Anti_liberal🚩
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره اعراف آیه (88)👇 قَالَ الْمَلأُ ا
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ☀️روزمان را با قرآن شروع میکنیم☀️ 🌺سوره اعراف آیه (89)👇 قَدِ افْتَرَيْنَا عَلَي اللّهِ كَذِباً إِنْ عُدْنَا فِي مِلَّتِكُم بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللّهُ مِنْهَا وَمَا يَكُونُ لَنَا أَن نَّعُودَ فِيهَا إِلاَّ أَن يَشَاءَ اللّهُ رَبُّنَا وَسِعَ رَبُّنَا كُلَّ شَيْءٍ عِلْماً عَلَي اللّهِ تَوَكَّلْنَا رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنَا وَبَيْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَأَنتَ خَيْرُ الْفَاتِحِينَ (89) (شعيب به مخالفان گفت:) اگر پس از آنكه خداوند مارا از آيين شما نجات داد، دوباره به آن برگرديم بى گمان بر خدا دروغ بسته ايم، ما را نسزد كه به آيين شما برگرديم، مگر آنكه خدا بخواهد كه او پروردگار ماست (خدا هم هرگز چنين نخواهد خواست). پروردگارِ ما بر هر چيز احاطه ى علمى دارد، ما بر خداوند توكّل كرده ايم. پروردگارا! ميان ما و قوم ما به حقّ داورى و راهگشايى كن كه تو بهترين داوران و راهگشايانى. 🌺تفسیر نور(آیت الله قرائتی)👇 ✨ ارتداد وبرگشت از آرمان ها و عقائد حقّ و پذيرفتن شريك براى خداوند، نوعى افترا بر خدا و پيمان شكنى است. «قد افترينا... ما يكون لنا أن نعود» ✨ شرك، اسارت و يكتاپرستى، نجات است. «بعد اذ نجّانا اللّه» ✨ مؤمن، هرگز از حقّ عدول نمى كند و اهل سازش بر سر عقائدش نيست. «ما يكون لنا...» (عقب گرد و ارتجاع، ممنوع است و تساهل و تسامح همه جا ارزش نيست.) ✨ هدايت و ضلالت در دائره ى اراده خداوند است. «الاّ أن يشاء اللّه» ✨ بايد در هر حال تسليم خدا بود و امر او را اطاعت كرد. «الاّ أن يشاء اللّه» ✨ دليل تسليم شدن و پذيرفتن ربوبيّت خداوند، علم بى پايان اوست. «الاّ ان يشاء اللّه... وسع ربّنا كلّ شى ء علماً» ✨ دليل توكّل ما بر خداوند نيز علم مطلق او بر همه چيز است. «وسع ربّنا كلّ شى ء علماً على اللّه توكّلنا» ✨ براى پايدارى در ايمان، از خداوند استمداد و به او توكّل كنيم. «مايكون لنا ان نعود... على اللّه توكّلنا» ✨ در برابر پيشنهادهاى شوم دشمنان، بايد با توكّل بر خدا، قاطعانه ايستاد. «ما يكون لنا... توكّلنا» ✨ واگذارى داورى به خداوند، نمونه ومصداق توكّل و تسليم است. «على اللّه توكّنا ربّنا افتح...» ✨ در دعا، تناسب بين خواسته و اسماى الهى را بايد در نظر گرفت. آنجا كه نياز به فتح داريم، خدا را با خيرالفاتحين صدا مى زنيم. «افتح... خير الفاتحين» ✨ لازمه ى داورى صحيح، علم وآگاهى همه جانبه است. داورى، حقّ كسى است كه همه چيز را مى داند. «وسع ربّنا كلّ شى ء علما... ربّنا افتح...» ✨ داورى، از شئون ربوبيّت خداوند است. «ربّنا افتح» ✨ هدف انبيا تثبيت و بر كرسى نشاندن حرف حقّ است، نه سخن خويشتن. «افتح بيننا و بين قومنا بالحقّ» 🌺نڪتھ ها👇👇👇 🍃✨ «ملّت»، به معناى كيش و آيين است، چنانكه در جاى ديگر مى خوانيم: «ملّة ابيكم ابراهيم». (181) 🍃✨ «فتح» در اين گونه موارد، به معناى قضاوت و داورى براى راهگشايى است، يعنى سخن آخر را خداوند مى گويد تا از بن بست خلاص شده و راه باز شود. 🍃✨ چون ياران شعيب عليه السلام، دين را بر اساس بيّنه و استدلال پذيرفته اند، نه هوا و هوس؛ پس آن را رها نخواهند كرد. مگر آنكه خداوند دستور دهد و خداوند هم هرگز دستور بازگشت به شرك و كفر را نمى دهد، چون معمولاً كسى از دستورش بر مى گردد كه از كردارش پشيمان شود و خداوند هرگز چنين نيست. 🌺🌺🌺 ✨181) حج، 78 @Antiliberalism