فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊💯🔥 کلیپ داااغ غدیر 🔥💯🔊
🛑تا حالا همچین چیزایی شنیده بودید⁉️
📜 افشای زوایای موازی با #حدیث_غدیر🔎
از منابع اهل سنت!!!!📚
سوالی 1400 ساله... 😳😍
التماس تفکر 💡⚖🔬
از دست نده و ببین😍😱😱⁉️
🎙#سیدمحمدمهدی_حجازی
#استاد_روستایی
#استاد_ابوالقاسمی #نشرحد_اکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🎬 #کلیپ_تصویری
حجتالاسلام والمسلمین دکتر روستایی
✍️هدف پیامبر(ص) از حدیث قرطاس
#امیرالمومنین
#شیعه
#ولایت
#شبکه_جهانی_حضرت_ولی_عصر_عج
#حجت_الاسلام_دکتر_روستایی
#ایران #تهران
#اهل_سنت #وهابیت
#استاد_روستایی #دکتر_روستایی
#ostad_rustaei
#امیرالمومنین #امام_علی
#صحابه #مناظره
#شبکه_ولی_عصر #شبکه_جهانی_ولیعصر
با ما همراه باشید
اینستاگرام
آپارات
ایتا
تلگرام
روبیکا
یوتیوب
توییتر
ارتباط با ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃ما به خاطر امیرالمومنین علی علیه السلام....
🌷امیرالمومنین علی علیه السلام به خاطرِ ما.....
@rustaei110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اعلام_برنامه
🔸 کاوش
🔻 پاسخ به شبهات باستان گرایان
👈 موضوع برنامه امشب: دوستان ایرانی امیرالمؤمنین علیه السلام و ...
🕣 شنبه 9 تیر ماه، ساعت 20:30
🎙 کارشناس: حجت الاسلام دکتر روستایی
@rustaei110
هدایت شده از مجمع خطباء اصحاب الصاحب-قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با وجود فشارهای این ایام هنوز امید دارید؟
با وجود طعنهها سستی رو گذاشتید کنار و داری فعالیت میکنید؟
موقع سست شدن دیگران در مجموعهتون شما بهشون روحیه میدین؟
در بدترین شرایط تسلیم نمیشین؟
وقتی می بیننتون میگن این همه انرژی رو از کجا میاری؟
تبریک میگم شما جزء "ربیون" "وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ" هستید.
این بیان زیبای استاد #عابدینی رو برای همه بفرستید.
#مجمع_خطباء_اصحاب_الصاحب(عج)|عضوشوید👇
https://eitaa.com/ashab_saheb
• برنامه ماجرا
💠 «فصل خروج» در برنامه ماجرا
🔹 به مناسبت فرارسیدن دهه محرم، برنامه ماجرا ویژهبرنامهای با عنوان «فصل خروج» در ۱۰ قسمت تقدیم مخاطبان خود خواهد کرد.
🔸 عنوان فصل برگرفته از کلام امام حسین علیه السلام است که فرمودند: «انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی» و در برنامه پیشرو، هدف امام حسین علیه السلام از قیام از جنبههای مختلفی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
🔹 موضوعات و میهمانان این فصل از برنامه ماجرا عبارتند از:
۱. امام حسین(ع) از سال ۴۰ تا ۶۰ هجری
جواد سلیمانی
۲. امام حسین(ع) و قیام برای اصلاح
حمیدرضا مطهری
۳. امام حسین(ع) و قیام علیه منکر بزرگ
محمدحسین رجبی دوانی
۴. دعوت کوفیان و اقامه معروف
محمدحسین رجبی دوانی
۵. دعوت امام از مردم بصره
امیر حسینی
۶. هدف شناسی امام حسین علیه السلام
محمد اسفندیاری
۷. امام حسین، گفتگو و صلح
حامد منتظری مقدم
۸. امام حسین علیه السلام شهادت عرفانی، فدیهای و تکلیفی
سعید طاووسی
۹. هدف از قیام در اندیشه آیتالله خامنهای
سعید صلح میرزایی
۱۰. برخوردهای واگرایانه با عاشورا
اکبر روستایی
📆 برنامه ماجرا «فصل خروج» از ۱۶ تا ۲۷ تیر از شبکه چهار سیما ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.
