📙
#معرفی_کتاب
هر روز بخشی از کتاب
#ترازوی_شکسته تقدیم میگردد:
#بخش_دوم
● 6- در صفحهی دو نوشتهايد: مخالفت با هيچ رأی فقهی، كلامی، تفسيری و...، مخالفت با دين نيست...
□توحيد خداوند متعال و حقانيت مكتب حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله مورد قبول متكلّمين و مفسّرين و فقهای اسلام است. وجوب نماز، روزه، زكوة و حج، رأی فقهای دين و مورد اتفاق است. آيا مخالفت با آنان در اين مسائل مخالفت با دين نيست؟
○ 7- از كجا «كتاب الله و سنت» را دين میدانيد؟ شما كه گستاخی عليه دين را در قالب مخالفت مطلقه با آرای متكلمين و مفسرين و فقهای اسلام و عالمان تشيع و بیادبی نسبت به معصومين علیهم السلام را در كپسول ادلّهی عقليه، به اوج خود رساندهايد، بفرماييد: حقانيت كتاب و سنت را از كجا و به چه وسيله فهميدهايد؟
● 8- ممكن است بگوييد: از خود آيات و از خود سنت، آفتاب آمد دليل آفتاب.
□میگوييم: اين فهم شما از كتاب و سنت، طبق گفتهی خودتان، كامل و عاری از خطا نيست، طبق مطالب خود شما، برداشت شما كه: كتاب و سنت، حق است، چون يك فهم دينی است، ممكن است در ترازوی شكستهای از طرف ورشكستهای از هم كلاسیهای هوشمند خودتان، مورد نقد قرار گيرد و قند را در دل اربابان استعمار، آب كند.
○ 9- گفتهايد: بحثهای عالمانه، دين نيست، متّخذ از فهم دينی است، و فهم دينی عاری از خطا و تناقض نيست، پس چرا در صفحه دو، پيشنهاد بحثهای عالمانه میدهيد؟
□لابد میخواهيد بفرماييد: بحثهايتان عالمانه است، در صورتی كه كمترين رنگی از علم و آگاهی، شناخت واقعي و نورانيت در بحثهای شما وجود ندارد. تشيع و تسنن را دو فهم از دين دانستهايد. اين يك خَلْط و غلطاندازی است. تسنن، اجتهاد مقابل نصّ است و به تعبير بهتر، عمداً سهو نمودن است و تشيع، روح دين و تفسير صحيح دين است.
● 10- گمان نمیكنم شما سنّی باشيد و الا میگفتيم: آيا «حديث ثقلين» را در كتب عامّه ديدهايد؟ «كتاب الله و عترتي» يعنی چه؟ آيا اهلالبيت پيامبر صلی الله علیه و آله را تالی قرآن دانستن دين است و يا يك فهم دينی؟ «اهل البيت» در كلام رسول الله صلی الله علیه و آله به چه معنايی است و مصداق آن چه كسانی هستند؟ آيا ترازوی زنگ زدهی شما وزنی برای اين حديثِ گرانقدر دارد؟
{
@AyatollahBahrololom }