مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی 🔰 قسمت سی و هفتم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۷ 🔹 فَجاهَدَهُ
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت سی و هشتم.mp3
8.9M
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی
🔰 قسمت سی و هشتم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۸
🔸 أنا يا مولاي عبداللّه وزائرك، جئتك مشتاقا فكن لي شفيعا إلى اللّه، يا سيّدي، أستشفع إلى اللّه بجدّك سيّد النبيّين، وبأبيك سيّد الوصيّين، وباُمّك سيّدة نساء العالمين...
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ...
📚 برگرفته از مباحث استاد محمدرضا عابدینی در کتاب قدم عاشقی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی 🔰 قسمت سی و هشتم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۸ 🔸 أنا يا مول
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت سی و نهم.mp3
7.88M
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی
🔰 قسمت سی و نهم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۹
🔹 اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ...
📚 برگرفته از مباحث استاد محمدرضا عابدینی در کتاب قدم عاشقی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی 🔰 قسمت سی و نهم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۹ 🔹 اَشْهَدُ اَ
چله تشکیلاتی_قدم عاشقی_قسمت چهلم.mp3
9.8M
💠 کتاب صوتی: چله تشکیلاتی قدم عاشقی
🔰 قسمت چهلم: شرح فرازهای زیارتنامه اربعین ۱۰
🔸 اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
📚 برگرفته از مباحث استاد محمدرضا عابدینی در کتاب قدم عاشقی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 اربعین، بسیج ارتش احساسات شیعه است...
🔹 شیعه یک بسیجِ ارتش احساسات دارد. این در هیچ مذهبی نیست. یک جوششی دارد، یک فورانی دارد. ... این فوران در یک مقاطعی خیلی بلند هست و آن همین ایام خاص شیعی و ایام تاسوعا و عاشورا و اربعین و فاطمیه است، این چهارنقطه اوج فوران احساسات شیعی است. مهار این فوران هم دست شما هست.
🔸 این سالی چهار بار فوران می کند، می تواند هرز برود، تماشایش کنند نمایش بدهند، هیچ استفاده ای ازش نشود، می تواند این تبدیل بشود به یک استفادهی عمیق، یک زراعت عمیق و یک محصول بسیار ارزشمند را از آن درو کرد.
🔹 آن چیزی که ما در خودمان از آن غافل هستیم تماشای این فوران هست اما بهره گیری از این فوران خیلی کم است. نمی توانیم به این عمق بدهیم و از احساسات به عمق قلب و جان [برسد] که این را بتواند برای یک سال دیگر تا زمان فوران دیگری حفظ کند. به این کمتر اهتمام داریم.
🔸 دلیلش هم این هست که عموماً هم در بیان هم در اداره و هم در موضوعات ما هم می شویم جزء اجزای فوران نه اداره کننده فوران، نمی توانیم اداره کنیم، نمیتوانیم عمق بدهیم این پادگان عظیمی هست که ارتش عظیم شیعه نمایش قدرت مذهبی می کند.
🔹 این تاسوعا عاشورا شما ببینید چه خبر است. اصلاً یک خیزش عمومی است. همان اساس محتوای حقیقی شعر محتشم رحمت الله علیه که یک رستاخیز جدیدی است، یک قیامتی است، خب شما مداحان فرماندهان گردان ها و تیپ ها و لشکرهای این احساسات هستید شما فرماندهان این ها هستید، می توانید از این فرماندهی که به دست شما سپرده شده که این فرماندهی یا هیئتی است یا مجلسی است یا مناسبتی است استفاده کنید. [این که] چه استفادهای میکنید این خیلی مهم است.
