💡 «تردز» نرم خبر است؟
🔶منطقی نیست در زمان اوج هجمه ها علیه توییتر، زاکربرگ، تردز را تقویت کند و همزمان بگوید قصدش رقابت با توییتر نیست!
🔶تصمیمات بعضا عجیبی که ایلان ماسک مالک توییتر برای کاربران این شبکه اجتماعی اتخاذ کرد؛ از پولی شدن تیک آبی تا محدودیت در مشاهده پست ها برای کاربران عادی و حتی ویژه توییتر، این فرصت را برای مارک زاکربرگ مالک شرکت متا پدید آورد تا با شبکه از قبل آماده شده اش -تردز- قدرت نمایی کند و کاربران بسیاری را با مجموعه جدیدش همراه سازد.
🔶با این حال «آدام موسری» رئیس اینستاگرام روز گذشته در گفتگو با وبسایت TheVerge مدعی شد شبکه اجتماعی تردز جایی برای سیاست و اخبار روز نخواهد بود.
🔶موسری به این نکته مهم هم اشاره کرده که هدف «تردز» پرداختن به حوزههای جذاب غیر سیاسی و خبری مثل ورزش، موسیقی، مد، زیبایی، سرگرمی و غیره است که برای ایجاد یک پلتفرم پر جنبوجوش کافی هستند و نیازی به ورود به دنیای سیاست و اخبار ندارند.
🔶در دنیای خبر نویسی و در تعریف «نرم خبر» یا «Soft News» آمده که: نرم خبر عمدتاً برای پوشش موضوعات مورد علاقهٔ انسان ها در حوزهٔ عمومی و بیشتر بر روی سرگرمی یا آموزش است که حتی میتواند زبانی غیررسمی داشته باشد.
🔶اگر فرض را بر صحت ادعای آقای موسری بدانیم به این نتیجه می رسیم که تردز قرار نیست رقیب جدید و قدرتمندی برای توییتر ایلان ماسک باشد و بیشتر به شیوه نرم خبر می خواهد به مطالب سرگرمی و موسیقی و مد و زیبایی بپردازد که با محتوای توییتر تفاوت های بسیاری دارد.
🔶نکته جالب آن که کاربران ایرانی تردز، آن را با فیسبوک مقایسه می کنند و تردز را نسخه به روز شده فیسبوک می دانند.
🔶با این حال کیست که از رقابت و حتی کری خوانی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ خبر نداشته باشد
🔶منطقی نیست در زمان اوج هجمه ها علیه توییتر، زاکربرگ، تردز را تقویت کند و همزمان بگوید قصدش رقابت با توییتر نیست!
🔶این هم احتمالا تاکتیکی است که زاکربرگ باهوش بتواند با آن ایلان ماسک و توییتر را زمین بزند هرچند تیم ایلان ماسک هم آن قدر کارکشته هست که تاکتیک هایی برای رقابت با مجموعه متا و زاکربرگ رو کند.
✍️مهدی بذرافکن
#تردز #ایلان_ماسک #مارک_زاکربرگ
@AntiLiberalism