وظایف سازمان تبلیغات اسلامی : 👇👇👇👇👇👇 🔸۱- پیشنهاد سیاست‌های کلان تبلیغات اسلامی- مردمی به مقام معظم رهبری جهت تصویب. 🔸۲- انجام مطالعات و بررسیهای کاربردی در خصوص مسائل و نیازهای دینی و تبلیغی جامعه اسلامی و طراحی شیوه‌های تبلیغی نوین، فراگیر، غیرمستقیم و اثربخش و نیز احیاء روش‌های سنتی سازگار با موازین اسلامی و حذف یا اصلاح شیوه‌های سنتی نامتناسب با ارزش‌های اسلامی. 🔸۳- تحقیق و بررسی در خصوص شیوه‌ها و ترفندهای تبلیغاتی سوء و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم جهت خنثی‌سازی و مقابله با آن‌ها و تنویر افکار عمومی. 🔸۴- تأسیس مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری، آموزشی و اطلاع‌رسانی تخصصی به منظور تأمین محتوا و منابع انسانی لازم. 🔸۵- تبیین و شناساندن معارف و ارزش‌های اسلامی و نیز مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای عموم مردم، به ویژه جوانان، از طریق تدوین و انتشار نشریات و کتب و انجام فعالیت‌های سمعی و بصری و برگزاری سخنرانی‌های تخصصی و عمومی با استفاده از فناوری‌های نوین. 🔸۶- تهیه و ارائه چارچوب‌ها و شاخص‌های معرف محصولات مطلوب فرهنگی و هنری و تهیه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگی و هنری در جهت ارائه الگوهای مناسب به هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان. 🔸۷- فراهم کردن شرایط و زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌ افراد و گروه‌های تأثیرگذار فرهنگی و هنری و ارائه تسهیلات و امکانات لازم برای عرضه آثار آنان در راستای گسترش تبلیغات اسلامی. 🔸۸- کمک و همکاری با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیردولتی، به منظور گسترش و تداوم تبلیغات اسلامی در آن‌ها. 🔸۹- تأسیس مراکز اطلاع‌رسانی تبلیغات اسلامی به منظور تبیین ارزش‌های اسلامی و تحکیم باورهای اصیل دینی مردم و نیز پاسخگویی به سؤالات و شبهات آن‌ها. 🔸۱۰- برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی برای اعزام مبلغ به نقاط مورد نظر کشور با اولویت به مناطق محروم و دورافتاده با هماهنگی و همکاری سازمان‌های مسئول و ذیربط. 🔸۱۱- اقدام و کمک به برگزاری گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها و یادواره‌ها و نمایشگاه‌های مردمی و تخصصی به منظور ترویج و تبلیغ ارزش‌ها و سنت‌های اصیل اسلامی. 🔸۱۲- هدایت و نظارت و عندالاقتضاء پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های تبلیغاتی و شعائر مذهبی مردم در جهت نیل به تحقق اهداف انقلاب اسلامی. 🔸۱۳- تهیه و تنظیم سیاست‌های تبلیغی سازمان، در چارچوب سیاست کلی نظام و چشم‌انداز بیست ساله و متناسب با شرایط و اقتضای زمان و فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه و اجرای کامل آن‌ها پس از تصویب هیأت امناء. 🔸۱۴- تحقیق و بررسی در خصوص شناخت دقیق ادیان مختلف به ویژه مکاتب جعلی و استعماری و مقابله علمی، فکری و ریشه‌ای با آن‌ها و نیز ارتقا سطح آگاهی و بینش دینی مردم برای مواجهه استدلالی و منطقی با چنین پدیده‌های ضد اسلامی. 🔸۱۵- کمک به تأسیس، توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مراکز آموزش عالی- تحقیقاتی و نیز مراکز اسلامی و فرهنگی در راستای توسعه تبلیغات اسلامی در آن‌ها. 🔸۱۶- جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی کانون‌های فرهنگی- تبلیغی، کانون‌های قرآنی، تشکل‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی. 🔸۱۷- نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و اهتمام به آموزش همگانی قرآن کریم از طریق ساماندهی و حمایت از تشکل‌های قرآنی مردمی. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرایان https://eitaa.com/Edare_Tablighat