🔰 سخنرانی شهید سلیمانی در جمع خادمین بیتالزهرا؛ کرمان، اسفندماه ۱۳۹۶
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
#اطلاعیه
💠 معرفی درس عمومی: کشاورزی مردمی با رویکرد اقتصاد مقاومتی
🔹 با ارائه مجازی:
دکتر هاشم سوداگر | پژوهشگر مرکز رشد
دکتر محسن باقری | پژوهشگر مرکز رشد
🗓️ شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ | ساعت ۱۷
🔗 پیوند شرکت در جلسه
#هسته_سیاست_کشاورزی_و_منابع_طبیعی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 مجلس در آینه تصویر؛ مجلس پنجم: سیاست از پنجره ای دیگر
🔹 آنچه که بهعنوان مهمترین تصویر از مجلس پنجم بهجای مانده است، «جلسه استیضاح عطاءالله مهاجرانی» است. مهاجرانی پیشتر در جلسه رأی اعتماد خود در آغاز کابینه برای وزارت ارشاد، از جادوی کلمه و بیان و روایت خود بهره برده بود و با اینکه پیوستهای زیادی برای رأی نیاوردن از جمله طرح پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا در سال ۶۹ را در رزومه داشت، توانست ناپلئونی رأی اعتماد مجلس را برای تصدی وزارت ارشاد بگیرد.
🔸 اما ۲۰ ماه بعد، در خصوص عملکردش، مورد استیضاح نمایندگان قرار گرفت. با اینکه مجلس پنجم با اکثریت اصولگرایان شکل گرفته بود، اما اینبار مهاجرانی توانست علیرغم انتقادات صریح، با تنها ۹ رأی کمتر از رأی ابتدای دوره به تصدی وزارت ارشاد ادامه دهد. شگرد مهاجرانی نشان داد چگونه میتوان همه معضلات آشکار را در پناه نرمش و چربش کلام راوی بر مدار خودخواسته مهار کرد.
✍🏻 به قلم دکتر مصباحالهدی باقری | پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_بازاریابی_سیاسی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 پیامبر اسلام (ص) ...
🔹 محور تحول انسانی و اساسی که مسیر بشریت را در هر مقطعی عوض کرده است پیامبران الهی -خصوصاً پنج برگزیده اولوالعزم که از جامعیت بیشتری به نسبت دیگر پیامبران الهی برخوردار بودهاند- [هستند].
🔸 امین خلقت، محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلّم به عنوان آخرین اولوالعزم الهی، برای احیای ابدی بشریت و هدایت آن در مسیر الی الله با رسالهای کامل، جامع و نزول یافته در حد فهم بشر، مبعوث گردید.
🔹 پیامبر اسلام (ص) با کلماتِ الهام گرفته از وحی، سیره عملی و اهلبیت معصوم خود، انسانها را بینیاز از هر نیازی در هدایت و تربیت نمود.
🔰 مقدمه شهید سلیمانی بر کتاب اطلس نبردهای لشکر ۴۱ ثارالله
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پیش فرضهای اندیشهای یک انتخابات
🔷🔸 دکتر پرویز امینی | عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد
🔰 مشاهده ویدئو در صفحه آپارات هسته بازاریابی سیاسی
#هسته_بازاریابی_سیاسی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 احتجاجات خطمشی فیلترینگ در یکسالگی
[ بررسی دیدگاهها پیرامون موفقیت یا شکست خطمشی فیلترینگ با نگاهی به مسیر پیشرو ]
🔹 قریب به یک سال از اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و اجرای خطمشی فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر کشور میگذرد. تصمیمی که هم در زمان اتخاذ آن و هم در ماههای پسازآن همواره مورد احتجاج میان موافقان و مخالفان بوده است. امروز پس از گذشت یک سال از فیلترینگ گروهی قائل به موفقیت آن و تحقق نسبی اهداف موردنظر بوده و گروهی دیگر از شکست خطمشی فیلترینگ و ضرورت تجدیدنظر جدی در آن سخن به میان میآورند.
🔸 در یادداشت پیشِرو تلاش شده است، بهاجمال برخی از احتجاجات طرفداران موفقیت و شکست خطمشی فیلترینگ بیانشده و در پایان پیشنهادهای برای ادامه مسیر مواجهه با این سکوها ارائه گردد.
✍🏻 به قلم سید امیررضا برقعی | پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 معرفی پرونده ویژه
«بررسی بیانیه آینده اینترنت»
🔹 در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۲، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به منظور تأمین منافع و پیشبرد اهداف این کشور در حوزه فضای سایبری و دیپلماسی دیجیتال، اقدام به تشکیل دفتر فضای سایبر و سیاست دیجیتال نمود. این دفتر با همکاری ۶۰ کشور و سردمداری آمریکا در بازه کمتر از یک ماه پس از تشکیل، بیانیه ای کوتاه اما عمیق در حوزه آینده اینترنت و تحولات پیرامونی آن منتشر نمود. هدف از انتشار این بیانیه ایجاد وفاق جهانی بر سر ارزشهای مشترک بهمنظور دستیابی به اینترنتی امن، ایمن و پایدار در سراسر جهان است.
