.
❇️ اینک شما و وحشت دنیای بی علی ❇️
✍ پورخردمند
اگر خلق عالم علی را می شناختند دوستش می داشتند و اگر دوستش می داشتند در خفا و در نهان ؛ در مکنت و در فقر ؛ در محنت و در گشایش ؛ در عسر و در حرج ؛ در شادی و در غم ؛ در ظلمت و روشنایی و در همه اعصار و گذر ایام تبعیتش میکردند که او میزان الاعمال است همو که پیامبر فرمود « الحق مع علی و علی مع الحق » همو که جل جلاله او را سنگ محک ارزشها و ولایتش را شرط رهایی از آتش جهنم قرار داد جهنمی که در دنیای بی علی برای خود ساختیم و قافیه را باختیم .
اینک در سالروز شهادت مظلومانه امام المتقین و الموحدین و صاحب علم الیقین و یعسوب الدین ؛ مظهر العجایب ؛ اسدالله غالب علی بن ابیطالب علیه صلوات المصلین ؛ خطبه ۱۴۷ را در حسرت و حیرت مرور میکنیم که حضرتش روزگار پس از خود را به تفسیر می نشیند . جور بی ظرفیتی ما را در شنیدن دردهای علی ؛ چاه به جان خرید و از اقیانوس معرفت علی به خروش آمد و در مظلومیتش آه کشید . علی مأموریت داشت بردگی نفس ما را به بندگی خدا ؛ جهل ما را به علم ؛ شک ما را به یقین ؛ بی تابی ما را به شکیبایی ؛ دنیا گرایی ما را به آخرت گرایی ؛ غیر ستیزی ما را به نوع دوستی بدل کند اما افسوس که ظرفیت وجودی ما این اجازه را نداد ؛ انگار به تعبیر نویسنده مسیحی ؛ علی برای زمانه خود زاده نشده بود . آیا امروز هم این سخن صدق میکند ؟ خدا کند که چنین مباد . امروز زمین یتیم گشت و آسمان محزون . چه شبی است امشب خدایا که ز پی سحر ندارد ؟! اینک ما و وحشت دنیای بی علی . دنیای بی علی ؛ کر است و کور است و لال ؛ ظلمت است و وحشت است و ضد حال . علی مظلوم بود و در مظلومیتش همین بس که یک روز وارد منزل شد همسرش گفت علی جان ! شنیدم مردم در کوچه و بازار به تو سلام نمی دهند !! علی گفت فاطمه جان ! ای کاش اینگونه بود که گفتی ؛ واقعیت این هست که من سلام می دهم اما آنها جواب سلامم را نمی دهند .
خدایا ما را در صراط المستقیم قرار بده ؛ همان صراطی که صادق آل محمد (ص) فرمود : « الصراط المستقیم امیرالمومنین » علی نه در صراط بلکه خود صراط است . این قصه پر غصه به درازا کشید برگردیم جان کلام را از امیر بیان بشنویم :
◼️ همانا پس از من ؛ روزگاری بر شما فرا خواهد رسید که چیزی پنهان تر از حق و آشکارتر از باطل و فراوان تر از دروغ به خدا و پیامبرش نباشد و نزد مردم آن زمان ؛ کالایی زیان مندتر از از قرآن نیست آنگاه که آنرا تحریف کنند و معانی دلخواه خود را رواج دهند اما اگر آنرا درست بخوانند و تفسیر کنند متاعی پر سودتر از قرآن یافت نمی شود .
در شهرها ناشناخته تر از معروف و شناخته شده تر از منکر یافت نشود . حاملان قرآن آنرا واگذاشته و حافظان آن ؛ آنرا فراموش کنند در چنین روزی قرآن و پیروان واقعی آن مهجور می شوند و هر دو غریبانه در یک راه ناشناخته سرگردانند و پناهگاهی در میان مردم ندارند پس قرآن و پیروانش در میان مردمند اما گویا حضور ندارند ؛ با مردمند ولی از آنها بریده اند زیرا گمراهی و هدایت هرگز هماهنگ نشوند گر چه کنار یکدیگر قرار گیرند .
▪️بدانید که هیچگاه ؛ حق را نخواهید شناخت جز آنکه ترک کننده آنرا بشناسید .
▪️هرگز به پیمان قرآن وفادار نخواهید بود ؛ جز آنکه پیمان شکنان را بشناسید .
▪️هرگز به قرآن چنگ نمی زنید ؛ مگر آنکه رها کننده آنرا شناسایی کنید .
https://eitaa.com/ghotbnama1