@majara_tv4
#اعلام_برنامه #برنامه_زنده #ویژه_برنامه
◼️ مع امام منصور
موضوع امشب: آیا رخداد عاشورا جنگ بر سر قدرت بود؟
🔹 به مناسبت محرم 1446
🕗 شنبه 16 تیر ماه، ساعت 20:30
🎙 کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر روستایی
👈 rustaei110
✍️حجتالاسلام دکتر روستائی
🔖آيا امام صادق عليه السلام نسبت به مالک بن انس ابراز علاقه نمود؟
از جمله پرسشهايي كه مطرح ميگردد، مسئله ابراز علاقه برخي امامان معصوم عليهم السلام نسبت به پيشوايان مذاهب اسلامي است. بدين معنا كه ائمه عليهم السلام رابطهاي صميمي با رهبران مذاهب اسلامي داشتهاند. يكي از بزرگان مذاهب اسلامي كه اين سخن درباره او صدق ميكند، مالك بن انس رئيس فرقه مالكي است كه رابطهاي نيكو با امام صادق عليه السلام داشت و امام نيز به طور متقابل نسبت به او ابراز علاقه ميورزيد و با تعبير «إنّي أحبك» او را مورد تفقد قرار ميداد. بنا بر اين سزاوار است به جاي پرداختن به مسائل اختلافي ميان گروههاي مسلمان، همه پيروان مذاهب چنين رويكردي را پيش بگيرند.
در پاسخ به اين سؤال و انگاره مطرح شده، شايسته است گزارشهاي در اين زمينه به صورت علمي و روشمند مورد بررسي قرار گيرد، افزون بر آن لازم است گزارههاي رقيب نيز واكاوي شده و سپس نسبت به اين مسئله قضاوت نمود.
فرضيه مطرح شده ضمن چند محور قابل بررسي است:
نخست: همگرایی مذاهب اسلامي و الفت میان پیروان مذاهب امری بسیار نیکو است كه از جانب امامان معصوم عليهم السلام تاييد شده و علماي شيعه به خصوص امامين انقلاب بدان اهتمام ورزيدهاند. در آثار مثبت اين امر مبارك همين بس كه در سايه آن اقتدار مسلمانان در برابر دشمن مشترك حفظ شده و اعتلاي تمدن اسلامي را به دنبال دارد؛
دوم: كاربرد جمله «إنّي أحبك» از سوي امام صادق عليه السلام، گزاره مورد استنادي است كه بر اساس آن، رابطه نيكوي امام صادق عليه السلام با مالك بن انس نتيجه گرفته ميشود. ۱ گزارش ياد شده معتبر نيست زيرا ناقل اين گزارش خود «مالك بن انس» است كه اين مطلب را به نفع خود از زبان امام صادق عليه السلام نقل نموده است؛ از سويي بنا بر مباني اهل سنت اگر فردي محتوايي به نفع خود نقل نمايد، مورد قبول نيست؛۲
سوم: كاوش عملكرد مالك در مواجهه با امام صادق عليه السلام نيز امر ديگري است كه در حل اين مسئله راهگشاست. بنا بر گزارش شماري از مورخان، مالك بن انس بيعت نفس زكيه و امامت وي را درست ميدانست،۳ در حالي كه امام صادق عليه السلام بيعت با او را قبول نداشت به گونهاي كه پدر نفس زكيه عمل امام عليه السلام را حمل بر حسادت كرد؛۴
چهارم: ارتباط مالك بن انس با منصور دوانيقي و نگاشتن كتاب الموطأ به دستور وي و معرفي مالك به عنوان عالمترين فرد موجود۵ و يگانه فتوا دهنده در مدينه،۶ نكته ديگري است كه حكايت از ارتباط نيكوي مالك با امام صادق عليه السلام ندارد زيرا مالك ميدانست كه از نظر علم و تقوا برتر از امام صادق عليه السلام وجود نداشت.۷
پنجم: مقام مالك بن انس نزد حكمرانان عباسي به گونهاي بود كه «مهدي و هادي» عباسي كتاب موطأ را از او شنيده و روايت نمودند، «هارون الرشيد و مامون و امين» نيز اين كتاب را نزد «مالك» فراگرفتند.۸ در حالي كه امام صادق عليه السلام بر اين باور بود كه زمان كه فقها به حاكمان تكيه نمودند، آنها را متهم بدانيد.۹
بنا بر مطالب فوق انگاره ارتباط نيكوي امام صادق عليه السلام با مالك بن انس از پشتوانه استوار علمي برخوردار نيست.
پانوشت:
1️⃣ « حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل، قال : حدثنا علي بن الحسين السعد آبادي ، عن أحمد بن محمد بن خالد ، عن أبيه ، قال : حدثنا أبو أحمد محمد بن زياد الأزدي ، قال : سمعت مالك بن أنس فقيه المدينة يقول : كنت أدخل إلى الصادق جعفر بن محمد ( عليهما السلام ) ، فيقدم لي مخدة ( 2 ) ، ويعرف لي قدرا ، ويقول لي : يا مالك ، إني أحبك ، فكنت أسر بذلك وأحمد الله عليه». الصدوق، الأمالي، ص 234، قم، مؤسسة البعثة، 1417ق، الطبعة الأولي.
2️⃣«قال العلماء لا يشهد العدل لنفسه ولا يحكم الحاكم لنفسه وإن كان عدلا تقيا وعللوه بقلة الظن المستفاد من العدالة لقوة الداعي الطبيعي إلى ذلك عند الحاجة والخصوصة ومحبة القلب وغيط الحاسد ومسرة الصديق من الدواعي الطبيعية المضعفة لعلة الصدق ولا يبقى فيها إلا ظن ضعيف لا يصح الاعتماد عليه في الحقوق ولما كانت الداعية الطبيعية قوية في شهادة الإنسان لنفسه وحكمه لنفسه أجمع أهل العلم على المنع من ذلك». محمد بن إسماعيل الأمير الحسني الصنعاني، توضيح الأفكار لمعاني تنقيح الأنظار، ج2، ص 231، المكتبة السلفية - المدينة المنورة ، تحقيق : محمد محي الدين عبد الحميد؛ «فإن الشخص لو قال أنا عدل لم يقبل لدعواه لنفسه مرتبة». شمس الدين محمد بن عبد الرحمن السخاوي، فتح المغيث شرح ألفية الحديث، ج3، ص 106، دار الكتب العلمية - لبنان - 1403هـ ، الطبعة : الأولى؛ «من قال : أنا عدل فإنه لا يصدق ، بل يحتاج إلى التزكية ، بل هذا أولى لاتهامه بدعوى رتبة عليه يثبتها لنفسه ويحتاج إلى تأمل». عبد الرؤوف المناوي، اليواقيت والدرر في شرح نخبة ابن حجر، ج2، ص 213، مكتبة الرشد - الرياض - 1999م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : المرتضي الزين أحمد.
3️⃣«كان مالك وأبو حنيفة رحمهما الله يحتجان اليه حين خرج من الحجاز ويريدون أن إمامته أصح من إمامة أبي جعفر لانعقاد هذه البيعة من قبل». عبد الرحمن بن محمد بن خلدون، تاريخ ابن خلدون، ج4، ص 6، دار القلم - بيروت - 1984 ، الطبعة : الخامسة.
4️⃣ابوالفرج الاصفهاني، مقاتل الطالبيين، ص 225. «فقال [جعفر بن محمد عليه السلام] لا تفعلوا فان الامر لم يات بعد. فغضب عبدالله وقال: لقد علمت خلاف ما تقول ولكنه يحملك علي ذلك الحسد لابني». مفيد، الارشاد في معرفة ححج الله علي العباد، ج2، ص 192. «فَقَالَ جَعْفَرٌ لَا تَفْعَلُوا فَإِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَمْ يَأْتِ بَعْدُ ... فَغَضِبَ عَبْدُ اللَّهِ وَ قَالَ لَقَدْ عَلِمْتُ خِلَافَ مَا تَقُولُ وَ وَ اللَّهِ مَا أَطْلَعَكَ اللَّهُ عَلَى غَيْبِهِ وَ لَكِنَّهُ يَحْمِلُكَ عَلَى هَذَا الْحَسَدُ لِابْنِي».
5️⃣قاضي عياض، ترتيب المدارك وتقريب المسالك، ج1، ص 101. «و روى أبو مصعب أن أبا جعفر قال لمالك ضع للناس كتاباً أحملهم عليه . فكلمه مالك في ذلك فقال ضعه فما أحد أعلم منك . فوضع الموطأ ... وفي رواية فما أحد أعلم منك اليوم بعد أمير المؤمنين . ولئن بقيت لأكتبن كتابك بماء الذهب وفي رواية كما تكتب المصاحف ثم أعلقها في الكعبة وأحمل الناس عليها ... وفي رواية فقلت له إن أهل العراق لا يرضون علمنا . فقال أبو جعفر يضرب عليه عامتهم بالسيف وتقطع عليه ظهورهم بالسياط».
