💐رضایت امام یا قضاوت مردم ...
📒 امام رضا علیه السلام به یونس بن عبدالرحمن فرمودند:
«يَا يُونُسُ فَمَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً... يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ أَوْ بَعْرَةٌ وَ قَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ هَلْ يَنْفَعُكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا فَقَالَ هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ 👈إِذَا كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ»
📚 بحارالأنوار ج٢ ص۶۶، ح۵
📝 ای یونس! وقتی امام تو از تو #راضی باشد، تو را چه باک که مردم درباره تو چه میگویند... ای یونس! اگر در دست تو طلا باشد و مردم تصور کنند که کلوخ ـ و سنگ و خاک و پشکل ـ است، آيا قضاوت مردم، ارزش طلا را مىکاهد؟
گفت: خير.
حضرت فرمود: اگر در دست تو، کلوخی باشد و مردم بگويند که در دست تو طلا است، آيا داوري مردم به آنچه که در دست توست، قيمت ميدهد؟
گفت: خير.
فرمود: يونس! 👈اگر امام عصرت از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد. چون #قضاوت مردم، قيمت و ارزش تو را پايين نمى آورد.
https://eitaa.com/rustaei110
#خداوند در سوره انسان به احترام حضرت زهرا صلوات الله و سلامه عليها از حورالعين سخن نگفت#
اين اعتراف آلوسي مفسر اهل تسنن است كه در تفسير روح المعاني جلد 28 صفحه ي 144 در ستايش حضرت صديقه طاهره صلوات الله و سلامه عليها به زبان مي آورد.
اسكن اين مطلب 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110
#هر كسي با اهل بيت عليهم السلام بجنگد مرتد است زيرا حكم محارب با خدا و رسول را دارد#
اين سخني است كه جصاص عالم اهل تسنن بر اساس آموزه هاي اسلامي ، در كتاب «احكام القرآن جلد 4 صفحه ي 51 » بدان معتقد و معترف گشته است.
اسكن اين مطلب 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110
#هر كسي با اهل بيت عليهم السلام بجنگد مرتد است زيرا حكم محارب با خدا و رسول را دارد#
https://eitaa.com/rustaei110
#هر كسي با اهل بيت عليهم السلام بجنگد مرتد است زيرا حكم محارب با خدا و رسول را دارد#
https://eitaa.com/rustaei110
#هر كسي با اهل بيت عليهم السلام بجنگد مرتد است زيرا حكم محارب با خدا و رسول را دارد#
https://eitaa.com/rustaei110
#اعتراف ابن حجر هيثمي عالم اهل تسنن : بايد تا قيامت يك نفر از اهل بيت پيامبر صلي الله عليه وآله در كنار قرآن باشد#
ابن حجر هيثمي در كتاب الصواعق المحرقة صفحه ي 151 ني نويسد: احاديثي كه تشويق به پيروي از اهل بيت [عليهم السلام] مي كنند، اشاره به اين دارند كه بايد تا قيامت يكي از اهل بيت كه اهليت پيروي دارد، بايد وجود داشته باشد تا از او پيروي شود چنانچه قرآن نيز تا روز قيامت هست و از آن پيروي مي شود، از اين رو اهل بيت [عليهم السلام] مايه ي امان اهل زمين هستند، چنانچه در ادامه خواهد آمد، شاهد ديگر بر اين مدعا، روايت قبل است كه [پيامبر صلي الله عليه وآله] فرمود: در ميان هر نسل از امت من تا قيامت، عادلان از اهل بيتم وجود دارند. سپس سزاوارترين فرد از اهل بيت كه بايد از او پيروي كرد، امام اهل بيت و عالم آنها، [حضرت] علي بن ابي طالب [كه خداوند صورتش را گرامي كند] است به خاطر آنچه در قبل درباره علم وافر او و استنباط هاي دقيقش گفتيم.
حال سؤالي كه فرا روي ابن حجر هيثمي و همفكرانش وجود دارد اين است: چرا مسير هدايتي را كه پيامبر صلي الله عليه وآله مشخص كرده بود رها كردند و با وجود امير مؤمنان و اهل بيت عليهم السلام از اشخاص ديگر تبعيت كردند؟
اسكن مطلب فوق 👇👇👇
https://eitaa.com/rustaei110