eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
سکولارهای حوزوی و عرفی سازی انتخابات 💥اختصاصی|| نقدی بر ادعانامه‌های انتخاباتی شیخ برجامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [ص5 از 6] توهین به امام و رهبری در این یادداشت توهین های تلویحی بی شرمانه‌ای نیز نسبت به امام و رهبری وجود دارد. وقتی سخن از حکم حکومتی در باب لزوم شرکت در انتخابات مطرح میگردد. (گرچه چنین حکمی صادر نشده و طرحش بی‌معنا است) محلاتی در نقد آن می‌نویسد: فقیه باید امین باشد تا حکم او نافذ باشد. فقیهی که برای رسیدن به منافع شخصی خود اقدام به صدور حکم نماید، حکمش نافذ نیست. فقیه نباید با حکم خود به دنبال توجیه منافع خویش باشد. اگر کسی چنین باوری داشته باشد اطاعت از حکم حاکم برای او لازم نیست. همچنین اعتقاد به وجوب شرعی شرکت در انتخابات را اعتقادی جاهلانه میخواند: اظهارات جاهلانه‌ای که گردآوری آن مثنوی هفتاد کاغذ می‌شود. این در حالی است که امام خمینی به صراحت، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی خوانده‌اند. محلاتي و نظرات شگفت‌آورش! وظیفه دینی ندانستن شرکت در انتخابات و غیرمستقیم فلسفه بافی برای شرکت نکردن، از سوی چنین شخصی البته بعید نیست. پیش از این در روزنه به برخی نظرات نادرست محلاتی پرداختیم. کسی که پیش از این به صراحت ادعا کرده بود به نظر امام با مشقت نه چندان سخت، حرمت پذيرش ولايت كفار و سلطه آنان، برطرف مي‌شود! يا گفته بود باید سیاست را از دین جدا کرد، اگر در راس حکمرانی، یک «فقیه» وجود داشته باشد. همچنین با تحریف، به علامه طباطبایی نسبت داده بود در حکومت دینی غیر معصومین، دین بازیچه سیاست می‌گردد! و از زبان شهید مطهری به دروغ نقل کرده بود ولایت فقیه انحراف از اسلام است! کسی که با تحریف قرآن کریم مدعی شده بود حتی پیامبر اسلام نیز حق نداشت برای تخلف منافقان از دستورات حکومتی، مجازات وضع نماید و آنان را اجبار کند! سروش محلاتی از سویی، برای جمهوریت سینه چاک می‌دهد و به علما هشدار می دهد: اگر جمهوریت را از اسلام جدا بدانید احتمالا مردم در انتخاب میان یکی از جمهوریت و اسلامیت، جمهوریت را انتخاب خواهند کرد و به سمت جمهوری غیردینی خواهند رفت. از سوی دیگر، جمهوری اسلامی را با تحریف سخنان شهید بهشتی و امام، به این شکل تفسیر می‌کند: مردم حق دارند اسلام را نخواهند و احکام اسلامی را کنار بگذارند. و این حقّ به معنای حق تکوینی بسان برگزیدن هر معصیت دیگری هم نیست! بنابراین «جمهوری اسلامی» که امثال ایشان می‌پسندند تفاوتی با «جمهوری غیر اسلامی» نخواهد داشت! او مدعی است تنها وقتی جمهوری اسلامی، جمهوری است که مردم حق داشته باشند در آن، اسلام را کنار گذاشته و به احکام دینی در حوزه قانون‌گذاری، بی‌اعتنایی کنند! باید جمهوریتی که امام و رهبری از متن دین استنباط می‌کنند را با این نگاه خنده‌دار مقایسه کرد و همزمان به ظلمی که از سوی این جریان غربگرا بر جمهوریت به معنای صحیح می‌رود گریست! وقتی عناصر سکولار منکر جامعیت اسلام و اقتضای زمان و مکان در اجتهاد دینی هستند که نمی‌توانند این مسئله ساده که ممکن است شرکت در انتخابات به عنوان یکی از اعمال مهم مکلفین دارای حکم دینی باشد را هضم کنند، چگونه وجود جمهوریت در متن دین و اقتضای زمانه در این خصوص را فهم نمایند؟! سرمنشأ تحریف خط امام و اسلام ناب شنیدن و خواندن چنین مطالبی، شاید تعجب انسان را برمی انگیزد. چگونه افرادی که مدعی حرکت در خط امام و دارای کرسی درس خارج و مدعوّ سخنرانی در حرم امام هستند و موسسه تنظیم و نشر آثار امام، ایشان را گزینه مناسب (!) برای تبیین مکتب امام خمینی می‌داند و سایت جماران و... به استقبال سخنان او می رود، این چنین در لفافه، با امام و رهبری مخالفت، بلکه توهین می‌کنند؟ تلویحا ایشان را غیر امین یا جاهل می‌خوانند؟! مطالب امام بلکه اسلام و قرآن را تحریف می‌کنند؟ همگام با دشمنان این مملکت، برای كم رونق کردن شرکت متدینان در انتخابات، قلم می زنند؟ اما سخن گفتن در پوششی که مقبول جامعه است، ولی مورد باور شخص نیست، برای کسانی که به نمونه‌های تاریخی آشنا هستند، چندان عجیب نیست. پیش از این در روزنه به برخی نظرات نادرست محلاتی پرداختیم. https://eitaa.com/rozaneebefarda/10633 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سکولارهای حوزوی و عرفی سازی انتخابات 💥اختصاصی|| نقدی بر ادعانامه‌های انتخاباتی شیخ برجامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [ص6 از 6] عرصه سياست در نظر عناصر ناسالم، بستري براي فرصت طلبی و افزودن بر قدرت و نفوذ است. کم نبوده‌اند کسانی که برخلاف اعتقاد خود به اقتضای فضای جامعه در پوششی دیگر، به کنشگری سیاسی رو آورده‌اند. «میرزا کریم خان رشتی» و نوچه‌هایش که از متمولان و ملاکان ایرانی و از عناصر فعال در مشروطه و موثر در روی کار آمدن رضاخان بودند، نمونه‌ای در این خصوص هستند. اسناد تاریخی نشان میدهد: او و برخی دیگر از اعضای خانواده‌اش، شیفته غرب و مهره اجرایی سرویس‌ اطلاعاتی انگلستان بودند، ولی در آن دوره خود را به عنوان یک انقلابی چپ و همراه با بلشویک‌ها و مشروطه خواه معرفی کردند. آنها نفوذی انگلستان در جمع انقلابیون بودند تا برای دفع خطر انقلابیون آذربایجان که وابسته به انگلستان نبودند، نقش آفرینی کنند! و متاسفانه موفق شدند. انقلابیون به فرماندهی ستارخان، موجب خوف انگلیس شده بودند که مبادا ایشان تهران را فتح کنند و کار را از دست انگلستان خارج کنند، «میرزا کریم» از متمولین بانفوذ، برای دفع این خطر به کار گرفته شد. این گروه، بعدها فریبکارانه در قامت یک جریان انقلابی تند، البته ساختگی و قلابی و در واقع، آلت فعل انگلستان، علیه نهضت میرزاکوچک خان نیز به کار گرفته شده و موجب شکاف و شکست ایشان گردیدند. (ظهور و سقوط پهلوی، ج2) وقتی امام و اسلام همچنان ارزش محوری در جامعه ما است، قاعده همین است که عده‌ای با همین تابلو به جنگ آن‌ها بروند و اختلاف افکنی و شبهه سازی کنند، حال در پشت پرده وابسته به بیگانگان باشند یا خیر، و با انگیزه‌های ناسالم، با نقاب دین و انقلاب به تضعیف دین و انقلاب بپردازند. سوال اینکه هدف از چنین اظهارات و استدلال‌های سستی پیرامون انتخابات، چیست؟ آیا ایجاد شبهه برای جامعه متدین و کم رنگ کردن شرکت ایشان در انتخابات است؟ چرا در دولت اعتدال که منافع مادی از سوی دولت به سمت این جریان سکولار جاری بود، چنین اباطیلی این اندازه برجسته و رسانه‌ای نمی‌شد؟! آیا سروش محلاتی و جریان متبوعش با توجه به چنین اظهاراتی، به مکتب امام خمینی اعتقاد دارند؟ اگر سخن از انحراف انقلاب و نظام از مبانی و آرمان های امام سر می‌دهند، از روی اعتقاد و دفاع از امام و انقلاب است؟ اینکه بگویند احکام سیاسی اسلام را قبول داریم، ولی نباید یک فقیه در راس حکمرانی باشد و گرنه بهتر است دین از سیاست جدا گردد تا دین بازیچه سیاست نگردد، دفاع از امام و انقلاب است؟! بهره سیاسی بردن از برخی آرای فقهی شیخ عبدالکریم حائری و تحریف سخنان شهید بهشتی و مطهری برای تضعیف حکومت ولایی و تلاش برای ایجاد شبهه در لزوم انتخابات و کم رونق کردن انتخابات که مایه قدرت نظام در برابر دشمنان است، از موضع علاقه به انقلاب و مبانی آن است؟! یا بوی نامطبوع نزاع جناحی و تضعیف اساس اسلام، از آن استشمام می‌شود؟ خدا رحمت کند شهید مطهری را که می‌فرمود آزادی بیان خوب است، بايد همه بتوانند سخن بگویند، اما با تابلوی خودشان، بدون فریب و بدون خیانت. (ر.ک: آینده انقلاب اسلامی، ص48) آیا جریان سکولار حوزوی که با تابلوی امام خمینی و با وجهه اسلامی سخن می‌گويد و چنین به آموزه های دینی و آرمان های انقلاب حمله می‌کند، عاری از فریب است؟ آزادی بیان مطلوب این است؟ آیا وقت التفات دقیق‌تر حوزويان عزيز به حقیقت جریان سكولار در دل حوزه عليمه و عکس العمل متناسب فرا نرسیده است؟ در پایان فرمایش نورانی امام درباره انتخابات را مرور می‌کنیم: «امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهور نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است، که حفظ آن بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرائض است و وسوسه در آن از شیطان بلکه عمال شیطان بزرگ است. برادران و خواهران! با هشیاری بسیار و دید اسلامی سیاسی با مسائل برخورد کنید و از وسوسه منحرفان و مخالفان اسلام و وابستگان به سیاست اجانب اجتناب نمائید که اینان با هر وسیله می‌خواهند پایه های جمهوری اسلامی را متزلزل کنند و به خیال رسیدن به مقاصد خودشان، از هر فرصتی بهره برداری نمایند و نگذارند که شما در این امر حیاتی که شخصیت خود و کشورتان بسته به آن است شرکت کنید. اینجانب از علمای معظم و ائمه جمعه و جماعات محترم و خطبا و گویندگان متعهد در سراسر کشور تقاضا دارم که مردم شریف را از اهمیت این موضوع حیاتی و سرنوشت ساز مطلع و آنان را به تکلیف شرعی خود ارشاد فرمایند... کارشکنی یا بی تفاوتی در این امر، نزدیک کردن کشور است به سوی دو قطب جهانخوار و به هدر دادن خون های جوانان و زحمت های طاقت فرسای ملت.» (صحیفه امام، ج15، صص251-250) 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
‼️ سر مار انحصار ارزی را بزنید! 🔹این روزها همه علیه رانت ارز مسافرتی بسیج شده اند، ولی کسی حرف چندانی از دلیل ایجاد این رانت و کلان رانت انحصارگران ارزی نمی زند، رانتی بسیار بزرگ که اصلاً قابل مقایسه با خرده رانت‌ ارزی مسافرتی نیست. 🔹گاهی هم آدرسهای غلطی همچون ارزان بودن نرخ ارز رسمی به عنوان دلیل رانت داده می‌شود، اشتباه تحلیلی که منجر به پیشنهاد افزایش نرخ دلار رسمی می‌شود، اقدام اشتباهی که باعث افزایش مجدد نرخ ارز غیررسمی و افزایش رانت در مقادیر بزرگتر می‌شود! ♦️ دارندگان انحصاری ارز با عرضه قطره چکانی آن‌ و فرار از پیمان سپاری ارزی، حاشیه سودی به فاصله دلار ۲۸۵۰۰ تومانی( و یا حداقل از ۴۰ و خورده ای هزارتومانی) تا دلار حدود ۶۰۰۰۰ تومانی می‌برند، آن‌هم‌در مقادیر بسیار بزرگ میلیارد و میلیون دلاری نه در مقیاس کوچک هزار دلاری مسافرتی! ♦️ اتفاقا همین بازی انحصارگران ارزی است که رانت ارز مسافرتی را ایجاد می کند با افزایش فاصله قیمت بازار مجعول آزاد ارز از قیمت رسمی آن! 🔹 کاش نمایندگان مجلس و سیاستگذاران ارزی متوجه ریشه مشکل رانت ارز مسافرتی می‌شدند و بجای برخورد با معلول با علت مقابله می‌کردند. باید سر مار انحصار ارزی را زد با اجبار پیمان سپاری ارزی، جمع کردن بازار آزاد سفته بازی ارز و مدیریت فعال عرضه و تقاضای ارز! ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد @rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱در خبرها آمده ۴ نفر از عوامل ارسال فیلم ماجرای درمانگاه به رسانه متخاصم دستگیر شده‌اند و دو نکته: ١.سکولارهای حوزوی و سفهای سیاسی گرفتن فیلم برای ارسال به نهادهای خودی را به‌دروغ جرم‌انگاری کردند اما همین‌ها از ارسال‌کنندگان فیلم به شبکه‌های معاند طرفداری و دفاع می‌کنند. این طیف چطور بگوید که خودی نیست و در صف دشمن قرار دارد؟! ٢.بدیهی است که فلان رسانه ورشکسته خارجی در بین ایرانیان به‌خودی خود پایگاهی ندارد در نتیجه وظیفه اصلی؛ برخورد قانونی با کسانی است که به خط آن رسانه معاند ضریب می‌دهند.کسانی هم‌چون محمد سروش محلاتی، مهراب صادق‌نیا و رسانه‌هایی هم‌چون جماران. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از اسرار پیدا
❄️ اندر گفتگوی طنزآلود جدی با برخی «احبه و اعزه خود آیت‌الله انگار» در ایام اخیره و ایام پیش‌تر 💦 شریعت‌باوران نکته‌سنج می‌پسندند که عنوان تأمل‌برانگیز آیت‌الله و به ویژه آیت الله العظمی بر شخصیت‌هایی اطلاق ‌شود که انسان را به یاد خداوند می‌اندازند و فقط خود را در تحصیل دانش و معرفت دینی رنجور نکرده باشند. گوآن‌که، آنان نیز مجاهدت کرده‌اند و انشاء الله مأجورند. 😔 اما و اما گاهی نیز شخصیت‌های عالیجاه و برین‌جایگاهی که لزوماَ خلق الله را به یاد خداوند نمی‌اندازند، مجاهدتی آخرت‌سوز تمهید می‌کنند و با کاربست چنین القاب و عناوین پرطمطراقی برای خود یا دیگر عزیزان ضعیف‌بنیه سفره‌ای رنگین می‌چینند. 👌🏿اینان بندگان خدای تعالی را سر کار می‌گذارند. خوشبینانه با لسان طنز باید گفت آنان مردمان را به گمان خود، به سختی و با تلاش و مجاهدت فراوان به خداوند متصل می‌کنند. اما خطای آنان این است که خود را نقطه اتصال با عالم بالا می‌بینند. زمینه‌های تاریخی و معرفتی می‌توانند همیشه افرادی را به وظیفه‌ی خودآیت‌الله‌انگاری سوق دهد. ازاین‌رو، تاریخ تکرار می‌شود و هر از گاهی، مؤمنان بر ظرفیت‌سوزی آنان تأسف می‌خورند و در دوران وانفسای حوزه‌ستیزی و روحانیت‌ستیزی مدرن، حزن بر این خودسوزی بصیرتی فزونی می‌گیرد. 😣 شوربختانه وقتی انسان اینان را می‌بیند، وظیفه‌ی توجیه و حسن ظن به‌دیگران به دشواری انجام می‌شود. خاصه‌آن‌که، قرائنی علیه آنان فریادزنان خواستار هجمه‌ی تبلیغاتی به آنان شود. اما تهیه دستورالعملی انتقادی و خصوصی به آنان شاید کمکی کند به تفاهم با آنان و رها شدن از وسوسه‌ی منفی‌نگری به شخصیت آنان. شاید کورسوی امیدی پیدا شود: 🌿 محضر آن وجود ذی‌جود خودسوز و ظرفیت‌سوز با عرض سلام رنگین و سنگین 😔 در ایام اخیره بخشی از کردارنامه‌ی آن شخصیت مجاهد و سنگین از گوهرهای دانش را در قالب کاربست عنوان پرطمطراق آیت‌الله را در جرائد، شبکه‌های اجتماعی معاند، موافق و رسانه‌های داخل و خارج و به ویژه‌ در شبکه‌های ماهواره‌ای را مطلع شدم. 😚 پیش‌تر خبرهایی را از شما داشتم که در یک مرحله به عجز خود از منع مریدان قوی‌شوکت و اطاعت‌ناپذیری جدی آنان در پرهیز از اطلاق عنوان آیت‌الله بر شما، اعتراف کرده بودید. خبرهای بعدی حکایت از این داشت که مریدان سمج از جایگاه علمی حضرت والای شما خبرهایی شنیده بودند و شما نیز از منبع خبر بی‌خبر. سرانجام، اضطرار و ضرورت به عنوان دو قاعده‌ی پرکاربرد نقش خود ایفا کرد و شما را در منگنه قرار دادند. 😖 به تبع این فشار سنگین، آن جناب ذی‌جود و عالی‌جاه از سر اضطرار و ضرورت خدمت به خلق‌الله در کمال ایمان به انجام وظیفه به قدر میسور، به عدم قبح اطلاق این عنوان بر شما از جانب مریدان مؤمن فتوا صادر فرموده بودید. و البته آنان را به قاعده‌ی «الضرورات تتقدر بقدرها» به عنوان قاعده‌ی فرعی «الضرورات تبیح المحذورات» آگاهی و بصیرت داده بودید. ❄️ در هر حال، به مناسبات اقدامات مجاهدانه و تأملات دقیقه و رقیقه آن عالی حضرت، درباره استعمال عناوین شبه عالی آیت الله یا ... العظمی یا به ویژه عنوان خویش‌انداز الاحقر و العبد و .... برای آن وجود ذی‌قیمت عالی‌جاه، خدمت آن عزیز والاگوهر عرضه می‌دارم: 1. تأمل در کارها و نیت و تصحیح اقدامات گذشته و آینده، همواره می‌تواند خوب و مؤثر در احوالات درونی شما باشد. خداوند انشاء الله توفیق در این قسمت را روزی همه ما و از جمله این بنده قاصر مقصر کند. 2. در روایت آمده است که آخرین چیزی که از قلوب صدیقین خارج می‌شود، حب جاه است. ازاین‌رو، معروض می‌دارد: برای دوری از حب شهرت و حب عنوان و جایگاه طلبی ناامید نشوید، خداوند هم عنایت می‌کند.. اگر خداوند قادر مطلق است، بدون بهره‌گیری از القاب نیز کار پیش می‌رود. توسل هم به ذوات اهل بیت(ع) فراموش نشود. 3. فعلا اقدام به مخالفت جدی جدی با کاربست آیت الله توسط دیگران را از عمق جان ادامه دهید، بدون رضایت باطنی به استعمال آنان. مطمئن باشید با رعایت شرط مزبور خداوند توفیقات را زیادتر فرماید. 4. نگران عدم حصول جایگاه و اعتبار بدون عناوین نباشید. 5. سزاوار است اقدام به مخالفت مزبور از عمق جان باشد. در این صورت، جای نگرانی از حصول توفیقات دنیوی نیست. 6. شایسته است آن برین‌جای عالی‌جاه و عاقبت‌اندیش خود را از ذیل عنوان وهم‌انگیز استاد فقه و اصول و مخصوصاَ از اطلاق عناوینی چون استاد اخلاق و عرفان خارج نماید. مبادا توالی فاسده از استعمال چنین عناوین پرطمطراق گریبان شما و شاگردانتان را بگیرد. بدانید که تجربت ثابت کرده است که این باتلاق بیش از تصور آن عالی‌جاه متمایل به جاه و مقام اخروی خطرناک است. در نهایت فعلا به این دستوالعمل اقدام عاجل نمایید. دستورات بعد در صورت نیاز صادر خواهد شد.
هدایت شده از اسرار پیدا
7. از اسائه ادب خدمت آن شخصیت ذی‌جود جنت‌مکان خلدآشیان از جانب خود و تمام بدلسانان جهان پیشاپیش و پساپس عذرخواهی نیاز نیست. چه آن‌که، آن وجود و هستی عاقبت‌اندیش و نیازمند به نقد، دیگران را سپاس پیش می‌نهی و نوبت به عذخواهی غیر نمی‌رسد. 8. ای نیازمند عنوان آیت‌الله، لسان طنز و شوخی را جدی بگیر که طنز و بین حبیبان چندان بعید نیست. اما خیرخواهان هیچ‌گاه سخنی جز به جز نمی‌گویند. 9. ای عزیز تصور مکن که این گوهرهایی که تقدیم شد، برای عموم پنهان بوده است. خدای را شکر که این گوهرهایی است که بصیرت عمومی آنان را می‌بینند و همه‌ی بندهای این دستورالعمل مهم را آحاد عوام از اعزه‌ی خواص بیشتر تنبه دارند. چه به احترام آنها را تصریح کنند و چه به تلمیح و اشارات بدان تأکید نمایند. 10. امضا محفوظ: نعیم‌علی‌شاه قطب فرقه ضاله مضله نعیمیه 💠 اسرار پیدا کانال جریان‌شناسی و تاریخ معاصر: 💠 @asrar_p
روزنه
❄️ اندر گفتگوی طنزآلود جدی با برخی «احبه و اعزه خود آیت‌الله انگار» در ایام اخیره و ایام پیش‌تر 💦 ش
شرح احوال فاقد صلاحیت که طالب القاب و عناوین آنچنانی اند به لسان طنز. بازنشر از کانال جناب استاد ذبیح‌الله نعیمیان 🔶حاشیه روزنه برخی از این حضرات در جرگه هستند! هر فتنه و آشوب و اختلاف و انشقاق که پیش می آید؛ آنچه که دشمن می‌خواهد را تکرار می‌کنند: گاه با صدای بلند و در و گاه به صورت پچ پچ و در محافل خاص حوزوی و سیاسی! تعدادشان الحمدلله معدود است اما این ویروس خطرناک را باید زیاده مراقبت کرد که قبل از علاج، به بدنه نجیب و دنیاپرهیز و باتقوای حوزوی سرایت نکند. @rozaneebefarda
روشنگری امام.mp3
5.19M
🎙بشنوید | روشنگری امام پیرامون توطئه کشف حجاب رژیم پهلوی 🔻 | 22اسفند 🔹«...شاید من بهتر از دیگران مشکلاتی که بر این مملکت در طول سلطنت این پدر و پسر گذشت شاهد بوده‌ام، و به اندازه من کمتر کسی از باب این‌که عمرش وفا نکرده است، شاهد این مسائل بود. 🔸اکثر شما خانم‌ها آن زمان را یاد ندارید و شاید در بین شما بسیار کم باشد که آن زمان اسفبار را یاد داشته باشد. در آن زمان به اسم اینکه می‌خواهیم نیمی از جمعیت ایران را فعال کنیم، آن شقیّ جنایتکار دست به یک جنایت زد و آن جنایت بود؛ و به جای این‌که نیمی از جمعیت ایران را فعال کند آن نیم دیگری هم که نیمه مردان بود به طور بسیار زیادی از فعالیت انداختند و این عروسک‌هایی که درست کردند و در همه ادارات جا دادند و در همه خیابان‌ها راه انداختند، آن‌هایی که در ادارات بودند، سایر افرادی که در ادارات بودند را هم از کارهای خودشان بازداشتند و آن‌هایی که در خیابان‌ها رها بودند، جوان‌های ما را به فساد کشاندند و فعالیت جوان‌های ما را از دست آنها گرفتند... (22اسفند1361، صحیفه امام، ج17، صص364-359) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| دستگیری عوامل انتشار فیلم درمانگاه قرآن و عترت قم گفتگو با مدیر درمانگاه قرآن و عترت و معاون دادستان. 🔶حاشیه روزنه با توجه به مطالب فوق روشن می‌شود که: ۱.موضوع در محل درمانگاه رسیدگی و مسئله بین طرفین رفع و رجوع شده است. پس این مکلا و معمم بدون اطلاع از ابعاد ماجرا سینه چاک داده‌اند برای دفاع از فردی که اولا به اقتضای شرایط از کوره در رفته و کرده ثانیا به اشتباه خود معترف شده و ثالثا به تصریح مدیر درمانگاه، جلسه با رضایت طرفین ختم شده است.آدم درمی‌ماند این طایفه عجول این وسط چه میگویند! ۲.انتشار فیلم ماجرا حاصل یک بوده است! آنهایی که در اظهارات عجولانه و رادیکال خود به این امر توجه نمی‌کنند، در خوشبینانه‌ترین حالت اند و در مورد برخی شان اگر عامدانه وارد این بازی شده‌اند حتما شائبه مطرح است! ۳.کدام این چند نفر را هر بار به خط می‌کند برای و که نتیجه‌ای جز و و و و ندارد! اینها به اشاره کدام دست توطئه‌گر به تعمیق و تشدید شکاف‌های اجتماعی مشغول اند؟ ۴‌.این حوادث در کنار خسارت‌هایی که در پی دارد،عبرت و فایده هم کم ندارد؛ کمترین فایده ماجرای اخیر کشف شبکه پنهان و پیدای حامی فتنه در قم است. امیدواریم نهادهای امنیتی و نظارتی بعنوان چشم بیدار نظام، به این جهت توجه ویژه داشته باشند؛ چرا که این آخرین توطئه و فتنه نخواهد بود! 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔴عقده‌گشایی علیه روحانیت موساد فرمان داد، پادوها به صف شدند 📌ماجرای درمانگاه قم ❇️ارسال فیلم حمله فیزیکی و جنگ و جدل با یک روحانی به شبکه صهیونیستی اینترنشنال و انتشار آن در این رسانه تروریستی در روز شنبه، امتداد داخلی آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای عقده‌گشایی علیه روحانیت به خط کرد. حمایت از بی‌حجابی و حمله به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر نیز در دستور کار معارضان و مدعیان اصلاحات قرار گرفت. خط خبری که موساد فرمانش را داد و سپس پادوهای داخلی اسرائیل برای اطاعت از موساد به صف شدند..... ⁉️📣انتظار از دستگاه‌های قضائی و اطلاعاتی این است که پشت پرده ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم را کشف و به مردم اعلام کنند. رهبر معظم انقلاب تیرماه 1401 در دیدار رئیس ‌و مسئولان قوه قضائیه تاکید فرمودند: «یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهن‌ها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را می‌کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک‌بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مردم را نگران می‌کند، ذهن مردم را خراب می‌کند. یک دروغی را مطرح می‌کند، شایع می‌کند، خب، این امنیّت روانی مردم از بین می‌رود. یکی از وظایف قوّه‌قضائیّه برخورد با این مسئله است. البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اوّلاً می‌شود از همین قوانین موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، سریع قانون تهیّه کنید؛ اینها چیزهای مهمّی است.» ⭕️متن کامل در زیر: https://kayhan.ir/fa/news/284954
