شگردهای رسانهای در علوم شناختی
« فرار درجا »
رسانه اصطلاحاً این ظرفیت را دارد که عده ای را بزرگ یا فردی را به طور کلی حذف کند.
این خصلت رسانه باعث می شود گاهی برخی نام ها در رسانهها برجسته شود. اما گاهی این اثر رسانه کاملا معکوس میشود. به عبارتی جنجال خبری راه میافتد و تصور میشود که همه جامعه را در برگرفته است، در صورتی که در واقعیت خبر خاصی نیست! این تکنیک رسانه را اصطلاحاً ” فرار در جا “ می گویند.
🔺رسانههای بیگانه با توجه به اینکه حضور واقعی در جامعه ایران ندارند و از لندن و واشنگتن به سوی ایران موج منفی میفرستند بسیار نیاز دارند که این احساس را برای خود و مخاطبان شان ایجاد کنند که بسیار موثرند...
⚠️ شگردهای رسانههای بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر میشود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ماست...
#سواد_رسانهای
✅
@A_purm