🔸🔸مسئله هویت زن و خانواده 🔻 سلام +سلام - نیرو برای کار می‌خواستید؟ + بله. اتفاقا از چهره شما معلوم است که نسبت به کار متعهد هستید و این برای مجموعه ما مهم است. فقط دو نکته: 1. اگر چادرتان را در محیط کار نپوشید، بهتر است. 2. آرایش بسیار ملایم هم اگر داشته باشید که ممنونتان می‌شوم. - خیلی ممنون. با عرض پوزش بنده هیچ یک از این شروط را نمی‌توانم انجام دهم. اگر میلیادها پول هم بدهید این کار را نخواهم کرد. +اشکال ندارد. ما با شرایط شما کنار خواهیم آمد. - دوست عزیز اصلا با این ساخت فکری شما موافق نیستم. نیروی دیگری را جذب بفرمایید. 🔻 این جملات نه یک گفتگوی فرضی است که یک صحبت واقعی در همین حوالی بود. 🔻 بالأخره مسئله هویت زن بسیار مهم است. آیا هویت زن، یک نیروی کار ارزان، برای کارفرمایان سودجوی بزرگ است یا انسانی است که می تواند در صحنه‌های بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی فعال داشته باشد؟ 🔻 از یک سو بانویی را می‌بینیم که در دامان مادرانه خود سرداری را پرورش داده که معادلات جهانی را تغییر می‌دهد و در نهایت رزق شهادت نصیب او می‌شود و از سوی دیگر بانویی که نهایت افق نگاهش این است که دکور خانه‌اش را چگونه تزیین کند؟ 🔻 بانوی دیگری در نقش همسری همراه و همدل رئیس جمهوری می‌شود که میلیون‌ها انسان در فراغ او غمگین و ناراحت می‌شوند و از سوی دیگر بانویی را می‌بینیم که خانواده را صرفا محلی برای گسترش چشم و هم چشمی‌هایش تصور می‌کند. 🔻 آیا زن و خانواده، یک مسئله فرهنگی است که باید برای آن کتاب نوشت و تبلیغ کرد یا یک مسئله ترکیبی و هیبریدی است که بُعد اصلی آن در اختیار سیاستمداران و تجار بزرگ جهانی است که می‌خواهند زن را از حضور فعال و هوشیار در صحنه‌های زندگی به حاشیه بکشانند؟ 🔻 تأمل کنید اگر دغدغه اصلی سیاست‌مداران در غرب آزادی جوانان است، پس چرا اجازه نمی‌دهند مسئله هویت زن، فرهنگ حجاب و پوشش چادر ترویج شود تا هر کسی به میل خود یک انتخاب آزاد داشته باشد؟ 🔻 صحنه‌گردانان اصلی مسئله زن، حجاب و خانواده چه کسانی هستند؟ هدف‌شان چیست؟ آینده هویت زن را چگونه ترسیم می‌کنند؟/ نویسندگان حوزوی