﷽ ⛔️شبهه دولت اصلاحات مخترع فاطمیه دهه فاطمیه که در دوران اقای خاتمی شروع شد ظاهرا این رو شخص اقای خاتمی به درخواست شخص اقای وحید خراسانی انجام داده بودند الان کسی بهش بگن مبدعش اقای خاتمی بوده تعجب میکنه ❇️پاسخ @Antishobheh این شبهه ای سست و قدیمی است که بارها پاسخ داده شده است. 1️⃣ آنچه در تقویم نوشته می شود، دلیل بر اثبات یا رد یک مدعا نیست. شهادت حضرت زهرا س در بسیاری از منابع کهن شیعه و سنی تصریح شده است و آن منابع معیار درستی این واقعه هستند نه تقویمها. برای نمونه در روایتی از امام کاظم (ع) در کتاب کافی(مربوط به قرن سوم و چهارم) آمده است: " إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّيقَةٌ شَهِيدَة". (کافی، ج1، 458، بَابُ مَوْلِدِ الزَّهْرَاءِ فَاطِمَة) در زیارت نامه های آن حضرت نیز که از اهل بیت ع به دست ما رسیده، بر شهیده بودن، مظلوم بودن، غصب شدن اموال ایشان تصریح شده است. در آثار اهل سنت نیست برای نمونه صفدي از بزرگان اهل سنت در كتاب الوافي بالوفيات(ج 5، ص347 ) مي‌گويد: «إن عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتى ألقت المحسن من بطنها.» (عمر در روز بيعت به شكم فاطمه ضربه وارد نمود تا اين كه محسن از شكم فاطمه سقط گرديد.) ابن حجر عسقلاني همين قضيه را در كتاب لسان الميزان (ج 1، ص 268) نقل مي‌كند. اعتقاد به شهادت حضرت زهرا در قرون اولیه اسلام: https://plink.ir/lctzj شهادت حضرت زهرا در برخی منابع اهل سنت: https://plink.ir/cBosY 2️⃣ لفظ وفات، لفظی عام است که شامل مرگ طبیعی یا شهادت می شود و این لفظ در کتابهای تاریخی برای امیرالمومنین ع، امام حسین ع، جعفر طیار و ... و در کتابهای اهل سنت برای عمر و عثمان نیز به کار رفته در حالی که به اعتقاد اهل سنّت، خلیفه دوم و سوم شهید شده اند. برای نمونه طبرسي در الإحتجاج مي نويسد: "محمد بن الحنفية بعد وفاة أخيه الحسين صلوات الله عليه"(ج2، ص 136.) و ابن شهرآشوب مي نويسد: رسول خدا صلي الله عليه وآله درباره امام حسين عليه السلام فرمود: "أما ان أمتي ستقتله فمن زاره بعد وفاته كتب الله له حجة من حججي." (آگاه باشيد كه امتم حسين را مي كشند، پس هر كس پس از وفاتش او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاي مرا براي وي مي نويسد.)(مناقب آل أبي طالب، ج 3، ص 272.) درباره عمر نیز بلاذري در انساب الأشراف مي نويسد: "وخطب فاطمة بنت عمر الخطاب رضي الله تعالي عنه، بعد وفاة عمر، وأصدقها مائة ألف..." (البلاذري، أحمد بن يحيي بن جابر (متوفاي279هـ)، أنساب الأشراف، ج 2، ص 257.) بنابراین لفظ وفات برای کسانی که در شهادتشان هیچ اختلاف نظری نیست نیز به کار رفته است و استفاده از این لفظ برای حضرت زهرا س، دلیلی بر انکار شهادت ایشان نیست. https://plink.ir/8NXS7 3️⃣ عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا س طبق نقل 75 روز و 95 روز حتی در دوران پیش از انقلاب مرسوم بوده است به طوری که شیخ عباس قمی (متوفای 1359 قمری) پس از اشاره به دو قول در مورد تاریخ شهادت حضرت زهرا س می گوید: "خوب است که عمل شود بهر دو طریق در اقامه مصیبت و عزای آنحضرت چنانکه فعلا معمول است." یعنی حدود صد سال پیش برپایی مراسم عزای حضرت در دو تاریخ بین شیعیان معمول و مرسوم بوده است. (منتهی الآمال، باب دوم در تاریخ ولادت و وفات فاطمه زهرا س، فصل سوم در تاریخ وفات آن مجلله...) تصویر صفحه کتاب منتهی الآمال: https://plink.ir/xWiYa 4️⃣ طبق مطالب بالا، روشن است که اعتقاد به شهادت حضرت زهرا س و عزاداری برای ایشان، از دیرباز وجود داشته اما این مناسبت در دهه هفتاد شمسی و توسط دولت و مجلس وقت جزو مناسبت های رسمی حکومت قرار گرفته است. مشخص کردن یک بازه زمانی ده روزه برای عزاداری آن حضرت و تعطیلی روز شهادت، از ابداعات دولت است که بر مبنای واقعیت های تاریخی صورت گرفته است. کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات درفضای‌ مجازی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh