هدایت شده از یهتدون
ادامه مبحث ✳️ گام بعدی فعالیت جوانان متعهد در عرصه هنر، برند سازی هنرمندان متعهد میباشد، کاری که رسانه های غربی صد سال اخیر به شدت بر آن متمرکز شده و برایش هزینه کرده اند، تا در زمان مناسب از این برند ها، به نفع اهداف و منافع خود سود برند. برند سازی از هنرمند یعنی "شناساندن" و معروف کردن آن هنرمند، اگر به اقدامات رسانه های خاص مانند صدا و سیما که دولتی ست تا رسانه های خصوصی و رسانه های وابسته به جریان های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دقت کنیم متوجه سلسله فعالیت های برندسازانه ی هنرمندانی خاص، از جریان اعتقادی، فرهنگیِ خاص که با قوت دنبال میکنند خواهیم شد. بعنوان مثال در صداوسيما در اکثر برنامه ها از گفتگو محور گرفته تا برنامه های سرگرمی، بخشی را به دعوت از یک بازیگر،خواننده،ورزشکار و... اختصاص میدهند و پیرامون شخصیت،زندگی و علایقش گفتگو میشود،چرایی و اهمیت آن در پس سالها تکرار این رویه،از ذهن مخاطب پرسشگر،محو شده است و اینکار بعنوان سرگرمی، جای سرگرمی های حقیقی و سالم را گرفته است. و با اینکار ماهیت ذاتی صدا و سیما که پرورش مخاطب ست، در سایه این برنامه های سطحی و کم ارزش در جهت آمال جریان های سود برنده فراموش میشود. 🔺یا در سايتها میبینیم، هر اقدام عادی و غالبا بی اهمیتی از طرف این افراد را جلوه داده و در ذهن مردم فرو میکنند،این رویه تا مجلات زرد و رویداد های بزرگ هنری،فرهنگی و اجتماعی مانند جشنواره فیلم فجر با آن فرش قرمزش و عکاس ها و خبرگزاری ها و... نیز ادامه دارد. به این طریقست که آن هنرمند از سرمایه ی ملی و وقت مردم تبدیل میشود به مهره ای جهت استفاده های حزبی و جریانی. ✅ و اما برند سازی از هنرمندان ارزشی،توسط جریان متعهد مردمی نیز با هدف ایجاد جبهه و قدرتِ تقابل با جریان ضد دین،فرهنگ و اخلاقِ رسوخ کرده در جامعه هنری کشور،باید جدی گرفته شده و پیگیری شود. 🔺البته سبک برند سازی غربی را به دلیل اشکالاتی که در روش و نتیجه دارد،ما نه می خواهیم و نه می توانیم پیاده کنیم،بلکه آرمانهای متعالی اسلامی،ما را بر آن میدارد برای هر پدیده ای،بهترین روش ممکن را طراحی و اجرا نماییم. اما اصل موضوع،که برند کردن هنرمندانِ طیف متعهد است را باید الگو گرفت. 1⃣ مطالبه ی مردم از رسانه ها برای دعوت هنرمندان متعهد در برنامه های صداسيما،اولین و آسان ترین اقدامی ست که همه به راحتی می توانند نقش خود را ایفا کرده و اثر خود را در هدایت ذائقه و سلیقه جامعه بگذارند. 2⃣ تقدیر و تمجید، از هنرمندانی که ارزش های دینی،اخلاقی و اجتماعی را رعایت میکنند و دعوت از ایشان به مراسمات، از طرف طیف ارزشی و افراد شاخص و مطرح،باعث بوجود آمدن و تسری احساس همسانی،همدلی و همسویی بین ایشان و جامعه ارزشی میشود. 3⃣ استفاده، معرفی و بولد کردن محصولات هنریِ هنرمندان متعهد،برعهده ی مردم است. بدلیل اینکه در این حوزه،منافع و اهداف گروه های خاص تامین نميشود،در نتیجه تلاشی برای موفقیت و مطرح شدن اثر هنری متعالی وجود نداشته، بلکه بدلیل جلوگیری از تامین منافع ایشان،برای عدم اجرا و موفقيت آن مانع تراشی نیز میشود،بنابراین محصولات و اثر این هنرمندان سرمایه گذار و حامی مادی نداشته از اینرو همت مردم و جوانان را میطلبد که با حمایت مادی و معنوی،این سبک از محصولات فرهنگی هنری را در مسیر موفقیت،همراهی کنند. ‼️در همین نقطه است که اولین تفاوت روش برند سازیِ این دو وجه از هنر رخ می نماید،هنر سکولار که حامیان قدر قدرت مادی دارد و هنر متعالی که حامیانش مردم اخلاق مدار و پاسدار ارزش ها هستند. ⚠️ از آنجایی که محصولات فرهنگی و هنری بر تربیت فرزندان ما تاثیر میگذارد در نتیجه هنرمندان نیز در تربیت فرزندان ما نقش دارند،پس حمایت یا عدم حمایت ما از یک محصول فرهنگی و هنری در زمره "باید نبایدهای" تربیتیِ ما قرار میگیرد.و ما بخاطر تربیت فرزندانمان،علاوه بر عدم بی تفاوتی،باید در سبد هزینه های خانوار، سهمی برای حمایت محصولات هنری متعالی اختصاص دهیم. 4⃣ آموزش هنرمندان جدید توسط هنرمندان با سابقه با خلوص نیت در کمک به قویتر کردن بدنه جبهه ی هنری ارزشی، نیز از جمله اقدامات مورد نیاز جبهه ارزشیست. 5⃣ هم افزایی و کمک گروه های مختلف هنری در تکمیل پروسه ی زنجیره ی ارزش،در موفقیت پروسه برند سازی از محصولات و هنرمندان حائز اهمیت است. ✅ هدف،رویش و رشد سلبریتی‌ های دارای معیارهای دینی،اخلاقی و ارزشیست،و ما باید در این عرصه نقش و اثر داشته باشیم. خداوند دین اسلام را به گونه ای تبیین کرده است که برای مسلمان"هر کی بیاد و هر کی بره"،معنا ندارد، مسلمان،سازنده است،و در کوچکترین و ساده ترین کارهایش هم نقش سازنده و اصلاحگرش،را باید ایفا نماید. این همان امر به معروف و نهی از منکریست که امام علی (ع) فرمودند: حیات جامعه را حفظ میکند. ✍ مـحـمــ🔆ــد (ص) 💯 % یهتدونی باشیم 😎 👇 @yahtadoon