قسمتی از متن شبهه:👇👇👇
لیلا کشهرستانی محقق علوم اسلامی است که در امریکا زندگی می کند و در رشته میکرو بیولوژی تحصیل کرده است. وی دوره لیسانس را در دانشگاه کالیفرنیا استیت یونورسیتی فولرتون در رشته بیولوژی و دوره فوق لیسانس را در کالیفرنیا استیت پالی تکنیک یونورسیتی در رشته میکروبیولوژی سپری کرده است.
در جریان تحقیقات دانشگاهی جرقه ای در مطالعات میان رشته بین علوم اسلامی و میکروبیولوژی در ذهن وی زده می شود که باب جدیدی را در فعالیت های او می گشاید.
وی درباره فعالیت علمی خود می گوید: رشته ی تحقیقاتی من در میکروبیولوژی در مورد لاکتوفرین بود. لاکتوفرین یک مولکول پروتئینی است که در خون ما و در کلستروم (آغوز) شیر مادر به میزان زیادی وجود دارد.
این ماده خاصیت ضد میکروبی دارد و باجذب آن را از دسترس ميكروب خارج مي كندو مانع رشد ميكروب وتشكيل بيوفيلم مي شود.
و ...
🔆🔆پاسخ:🔆🔆
1⃣- منبع متن فوق سایت تبیان می باشد که در سال 1388 مصاحبه ای را با خانم لیلا شهرستانی انجام داده است.
http://tebyan.net/newindex.aspx?pid=109800
2⃣- نامبرده فوق لیسانس میکرو بیولوژی می باشد که هم اکنون در دانشگاه West Coast University آمریکا مربی می باشد.
http://westcoastuniversity.smartcatalogiq.com/en/2013-2014/California-Edition/Faculty-by-Location/Ontario-Campus/General-Education
3⃣- اگر چه موضوع فوق می تواند یافته مهمی باشد اما ایشان تاکنون این مطلب را به صورت مقاله علمی جایی ثبت و منتشر نکرده است بنابراین قابلیت استناد علمی ندارد.
https://groups.google.com/forum/#!topic/dardmandi/3vKJC0geZ6w
4⃣- حتی با چاپ یک مقاله نباید خیلی ذوق زده شد چون ممکن است پژوهشی دیگر در رد آن منتشر شود. انجام تحقیقات متعدد توسط افراد مختلف و در زمان ها و مکان های متفاوت این یافته ارزشمند را قابل اتکا می سازد.
5⃣- در تطبیق احکام شرع با مصالح جسمی و مادی انسان، شکی نیست. اما این که مقاصد بلند این احکام در حد توصیه هایی پزشکی – درمانی تقلیل داده شود انحرافی بزرگ است. چرا که انسان ممکن است چنین بار بیاید که احکام اسلام را تا جایی بپذیرد و عمل کند که آنها را دارای مصلحت دنیایی بداند، و به مصلحتش آگاه باشد و به تدریج باعث نهادینه شدن سنتی می گردد که برای درست نشان دادن یک آموزه دینی باید به شواهد و مویدات تجربی توسل نمود، در غیر این صورت آن اموزه اعتبار ندارد .
6⃣- رشد علم بشر فرايندى تدريجى است و همينطور كه در همه زمينهها قدم به قدم به پيش رفته و عرصهها و مجالات مختلفى را مىگشايد، دانش فلسفه احكام نيز از اين قاعده مستثنى نيست و جهاد علمى پيوسته و دائمى بشر هر روز افقهاى نوينى در اين عرصه مىگشايد.
7⃣- اگر كسي از فلسفه و حكمت احكام اطلاع داشته باشد رغبت و انگيزه بيشتر و قوي تري براي انجام آنها خواهد داشت و نيز هر كس اين حق را دارد كه از اسرار احكام و قوانين ديني و قوانين بشري حداقل به عنوان يك علم و معرفت آگاهي يابد، ولي نبايد انتظار داشته باشيم كه با معلومات محدودي كه داريم به تمام جزئيات و اسرار و فلسفة احكام دست يابيم و اگر در فهميدن فلسفة احكام كوشش كرديم و به آن دست نيافتيم هرگز نمي توانيم آن حكم را ناديده بگيريم يا بگوييم اين حكم هيچ فايده و مصلحتي ندارد.
8⃣- نمونه هايي از احکام و دستورات اسلام موجود است که بشر پس از ساليان دراز توانسته که حکمت انها را کشف نمايد ايا قبل از اينکه حکمت ان احکام کشف شود بدون حکمت بوده اند مسلم است که حکمتي داشتند اما علم بشر به ان حد لازم براي کشف و درک ان نرسيده بود . لذا ندانستن حکمت يک حکم شرعي دليل بر نبودن حکمت براي ان نيست .
http://www.askquran.ir/thread320.html
👈 انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
💠منبع: کانال آنتی شبهه💠
http://sapp.ir/antishobhee
https://eitaa.com/Antishobheh