👤منشن استاد به یک کاربر مجازی ‏ترجمه: 🔻اگر درباره کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب صحبت کنیم، کار اصلی در تماس با آذربایجان و ایران در جهت به اصطلاح غربی از روسیه در طول ساحل خزر از طریق قلمرو آذربایجان و سپس به ایران انجام می‌شود. (0:15) 🔻مسیر دیگری که باید بخش اصلی آذربایجان را با جمهوری خودمختار نخجوان از طریق قلمرو ارمنستان متصل کند، به همراه چند مسیر دیگر، در چارچوب گروه کاری سه‌جانبه برای بازگشایی همه ارتباطات اقتصادی و حمل و نقل در قفقاز جنوبی تحت ریاست مشترک معاونان نخست‌وزیر روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورد بحث قرار می‌گیرد. (0:38) 🔻کار در این گروه کاری سه‌جانبه مطابق با توافقات سه‌جانبه‌ای که در سطح عالی به دست آمده بود، از جمله در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، انجام می‌شود. (0:53) 🔻ما بیانیه‌های مقامات ایرانی را دیدیم که نگرانی‌هایی در مورد ایده احداث کریدور به اصطلاح زنگزور ابراز کرده بودند و برای توضیح دلایل این رویکرد یا این نگرش، به نظر من باید مستقیماً به تهران مراجعه کنید. (1:12) 🔻مواضع مسکو در خصوص بازگشایی ارتباطات بین باکو و ایروان واضح است، زیرا به خوبی معلوم است که ما فرض می‌کنیم توافقات مربوطه باید به دست آید و با توافق دوجانبه طرفین و در شرایطی که مورد قبول متقابل است، اجرا شود، به طوری که منافع آذربایجان، ارمنستان و همچنین کشورهای همسایه در منطقه، یعنی روسیه، ایران و ترکیه، رعایت شود. http://eitaa.com/joinchat/461111467Cb40caeea29