🔸 میانداری ایالات متحده و همچنین استقبال برخی کشورها و نهادهای بینالمللی با امضای این بیانیه نشان از ظرفیت اجماعسازی قابل توجه در دیپلماسی فضای سایبری و اهمیت آن در این حوزه دارد. با توجه به اقبال برخی کشورها و نهادهای بینالمللی و احتمال طرح آن در اجلاسهایی همچون IGF، لازم است کشور ما نیز در سطح کارشناسی، تحلیلی پیرامون ارزشهای مذکور و جریان شکلگرفته حول این بیانیه داشته باشد که متأسفانه تا به حال کمتر به آن پرداخته شده است.
🔹 از این رو #هسته_خطمشی_فضای_مجازی سعی داشته است در «پرونده ویژه بررسی بیانیه آینده اینترنت» با هدف فتح باب گفتگو پیرامون این بیانیه، محورهای اصلی سند و ارزشهایی همچون «جریان آزاد داده»، «رقابت و مسئله انحصار»، «حقوق بشر» و «دموکراسی» که در متن بیانیه به آنها اشاره شده را در قالب ۵ یادداشت تحلیلی مورد بررسی و واکاوی قرار دهد.
🔰 این پرونده ویژه به تدریج تقدیم حضور کارشناسان و تحلیلگران حوزه خطمشی فضای مجازی میگردد.
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 انقلاب خمینی کبیر؛ راهبر وارثان عالم
🔹گویی این انقلاب، انقلاب مستضعفان ایران و امید مستضعفان دنیاست. حالا این نظام اسلامی پشتوانه و دلخوشی ستمدیدگان سراسر عالم است.
🔸 خداوند سبحان در آیه شریفه فرمود ما بر مستضعفین[منت میگذاریم]و آنها را سروران زمین قرار میدهیم، حال که غلبه ستمدیدگان بر ستمگران منت الهی است، راهبری و رهبری این حرکت عظیم هم، منت خداوند بر سر ماست.منت هم همان چیزی است که درمعارف ما بهعنوان نعمت عظما تعریف میشود و آنچه بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران لازم است، شکر و پاسداری ازاین نعمت بزرگ است که بهنظر میرسد لازمه آن در وهله اول تقویت بنیانهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود درراستای عزت روزافزون ایران قوی بوده و سپس واکنش مقتضی در بزنگاههای مختلف مانند همین اجتماع بزرگ اربعین حسینی باشد، فقط باید باور کنیم که این منت الهی چک سفیدامضا نیست.
✍🏻 به قلم محمدسعید صفاری| پژوهشگر مرکز رشد
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 آزموده را آزمودن خطا است!
[تحلیلی بر ارزشهای مطرح شده در بیانیه آینده اینترنت و واکاوی آن در مسئله جریان آزاد داده]
🔹 حدود یک سال پیش و در آوریل ۲۰۲۲ بود که یکی از دفاتر وزرات امورخارجه ایالات متحده آمریکا بیانیهای تحت عنوان «بیانیه آینده اینترنت» منتشر کرد. در این بیانیه که تا به امروز به امضای بیش از ۷۰ نهاد بینالمللی نیز رسیده است ارزشهایی همچون آزاد بودن، جهانی بودن، تعاملی و امن بودن اینترنت به عنوان اصول توسعه شبکه جهانی اینترنت مورد توافق قرار گرفته و حفظ آنها لازم و ضروری شمرده شده است
🔸 سؤال اینجا است که آیا این احساس تکلیف و نگرانی دولتها برای حفظ حاکمیت خود بر فضای مجازی و چنین اظهار نظرهای بدبینانهای ناظر به آینده اینترنت برآمده از تحلیلی واقعی است یا ناشی از تمامیت خواهی و توهم توطئه دولتها و برخی تحلیلگران است؟ بدین منظور لازم است مقاطعی از توسعه اینترنت در سه دهه گذشته را مرور کنیم تا بتوانیم بهصورت دقیقتر اظهار نظر کنیم.
✍🏻 به قلم حسین زیبنده | پژوهشگر هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تصدیگری افراطی دولت در اقتصاد، ممنوع | قسمت اول
🔷🔸 دکتر مسعود درخشان | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی :
«با اصل خصوصیسازی مخالف نیستم؛ با خصوصی بودن بانکها مخالفم.»
📽 مشاهده نسخه باکیفیت ویدئو در کانال آپارات مرکز رشد
#حلقه_احسانا
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🔹🔶 به مناسبت هزار و سیصد و پنجاه و هفتمین روز پس از شهادت شهید سلیمانی و در آغاز هفته دفاع مقدس؛
💠 دفاع مقدس ما یک مدل است، یک الگو است.
🔹 چه مدرسهای عمیقتر از دفاع مقدس دارید که یک مدل رفتاریِ حقیقیِ دینیِ اخلاقیِ مدیریتی در ابعاد گوناگون را به عنوان نمونه به نمایش گذاشته باشد؟
🔸 این نمایش تجربه شدۀ موفق حقیقی آنقدر عظمت پیدا کرده است که شما می بینید در بُعد رهبری، مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه و مرجع تقلید است، عالم دینی و حکیم است، زادۀ پیامبر(ص) است و عمامه پیامبر(ص) را بر سر دارد اما اصرار دارد در هر جلسۀ رسمی و غیررسمی این چفیه دوران دفاع مقدس را دور گردن خودش داشته باشد. این چیست؟ این یک مدل موفق است.
🔹 اگر روحانیت شیعه بخواهد یک نمایشگاه از خودش بروز بدهد و بگوید این حاصل تلاش من است، به نظر من آن نمایشگاه یکجا دفاع مقدس است.
🔰 سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت شهید شاطری؛ سمنان بهمن ۱۳۹۲
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
💠 عدم استفاده از نتایج ارزشیابی در نظام سلامت؛ تکرار نافرجام وضع موجود
🔹 کاربست دانش ارزشیابی در مسائل خطمشیگذاری حوزه سلامت نکته قابل توجهی است و این موضوع توجه دوجانبه خطمشیگذاران حوزه سلامت به ارزشیابی خطمشی و همچنین اهتمام اندیشمندان ارزشیابی به حل مسائل نظام سلامت را نشان میدهد. حال خوب است این توجه دوجانبه را نسبت به نظام سلامت کشور بررسی کنیم؛ آیا هنگام استفاده از واژهی ارزشیابی در طرحها و برنامههای وزارت بهداشت، یک ماهیت مشترک به ذهن افراد متبادر میشود؟ آیا ارزشیابی از جایگاه مناسب در ذهن ذینفعان نظام سلامت برخوردار است؟ ادراک مدیران و مسئولان نظام سلامت از ارزشیابی در حدود تکمله چرخه تدوین خطمشی بوده یا تصمیمگیری را نیازمند نتایج ارزشیابی میدانند؟
🔸 از طرف دیگر آیا متخصصان حوزه ارزشیابی خطمشی، هیچگاه نظام سلامت یا بخشی از آن را به عنوان میدان آزمون نظریات خود انتخاب کردهاند؟ آیا برنامههای ارزشیابی خطمشی در نظام سلامت طوری طراحی و تدوین شدهاند که مشارکت عموم جامعه و سپس کاربران نتایج ارزشیابی را در انجام آن دخیل کنند؟ آیا آنها به زمینهی ابژهی ارزشیابی توجه لازم را دارند و بر اساس ویژگیهای خاص آن برنامه را ارزشیابی میکنند یا همان الگوهای جهانشمول سرمشق آنهاست؟
✍🏻 به قلم محمدسعید صفاری | پژوهشگر هسته سلامت
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_سلامت
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 پربازدیدترین پستهای شهریور ماه
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🔹 یادداشت | میدان تحول آموزش در اسارت کلیشههای حکمرانی
🔸 یادداشت ویژه | اربعین، بسیج ارتش احساسات شیعه
🔹 یادداشت | حرکت انقلابی سپاه پاسداران؛ الگوی حرکت به سمت قله
🔸 یادداشت | مجلس پنجم؛ سیاست از پنجرهای دیگر
🔹 گزارش سیاستی | نقد و بررسی کلان حوزه دیپلماسی عمومی در لایحه برنامه پنج ساله هفتم
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 خطوط قرمز ساختارهای تربیتی؛ از وزارت تا مدرسه
🔹 شکی نیست که مدرسه بهعنوان یک تشکل اجتماعی که محتوای آن تربیتی است، ساختارش نیز باید تربیتی باشد. طبیعتا نمیتوان تصور کرد که محتوایی تربیتی باشد ولی قالب و ساختار آن منافی و متضاد محتوای آن باشد. به مناسبت بازگشایی مدرسه و آغاز دورهای دیگر از تربیت رسمی در انقلاب اسلامی خوب است چند خطی درمورد خط قرمزهای ساختارهای تربیتی اعم از ساختارهای کلان وزارت آموزشوپرورش تا ساختارهای خرد مثل مدرسه، قلم بزنم و اصول و و قواعد این نوع از اجتماعات انسانی را باز کنم.
