دفاع همچنان باقیست
...ادامه ♦️سلفیت در شبه‌قاره هند همزمان با ورود فقه حنفی به هند، تصوف نیز به هند وارد شد. #صوفیه د
...ادامه ♦️سلفیت در شبه‌قاره هند در سال 2004 حدود 3/5ميليون مبلّغ در اين مجمع شركت كردند. اكنون روش كار آنان اين است كه شبهاى جمعه در مساجد اعلام مى‏‌كنند: آيا كسى هست كه دين خدا را يارى كند؟ نام كسانى كه حاضر به همكارى هستند، در دوره‏‌هاى 3، 10 يا 40 روزه براى اعزام نوشته مى‏‌شود. افرادى كه مايل باشند بيش از 40 روز به تبليغ بروند، بايد مورد تأييد سازمان مركزى باشند. افرادى كه اعزام مى‏‌شوند در تمام مدت تبليغ، هيچگونه ارتباطى؛ حتى ارتباط تلفنى با خانواده خود ندارند؛ نه او خبرى از آنان دارد و نه خانواده‏‌اش از او خبرى دارند. در اين مدت، افراد ديگرى كه در سازمان هستند، معيشت خانواده‏‌اش را برعهده دارند. در شبه‏‌قاره هند، بنگلادش، بويژه پاكستان اين كار بشدت رواج يافت و از حدودِ 40سال پيش، اين جماعت وارد استان سيستان‌وبلوچستان شد و شروع به تبليغ كرد. شمارى از طلبه‏‌ها و مولوى‏‌هاى اهل‌سنت به ديوبند رفتند، درس خواندند و در بازگشت به ايران، مدارس «دارالعلوم» را تأسيس كردند. ملاعبدالعزيزملازهى اولين كسى است كه مدرسه دارالعلوم زاهدان را تأسيس كرد. در شهرهاى مختلف مدارس تأسيس شد و پس از انقلاب گسترش يافت. طلاب اين مدارس وهابى نيستند، ديوبندى هستند و با وهابيان بشدت مخالف‏‌اند؛ اما مسائل سياسى سبب شده تا در مخالفت با وهابيان سكوت كنند. براى نمونه موارد مخالفت اين دو فرقه عبارت است از: ✔️ ديوبنديه معتقد به بيعت با شيخ هستند؛ يعنى همان كارى كه در صوفيه انجام مى‏‌شود، ولى وهابيان با اين كار مخالف‏‌اند. ✔️ ديوبنديه، سفر براى زيارت قبر پيامبر را مستحب مؤكد مى‏‌دانند، ولى وهابيان سفر براى زيارت را شرك مى‏‌دانند. ✔️ وهابيان برخلاف ديوبندي‌ها، تمام اقسام توسل را شرك مى‏‌دانند، ولى ديوبنديان برخى از اقسام توسل را مى‏‌پذيرند. ✔️ ديوبندي‌ها، عزادارى براى امام حسين‌علیه‌السلام را بدعت مى‏‌دانند، ولى وهابيان شرك مى‏‌دانند. تعارض‌هاى معرفتى اين دو فرقه تا آن جاست كه عليه يكديگر كتاب نوشته‏‌اند. يكى از بزرگان ديوبنديه به نام احمدحسين مدنى كتاب الشهاب‌الثاقب را در ردّ وهابيت نوشته است و كتاب ديگر المهنّدعلى‌ المفنّد است كه سهارنپورى آن را نوشته و 65 نفر از علماى ديوبنديه بر آن تقريظ نوشته‏‌اند. در آن كتاب به صراحت اعلام شده كه ما وهابى نيستيم. كتابى است بنام الامام‌ محمد‌بن‌ عبدالوهاب‌ فى‌شبه‏‌قاره‌ الهنديه‌ بين‌ مؤيدى‏‌ها‌ و‌ معاندى‏‌ها. در اين كتاب گفته شده 70درصد ديوبندي‌ها با وهابيت مخالف‏‌اند و 30درصد به آنان تمايل دارند كه وارد ايران شده‏‌اند. ديوبندي‌ها از طرح جماعةالتبليغ نيز استفاده كرده و اكنون در استان سيستان‌وبلوچستان، بسيار فعال هستند. از چندسال پيش مديريت سازمان جماعةالتبليغ در آسياى ميانی، به مدرسه دارالعلوم زاهدان واگذار شده است. 💢مراکزجماعت تبلیغ: 1⃣ مرکز بنیانگذار جماعت مولوی الیاس نظام‌الدین می‌باشد 2⃣ رائیوند پاکستان: این اجتماع بین‌المللی در آبانماه(نوامبر) در روستای رائیوند حدود 30کیلومتری شهر لاهور برگزار می‌شود که جمعیتی بالغ بر 1/5 الی 2 میلیون نفر از اکثر کشورهای جهان شرکت می‌کنند. محل اجتماع زمین شالیزار می‌باشد که بعد از برداشت محصول، آماده برگزاری اجتماع می‌شود و مدت آن 3 روز می‌باشد و در خلال این 3 روز توسط تریبون مرکزی سخنرانی از صبح تا ظهر ادامه دارد و بعد از نمازظهر و ناهار و اقامه نمازعصر تا مغرب سخنرانی می‌شود و بعد از نمازمغرب سخنرانی ادامه دارد تا نماز عشا و همین طور روز دوم و روز سوم قبل از نمازظهر جلسه نهایی و دعا به طور مفصل می‌باشد که در مراسم اختتامیه و دعا جمعیت بیشتر می‌شود. در حین برگزاری این اجتماع افراد و گروه‌ها برای تشکیل شدن و اعزام برای تبلیغ ثبت نام می‌نمایند که بعد از اجتماع به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند. 3⃣ اجتماع بهوپال هند: این اجتماع تقریبا یکماه بعد از اجتماع رائیوند پاکستان می‌باشد و اکثر افرادی که در رائیوند پاکستان حضور داشتند در این اجتماع هم شرکت می‌کنند و شاید تعداد جمعیت کمتر از رائیوند باشد. (86) ادامه در پُست بعدی فرقه‌ها و ادیان جهان اسلام https://eitaa.com/joinchat/1739522124Ca6c226e120 ‌‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist