۲. نقش اجتماعی مدرسه در محله 🏫 ⬅️ 🏘
📝دکترین پیشنهادی ما به مدارس اینست که در همه امور تلاش شود مرزبندیهای میان مدرسه و محله از بین برود تا مدرسه با محیط پیرامونش پیوستگی و تعامل داشته باشد. دانشآموزان باید نسبت به محله و مسائل آن درگیر شوند 💭
💡 مدارس به راهکارهای متفاوتی دست پیدا کردند که به صورت گذرا به آنها اشاره میکنیم:
1⃣ تعاملات اجتماعی با محله و امکانات آن
2⃣ برگزاری مناسبتها در محله (برگزاری جشنهای مذهبی، ایستگاههای صلواتی و...)
3⃣ قدردانی و حمایت از شغلهای ارزشمند
4⃣ برقراری ارتباط موثر با مسجد
🖼 عکس: دبستان همای رحمت، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
قسمت ۲
#زیست_مدرسه
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رشدستان 🚀
شماره ۶
صف بستن = نظم داشتن ⁉️🤷♂
آیا واقعا بچهها با صف بستن متوجه مفهوم نظم میشن⁉️ صف بستن به معنی منظم بودنه⁉️
#زیست_مدرسه
#ماجراچین 🎨
شماره ۶
تو کلاس به یک کتابخونه کوچکی نیاز داشتیم که بتونیم کتابهای متنوع غیردرسی رو داخلش قرار بدیم و با بچهها ساعتهایی رو به مطالعه بپردازیم 🤓📚
این مسئله رو با بچهها مطرح کردیم و قرار شد از والدین تو این زمینه کمک بگیریم 👨👦
تا اینکه متوجه شدیم پدر یکی از دانشآموزان تو زمینهی رنگ و چوب مهارت زیادی دارن و میتونن بهمون کمک بدن که یک کتابخونهی کلاسی کوچیک داشته باشیم 🥳
تازه علاوه بر کتابخونه چند تا وسیله چوبی دیگه هم برای کلاسمون درست کردند🥹😍
بچهها هم با کمک همدیگه قرار گذاشتند که کتابهای غیر درسی که تو خونه دارن رو به کتابخونه تازه تاسیس کلاسشون هدیه بدن و مسیر کتابخونی در کلاس رو شروع کنن 😎📚
🖼️ عکس: دبستان شهید کرکچی، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
#تعامل_با_اولیا
«طرح رویش اهدافش با اهداف آموزش و پرورش یکیه. من یک سال طرح رویش رو تجربه کردم. اینطور نیست که بگم رویش یک هدف رو دنبال میکنه و آموزش و پرورش یک هدف دیگه رو...
رویش همراستای سند تحوله؛ اگر سند تحول میگه تربیت همه جانبهی دانشآموز، رویش هم میگه تربیت همه جانبهی دانشآموز ولی به زبان سادهتر» 🤓✌️
این جمله نقل از خانم دراجزاده، مدیر مدرسه امام خمینی(ره) است که در دومین نمایشگاه الفتا پای صحبتهایشان نشستیم😍
📌 دبستان امام خمینی(ره) یکی از مدارس الگوی رویش در استان تهران است😎
میتونید ویدیوی مصاحبه کامل رو در آپارات مشاهده کنید🔥
https://www.aparat.com/v/lea1y98
⚠️اگر فرصت برای مشاهده کامل ویدیو نداشتید، فقط دقیقه ۱۴:۱۰ رو ببینید😉
79.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ماجراچین 🎨
شماره ۷
ماجرای دانشآموزان پایه دوم نسبت به اتفاقات غزه و نذر صلوات برای مردم جنگزده چطور پیش رفت⁉️
تو این ایام همهی ما از دانشآموزهای پایه دوم گرفته تا بزرگترهای رویش سعی میکنیم در حد توانمون کمکی به مردم جنگزده لبنان و غزه کنیم 🇵🇸🇱🇧
اما قصهی نذر صلوات دانشآموزهای کلاس دوم که در حال یادگیری جمع و تفریق بستههای ۱۰ تایی هم بودن، کمی متفاوت شد🥰
🎥 ویدئو: مدرسه جواد موفقیان، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
#مسئله_محوری
19.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رشدستان 🚀
شماره ۷
مدرسه بستری برای زندگی
🔰 راهبرد بعدی ما در محور زیست مدرسهای، راهبرد نشاط و تخلیه انرژی میباشد 🏃♂
در این راهبرد ما اعتقاد داریم که فراهم کردن بستر تخلیه انرژی و ایجاد نشاط جایگاه مهمی دارد و شادی و ورزش در مدرسه به رسمیت شناخته می شود. همچنین فراهم کردن بستر پرورش توانمندیهای ورزشی در رشتههای مختلف مورد علاقه شاگردان نیز ارزشمند است 🥰
مدارس به تناسب این راهبرد، به راهکارهای متفاوتی دست پیدا کردند که به صورت گذرا به آنها اشاره میکنیم:
۱. برگزاری زنگهای بازی به صورت ماهانه 🪁
۲. برگزاری مسابقات ورزشی مختلف 🏓
۳. استفاده از بازیهای کوتاه به عنوان وقت تنفس در زمان طولانی کلاس 🎲
۴. شناسایی استعداد دانشآموزان از طریق انجام بازیهای هدفمند در زنگهای ورزش ⚽️
🎥 ویدیو: دبستان ۲۲ بهمن، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در شهرستان قدس، استان تهران
#زیست_مدرسه
18.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رشدستان 🚀
شماره ۸
کلاسهای به جز کلاس! 🤔
کلاسهایی با چینش متفاوت دانشآموزان
کلاسهایی در مکانی غیر از کلاس
گاهی اوقات خودمون رو محدود به فضای کلاس میکنیم اما یادگیری میتونه در محیطی به جز کلاس درس اتفاق بیوفتد؛
در حیاط🌳
در کتابخانه📚
در نمازخانه یا مسجد🕌
در سالن اجتماعات🏢
یا ...
#زیست_مدرسه
رویش نصرالله.pdf
3.89M
پیشنهادات تیم رویش برای مدارس ابتدایی جهت حمایت از لبنان و فلسطین🇱🇧🇵🇸🇮🇷
#رویش_نصرالله
📌وبگاه | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | شاد