🔴 فـــــرار بـــــزرگ!
1️⃣ فسمت اول
🔺 چگونگی فرار بنیصدر و رجوی
🗓 ۷ مرداد ۱۳۶۰ - سالروز فرار بنی صدر رییس جمهور مخلوع ایران و رجوی سردسته منافقان به فرانسه
⚪️ بعد از کودتای نقاب و دسیسه در پایگاه سوم، فرار بنیصدر و رجوی،توطئه بزرگی بود که از سوی برخی خائنین در نیروی هوایی شکل گرفت.
سرهنگ خلبان، بهزاد معزی (خلبانی که شاه و خاندانش را از ایران فراری داده بود) به همراه عده ای دیگر، عامل این خیانت بود.
به اعتراف بسیاری از افسران نیروی هوایی، خلبان معزی، در انجام پرواز بسیار متبحر و کارکشته بود و به مین دلیل گفته می شود او را فرستاده بودند تا در زمان معین و مشخص ماموریتش را به انجام رساند.
▫️بطور دقیق هیچ کس نمیداند ارتباط سرهنگ بهزاد معزی با سازمان تروریستی مجاهدین از چه زمان و چکونه شکل گرفت، البته شاید برای نهادهای امنیتی کشور مشخص بوده.
سؤال اساسی این است که چگونه او با شاخه نظامی سازمان ارتباط برقرار کرد؟
اگر از زاویه گرایشات سیاسی به قضیه نگاه کنیم او فردی سلطنت طلب بوده که متحول گشته و جزء افراد خاص نظام قرار گرفته بود و ارتباط با اینگونه افراد که به عنوان فرمانده بزرگترین و حساس ترین گردان پروازی خدمت می نمود به راحتی میسر نبوده است.
🔹آیا او از قبل از انقلاب مخالف خاندان سلطنتی بوده است؟
و یا وقتی به کشور برگشت مخالف نظام جمهوری اسلامی شد.
به نظر می رسد معزی پیش از اینها با سازمانهای اطلاعاتی غرب در تماس بوده است.
حضور خواهرش در سیاسیترین نهاد امریکایی در ایالت تگزاس بهترین رابط میتواند تلقی شود.
به عبارت صحیحتر این سازمانهای اطلاعات غربی بودند که به او دستور بازگشت را دادند.
🔹به احتمال زیاد نقشه ورود بنیصدر و رجوی به داخل پایگاه با اطلاعاتی که توسط معزی و همدستانش ارائه گردیده بود برنامهریزی میگردد
و نقشه پرواز و جزئیات فرار در آسمان تا مقصد که فرانسه باشد به عهده معزی بود.
عملیات فرار بنیصدر و رجوی که یکی از پیچیدهترین و گستردهترین نقشههای فرار محسوب میشود با همکاری طیفی از نیروهای سازمان مجاهدین و عوامل نظامی آن در نیروی هوایی ارتش انجام گرفت.
بدین صورت که یک عده، وظیفه اغفال و فریب عوامل دژبانی و حراست ورودی پایگاه را به عهده میگیرند.
آنان از چند روز قبل از عملیات با یک دستگاه خودروی کاماروی زرد رنگ مرتب به پایگاه تردد می کنند تا روز عملیات، چهره این اتومبیل عادی تلقی شود.
عدهای هم با ماشین آتشنشانی در اطراف پایگاه مستقر میشوند تا برای فراری دادن سوژه در صورت لو رفتن، وارد عملیات شوند.
عدهای هم از شاخه نظامیگروه مجاهدین با سلاحهای سنگین مسؤولیت عبور سوژهها را به داخل پایگاه به عهده میگیرند.
یک گروه دیگر از افراد نظامی فریب خورده ایستگاههای رادار بطور همزمان مسیر را مختل مینمایند.
به این صورت که با قرار دادن جعبههایی در ایستگاه، خود در لحظه آغاز عملیات، تلفن زده و اعلام میکنند بمبگذاری شده است.
🔹عدهای دیگر هم با از کار انداختن هشت فروند هواپیمای شکاری اف۴ عملا از رهگیری و تعقیب آنها جلوگیری میکنند.
یکی دیگر از عوامل توطئه منزل سازمانی خویش را در اختیار آنها قرار میدهد
و به این ترتیب همهچیز از قبل طراحی و آماده میشود.
برنامه به این صورت بود که با یکی از پروازهای شبانه آموزش سوختگیری این عملیات آغاز شود.
قرار بود فرار چند روز دیرتر انجام شود، اما به دلیل اعلام حکم انتقال سرهنگ معزی به شیراز مجبور میشوند در شب شش مرداد این کار صورت پذیرد.
🔹طبق نقشه از پیش طراحی شده، سوژهها در داخل مینیبوسی که از منازل سازمانی کروی پروازی را به رمپ پرواز میبرد، پنهان شوند.
یک مانع بزرگ در سر راه خود داشتند و آن عبور از دژبانی پایگاه بود که متاسفانه دژبان و پلیس هوایی که معمولا داخل خودروها را بازدید میکنند و بعد از مشاهده کارت شناسایی افراد اجازه ورود میدهند، به خاطر احترامیکه به قهرمان انقلاب قائل بودند، با دیدن سرهنگ معزی، بدون بازدید، اجازه داخل شدن را می دهند!!!
🔹ساعت ۱۹:۳۵ دقیقه سوژهها در حالی که لباس پرواز بر تن داشتند و در تاریکی شب تشخیص قیافهها ناممکن بود وارد رمپ پرواز می شوند.
در همین حال از پست فرماندهی اعلام میکنند که پرواز یک ساعت جلو افتاده است و به جای ساعت ۱۰:۳۰ شب، یک ساعت زودتر پرواز نمایند.
سوژهها همراه محافظهای خود در محوطه اتاقک سوختگیری پنهان میشوند.
وقتی سایر خدمه از قبیل کروچیف و بوم اپراتور، مسؤول سوختگیری برای بازدید قبل از پرواز سعی دارند محوطه را چک کنند با در بسته مواجه میشوند.
🔴🔴🔴
سرهنگ معزی به مسؤول مربوطه میگوید چکار میکنی؟
و سعی میکند او را منصرف نماید.
ولی او مصرانه کار خود را انجام می دهد و با تبری که در هواپیما برای مواقع اضطراری تعبیه شده، سعی در شکستن در می کند.
ادامه👇👇