چرا جلوی پیامکهای انبوه را نمیگیرند؟ دهها دلیل عجیب و غریب میآورند. اما عقل مهندسی من میگوید اینها بهانه است. چرا عزمی برای جلوگیری از اسپم وجود ندارد؟ چون تعارض منافع وجود دارد. چه کسی دارد منتفع میشود از ارسال انبوه پیامک؟ اپراتوری که دارد ارسال میکند! چه کسی باید جلوی پیامک انبوه را بگیرد؟ همان اپراتور! این میشود تعارض منافع. یعنی متهم و دادستان یک نفر است. این موضوع هیچ وقت به نتیجه نمیرسد. در حوزههای دیگر هم همین است. آدمی که از مصرف ویدئو و فروش پهنای باند به مردم منتفع میشود خودش را نشانده روی صندلی توسعه محتوایی! مسابقه تولید ویدیو برگزار میکند به اسم تولید محتوا برای کودک و نوجوان! محتوا یعنی فقط ویدیو؟ اتفاقاً مضرترین نوع محتوا از نظر روش اثرگذاری بر مخاطب ویدیو است! مگر با گسترش ویدئو، مشکل تربیتی کودک و نوجوان حل میشود؟ کودک را به عنوان «مصرف کننده» و «مشتری» دیدن، ناشی از تعارض منافع است. از این بدتر کودک را محرک مصرف خانواده میبینند.
🔹 🔸 🔹
متن کامل این مصاحبه را در پایگاه فرهنگ سدید بخوانید:
farhangesadid.ir/fa/news/1580
@Dr_Javidnia