6️⃣ذهبي، العلو للعلي الغفار، ص 142. «نودي مرة بالمدينة بأمر المنصور لا يفتي الناس إلا مالك»
7️⃣ابن شهر آشوب، مناقب آل أبي طالب، ج3، ص 372، مطبعة الحيدرية، النجف الأشرف، 1376ق- 1956م. «وقال مالك بن انس : ما رأت عين ولا سمعت اذن ولا خطر على قلب بشر أفضل من جعفر الصادق فضلا وعلما وعبادة وورعا»
8️⃣قاضي عياض، ترتيب المدارك وتقريب المسالك، ج1، ص 108. «وذكروا أن الرشيد وبنوه الأمين والمأمون والمؤتمن أخذوا عنه الموطأ وقد ذكر عن المهدي والهادي أنهما سمعا منه ورويا عنه ، وأنه كتب الموطأ للمهدي».
9️⃣يوسف بن الزكي عبدالرحمن أبو الحجاج المزي، تهذيب الكمال، ج5، ص 88، تحقيق: د. بشار عواد معروف، مؤسسة الرسالة، بيروت، 1400ق – 1980م، الطبعة : الأولى. «جعفر بن محمد يقول: الفقهاء أمناء الرسل ، فإذا رأيتم الفقهاء قد ركنوا إلى السلاطين فاتهموهم»
وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ
طبخ و توزیع ۳۰ هزار پرس غذا در میان هیئات و عزاداران اباعبدالله
شهرمقدس قم_محرم ۱۴۰۳
جهت معرفی هیئات کم برخوردار و هماهنگی دریافت غذا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
۰۹۱۹۴۵۳۶۲۳۳
_هیئت رایه العباس قم
هیات سکولار یک بحث است، هیاتی سکولار هم موضوع دیگریست. برخی خیال میکنند هیاتی سکولار آن جوان شش تیغ کردهی خالکوبی و کراوات زده و یا آن بانوی بیحجابی است که پایش به هیات باز شده. خیر. هیاتی سکولار کسی است که حب او به اهل بیت و بغض او نسبت به دشمنان اهل بیت از درب هیات آنطرفتر نمیرود. فقط آمده در چهار دیواری هیات اشک بریزد و سینه بزند و به یک آرامش درونی برسد تا دوباره فرداشب و ادامه همان روند. اما وقتی میگویی از چهار دیواری هیات بیرون آمدی حالا ببین در چهار دیواری جهان چه میگذرد، ببین چه کسانی اکنون جلوداران مبارزه با ظلم هستند و مظلوم زمانند و ظالم زمان کیست، بلکه مظلوم را یاری دهیم و در مقابل ظالمان موضع بگیریم، میگویند با این حرفها همه چیز را میخواهید سیاسی کنید. یک هیات را بگذارید برای ما بماند.
بله، هیاتی سکولار میتواند خود من باشم. جوان حزب اللهی ریشوی پیراهن روی شلوار انداخته ای که در نظام اندیشه بسته و محدود خود در همان کربلای سال ۶۱ هجری متوقف شده و جلوتر نمی آید.
توی خیلی از هیاتها که وارد میشوی تصویر درشت امام و حضرت آقا را آن بالای هیات زده اند. مداح و سخنران و روضه خوان هم ممکن است آخر مجلس رهبر انقلاب را هم دعا کنند. اما خروجی آن هیات نصرت امام جامعه نیست.
نصرت امام جامعه یعنی عمل تو و اقدام تو باعث شود کار امام جامعه پیش برود. امروز امام جامعه همه اشاره اش به سمت و سوی دشمن است و برنامه او خنثی سازی طرح دشمن. خروجی هیات اگر ایستادن مقابل یزیدیان عالم و مدد به مظلوم نباشد آن هیات میشود هیات سکولار و هیاتی اش میشود هیاتی سکولار.
جوانی که از این هیات بیرون می آید با یک آرامش معنوی درونی به خانه اش برمیگردد و فردا شب دوباره می آید اما هیچ کنش انقلابی و شور ظلم ستیزی در برابر ظالمان امروز عالم در او ایجاد نشده است. او شده است یک انقلابی و حزب اللهی بدون عمل. بدون احساس مسئولیت در قبال صحنه عالم که صحنه رویارویی مستضعفان عالم در مقابل کفر آخر الزمانی است.
اشک و ندبه او ثمره ای برای ایجاد یک حرکت ظلم ستیزانه نداشته است. این اشک میشود همان اشکی که وقتی اهل بیت پیامبر به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند.
وقتی حضرت امام فرمودند امام حسین به اشک ما نیاز ندارد منظور همین اشکیست که وقتی در صحنه کربلا امام حسین یارو یاور میخواست صاحبان این اشک به او پشت کردند و یا در مقابلش ایستادند.
به قول رهبر انقلاب، به اشک و ندبه تنها نیست بلکه به اقدام و عمل انقلابی است.
پایان قسمت اول.
#جهادتبيين
#صفرمرزی
🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی
https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
🇮🇷 هیئت سکولار نداریم
قسمت دوم
🔺اگر امروز امام حسین علیه السلام پرده کنار زده و در جمع عزادارانش سخن بگوید آیا از ما گله میکند که چرا شام و ناهار مجلسش کم چرب و پر و پیمان نیست و طبل و دهل هیاتش در و دیوار خانه ها را نمی لرزاند و روضه خوان چنان نمیخواند که شیون زنان و نعره مردان پرده گوش ها را بدَرَد.؟ یا اینکه از ما خواهد پرسید در حالیکه هر زمان عاشوراست و هر مکان کربلا ، برای کربلای امروز چه کرده ایم و چه گفته ایم و از عاشورای امروز چه نوشته ایم.؟؟؟ اگر منبر ما و مداحی ما مظلومیت غزه و کربلای امروز را فریاد نزند، اگر مجالس امروز ما شمر و یزید زمان را به چشم نیاورد و معرفی و رسوا نکند؛ در همان کربلای ۱۴۰۰ سال پیش ماندهایم و محرم و صفر ما دردی از مظلومین امروز عالم دوا نخواهد کرد.
مجالس اینچنین را دشمنان ما ستایش می کنند و حتی حاضرند برایش مداح و منبری هم تولید کنند.
هیات سکولار و اسلام سکولار همان است که اگر "مریم رجوی" هم در آن پرچم به دست گرفت و اوباما و ترامپ و جوبایدن هم در آن سینه زدند، نباید تعجب کرد.
هیات ما باید حال خوش را از ظالمین زمان بگیرد و لرزه بر اندامشان بیفکند.
وگرنه در این هیاتهای سکولار، قاتلین ۱۷۰۰۰ مردمِ عاشق امام حسین علیه السلام (منافقین)، پرچم سرخ حسین علیه السلام دست میگیرند و حسین شناس میشود.
اسلام سکولار را آمریکا هم دوست دارد. لذا اوباما در زمان ریاست جمهوری اش در قاهره گفت : من اسلام ترکیه را ستایش میکنم. برایم سوال شد اسلامی که آمريکا ستایش کند چه نوع اسلامی است؟ گذشت و مدتی بعد رئیس رژیم جعلی صهیونیستی در یک سفر رسمی وارد ترکیه شد. یاد اوباما افتادم و چرایی آن ستایش برایم معنا شد.
جهت گیری مداحی های ما باید هوشمندانه و محتوای منبرهای ما باید وحدتگرا و رسوا کننده ظالمان عالم باشد.
خیلی ها زیرکانه تلاش میکنند محرم و هیات را از این فرم و محتوا جدا کنند به اسم ایرانی خواهی، مقدس، و همین را مستکبرانه در کشور ترویج میکنند. محصولش می شود شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. حال آنکه ایران مقدس، ایرانی است که مدافع حرم است.ایرانی که در داخلش قومیت ها فدای هم می شوند و در خارج بهترین انسانهایش را تقدیم کل جبهه مقاومت میکند.
خروجی هیات امام حسین علیه السلام باید خدمت و نصرت جبهه حق باشد و هیاتی باید جلودار باشد. بلکه هیاتی باید پیشرو باشد وگرنه مجلسی که در آن فقط بر سر بریده حسین علیه السلام و تشنگی علی اصغر علیه السلام بگرید؛ کاخ سفید هم حاضر است برایش سفره بیاندازد و پرچم سیاه نصب کند.
#جهادتبيين
#صفرمرزی
🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی
https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589