#ارتباط_با_فرزند
➕ وقتی از فرزندم، #عصبانی هستم چه کار کنم؟
👈 هرگز به عنوان #تهدید از جمله من مادرت نیستم ، من دیگه پدرت نمیشم استفاده نکنید!
⛔️ لازم نیست #ناراحتی و #عصبانیت خود را با جمله "دیگه تو رو دوست ندارم" همراه کنید!
❌ هنگام #عصبانیت خیلی #صادقانه میتوانید فقط #ناراحتی و #خشم خود را بگویید و به #کودک بگویید که از دست او #ناراحت هستید! همین!
- من خیلی ناراحتم که اتاقت نامرتبه.
✅ #انتظار خود را از #کودک بیان کنید. دوست دارم وقتی بازی با اسباب بازیهات تموم شد، اونا رو سر جاشون بذاری.
🔆 شما میتوانید از دست کودک عصبانی شوید، #غمگین شوید، ناراحت شوید و ... اما هیچکدام از این موارد ربطی به دوست نداشتن او ندارد.
@Roznegaar
#تربیت_فرزند
🔻براي اينكه #فرزند #حرف_شنویی داشته باشيد👇🏻
🔸 با او واضح و شفاف #صحبت کنید .
🔸 به او بگویید که چه کاری می خواهید انجام دهد ؟
🔸 به او بیاموزید که چگونه آن کار را انجام دهد؟
💡مثلاً وقتی از فرزندتان می خواهید اطاقش را #مرتب کند، طریقه ی انجام این کار را نیز برایش بازگو کنید:
🔹 لطفا تختت را مرتب کن !
🔹 لباسهای کثیف را داخل حمام و لباسهای تمیز را در کمد بگذار !
🔹 اسباب بازیها را روی قفسه و کتابها را در جای خود قرار بده !
👈🏻 در این صورت #کودک می داند از کجا و چطور شروع کند.
وقتی او نداند که منظور شما چیست؟ نمیتواند فرمان شما را اجرا کند ، این امر باعث #سوءتفاهم شما شده و تصور میکنید که او #لجبازی میکند و حرف گوش نمیکند.
@Roznegaar
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رهبرانقلاب
#برجام
#مسئولیت_برجام
#مردم_قضاوت_کنند !
@Roznegaar
#پاسخ_شبهات
💢 آیا قسمت #لعن در #زیارت_عاشورا جزو این #زیارت است، یا این قسمت بعدها اضافه شده است؟
با توجه به #منابع اولیهای که برای زیارت عاشورا وجود دارد در مورد قسمت لعن زیارت عاشورا « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» دو #دیدگاه وجود دارد.
۱. زیارت عاشورا با تمام عباراتش بدون کم و کاست از جمله #لعن مذکور جزو زیارت عاشورا است. عین این عبارات در مصباح المتهجد آمده است:
«اللهم خص أنت أول ظالم باللعن مني و ابدأ به أولا ثم الثاني ثم الثالث و الرابع اللهم العن يزيد خامسا».
۲. با توجه به #متن وارد شده در کامل الزیارات برخی نیز این زیارت را بدون لعن مذکور پذیرفتند. متنی که در کامل الزیارات وجود دارد بدون عبارت «وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» میباشد، بلکه متن آن عبارت است از: اللهم خص أنت أول ظالم ظلم آل نبيك باللعن ثم العن أعداء آل محمد من الأولين و الآخرين اللهم العن يزيد و أباه.
بنابراین، در #متن زیارت عاشورا بنابر نقل ابن قولویه، فقط عبارت وسط « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ» نقل نشده است، اما لعن بر #معاویه و #یزید در آن آمده است.
📚شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 776،
📚ابن قولویه، كامل الزيارات، ص 177،
@Roznegaar
روزنگار
#شبهه_تصویری 💢 پاسخ این #شبهه چیست؟ حضور #امام_حسین (ع) بعنوان یکی از فرماندهان اعراب در کشتار مرد
#تهمت_تاریخی
💢 در اسناد #تاریخی آمده است:
در #کشتار ۴۰۰۰ نفری مردم #گرگان (طبرستان) #امام_حسن #امام_حسین و #سعید_بن_عاص شرکت داشته اند
پاسخی دارید؟
✅ نکته اول
اول: بیشتر منابع دست اول تاریخی، فتح طبرستان را از راه #صلح و #بدون_جنگ و خونریزی نوشتهاند.
دوم: برخی از #مورخان، نامی از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در این فتح نبردهاند. برخی هم با ذکر عبارت « #گویند که حسن و حسین در این جنگ شرکت داشتهاند»
✅ نکته دوم:
چند نمونه از #اسناد_تاریخی از منابع دسته اول که به موضوع فتح #طبرستان (گرگان) بدون #جنگ و خونریزی اشاره کرده اند میپرداریم:
1⃣ بلاذری نیز در فتوح البلدان:
سعید بن عاص با پادشاه #جرجان به دویست هزار و به قولی سیصد هزار بغلیه وافیه #صلح کرد
📚بلاذری، فتوح البلدان، ص330.
2⃣ #طبری می نویسد:
سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد. #ادریس_بن_حنظله میگوید:
سعید بن عاص با مردم گرگان #صلح کرد و چنان بود که گاهی یکصد هزار وصول میکردند و میگفتند صلح ما بر همین است
📚تاریخ طبری، ج3، ص323.
در نتیجه اصل داستان سرایی هایی که میشود #صحت ندارد از جمله #کشتار بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر از مردم گرگان که به گواه #اسناد تاریخی، سعید بن عاص با مردم آن منطقه صلح نمود و بدون خون ریزی آنجا #فتح شد.
✅ نکته سوم :
تنها مورخی که نسبت به سایر مورخین به #کشتار مردم اشاره کرده است، #ابن_خلدون می باشد که روایت تاریخی او در برابر سایر مورخین بدلیل متاخر بودن و تناقض با سایر منابع دسته اول قابل پذیرش نخواهد بود.
🔵 اساس این جنگ و نحوه برخورد خود محل سوال است چه رسد به حضور امامحسن و امامحسین در این جنگ!
@Roznegaar