سلام علیکم تو دنیای علمی منتقدین، به ظواهر یک فن آوری یا تکنولوژی نو ظهور گیر نمی دهند چون مرسوم است که سازنده می تواندسلایق خود را درآبشن های سوری آن برای جلب مشتری جا نمایی کند تا نیازهای روحی قشر جوان رادر کنار کیفیت آن تکنولوژی لحاظ نماید هر چند کارشناسان مربوطه معتقدند که مصرف سوخت بعضی از خودرو های برقی دومنظوره تعبیه شده اند(بنزین وبرق) بلکه در آینده ممکن است سه منظوره هم تعبیه شود یعنی استعداد مصرف گاز هم لحاظ شود مانند خودروهای بنزینی وگازی ولذا زیر سئوال بردن خودرو برقی به خاطر داشتن اگزوز ،علامت کم آگاهی فرد انتقاد کننده از این نوع فن آوری است حتی اگر خودروهای برقی دومنظوره سوختی هم نباشند داشتن اگزوز برای زیبایی است ولذا با سهمیه بندی بنزین این روزها استقبال از خودروهای هیبریدی و گاز سوز در بازار افزایش داشته و علاوه بر افزایش قیمت آنها در بازار خرید و فروش بهتری را نیز این روزها تجربه می کند.در این مطلب ضمن توضیح فرآیند چگونگی کار کرد موتورهای هیبریدی برخی از خودروهای موجود هیبریدی در ایران را معرفی می کنیم.
به گزارش عصر ایران درخودروهای معمول با موتور درون سوز بنزینی، انرژی موردنیاز برای حرکت خودرو، توسط سوختن بنزین در موتور بنزینی تأمین میشود. در خودروهای برقی، نیروی برق ایجاد شده به کمک مجموعهای از باتریها، موتور الکتریکی را فعال کرده و نیروی رانشی موتور را به چرخها منتقل میکنند اما خودروهای هیبریدی مجهز به هر دو نوع موتورهای ذکر شده هستند و درواقع بیش از یک نوع پیشرانه برای حرکت و کاردارند.
بهطورکلی کلمه هیبرید (Hybrid)، به معنای مرکب یا ترکیب دو عنصر متفاوت است. گاهی خودروهای هیبریدی با خودروهای برقی اشتباه گرفته میشوند؛ در خودروهای هیبریدی دو موتور بنزینی (یا دیزل) و الکتریکی مکمل یکدیگرند. این در صورتی است که خودروهای برقی فقط موتور الکتریکی دارند.