🔸 تربیت جمعی انسان کنشگر با شعور و دارای اختیار یکی از پیچیدهترین حقایق عالم است و بهتبع آن طراحی نهادی برای این حقیقت نیز از پیچیدهترین ساختارهای موجود در جوامع انسانی است. ساختارهای تربیتی بهعنوان یک نهاد انسانی دارای خطوط قرمزی هستند که بهواسطه آن اصول، به مدیریت و کنترل ساختارهای تربیتی پرداخته میشود. ساختارهای تربیت رسمی از جمله مدرسه باید خطوط قرمزی را برای طراحی ساختار خود بپذیرد که این اصول معماری سازمان، در امتداد مبانی و اصول تربیتی خود مدرسه است.
✍🏻 به قلم ابراهیم راستیان | پژوهشگر مرکز رشد
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
#بازنشر
💠 جنگی به وسعت یک جهان
[بازخوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس]
🔹 پسازآنکه تلاشها برای شکست انقلاب نوپای ایران به ثمر ننشست و پیامهای جهانی آن روزبهروز گسترش مییافت، نوبت به گزینه نظامی رسید، با حمایت مستقیم و غیرمستقیم دهها کشور جهان؛ از آن طرف هم ایران تنها نبود، هزاران رزمنده و شهید غیرایرانی گواه آن است. لذا ایرانی-عراقی خواندن جنگ هشتساله را باید کملطفی دانست...
🔸 انقلاب اسلامی چنین عمق استراتژیک و ذخایر ارزشمندی دارد، و فقط هزاران نمونه آن در دوران دفاع مقدس تجلی یافته، کدام تلاشها برای شناساندن آن به مردم داخل و خارج انجام شده؟ شناساندن پیشکش، کدام تلاشها برای شناسایی آنها و ضبط رشادتها و خاطراتشان انجام شده؟ کدام آثار فاخر (و حتی غیرفاخر) هنری برای نمایاندن آن تولید گردیده؟ چگونه از ظرفیت آن برای نشان دادن ثمرات عملی وحدت و همبستگی اسلامی به مردم استفاده شده؟
✍🏻 به قلم محمدرضا کوهکن | پژوهشگر حلقه دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#حلقه_دیپلماسی_عمومی_انقلاب_اسلامی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 آزموده را آزمودن خطا است! [تحلیلی بر ارزشهای مطرح شده در بیانیه آینده اینترنت و واکاوی آن در مسئ
💠 شعار رقابت در لفافه انحصار
[تعارضهای بیانیه آینده اینترنت در مسئله انحصار]
🔹 هدف از نگارش این یادداشت تبیین یکی از تناقضهای آشکار بیانیه آینده اینترنت است. بیانیه آینده اینترنت و ادعاهای مطرحشده توسط ایالاتمتحده در آن ازجمله اعلام نگرانی از افزایش انحصار در ارائه خدمات دیجیتال، در یک تشبیه مانند بیانیهای است که یک گروهکی تروریستی در آن از افزایش خشونت و اعمال تروریستی اعلام نگرانی کند! ایالاتمتحده خود بزرگترین متهم انحصار در جهان است.
