#خوارج، ابداع كننده نظريه برتري ابوبكر و عمر بر حضرت علي عليه السلام
ابن حزم اندلسي در كتاب الفصل في الملل و الأهواء و النحل جلد 4 صفحه ي 181 مي نويسد:
تمامي خوارج و بعضي از اهل سنت و بعضي از معتزله و بعضي از مرجئه معتقدند كه برترين صحابه بعد از رسول الله (صلي الله عليه [وآله] وسلم) ابو بكر و عمر هستند.
وذهبت الخوارج كلها وبعض أهل السنة وبعض المعتزلة وبعض المرجئة إلى أن أفضل الصحابة بعد رسول الله (صلي الله عليه [وآله] وسلم) أبو بكر وعمر.
با توجه به قدمت تشكيل خوارج بر فرقه هاي اهل سنت و معتزله و مرجئه ، خاستگاه نظريه برتري ابوبكر و عمر بر امير مؤمنان عليه السلام خوارج هستند.
اسكن مطلب فوق 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110
💐رضایت امام یا قضاوت مردم ...
📒 امام رضا علیه السلام به یونس بن عبدالرحمن فرمودند:
«يَا يُونُسُ فَمَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً... يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ أَوْ بَعْرَةٌ وَ قَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ هَلْ يَنْفَعُكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا فَقَالَ هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ 👈إِذَا كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ»
📚 بحارالأنوار ج٢ ص۶۶، ح۵
📝 ای یونس! وقتی امام تو از تو #راضی باشد، تو را چه باک که مردم درباره تو چه میگویند... ای یونس! اگر در دست تو طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ ـ و سنگ و خاک و پشکل ـ است، آيا قضاوت مردم، ارزش طلا را مىکاهد؟
گفت: خير.
حضرت فرمود: اگر در دست تو، کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است، آيا داوري مردم به آنچه که در دست توست، قيمت ميدهد؟
گفت: خير.
فرمود: يونس! 👈اگر امام عصرت از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد. چون #قضاوت مردم، قيمت و ارزش تو را پايين نمى آورد.
https://eitaa.com/rustaei110
#خداوند در سوره انسان به احترام حضرت زهرا صلوات الله و سلامه عليها از حورالعين سخن نگفت#
اين اعتراف آلوسي مفسر اهل تسنن است كه در تفسير روح المعاني جلد 28 صفحه ي 144 در ستايش حضرت صديقه طاهره صلوات الله و سلامه عليها به زبان مي آورد.
اسكن اين مطلب 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110
#هر كسي با اهل بيت عليهم السلام بجنگد مرتد است زيرا حكم محارب با خدا و رسول را دارد#
اين سخني است كه جصاص عالم اهل تسنن بر اساس آموزه هاي اسلامي ، در كتاب «احكام القرآن جلد 4 صفحه ي 51 » بدان معتقد و معترف گشته است.
اسكن اين مطلب 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110