علّاف یا فعّال؟! اگرچه با تجهیز به عینک نقد و پرسشگری، بصیرت بیشتری در مواجهه با رسانه‌ها پیدا می‌کنیم، اما حجم اطلاعاتی که تنها در یک شبانه‌ روز در فضای مجازی تولید می‌شود، از میزان اطلاعاتی که مغزمان می‌تواند در تمام طول عمر پردازش کند، بیشتر است💯❗️ به همین دلیل است که عصر امروز را عصر انفجار و انتشار اطلاعات می‌نامند. در این عصر، ذهن ما فرصت و توان تحلیل محتواهایی که به شکل دائمی در اینترنت منتشر می‌شود را ندارد و تا بخواهیم حقیقت را در میان انبوه شایعات و حقایق و راست و دروغ کشف کنیم، در سیل بی‌پایان اطلاعات و پیام‌های رسانه‌ای، غرق خواهیم شد📱🖥 تنها زمانی می‌توانیم قدرت ذهنی خود را برای مواجهه با زودباوری در فضای مجازی حفظ کنیم که زمان و نحوه حضورمان در شبکه‌های اجتماعی را هوشمندانه مدیریت کنیم✔️ به یاد داشته باشیم تفاوت زیادی بین مخاطب علاف و همیشه حاضر با کاربر فعال و مدیر و مدبر در فضای مجازی وجود دارد. با محدود کردن خودمان به استفاده مفید و مؤثر از این فضا تا حد زیادی خیال خود را از مواجهه دائمی با اخبار بدون منبع و پیام‌های فریب‌دهنده و تحریف‌ شده، راحت کرده‌ایم👌🏻👏🏻