🔸 یکی دیگر از دلایلی که زیرکی در نگارش متن این بیانیه را نشان میدهد این است که بهصورت مستقیم از وجود انحصار در اینترنت سخنی به میان نیامده است، بلکه روی دیگر سکه که «رقابت» است، ۷ مرتبه در این بیانیه تکرار و تأکید شده است؛ زیرا اگر سخنی از انحصار به میان میآمد، آمریکا اولین مخاطب این پیام بود اما زمانی که سخن از ایجاد شرایط رقابتی به میان میآید، دیگر شرکتهای آمریکایی مخاطب قرار نمیگیرند و دولتهای دیگر در سطح جهان مخاطب این پیام قرار میگیرند. در این صورت محل اتهام از ایالاتمتحده و شرکتهای انحصارگر آمریکایی به دولتهای دیگر منتقل میشود.
✍🏻 به قلم سجاد خلیلی نژاد | پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 شعار رقابت در لفافه انحصار [تعارضهای بیانیه آینده اینترنت در مسئله انحصار] 🔹 هدف از نگارش این ی
💠 انحصار در اقتصاد دیجیتال
🔹 آمریکا در اعلامیه آینده اینترنت که امیدوار است همه کشورها قواعد آن را بپذیرند، سعی دارد انحصار را بهعنوان یک ضدارزش معرفی کرده و با آن مقابله کند. در همین حال، کمیته قضایی آمریکا در گزارش خود ناظر به رقابت در اقتصاد دیجیتال، وضعیت شرکتهای آمریکایی را اینطور توصیف میکند: «در دهه گذشته، اقتصاد دیجیتال بسیار متمرکز و مستعد انحصار شده است. بازارهای متعددی که توسط کمیته فرعی موردبررسی قرار میگیرند – مانند شبکههای اجتماعی، جستجوی آنلاین و تبلیغات آنلاین – تحت تسلط تنها یک یا دو شرکت هستند.
🔸 اما این انحصار چگونه به وجود آمده است؟ این پلتفرمها چه رفتاری دارند که بازار را رقابت ناپذیر میکنند؟ آیا مسئله، صرفاً کیفیت و خاص بودن محصولات آنها است که اجازه ورود هیچ رقیبی را به بازار نمیدهد یا مسئله چیز دیگری است؟
✍🏻 به قلم احمدرضا کوکب | عضو شبکه پژوهشگران هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 انحصار در اقتصاد دیجیتال 🔹 آمریکا در اعلامیه آینده اینترنت که امیدوار است همه کشورها قواعد آن را
💠 دموکراسی دیجیتال انحطاط یا اعتلا؟!
🔹 هدف تدوین و انتشار سند بیانیه آینده اینترنت، رویارویی و تضیعف الگوهای حکمرانی غیرآمریکایی یعنی مدل اقتدارگرایی دیجیتالی است. تأکید این سند بر تحقق اینترنت باز، رایگان، جهانی، بیطرف، قابل اعتماد و امن است. در یکی از مفاد آن سند شرکای گردهمآمده معتقدند «اینترنت و استفاده از فناوریهای دیجیتال باعث تقویت و نه تضعیف دموکراسی و احترام به حقوق بشر میشود».
🔸 با توجه به ماهیت بیانیه آینده اینترنت، هژمونی آمریکا تلاش دارد از طریق برجسته کردن نقاط قوت دموکراسی دیجیتال، ترویج آن در کشورهای جهانسومی و با استفاده از شبکههای اجتماعی سیاست و فرهنگ جوامع دیگر را دستخوش طراحی و اهداف خویش نماید و نوع جدیدی از سلطهگری یعنی سلطهگری فرانو را اعمال و اجرا نماید.
✍🏻 به قلم صالح بنی اسد| عضو شبکه پژوهشگران هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قاعده تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی | قسمت دوم
🔷🔸 دکتر مسعود درخشان | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی :
«چرا بعضی از نهادهای اقتصادی، نباید خصوصی باشند؟»
📽 مشاهده نسخه باکیفیت ویدئو در کانال آپارات مرکز رشد
#حلقه_احسانا
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu