🔴 رسانههای شوتی در بزرگراه فریب
🔺برخی از این رسانهها بویژه رسانههای فارسیزبان خارج از کشور را میتوان به
ماشینهای شوتی تشبیه کرد؛
مشخصه ماشینهای شوتی، بارهای مشکوک، پلاکهای جعلی، و رانندگانی خطر آفرین که فقط یک هدف دارند: رسیدن به مقصد و کسب سود، بیآنکه به عواقب راه یا محتوای بارشان فکر کنند.
❗️برای این رانندگان، هیچ اهمیتی ندارد که بارشان کالاهای مفید است یا مخرب، و تنها چیزی که اهمیت دارد، منافع آنی خودشان است.
▪️رسانههای فارسیزبان خارج از کشور هم رفتاری مشابه دارند. مدیران این رسانهها، درست مانند رانندگان شوتی، تنها به حفظ جایگاه پیمانکار و جریان مالی خود میاندیشند.
❗️
آنها آنتن خود را در اختیار پیامهایی قرار میدهند که گاه تفرقهافکن و گاهی تحریفکننده است، بیآنکه دغدغهای برای پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و امنیتی آن داشته باشند.
➖محتوای پخششده از این رسانهها، اغلب نهتنها برای مخاطب مفید نیست، بلکه همچون بارهای قاچاقی که شوتیها حمل میکنند، به زیان جامعه تمام میشود.
▪️شوتیها به قوانین راهنمایی و رانندگی بیاعتنا هستند و این رسانهها هم خود را از اصول اخلاقی و تعهدات اجتماعی مبرا میدانند.
⚠️آنها نه دلسوز مخاطباند و نه در برابر پیامدهای تخریبگرِ پیامهای خود پاسخگو هستند.
✍
#حسن_باویر
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir