایی با اصطلاحات توییتر فارسی 📌 1⃣پروتکت(Protect): هنگامی که صفحۀ حساب کاربری شما شخصی باشد، به آن پروتکت یا پرایویت (Private) می‌گویند. وقتی حساب کاربری شما پروتکت باشد، فقط کسانی می‌توانند توییت‌هایتان را ببینند که شما به آن‌ها اجازه داده باشید. 2⃣دی‌اکتیو (Deactivate): وقتی شما حساب کاربری خود را غیرفعال کنید، به آن دی‌اکتیو می‌گویند. کامل این کلمه «دی‌اکتیویت» است که برای آسانی در تلفظ به آن دی‌اکتیو می‌گویند. 3⃣ریپورت (Report): وقتی توییتی را به‌دلیل توهین‌آمیزبودن، نژادپرستی و… به توییتر گزارش بدهید، به کار شما ریپورت‌کردن می‌گویند. 4⃣تایم‌لاین (Timeline): به صفحۀ اصلی که توییت‌ها را داخل آن مشاهده می‌کنید، گفته می‌شود. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️با ما همراه باشید. 🆔➡️@rouyesh_media
🔘نکات توییتری🔘 ⭕️آشنایی با اصطلاحات توییتری 📌 ⬅️ لیست(List): فهرستی از افرادی است که شما برای رهایی از تایم لاین‌های شلوغ و گیج‌کننده برای خودتان دسته‌بندی می‌کنید. لیست به شما کمک می‌کند تا افرادی که خواهان دیدن توییت‌های آنان هستید، به صورت جداگانه برایتان نمایش داده شود. توجه کنید که فقط توییت‌های افرادی که صفحه‌ی حساب کاربری‌شان به‌صورت عمومی باشد، در فهرست شما، به نمایش گذاشته می‌شود. شما می‌توانید به دو صورت عمومی و خصوصی فهرست درست کنید. فهرست عمومی در دسترس سایر افراد هم هست و آن‌ها می‌توانند فهرست شما را دنبال کنند؛ اما فهرست خصوصی را فقط خودتان می‌توانید مشاهده کنید. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️@rouyesh_media
🔘توییتر🔘 ⭕️آشنایی با اصطلاحات توییتر 📌 1⃣ لاک(Lock): وقتی توییتر حساب کاربری شما را بنا به دلایل مختلفی (در ادامه دلایل لاک شدن را مطرح خواهیم کرد) غیرفعال کند، به این عمل لاک می‌گویند. معمولاً هم وقتی حساب کاربری شما از لاک خارج می‌شود، دو سه روز طول می‌کشد تا فالوئینگ‌های شما مجدداً بارگذاری شود. 2⃣ ساسپند(Suspended): وقتی کاربران زیادی یک حساب کاربری را به دلایل مختلفی مثل نژادپرستی و محتوای خشن و… به توییتر گزارش کنند، توییتر حساب گزارش‌شده را بررسی می‌کند و پس از اثبات دلیل، حساب کاربری مدنظر را ساسپند می‌کند. درواقع یعنی برای همیشه آن را می‌بندد. به غیر از گزارش افراد، قوانین سخت‌گیرانه‌ای را توییتر وضع کرده؛ که درصورت رعایت نکردن آن‌ها ابتدا Lock و Limit و سپس درصورت تکرار، حساب کاربری و حتی ip سخت‌افزار را Suspended می‌کند. 3⃣بلاک (Block): وقتی کاربری را مسدود کنید و او نتواند صفحه‌ی شما را بخواند، به این وضعیت بلاک گفته می‌شود. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 💢جنگ روانی چیست؟ ⬅️ جنگ روانی از واژه‌هایی است که تا کنون تعریف‌های متنوع و گوناگونی بر اساس شرایط استفاده از آن، ارائه شده است. ارتش آمریکا در مارس 1955م. در آئین‌نامه‌ی رزمی خود، تعریفی جالب از جنگ روانی در عرصه بین المللی ارائه کرد. جنگ روانی در آئین نامه یاد شده، این گونه تعریف شده است: «جنگ روانی، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی‌طرف و یا گروه دوست است؛ بنحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد». ⬅️ به اعتقاد ویلیام داواتی، جنگ روانی عبارت است از: «مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت‌ها و ملت‌های دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام می‌شود». طرفداران این نگرش اغلب بر این باورند که تبلیغات، جزء اصلی و اساسی جنگ روانی است؛ نه همه‌ی آن. ⬅️ جنگ روانی همچنین عبارت است از: مجموعة اقدامات تبلیغی - روانی یک کشور یا یک گروه، به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت ها و مردم، در جهت مطلوب. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌دروغ بزرگ یا استفاده از دروغ محض! ⬅️این تاکتیک، قدیمی و سنتی می‌باشد؛ اما هنوز هم مورد استفاده فراوانی در رسانه‌ها دارد و اغلب برای مرعوب کردن حریف و یا حتی برای مرعوب کردن افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می‌کنند. معروف‌ترین مورد استفاده‌ای که از این تاکتیک شده، در زمان هیتلر و توسط گوبلز بوده است. گوبلز می‌گوید: دروغ، هر قدر بزرگ‌تر باشد، باور آن برای توده‌های مردم، راحت‌تر است. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘توییتر🔘 ⭕️آشنایی با اصطلاحات توییتر 📌 1⃣مومنت(Moment): وقتی قرار است داستانی را در چند توییتر تعریف کنید، می‌توانید از قابلیت مومنت‌ساختن استفاده کنید که پس از توییت‌کردن مومنت، شکل ظاهری آن، تفاوت‌هایی خیلی جزئی با توییت‌های معمولی دارد. 2⃣مجموعه توییت: قبل از اضافه‌شدن مومنت به توییتر، افراد توییت‌های داستانی خود را با عناوینی همچون مجموعه توییت، سلسله توییت، رشته توییت (رشتو) توییت می‌کردند. البته با اینکه مومنت به توییتر اضافه شده است، بااین‌حال خیلی‌ها مجموعه‌توییت‌نوشتن را به مومنت‌ساختن ترجیح می‌دهند. 3⃣توییت استورم (Tweetstorm): درواقع همان مجموعه‌ی توییت است. با این تفاوت که می‌توانید تمام توییت‌های خودتان را از قبل آماده کنید و همه را هم‌زمان با هم به‌صورت یک توییت اصلی و مابقی توییت‌ها را به‌عنوان منشن زیر آن توییت ارسال کنید. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌پیچیده کردن خبر برای عدم کشف حقیقت ⬅️ امروزه شیوه پنهان کردن حقیقت، محرمانه نگه داشتن آن نیست؛ زیرا که ذات خبر، فرّار است و به محض یافتن مجرایی، به داخل جامعه نفوذ می‌کند. اعتقاد بر این است که زمانی که یک رسانه قصد دارد یک خبر را پنهان کند، لازم است با دادن اطلاعات متنوع و زیاد، حقیقت و موضوع را به گونه‌ای پیچیده کند که مخاطب از پیگیری آن خبر، صرف نظر کند. ⬅️ برای پنهان ماندن حقیقت، موضوع آنچنان با اخبار و اطلاعات فراوان و گاهی ضد و نقیض، پیچیده بیان می‌شود که مخاطب نتواند از لابلای مطالب، به حقیقت دست یابد که نمونه بارز این اتفاق، موضوع پرتاب موشک از سوی نیروی دریایی آمریکا به سوی هواپیمای مسافرتی ایرباس ایرانی بود. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌فوریت بخشیدن ساختگی به خبر ⬅️ تاکید بر انتقال سریع و لحظه به لحظه پیام و افزایش کمیت آن، یکی دیگر از شیوه‌های مطبوعاتی است. هدف از این شیوه، ایجاد نوعی طوفان مغزی برای مخاطب، نسبت به هدف مورد نظر و ایجاد نوعی ایزوله کردن خبری مخاطب، نسبت به دیگر منابع خبری، از طریق ایجاد این اطمینان در مخاطب است و این مطلب را می‌خواهد القا کند که این رسانه در سریع ترین حالت ممکن، قادر است اطلاعات را به مخاطب برساند. ⬅️ این تاکتیک برای کمتر تعمق کردن مخاطب بر اخبار نیز به کار گرفته می‌شود. همچنین رسانه‌های خبری با شتاب بخشیدن به گزارش حوادث و رویداد‌ها، سعی می‌کنند از فرصت ایجاد شده برای دست‌یابی به بسیاری از اهداف خود، استفاده کنند. این روش، کاربرد تبلیغاتی نیز دارد و نیز در زمان جنگ و بحران‌های سیاسی، کاربرد بسیاری دارد. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ باما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌حذف ⬅️ بر اساس این تاکتیک، قسمت‌های مهمی از خبر، به دلایلی که از پیش طراحی شده و به شکلی هدف‌مند حذف می‌شود؛ تا زمینه را برای پخش تاکتیک شایعه، مهیا نماید. در این تاکتیک، پخش کننده خبر (رسانه) می‌داند که با پخش قسمت ناقصی از خبر، سؤالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند و این سؤالات، چنانچه پاسخ گفته نشود، زمینه پخش شایعات را فراهم می‌کند. در وسایل ارتباط جمعی، معروف است که شایعه، جایی پخش می‌شود که خبر نباشد. عدم پخش هیچ مطلبی در خصوص سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از شروع عملیات (نبرد برای کنترل)، زمینه پخش شایعات متعدد را در ایران، در خصوص نحوة رفتار آمریکا با این گروه، ایجاد کرد. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌کلی بافی ⬅️ تاکتیک کلی بافی، تاکتیکی است که در آن جزئیاتی را که ممکن است مخالفت اداری یا سیاسی را برانگیزد، با لعابی از مطالب غیر واقعی، می‌پوشانند. در پخش این تاکتیک، سعی می‌شود بدون توجه به مسائل اصلی و عمیق در خبر و بدون ریشه‌یابی موضوعی که منعکس می‌شود، به حواشی آن پرداخته شده، به خبر، لعاب بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در سطح، نگه دارند و توجه وی را کمتر معطوف به عمق مطالب نمایند. این تاکتیک، بیشتر در پخش بیانیه‌های وزارت امور خارجه و یا دستگاه دیپلماسی خارجی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن‌ها، از شیوه بی‌حس‌سازی مغزی استفاده می‌شود. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media
🔘جنگ روانی🔘 ⭕️تکنیک‌های جنگ روانی 📌شایعه ⬅️ زمانی که جریانِ نشرِ خبر از بین افرادی شروع می‌شود که از حقیقت موضوع دورند، شایعه، آغاز می‌شود و تکرار آن، بدون ارائه برهان و دلیل، ادامه می‌یابد؛ تا تقریبا بسیاری از مردم، آن را باور می‌کنند و سرانجام، شیوه معینی برای ترویج آن در پیش گرفته می شود؛ مانند «آنها می گویند...» یا «از یک منبع مسئول شنیده‌ام که...» یا «اخبار دقیقی دارم مبنی بر این که...» و مانند آن‌ها. ⬅️ می توانیم بگوییم که شایعه، برای به انجام رساندن دو وظیفه همراه هم انتشار می‌یابد؛ اولین وظیفه، بیان و تفسیر تنش احساسی است که افراد حس می‌کنند و وظیفه دوم، تسکین این تنش است. ⬅️ در شرایط عادی، اخبار از طریق منابع قابل اطمینان و رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و شایعه، کمتر ظهور و بروز می‌یابد؛ اما وقتی فشار روحی و سردرگمی به وجود می‌آید، شایعه نیز گسترش می‌یابد؛ اما وقتی فشار روحی و شایعات از پشتوانه و شواهد محکمی برخوردار نیستند؛ اما به دلیل خودداری منابع رسمی از انتشار اطلاعات و اخبار کافی و شواهد که گاهی به خاطر دسترسی نداشتن و گاهی به لحاظ اعمال سانسور است، شایعه به سرعت و از طریق تکرار در میان مردم، در سطح وسیعی گسترش می‌یابد و این تکرار، از آن جهت است که نیازهای هیجانی مردم را برآورده می‌کند. ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷ ⬇️ با ما همراه باشید. 🆔➡️ @rouyesh_media