.
🔴اینکه امروز عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان عازم #مسکو شد ولی #شمخانی در تهرانه. به این معنا است که سیاست خارجی برگشت به وزارت خارجه؟
👈یا برخی منتقدین، باید انصاف و... داشته باشند و بدانند دیپلماسی یک کشور شامل اجزای مختلفی است از شعام و واخ تا نیروی قدس... اما تمامی این اجزا با هم هماهنگ و ید واحده هستند
✍سامان ماهور
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فقط آخرش
فارسی سلام علیک میکنه
عبدالهیان عالی جواب میده👌😁🤣😂
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برید کنار نمازم دیر شد😍☺️
خدایا نفری چندتا از این مدلیا به مخاطبین کانال بده نخواستن هم به زور بده اینا شاید ندونند چقدر براشون خوبه تو بهشون بده خیلیم بده😁
🔺 #فرزندآوری، فرزند باعث شادی و تنوع زندگی، فرزند صالح بخصوص دختر باقیات و صالحات
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
.
🔴افزایش قیمت بنزین به بهانه افزایش مصرف،
👈 #توصیه_غیرعاقلانه ای این روزهای #عده_ای است که نه در مجلس و نه دولت #طرفداری_ندارد.
👈روشن کردن هر موتور تورمی جدید به هر بهانه، خلاف عقل و منافع کشور و مردم است.
👈برای کاهش مصرف بنزین و سایر فراورده های نفتی باید به راه حلهای غیرقیمتی اندیشید.
✍سیدنظام الدین موسوی
نماینده مجلس
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴پ.ن.پ
رژیم غاصب سگیونیستی، فرانسه و آلمان و انگلیس جزو شادترین کشورهای جهان هستند👆🙃😏
#نقی_دوزاری
✍تاراج
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (ع) چگونه مردم را به برقراری رابطه دوستی و محبت و دوری از قطع رابطه توصیه می نماید؟
🔹 #امام_علی (ع) در بخشی از نامه ۴۷ #نهج_البلاغه (وصیتنامه حضرت) مى فرمايد: «وَ عَلَيْكُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ التَّبَاذُلِ؛ و بر شما لازم است #پيوندهاى_دوستى و محبّت و بذل و بخشش را فراموش نكنيد»، سپس مى افزايد: «وَ إِيَّاكُمْ وَ التَّدَابُرَ وَ التَّقَاطُعَ؛ و بر حذر باشيد از اينكه به يكديگر پشت كنيد و رابطه خود را با هم قطع نماييد». «تواصل» از ريشه «وصل»، هرگونه ارتباط و پيوند معنوى و مادى و عقلانى و عاطفى را شامل مى شود و «تباذل» از ريشه بذل، از قبيل ذكر خاص بعد از عام است؛ زيرا يكى از طرق پيوند افراد جامعه با يكديگر بذل كمك هاى مادى به افرادى است كه به هر دليل نيازمند شده اند. «تدابر» از ريشه «دبر» (بر وزن عبد) به معناى پشت كردن به هم و قهر كردن و دشمنى با يكديگر نمودن و «تقاطع» به معناى هرگونه قطع رابطه است، و اين دو واژه به عكس دو واژه اوّل از قبيل ذكر خاص بعد از عام است؛ زيرا تدابر به معناى جدايى كامل است و تقاطع هر نوع قطع پيوند را شامل مى شود.
🔹مسأله پيوندهاى دوستى و محبّت كه گاه با زبان، و از طريق ملاقات و امثال آن انجام مى شود، در اسلام بسيار مهم است؛ همانگونه كه بى محبتى ها و جدايى ها و قطع پيوندها منفور است. احاديث بسيارى در نكوهش هجران و جدايى در منابع معتبر روايى ما آمده كه گاه پشت انسان را مى لرزاند. در حديثى كه مرحوم كلينى در كتاب كافى از امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل كرده است مى خوانيم: «هرگاه دو مسلمان از هم قهر كنند و سه روز بگذرد و آشتى نكنند، اگر در آن حال از دنيا بروند خارج از اسلام خواهند بود، و ولايت و پيوند اخوت اسلامى در ميان آنها قطع مى شود و به هنگام آشتى كردن، هر كدام پيشى گيرد او در قيامت براى رفتن به بهشت پيشى خواهد گرفت». [۱]
🔹همچنین امام صادق (ع) میفرماید: «هنگامى كه دو مسلمان از هم قهر كنند ابليس پيوسته شادى مى كند؛ ولى هنگامى كه با هم آشتى كنند زانوهاى خود را به هم مى كوبد و پيوندهاى جسمى او [گويا] از هم جدا مى شود و فرياد مى زند: واى بر من از اين مصيبتى كه دامنم را گرفت». [۲] حتى در آنجا نيز كه كسى خودش را مظلوم، و طرف مقابل را ظالم بداند، بايد براى برقرارى آشتى و از ميان رفتن مظالم تلاش كند، چنانكه در حديث ديگرى در كتاب «كافى» آمده است كه امام صادق (ع) فرمود: «هر گاه دو نفر با هم قهر كنند، يكى از آن دو مستحق لعن است و اى بسا هر دو مستحق باشند، راوى از امام (ع) سؤال مى كند: فدايت شوم ظالم بايد مستحق لعن باشد، مظلوم چرا؟ فرمود: به سبب آن است كه برادرش را به آشتى [معقولانه] دعوت نمى كند». [۳] اشاره به اينكه بايد به صورت منطقى و مسالمت آميز مشكل خود را با يكديگر حل كنند.
پی نوشتها؛
[۱] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج ۲، ص ۳۴۵
[۲] همان، ص ۳۴۶
[۳] همان، ص ۳۴۴
📕پيام امام اميرالمومنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية، چ اول، ج ۱۰، ص ۲۸۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت)
#قهر #دوستی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️تفاوت تفکر الهی و تفکر مادّی
🔹تفاوت تفکر مادّی و تفکر الهی در همین جاست. از نظر یک نفر مادّی در حساب عالم هیچ گونه تفاوتی میان راه حق و راه ناحق نیست. عدل و ظلم، حق و ناحق، خوبی و بدی از نظر نظام کلّی و جملی عالم، حساب خاصّی ندارد. گوش جهان به این معانی و مفاهیم بدهکار نیست. اساساً جهان چشم و گوش و عقل و هوشی ندارد که به این چیزها برسد و آن را که در راه حق و عدالت و اخلاق و انسانیت و نیکوکاری و اخلاص گام بر میدارد تأیید کند و آن را که در این راه گام بر نمیدارد تأیید نکند. ولی از نظر انسان الهی، در حساب کلّی جهان میان ایندو تفاوت است؛ حقیقتی در کار است و به حمایت مردان راه حق بر میخیزد.
📕امدادهای غیبی در زندگی بشر، مرتضی مطهری، ص ۷۷
منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
#شهید_مطهری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد