🔴 🔵 : 👈 برخی از پزشکان معتقدند اگر این کار با فواصل زمانی زیاد صورت بگیرد ضرری ندارد. چرا نظریّه ی این پزشکان را مورد توجّه قرار نمی دهید؟ ⬅️ : احکام شرع، حتّی قوانین عرفی، تابع مصادیق خاص نیست؛ بلکه ناظر بر مجموع مکلّفین من حیث المجموع است. مثلاً شراب به خاطر آثار سویی که دارد و باعث زوال عقل می‌گردد و در تمام بدن، از سر تا به پا، اثر منفی می‌گذارد و حتّی در نسل آینده مصرف کننده ی آن نیز بی اثر نیست ، برای همه تحریم شده است،حتّی اگر در موردی هیچ یک از این آثار نباشد؛ مثل این که شخصی تنها یکی دو قطره از آن بنوشد. زیرا اگر راه برای این استثناءها باز شود، سوء استفاده‌های زیادی صورت خواهد گرفت. لذا، قانون گذار برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها به صورت عام حکم می‌کند. در مثال دیگر، رباخواری مفاسد فراوانی دارد، از جمله این که مردم را از تلاش‌های اقتصادی سازنده باز می‌دارد، و نوعی ظلم محسوب می‌شود، و عواطف انسانی را تضعیف می‌کند.امّا اگر شخصی هزار تومان بدهد و پس از یک هفته هزار و صد تومان بگیرد ممکن است آن مفاسد را نداشته باشد، ولی خداوند در اینجا هم رباخواری را تحریم کرده، تا قانون سست نشود و سوء استفاده گران، سوء استفاده نکنند. در بحث خودارضایی هم هر چند ممکن است این کار با فواصل زمانی زیاد ضررهای مهم استمناء را نداشته باشد، ولی خداوند همچون سایر احکام و قوانین، حکم به تحریم آن به طور مطلق و عام کرده، تا راه سوء استفاده‌ها را ببندد و از سست شدن این قانون الهی جلوگیری به عمل آورد. خلاصه این که طبق آنچه که از قرآن و روایات و دلیل عقل و اجماع استفاده شد، استمناء و خودارضایی حرام است و ضررها و مفاسد فراوانی دارد . ⚫️ لطفا تا میتوانید نشر بدید .....