چرا رسانه تبلیغاتی اهمیت دارد؟ دانستیم که رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار و بازاریابی برای شرکت‌ها ایفا می‌نماید. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد. از سوی دیگر، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکت‌ها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده می‌نمایند. انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتری، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت، پیام تبلیغاتی، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود. حال آنکه در ایران، شرکت‌های تبلیغاتی که صاحب رسانه، صاحبان کسب‌وکارها را به سمت رسانه خود سوق می‌دهند. حتی اگر به صلاح کارفرما نباشد. بالاخره باید به هر قیمتی که شده پول درآورند! مثلا شرکتی که تولیدکننده رنگ‌های مختص مخازن نفتی است، چرا باید در اتوبان همت بیلبورد بزند و یا کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای با حضور فلان بازیگر بسازد؟ زیرا که شرکت تبلیغاتی به وی این‌گونه توصیه نموده است. همچنین شرکت‌ها باید بر اساس عناصر فوق، رسانه یا رسانه‌هایی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایند. کمپین تبلیغاتی به برندها کمک می‌نماید تا در مورد برند هم همه ایجاد نمایند، تبلیغات هدفمند می‌تواند منجر افزایش آگاهی از برند گردد.