توحید را که مطرح می کنید...به صورت یک مسئله ای که دانستنش و ندانستنش حیاتی است، تعیین کننده است، آن جور مطرح کنید...توحید را برای خاطر آثارش، برای خاطر آنچه بر توحید مترتّب می شود...برای این چیز هایش مطرح کنند و بفهمند و درک کنند...آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می کند، توحیدی است بالاتر از حدّ یک پاسخ به یک سئوال، به یک استفهام. پس چیست؟...توحید اسلامی همان ألفی است که بعدش ب می آید و پ می آید و چ می آید، تا ی می آید...معنایش این است که در تمام منطقه وجود خودت شخصاً و جامعه ات عموماً، جز خدا کسی حق فرمانروایی ندارد...معنایش این است که تمام آنچه در اختیار داری از ثروت، تو و همه ی انسان های دیگر، برای خداست...اگر چنانچه قائل به توحید باشی، در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد...نزدیکی شما به خدا و رجحان شما به تقواست و بس...بندگی خدا به معنی آزادی از بندگی غیر خداست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 210 تا 214 @Arshiv_Gholam