⭕️ چه کسی گفته است از فیوضات آنها محرومیم؟ ♦️ شخصی از آیت الله بهجت(ره) سوال کرد: 🔹 چرا ما باید از عترت محروم باشیم؟ ♦️ ایشان جواب دادند: 🔸 چه کسی گفته است از فیوضات آنها محرومیم؟ ما به اختیار (و خواست خودمان) محرومیم. 📜 «والإمتناعُ بالإختیارِ لاینافی الإختیار 📃 (به خواسته ی خود محروم‌ بودن، نشانه نداشتن اختیار نیست.» زیرا 📜 «هُم عَلی إِفاضاتهم الحضوریةِ بِالنّسبةِ إِلی أهلها 📃 ائمه اطهار علیهم‌السلام همان عنایات و لطف های حضوری خود را نسبت به اهل آن دارند.» 📜 «بَلْ بِرَجَاءِ حَيَاتِكَ حَيِيَتْ قُلُوبُ شِيعَتِكَ وَ بِضِيَاءِ نُورِكَ اهْتَدَى الطَّالِبُونَ إِلَيْك‏؛ 📃 بلکه به امید حیات تو (١) دل‌های شیعیانت زنده است، و به‌ واسطه پرتو نور تو، طالبان رهنمون می‌گردند».(٢) همچنین: 📜 «لَنُورُ الإِمامِ فی قُلُوبِ الْمؤْمِنینَ أَنْوَرُ مِنْ الشَّمسِ الْمُضیئَةِ بِالنَّهارِ؛ 📃 قطعاً نور امام در دل مؤمنان، از نور خورشید درخشان در روز درخشان‌تر است.»(٣) ❇️ منتهی دنبال‌کردن و طلب می‌خواهد. در زمان غیبت هم عنایات و الطاف امام زمان عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف نسبت به محبان و شیعیانش زیاد دیده شده، باب لقا و حضور بالکلیة (کاملا در حضور بودن) مسدود نیست، بلکه اصل رؤیت جسمانی را هم نمی‌شود انکار کرد. ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، صفحه ی ۲۴۷ ١.خطاب به امام حسین علیه‌السلام در زیارت آن حضرت. ٢.بحارالانوار، ج‌۹۸، ص‌۳۴۲؛ البلدالامین، ص‌۲۸۴؛ مصباح کفعمی، ص‌۴۹۸. ٣.اصول کافی، ج‌۱، ص‌۱۹۴ و ۱۹۵؛ بحارالانوار، ج‌۳۳، ص‌۳۰۸؛ تأویل‌الآیات، ص‌۶۷۱؛ تفسیر قمی، ج‌۲، ص۳۷۱.۳ 🏷