3️⃣7⃣5⃣ ✨از نقد سینما تا نقد فیلم✨ میدان‌دار اصلی تکاپوهای نظری سینمایی در ایران همواره منتقدان مطبوعاتی بوده‌اند و اقتصاددانان، روحانیون، سیاستمداران، مدیران دولتی، اهل فلسفه، ادیبان، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت و زبدگان امنیتی در جایگاهی حاشیه‌ای‌ قرار داشته‌اند. نتیجه این روند حداقل نیم قرن، تقلیل سینما به «فیلم»و تقلیل مطالعات سینما به «نقد زیبایی‌شناسانه فیلم»بوده است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media