سعادت در بی‌مبالاتی نيست نقدی بر یادداشت شیخ برجامی در رابطه با مسائل اخیر 💥اختصاصی|| جعفر بحرینی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 پرده اول) حرمت قائل نبودن برای حرم آنجا درمانگاه قرآن و عترت عليهم السلام ، در جوار حضرت معصومه سلام الله عليها است، و کمی آن طرف‌تر خيابان صفائيه قم، که سال‌هاست مرکز بوتيک و لباس‌های زنانه شده است. احتمالا کمی بعدتر در مشاهد مشرفه شاهد بی‌مبالاتی در حياء و عفت خواهيم بود. امّا ظاهرا جناب آقاي سروش محلاتی و دوستان وی برای يک مملکت مسلمان ، يک نهاد مقدس ، يک شهر مذهبی، و حتی اماکن مشرفه هیچ حدی از حرمت و آبرو قائل نیستند و اگر معاذالله روزی زنی بخواهد فراتر از بی‌حجابی‌های امروز وارد حرم امام معصوم شود،جناب ایشان رگ غیرت‌شان به نفع آن زن هتاک باد خواهد کرد نه برای دفاع از حریم مقدس حرم. امثال سروش محلاتی، که در پایگاه اشراف سیاسی مشغول به تولید محتواست، باید به یاد داشته باشند که حریم حرم پاسدارانی چون آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی داشت که با دنیایی از زهد و تقوا آنگاه که مشاهده کرد آن حریم مقدس از جانب زنی هتاک مورد جسارت قرار گرفته با نهی از منکر شجاعانه‌اش جسم نحیفش را در برابر حملات رضاخان میرپنج قرار داد اما از موضع اسلامی‌اش پا پس نکشید. لابد اگر امثال محمد سروش محلاتی در آن زمان بودند با همین منطق آن شیخ عزیز را مورد هجمه‌های قلمی و گفتاری خود قرار می‌دادند و از رضاخان قلدر و زن هتاکش دفاع می‌کردند. پرده دوم) عضویت در سازمان حسبه سعودی اینترنشنال سکولارهای حوزوی که گویی عضو سازمان حسبه سعودی اینترنشنال است، هرجا که رسانه‌های معاند اعلام عملیات روانی می‌کنند دست به قلم می‌شود و یقه هرکه در طیف سیاسی‌شان نیست می‌گیرند. فارغ از این؛ در کجای دنيا ، حتی در کدام کشور غربي توسعه يافته ، اين حدِّ از بی‌نظمی و تشتت را می‌توانيد مشاهده کنید؟ مگر نه اين است که در اروپا در هر خيابانی امکان ميل‌طلبی نيست؟ آيا نهادهای غربی اجازه هر نوع پوشش در هر مکانی را می‌دهند؟ آيا زنان در آمريکا اجازه دارند با هر نوع پوششی وارد هر مکان رسمی یا غیررسمی شوند؟ آيا غربی‌ها ، قائل به بی‌مبالاتی و قانون‌گريزی هستند؟! آیا این صحیح است که برخی افراد در لباسی که مردم آن را لباس پیغمبر می‌دانند و به اسم دفاع از حقوق خصوصیِ یک دختر هتاک تئوریسین فساد و فحشا شوند؟ پرده سوم) نتيجه بی‌مبالاتی و رهاشدگی‌های پیشین در دهه هفتاد و هشتاد و خصوصا در دولت حسن روحانی نسبت به فضای مجازی ، که بعضا دولت‌هايی بود که از جهت فکری به سروش محلاتی نزديک بودند، بی‌مبالاتی‌های فرهنگی و دينی مهلکی وجود داشت. نتیجه آن بی‌مبالاتی ها چه شد؟! آيا باعث افزايش سن ازدواج، افزايش آمار طلاق ، افزايش افسردگی و سرخوردگی در کشور نشده است؟ آيا وضعيت آشفتگی برخی از بانوان و تمسّک به عيان شدگی نتيجه آن سياست‌های غلط نبود؟! آیا این طایفه گمان می‌کنند که با هجمه و تهمت به ناهیان از منکر می‌توانند اندک نهی از منکرهای فعلی را هم سرکوب کنند و کشور را در فساد و فحشا یله رها کنند؟! پرده چهارم) اتهام‌زنیِ محض ادعا دارد که مدرس خارج است و دغدغه‌هایی دارد اما آنچه در عمل مشاهده می‌شود این است که هرگاه رسانه‌های بیگانه شیپور جنگ علیه ارزش‌های دینی را به صدا درمی‌آورد او و امثال او به‌خط می‌شوند و علیه مبانی و ارزش‌های دینی قلم می‌زنند. این افراد تا کنون هیچ طرح ایجابی که هم حرمت‌های دينی و فرهنگی و انسانی حفظ کند ارائه نداده‌اند و تنها کاری که بلدند اتهام زدن به دیگران و نفرت‌پراکنی علیه حکومت دینی و روحانیون اصیل انقلابی است و تقاضای طرح ایجابی از این قبیل افراد نیز ممکن نیست و طبیعتا از یک عنصر سکولار نمی‌توان انتظار داشت برای حکومت دینی نسخه بپیچد. @rozaneebefarda
32.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم. ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ @rozaneebefarda
هدایت شده از بر پا
نا‌عالمان عوام‌گرا ✍شاید خودشان خیلی خودشان را قبول داشته باشند، اما وقتی مشکلی را حل نمیکنند، نیستند. شاید خیال کنند اگر پشت سر عوام راه بیفتند، دیده میشوند اما مردم میفهمند این عالم آنها است یا دنباله روی آنها است. بین این دو فرق میگذارند ولو یکی سخن تلخ بگوید و دیگری کف و دست و جیغ و هورا برایش بکشند. نه تعداد فالوور مهم است نه ادا اطوار مردمی بودن، باید در جای خود باشید. درد مردم را بشناسید و حل کنید. مثل یک طبیب. مردمی بودن را با حذف جایگاه عالم بودن که امامت است، اگر میفهمید، مردمی بودن را نفهمیده اید. ✍فدای آن طلبه محجوب و با وقار بشوم که آبرو شد برای شما روحانی پر طمطراق که فقط بلدید فیلسوف مآبانه دستی به محاسن بکشید و نادانسته فقه فردی بی ربطتان به جامعه را به رخ بکشید. ✍کشف حجاب کنار حرم و کنار بیوتتان آنقدر زیاد شده که گوشهایتان ناله های رهبری که« به داد قم برسید» را هم اگر نمیشنید، حالا فقط کافی است چشم باز کنید. درمانگاه «قرآن و عترت» که فدای اسمش شوم فکر میکنید چقدر با حرم فاصله دارد؟ شکستن هنجار در قم عادتمان شده، از فروشگاه های آنچنانی و ساختمانهای آنچنانترش گرفته تا دخترکان رنگ وا رنگ هنجار شکن که خودتان هم نمیدانید با آنها چه کنید؟ جز گفتن کلیات ابوالبقا. ✍اما آن طلبه مظلوم و مقتدر، چقدر صبور، فحشها را شنید و عنان از کف نداد. مثل یک پدر که بزرگتر این شهر است و بزرگتر این کشور است، روی خط غیرت ایستاد، پا پس نکشید، اگر فیلم و عکس گرفت که مانع از حق کشی و آزادی کشی کودکان و زنانمان شود آفرین به او و اگر نه فقط با وقار و بزرگواریش که شایسته تربیت شدگان حقیقی حوزه های علمیه است. آبروی یک عده ناعالم عوامگرا را هم حتی خرید. ✍بگذارید این فیلم دست به دست شود، بگذارید در حافظه تاریخی همه بماند تا معلوم شود در این کشور آنها که غیرت داشتند بر دین و حقیقتا اهل حفظ شدن آزادی مردم بودند، چقدر اهل کرامت بودند و چقدر مظلوم بودند. ✍هم این ناعالمان عوامگرا منقرض خواهند شد. هم این هیاهوی سلیطه ها خواهد گذشت. آنچه میماند مسیر نورانی است که این روحانی قرآنی جوان ، به همه ما نشان داد. دوران ظهور و بروز غیرت دینی است. 🌹پ ن. من هم یکی مثل آن روحانی ام. فیلم میگیرم عکس میگیرم و آبروی سلیطه ها را در شهر خواهم برد به خون آرمان و روح الله قسم. ناعالمان عوام گرا هر چه میخواهند بگویند. آنها هیچ وقت مهم نبوده اند. حالا هم. @ali_mahdiyan
و برخی اساتید حوزه که در تقبیح و تخریب آن روحانی مظلوم از یکدیگر سبقت می‌گیرند لابد ابواب جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را لای روایات تقیه پیچیده‌اند و مصرف نموده‌اند یا بی‌بصیرتی‌شان تنه به بی‌بصیرتی فعالان ۸۸ می‌زند؟! اف بر شما و آن فقه ابترتان!!
▫️درس‌ها و عبرت‌های درمانگاه ۱) واضح است که دشمن زخم خورده اسرائیلی درصدد پاسخ‌گویی است و چون ذلیل‌تر از آن است که در میدان رزم به میدان آید از طریق ترورهای هدفمند و ایجاد اغتشاشات تلاش می‌کند ضربات را وارد کند. مقدمه ایجاد اغتشاش نیز ایجاد تنفر از حاکمیت و نمادهای آن است. ۲) چیزی که در اتفاق اخیر برای من عجیب بود همراهی فوق العاده جریان غربگرا و بعضی چهره‌های اصلاح طلب با ضد انقلاب بود. حجم کینه توزی‌ها، فحاشی‌ها و ایجاد تنفرها بسیار تعجب آور بود. چنان علیه طلبه مظلوم و تقبیح و تخریب کار او سخن می‌گفتند که گویا آن دخترک بی‌حیا را زیر مشت و لگد گرفته است. چه مرگتان شده؟! خبر مرگتان شماها که با بی‌ناموسی و بی‌غیرتی و عکس‌گرفتن مشکل نداشتید! این که حکم خدا برای وجود بی وجودتان ارزشی ندارد که اظهر من الشمس است اما ذره‌ای عقل داشتید تنفرها را بیشتر نمی‌کردید. ۳)  مسلما بایست گفتمان مواجهه صحیح با رسانه را آن قدر تکرار کنیم که پذیرفته شود: مثلا " تا فیلم کامل را نبینم قضاوت نمی‌‌کنم" یا "اجازه بدهید حرف طرفین را ببینیم و سپس تصمیم بگیریم". ۴) معلوم شد اگر دشمن بخواهد عملیات سنگین رسانه‌ای راه بیندازد کماکان قادر بر این کار است و از سال گذشته تا کنون ما نتوانسته‌ایم مانع جدی سر راه دشمن قرار دهیم‌. ما به لطف خدا توانستیم از جنگ تمام عیارجلوگیری کنیم، همین طور توانستیم لنگ لنگان تحریم را بپیچانیم، اما در مقابل عملیات روانی دشمن هنوز بی دفاعیم. خداوند به ما رحم کند.
رفتار بعضی مدرسین حوزه شبیه اون قاضی ای شده که مالباخته دزد رو گرفت و برد پیشش! ❗️ قاضی به مالباخته میگفت: تو چرا مالتو سفت نگرفتی! چرا قفلش نزدی! چرا اصن اینو خریدی! چرا دوربین نداشتی! چرا و چرا و چرا ❗️ مالباخته بدبخت گفت جناب قاضی! یه دو تا از اینایی که ب من گفتی رو به این دزد هم بگو😐 @HozeTwit
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸 رفتار طلبه جوان بیمارستان قم، نمونه‌ای از متانت و بردباری اسلامی ✍ احمدحسین شریفی 🔹در ماجرای کلیپ هتاکی یک زن مکشفه علیه یک طلبه جوان در بیمارستان عترت و قرآن قم، یکی از اموری که کمتر به آن توجه شد، متانت و بردباری و آرامش طلبه جوان در برابر شدیدترین نوع هتاکی و بی‌حرمتی و فحاشی از سوی یک زن مکشفه بود. 💐درود خدا بر این طلبه جوان که با تأسی از ائمه معصومین علیهم‌السلام به ویژه امام سجاد و امام باقر علیهما السلام نمونه‌ای عینی و عملی از اخلاق اسلامی را به نمایش گذاشت. کاری که بسیاری از مدعیان اخلاق و ادب از انجام آن عاجزند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از بذل الخاطر
باسمه تبارک و تعالی (۸۴۲) «نقدی بر قضاوتها پیرامون ماجرای یک بی حیایی و ناهی از منکری مظلوم» 🔹اخیرا فیلمی از برخورد یک روحانی ناهی از منکر با یک زن پرخاشگر در فضای مجازی پخش شد. حالا بنده که اصلا آن را ندیدم. برای آرامش خودم بیشتر از آن ارزش قائلم که اینگونه خرابش کنم. در قضاوت پیرامون این ماجرا ورای اینکه خوب بود توسط این طلبه عزیز چه رفتاری میشد چند منکر را دیدم که به ذهنم خطور کرد آنها را بیان کنم. 1⃣اوّلین منکر بزرگ در این فیلم خود این اشاعه و به هم زدن آرامش جامعه به عنوان یک حقّ مسلّم آحاد جامعه بود. انتشار چنین چیزهایی ظلم بزرگی به آرامش روانی جامعه است. باید با اشاعه دهندگان چنین اموری برخوردی سنگین شود. چندی پیش در ایالات متّحده شخصی با یک اسلحه وینچستر وارد یک دبستان شده و دهها کودک را به خاک و خون کشید. هنوز حتّی یک عکس از این فاجعه ی بزرگ وجود ندارد. تنها چیزی که هست عکس ماشینهای پلیس است که آنجا را احاطه کرده و تداعی در کنترل بودن شرایط میکنند. به نظرم کار درستی میکنند. 2⃣منکر دوّم قضاوتهای عجیبی بود که انسان را به تعجّب وا میدارد. طرفی را نسبت به احکام الهی و منادیان آن جسورتر میکند و طرف دیگر که باید مدافعان دین باشند نیز از طرف بزرگانشان مورد شماتت و توبیخ و تقبیح قرار میگیرند! گویا تقصیر اصلی را این طلبه محترم مرتکب شده است. در هر دو سو دارد به حکم الهی جفا میشود. آیا قرار است اهل منکر در منکرشان جسورتر و اهل معروف در معروفشان ذلیلتر شوند؟! در چنین فضایی دیگر حرمتی برای احکام الهی و منادیان آن باقی خواهد ماند؟! باز به یاد ایالات متّحده و ابهت پلیس در آنجا افتادم. مرادم این نیست ظلمی که میکنند کار صحیحی است. ولی خوب یافته اند که ولو پلیس بد رفتاری هم بکند نباید به این سادگی دست به تقبیح و شماتتش بزنند! نه برای اینکه آن شخص پلیس را دوست داشته باشند. بلکه برای اینکه میدانند تضعیف نهاد پلیس در چنان جامعه ای چه اثرات مخرّبی برایشان به بار خواهد آورد. آن هم پلیسی که صرفا به مناط امور اجتماعی باید تعظیم شود. ولی در اینجا اینها حواسشان نیست توبیخ این طلبه مظلوم در واقع تضعیف چه نهاد مقدّس و مهم و باعظمتی است؟! 3⃣منکر سوّم عاطفه زدگی و عوام زدگی در مقام قضاوت بود. شاید برخی عزّت را در نزد غیر خدا و نزد این مردمی میجویند که ... . باید به اینها گفت: «أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعا» گویا اینها بیشتر از خدا از بندگان خدا میترسند: «وَ تَخْشَى النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُ‏ أَنْ‏ تَخْشاه‏» اگر فرضا خطایی هم از این طلبه عزیز سر زده هرگز در مقام توزین تناسبی بین خطای او و شناعت و زشتی رفتار این بی حیایی ها وجود نداشت پس چرا اینگونه بی تقوا قضاوت میکنند؟! «لَيْسَ مَنْ‏ طَلَبَ‏ الْحَقَ‏ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَه‏» 4⃣منکر چهارم زمان شناس نبودن و خطاهای سهمگین در موضوع شناسی است. اینها نمیدانند زمان ما زمانی نیست که قضاوت به سادگی میسور باشد؟! اینها نمیدانند در عصر رسانه ما بیش از واقعیّات با برساختی از واقعیّات مواجهیم؟! اگر اینقدر نمیدانند و دست به چنین قضاوتهای بزرگی میزنند فقاهتشان به درد خودشان میخورد. فقهی که اینگونه در موضوعات خطا کند فقه نیست و خود از جنود جهل است. اینقدر فریب رسانه و بازی های شوم این شیاطین جن و انس را میخورند؟! جبهه ی مؤمنین را تضعیف میکنند؟! اصلا میدانند مسأله چیست؟! میدانند مواجهه ی آنها خودش قسمتی