🎇عرفان های نوظهور و تاثیرپذیری جامعه ☑️نزدیک به یک دهه است که بازار نشر و فرهنگ در ایران, تحت تأثیر حضور و ظهور عرفان هاى وارداتى قرار گرفته و توجه مخاطبان جوان و تحصیل کرده را به خود جلب نموده است. از آن جا که انسان از گذشته تا امروز, همواره در برابر موضوعاتى که با روح و فطرت او هم خون و همخوان است, توجه و حساسیت داشته, نویسندگان کوشیده اند با بهره گیرى از قالب هاى هنرى, به بهترین شکل به این نیاز بشرى پاسخ دهند. ☑️این گروه ها به دلیل نفوذ در فرهنگ مسلمانان, تعالیم و روش هاى خود را با برخى از آموزه هاى اسلام, همانند معرفى مى کنند و اذعان مى دارند ما همان چیزى را مى گوییم و مى خواهیم که عرفان اسلامى مى جوید; تنها زبان و شیوه ما امروزى, متفاوت و مردمى تر است. ☑️مکتب هاى عرفانى با همه کژتابى و ناکامى هاى شان درباره حقیقت, این ویژگى را دارند که گوشه اى از نیاز ناب انسان به معنویت را تجلى بخشیده و پژواکى از معنویت خواهى نظرى را منعکس نموده اند, زیرا با اینکه مصادیق شایسته اى ارائه نمى دهند, جهت کشش معنوى آدمى را مى نمایانند. ☑️نتیجه اینکه على رغم حقیقت جویى فطرت, حقیقت در معنویت هاى نوظهور به دست فراموشى سپرده شده و کارآیى محدودى مورد توجه قرار مى گیرد و در این شرایط آنچه جایگزین حقیقت مى شود, باطل و تحیّر در ظلمات به جاى حرکت به سوى نور و حقیقت است. (کتاب جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور، سید رضا باقریان موحد (ص 28و61) کاذب_تاثیرپذیری_جامعه http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e