eitaa logo
روزنـــه ی سـیاست
2.9هزار دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
15هزار ویدیو
157 فایل
 «لا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» 📡 اهداف «کانال»: 💢 نشر اخبار روز . 💢 تقویت جبهه ی انقلاب. 💢 تبیین و تحلیل مسائل روز .  💢 حمایت حداکثری از دولت انقلابی. گروه: https://eitaa.com/joinchat/1543372820C342ac9bb97
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگترین امتحان خواص ♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که نظام اسلامی پیامبر اکرم(ص) را با دو مدرسه در‌ طول تاریخ مواجه کرد؛ 🔷این دو حادثه عبارت اند از: ۱.واقعه غدیرخم، هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت، ۲.سقیقه بنى ساعده، اوایل سال یازدهم هجرت. 🔶معلمان و هادیان حادثه ی اول همان خط سیر و مدرسه وحی بود که پشتوانه ی آن به پیامبران الهی بر می گشت که پیامبر اسلام (ص)، خاتم أنبیاء، این امانت را به ولایت سپردند... 🔸اما مدرسه دیگر متشکل از سه حزب بودند؛ ۱؛حزبى که با خلیفه اول و دوم و سعدبن ابى وقاص تشکیل مى شد.(حزب،«تَیم» و «عَدى»،که شاخه نظامى این حزب با خالدبن ولید بود)، ۲؛حزب ابوسفیان(طُلقاء)، ۳؛حزب انصار خزرجى به رهبرى سعد بن عباده (رئیس خزرج). 🔻بررسی این سه حزب؛ ▫️حزب اول امکاناتش بیشتربودودرخانه،پیامبر (ص) نفوذ داشت و از مسائل آگاه می شد. ▫️حزب ابوسفیان(امویان)به تنهایى نمى توانست مدعى قدرت شود مگر در پناه کسانى که وجهه داشتند. ابتدا سراغ على(علیه السلام) و سپس عباس رفت، اما آنان حمایت او را نپذیرفتند،لذا تغییر عقیده داد و با ابوبکر بیعت کرد و به تدریج، خلافت اموى را پایه گذارى کرد. ▫️حزب انصار(به ریاست سعدبن عباده)، قدرتش بیشتر بر مردم و در جامعه نفوذ داشتند، گفتند باید از ما رهبرى جامعه را دست داشته باشد، به شکل تاکتیکى به امام على(علیه السلام) متمایل شد و به عنوان طرفدارى از او کنار رفت، اما بعد در حوارین ترور شد و مرگ او را به جن نسبت دادند!(ترور توسط خالد بن ولید). ▫️از سوى دیگر، بنى هاشم نیز مطرح بودند و کسانى چون عبدالله بن عباس، سهل بن حنیف، مقداد، عمار، عثمان بن حنیف، سلمان فارسى و ابوذر، از صحابى هاى شکنجه دیده و مبارز در آن میان بودند. این گروه، نیروى کمترى داشتند، اما از نظر مکانت اجتماعى و سابقه اسلامیت بالاتر بودند. 🔺این گروه ها از دین و حکومت اسلامى، تفسیرى قومى و قبیله اى داشتند و درصدد به دست گیرى حکومت بودند؛ آنها در پى تقسیم قدرت بودند، نه اعتلاى کلمة الله و دوام دین. 🔸آنان بر معیارهاى شیخوخیت، سیاست مدار بودن(اهل مماشات و سازش)، و پذیرش نزد قبایل، تکیه کردند تا بتوانند با حذف منصوب پیامبر(صلى الله علیه وآله) قدرت و حکومت را در اختیار گیرند.
روزنـــه ی سـیاست
#غدیر بزرگترین امتحان خواص ♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که نظام اسلامی پیامبر اکرم(ص) ر
♨️ نفی غدیر نقطه آغاز سکولاریسم در اسلام 🔹مسئله‌ی بخشی مهم از طرح کلی و نقشه‌ی راه اسلام است که نسبت به امور دنیوی، مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی سخن، طرح و برنامه دارد. 🔸رهبر انقلاب درباره‌ی رابطه‌ی میان مسائل اجتماعی و سیاسی واقعه‌ی با سکولاریسم چنین می‌فرمایند: «آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصىِ زندگى افراد- و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است- جوابشان است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ 🔺 کنار زدن علی علیه‌السلام از منصب امامت و ولایت جامعه در صدر اسلام، نقطه‌ی آغاز در جامعه‌ی اسلامی است. نصب آن حضرت به ولایت، خط بطلان کشیدن بر سکولاریسم در همه‌ی ابعاد و اشکال آن به‌ویژه جدایی دین از سیاست و حکومت است.
هدایت شده از رقــRoghayeـــیه
🔸 ما علی ندیده‌ها، چشم به دیدار تو داریم، بیا‌..‌ ▫️ ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨عید غدیر جشن آزادی و حقوق بشر واقعی است! 🔻عید غدیر، فقط عید تاجگذاری امیرالمؤمنین(ع) نیست؛ بلکه عید تاجگذاری همه انسانهاست! 🔻عید غدیر، عید واگذاری مسؤولیت به آحاد انسانهاست! چرا در عید غدیر جشن می‌گیریم؟ 1️⃣ یک علت جشن گرفتن در عید غدیر، سختی اعلام این ولایت بود. آنقدر سخت که خود این اعلام، یک پیروزی به حساب می آمد؛ چون امکان کودتا، ارتداد و شروع جنگهای داخلی بود. اما با وجود همه خطرات، این اعلام در کمال آرامش صورت گرفت. 2️⃣علت دوم آثار اجتماعی ولایت است. چون ولایت، مهمترین عامل نجات و آزادی بخشی به انسانهاست. عید غدیر هم جشن آزادی است و هم جشن حقوق بشر. جشن ولایت مردم در اداره امور خودشان است. عید غدیر، عید عزّتمندی همه انسانهاست. 3️⃣علت سوم‌ جشن غدیر این است که عید غدیر، عید واگذاری مسؤولیت به آحاد انسانهاست. عید غدیر، فقط عید تاجگذاری امیرالمؤمنین(ع) نیست؛ بلکه عید تاجگذاری همه انسانهاست. روز عید غدیر تک تک مردم به مسؤولیت می‌رسند. عید غدیر، عید احساس مسئولیت همگانی است. همۀ ما مسئول هستیم. دیگر بعد از غدیر ما هم رئیس شدیم. اطعام روز عید غدیر‌‌ هم جلوه‌ای از احساس مسؤولیتی است.ا طعام روز عید غدیر هم، جلوه ای از احساس مسؤولیتی است که در عید غدیر پدید آمده است. عید غدیر جشن احساس مسؤولیت مؤمنین نسبت به یکدیگر است. جشن ولایت طولی، جشن ولایت عرضیِ مؤمنین نسبت به یکدگیر هم هست. علیرضا پناهیان
💥 وقتی انقدری از دینداری حرص می‌خوری که حتی جشن غدیر هم پماد لازمت می‌کنه😂 ❗️ بله جشن غدیر آخرین ضربه به نهاد فرهنگ دینیه ولی جنبش مهسا و فتنه سبز تقویت نهاد دینیه! خوبیش اینه تو از نهاد دینی حرف می‌زنی آدم مطمئن می‌شه راهش درسته!
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ببینید از کجا به کجا رسیدیم😎 زمان شاه می‌گفتن ایرانی لولهنگ هم نمی‌تونه بسازه، 👈لولهنگ نوعی آفتابه گلی ( سفالی ) که پیش از آفتابه های فلزی و پلاستیکی رایج بوده👉 قدر تفکر انقلابی رو بدونیم؛ طلای نابه
😔😔😔 .
🌱 ولی من امیدم اینه همونجور که برادرهای عراقیمون را جهانی کردن و ما روز اربعین می‌ریم عراق مهمونشون می‌شیم؛ 🌹 غدیر را هم ایرانی‌ها زنده می‌کنند و چندسال بعد از همه جا میان ایران غدیر! نشونه‌های خیلی جالبی دیده می‌شه که فقط دست خداست! برای زنده شدن ایثار دینداری و حرکت جهانی غدیر در عصر مادی‌گرایی...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 هر از چندی که حس می‌کنیم‌‌ مردم شهر تهران از دین فاصله گرفتن بیایم‌ اینجور جاها ببینیم هم حجم محجبه‌ها هم خیزش دینی مردم را ❗️ در نظام دینی بعضی چیزها تدریجی رخ می‌ده ولی وقتی اتفاق می‌افته شیرینی زیادی داره! مثه احیای غدیر که ۳۰سال اتفاق زیادی نیافتاده بود ولی کم‌کم رشد کرد و از دو سه سال قبل عملا یه خیزش عمومی رخ داده! سکولارهای حوزوی هم که همیشه براشون اولویت بوده! شعائرتر از غدیر سراغ دارید؟!! لااقل این دستاورد را تبلیغ کنید!
▫️کل سال رو دارن غر می زنن که شما غم پرست هستین و مردم شادی می خوان و .. ‏حالا که جشن گرفتن، غر می زنن که بودجه این رو نباید خودتون بدید ‏اصلا چرا بهنام بانی نیستش ‏چرا عید نوروز جشن ۱۱کیلومتری نمی گیرین ‏اگر محدوده غر زدن، استادیوم آزادی باشه ‏اینا دارن توی نیوکمپ بارسلونا بازی میکنن