از طراحی دشمن و معاونتی عظیم بر اثم است؟! اگر قرار باشد هر بار با یک بازی رسانه ای از احکام الهی کوتاه بیاییم دیگر چه چیزی برایمان باقی میماند؟! اصلا فلسفه ی وجودی ما چیست؟! ای نفرین بر آن فقاهتی که از آن تقویت اثم و عدوان برآید؛ به یاد خطبه ی مولایمان امام حسین علیه السلام افتادم که خطاب به علمای امّت فرمودند: 📖«أَنْتُمْ بِاللَّهِ فِي عِبَادِهِ تُكْرَمُونَ وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلَا تَفْزَعُونَ وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبَائِكُمْ تَفْزَعُونَ وَ ذِمَّةُ رَسُولِ اللَّهِ ص مَحْقُورَةٌ» 😔خدایا چه میبینیم؟! از برخی چنین گمانی دیگر نداشتیم. خودتان بودید چه میکردید؟! چنان این طلبه مظلوم را تقبیح میکنند که آدم میماند آیا اینها علمای دین مایند؟! میخواهند زندگیشان را بکنند و درسشان را بدهند و دلشان برای احکام خدا نمیسوزد؟! شماتت ناهی از منکر و ذلیل کردن او؟! ای وای بر ما! 📖«فَلَا مَالًا بَذَلْتُمُوهُ وَ لَا نَفْساً خَاطَرْتُمْ بِهَا لِلَّذِي خَلَقَهَا وَ لَا عَشِيرَةً عَادَيْتُمُوهَا فِي ذَاتِ اللَّهِ أَنْتُمْ تَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجَاوَرَةَ رُسُلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عَذَابِهِ لَقَدْ خَشِيتُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْمُتَمَنُّونَ عَلَى اللَّهِ أَنْ تَحُلَّ بِكُمْ نَقِمَةٌ مِنْ نَقِمَاتِه‏»
هدایت شده از قاسم روانبخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 آشنا بشویم با حجةالاسلام محمد اسماعیلی از قم، کسی که در درمانگاه مورد هتک و حمله قرار گرفت. ✍این همان روحانی بزرگواری است که برخی به دلیل نهی از منکر وی را به انجام فعل حرام متهم کردند!یکی از علائم آخر الزمان همین است که منکر معروف می شود . #💥حجه الاسلام دکتر 👇 🆔 @ravanbakhsh_qasem 🆔 @ravanbakhsh_qasem
موج‌سواری با استفاده از اظهارات برخی حوزویان از جمله آقای در تخریب طلبه درمانگاه قم به این می‌گویند ! @rozaneebefarda
1.52M
اعتراض و روشنگری استاد سید محمدعلی فقیهی در مورد موضع‌گیری نامناسب شیخ جواد فاضل در اتفاق اخیر درمانگاه قم ▫️ای کاش برخی آقایان اصلا اظهار نظر نمی‌کردند. ▫️دلالت التزامی این موضع‌گیری‌ها -و لو اینکه آن را قصد نکرده باشید- حمایت از شخصی است که خلاف شرع و ناهنجاری اجتماعی انجام داده است! ▫️امیدواریم در مسائلی که نباید وارد شویم حداقل سکوت کنیم وارد نشویم! @rozaneebefarda
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند متعال فرمود: کافران از بنی اسرائیل به نفرین داوود و عیسی بن مریم مبتلا شدند ... آنها یکدیگر را از رفتار زشت باز نمی داشتند. (۱) همچنین فرمود: چرا علمای بنی اسرائیل از سخنان حرام و حرام خواری در جامعه نهی نکردند؟ (۲) امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام دین در سایه آن تحقق می یابد و ترک آن باعث تسلط بدکرداران بر نیکان خواهد شد. آمران به معروف و ناهیان از منکر در حقیقت لشگر خدای متعال برای برقراری دستورات عقل و فطرت هستند که توسط انبیای الهی به بندگان رسیده است و برنامه خوشبختی حقیقی انسان و جامعه در آن نهفته است. واقعه هتک حرمت به روحانی ناهی از منکر در درمانگاه قم از سویی قلب مومنین را جریحه دار ساخته است و از سوی دیگر مایه هجمه دوباره رسانه های استکباری و دنباله های داخلی آنان علیه قانون الهی شده است که در این باره جهت روشن تر شدن ابعاد فتنه دشمن چند نکته مورد تاکید قرار می گیرد. ۱. بی احترامی و هتک حرمت به استاد گرامی حوزه که در مقام نهی از منکر بوده محکوم است و در عین حال شخصیت اخلاقی این استاد فاضل و حافظ کل قرآن مورد تجلیل ، تقدیر و حمایت حوزه است و چه شاهدی برای اخلاق والای این استاد گرامی بالاتر از اینکه در مقابل همه هتک حرمت ها زبان به سخن ناشایسته نیالود و صبر و بردباری پیشه خود ساخت و حرمت لباس پیامبر را بالاتر از دفاع از شخص خویش دانست. ۲. روحانیت همانطور که در صحنه های سخت این ملت از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت همواره از بذل نفس و نفیس دریغ نکرده است خود را مدافع اصلی حقوق زن و مرد این جامعه می داند و همه دختران و زنان ایرانی را فرزندان یک خانواده می داند و اختلاف سلایق و عقاید را یک بحث درونی می داند. ۳. ممکن است سلیقه ها در چگونگی نهی از منکر متفاوت باشد ولی منصفانه نیست این اختلاف سلیقه باعث هجمه به ناهی از منکر باشد و البته در صورت بروز خطا همه در پیشگاه قانون یکسان هستند. ۴. دشمنان ایران خصوصا شبکه های معاند تلویزیونی و مجازی همواره ثابت کرده اند که دشمن همه مردم ایران بلکه بشریت با هر سلیقه ای هستند و حمایت آنان از غاصبان صهیونیست که تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیدند در پیش چشم ما است. ۵. مسوولین محترم در بخش های مختلف قوای سه گانه باید با تصویب و اجرای دقیق قانون بازدارنده درباره عفاف و حجاب جلوی اشاعه هر چه سریع تر گناه در جامعه را بگیرند. ۶. مسوولین محترم حوزوی باید نقش خود را در دفاع از شخص و شخصیت روحانیون ناهی از منکر انجام بدهند به راستی اشغال برخی مسوولیت ها بدون تحرک در ماجراهای این چنینی و تبیین و روشنگری لازم چگونه قابل توجیه است؟!! ۷. عجیب تر آنجاست که برخی از مسوولین و تعداد معدودی از روحانیون نه تنها از ناهی از منکر حمایت نکردند بلکه وی را محکوم نیز ساختند! بدین‌وسیله از مسوولین گرامی درخواست تجدید نظر درباره به کار گیری از افراد این چنینی به قوت خود باقی است. ۸. برخی افراد منفعل نظرات خویش را به جای نظرات امام و رهبری به جامعه القا نکنند و بر طبل رها کردن نهی از منکر نکوبند. در پایان همگان را به حفظ آرامش، رعایت قانون و کمک به اجرای آن و پرهیز از سخن بدون علم دعوت می کنیم. (۱) لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی ابن مریم ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون کانوا لا یتناهون عن منکر فعلوه (۲) لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت جمعی از اساتید سطوح عالی و مقدمات حوزه علمیه قم جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام ویژه حافظان کل قرآن کریم ( مدرسه امام جواد علیه السلام) جمعی از حافظان قرآن کریم و فعالان قرآنی قم المقدسة هیأت ابن الرضا هیأت طلاب حافظ کل قرآن کریم ▫️حجج اسلام والمسلمین آقایان: ۱. محمود الهی استاد درس خارج حوزه ۲. مهدی برزگر استاد سطوح عالی و مشاوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران ۳. محمود مقدمی سطح چهار و مدیر محترم سابق مدرسه حفاظ ۴. محمدامین ابوالحسنی فعال قرآنی، استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ۵. حسنعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین ۶. مجتبی شجاع -سطح چهار فقه و اصول_ مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم _حافظ کل قرآن ۷. سید حمید جوشقانی استاد حوزه و جامعة المصطفی العالمیة ۸.سید محمد حسین حسینی استاد حوزه و جامعه المصطفی العالمیة و حافظ كل قران ۹.محمدهادی معینی استاد حوزه و دانشگاه ۱۰.مجید رجبی مدرس سطوح عالی و مدیر پژوهشگاه فقه نظام ادامه اسامی امضاکنندگان در صفحه بعد👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/13686 @rozaneebefarda
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻ادامه اسامی امضاکنندگان: ۱۱. محمدتقی نصرالهی نیا استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن ۱۲. یاسر شهامت استاد سطوح عالی _ محقق و پژوهشگر فقه نظام سیاسی ۱۳. محمد بیدار مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی اقتصاد ۱۴. محمد وحیدی استاد حوزه و دانشگاه ۱۵. محسن عباسی کیا مدرس سطح عالی حوزه ۱۶. سید عابس اشرفی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی ۱۷. غلامحسین سمیعی فرد حافظ کل و مدرس قرآن ۱۸. مجتبی شغلی مدیر مرکز رشد و توانمندسازی هاد فعال قرآنی و حافظ قرآن ۱۹. محمدصادق صاحب هنر حافظ کل قرآن و فعال قرآنی ۲۰. حسین عسگرپور استاد حوزه و حافظ کل قرآن و نهج البلاغه ۲۱. علی حبیبی حافظ کل قرآن مدرس و کارشناس صدا وسیما ۲۲. مهدی حبیبی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی ۲۳. حسین اسلامی حافظ کل قرآن و فعال قرآنی ۲۴. محمد صافی حافظ و قاری قرآن و فعال قرآنی ۲۵. مهدی روشنائی مدرس سطح عالی حوزه و مربی حفظ قرآن ۲۶. سیدعلی حسینی حافظ کل قرآن کریم و مدرس حوزه علمیه و مربی حفظ ۲۷. مرتضی شغلی فعال قرآنی ۲۸. محمد جواد صالحی تبار استاد حوزه و حافظ کل قرآن ۲۹. مهدی کشتکاران مدرس سطح عالی حوزه و حافظ قرآن ۳۰. محمد آقارحیمی حافظ قرآن و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و خراسان ۳۱. سید علیرضا قاضی استاد حوزه ۳۲. روح الله فدوی زاده استاد سطوح عالی حوزه ۳۳. محمد مهدی حمید نژاد استاد حوزه ۳۴‌. محمدرضا رمزی اوحدی فعال فرهنگی نویسنده ۳۵. سید محمد حسین سیادت موسوی استاد حوزه تهران و حافظ قرآن ۳۷. عبدالله رحیمی استاد سطح عالی حوزه و حافظ قرآن ۳۸. ابوالفضل تشت زر طلبه درس خارج حوزه و فعال فرهنگی ۳۹. محمد حسین قمی استاد حوزه ۴۰. محمد صالح مشفقی پور استاد حوزه و جامعة المصطفی ۴۱. سید صادق افتخار افضلی استاد حوزه ۴۲. حسن محمودی مدرس مراکز تخصصی حوزه علمیه قم ۴۳. یوسف زاده استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ۴۴. مهدی قاسمی قاضی بازنشسته دادگستری وطلبه حوزه علمیه قم ۴۵. علی اصغر سلطانی فعال قرآنی ۴۶. محمد محمدی استاد حوزه ۴۷. علیرضا اشقری استاد حوزه ۴۸. مهدی شاه رفعتی استاد حوزه ۴۹. محمد جواد مسلمی استاد حوزه ۵۰. رضا کشاورزسیاهپوش مدرس معارف و عقاید سطوح عالی حوزه علمیه قم ۵۱. علی شیخ شعاعی استاد کلام در حوزه و حافظ قرآن ۵۲. ایمان امیری استاد حوزه ۵۳. حسن شهیدانی مدرس سطوح عالی مدرسه علمیه صاحب الامر عج قم ۵۴. سعید جوادی مقدم استاد سطح عالی حوزه ۵۵. معین الدین خواجه حق وردی مدرس جامعة المصطفی«ص» و سرپرست ۵۶. حوزه ریاست مدرسه امیرالمومنین«ع» جلال الدین احمدی مدرس سطح عالی ۵۷.محمد حسن حسینی طلبه سطح۴ دکتری روان شناسی و حافظ قرآن ۵۸. مجتبی اسماعیلی استاد سطح عالی حوزه ۵۹. میثم سلیمانی جوشقانی؛ سطح چهار حوزه، مدرس فلسفه و کلام در سطح دو و سه ۶۰. حسین لطیفی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن ۶۱. محمد مهدی حسن‌زاده حافظ کل قرآن، استاد و مشاور حوزه ۶۲. محمد علی عابدی استاد حوزه علمیه قم و حافظ قرآن ۶۳. سید علی سیادت استاد حوزه علمیه و حافظ قرآن ۶۴. حسین طوقانی استاد حوزه علمیه قم ۶۵. علی مصلح طلبه درس خارج و حافظ قرآن ۶۶. امین سعادتی طلبه، فعال فرهنگی و حافظ قرآن ۶۷.محسن آزادی استاد سطح عالی، عضو مرکز نخبگان حوزه ۶۸.محمد حسین شجری. از مدرسین فلسفه، حوزه علمیه کاشان ۶۹.احمد فربهی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ۷۰.محمد مطیعی استاد حوزه علمیه ۷۱.محمد نخعی استاد مبانی اندیشه دینی طرح ولایت ۷۲. احمد فرامرزی. مبلغ هجرت. حافظ ۲۵ جز از قرآن کریم ۷۳. ذبیح‌الله نعیمیان. مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۷۴. عمار پهلوان زاده. استاد سطوح عالی حوزه و جامعة المصطفی _ پژوهشگر و محقق فقه تربیت ۷۵.ابراهیم معصومی. پژوهشگر و محقق فقه نظام سیاسی ۷۶. علی اکبر پاشایی.استاد سطح عالی _ پژوهشگر و محقق فقه نظام سیاسی ۷۷. علی صالحی منش. استاد سطح عالی_ دبیر گروه فقه نظام سیاسی پژوهشگاه فقه نظام ۷۸. سجاد توکلی، استاد حوزه علمیه قم ۷۹.حسین پژوهنده. مدرس سطوح عالی قم ۸۰.سید محمد جواد حسینی نژاد. استاد حوزه، حافظ قرآن ۸۱.حسین سلیمانی. فعال قرآنی ۸۲.مطیعی. مدرس حوزه ۸۳.محمدحسن محمودی دانش آموخته سطح چهار و استاد حوزه علمیه قم ۸۴.محمدرضا هاشمی.سخنران و مدرس سطوح عالی حوزه ۸۵.عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه مهدی موعودعج قم ۸۶.سید مهدی نقشه‌چی استاد سطح عالی، حافظ قرآن.مدیر آموزش سطح یک حوزه علمیه قم ۸۷.محمدرضا تیموری. استاد سطوح عالی حوزه علمیه علی بن موسی الرضا علیهماالسلام ۸۹.امیرحسین محمودی استاد مدرسه خاتم الانبیا(ص) و قاری قرآن ۹۰.سیدمحمدجواد موسوی مظفری.استاد سطوح عالی حوزه ▫️ماشالله به غیرت و تعهد فضلای ارجمند حوزه مقدسه .... @rozaneebefarda