🔴❌بی_حجابی تجاوزی آشکار به حریم حقوق شهروندی است!!!
قبل از ورود به ماهیت بحث ، لازم است در پاسخ به اظهار نظر غیرکارشناسانه ونقد غیر منطقی وبیانات غیر حقوقی وایرادات غیر اصولی وبی اساس ، برخی از مدعیان روشنفکری ، از جمله که در رد افاضات ناصواب برخی آخوندهای غرب زده وسکولار که مخالف برخورد انتظامی با پدیده بی حجابی و قانون پذیر و قانونمند کردن مقوله عفاف وحجاب در جامعه اسلامی هستند ، وبدون هرگونه پشتوانه علمی وعقلی ، وبرخلاف نصوحات صریح قرآنی وروایی ، پوشش بیرونی زنان ومردان را ، در زیرمجمموعه حریم خصوصی و حوزه خصوصی افراد قلمداد می کنند و با همین استدلال ، ورود قانون به حوزه خصوصی وحریم شخصی افراد را ؛ ممنوع وناپسند می دانند ،
بدواً ، این دسته از آقایان وخانمها را ، به مطالعة اجمالی تاریخچه حجاب در جهان قبل از اسلام و در بین پیروان ادیان مختلف توصیه می کنم .
اگر هم این بزرگواران به علت ضیق وقت به مطالعة چند صفحه اول کتاب حجاب علامه شهید مرتضی مطهری بسنده کنند ، و یا به مطالعه قوانینی که در سالهای اخیر در اروپا ، خصوصاٌ در دانشگاههای غربی پیرامون اجباری نمودن نوعی پوشش در بعضی از اماکن ؛ از جمله اماکن آموزشی تصویب شده مبادرت نمایند ، کفایت می کند و آنچه مقصود ماست حاصل می گردد .
سپس مطالعة تدقینی تاریخ طلوع خورشید عالمتاب اسلام ناب محمدی (صلوات الله علیه ) و مداقه در تاریخ نزول قرآن کریم و دقت نظر در تاریخ ابلاغ آیة حجاب و شأن نزول آن ، و مطالعة تطبیقی تاریخچه حجاب پس از اسلام را نیز را به این حضرات متذکر می شوم .
توجه به فلسفة بعثت انبیاء ، خصوصاً تأمل و تعمق در فلسفة بعثت خاتم الانبیاء و المرسلین حضرت محمد بن عبدالله (ص) و فلسفة نبوت و امامت در اسلام و ایضاً فلسفة سیاست و قانونگذاری در شریعت اسلام ناب ، از جمله اموری است که آقایان را به آن دعوت می نمایم .
همچنین مطالعه تاریخ بیست و سه سالة دوران رسالت پیامبر اسلام (ص) و مطالعة تاریخ زندگی و دوران امامت جانشینان بر حق رسول خدا ، ائمة اطهار سلام الله علیهما اجمعین ، و دقت نظر در تاریخ غیبت آخرین ستارة درخشان امامت و ولایت ، حضرت بقیه الله العظم ارواحنافدا ، و چگونگی ادارة جامعة اسلامی توسط فقهاء و نواب خاص در زمان غیبت صغری و فقهاء و نواب عام آن حضرت در زمان غیبت کبری ؛ و روش مدیریت و نحوة برخورد آنها با مقولة حجاب و عفاف ؛ از جمله مسائلی است که به منتقدین برخورد انتظامی با بی حجابی و کسانی پوشش بیرون از خانه را امری شخصی وخصوصی می دانند وهمچنین افرادی که ، اجرای قانون حجاب را صرفاً ، منوط به انجام کارهای فرهنگی می دانند توصیه می شود .
با امعان نظر به جمیع جهات مذکوره ، آنچه مسلم است و به عنوان نتیجة مطالب ذکر شده می توان به جرأت بیان نمود ، این است که در زمان ما ، قانون حجاب یک امر تأسیسی و مسئلة نو پیدا و داخل در امور مستحدثه فقهی نیست ؛ که قبل از اجراء نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد . بلکه قانون حجاب از جمله امور امضایی و قدیمی است که ، مدیران و مسئولین و دولتمردان و مردم جامعة اسلامی امروز ما ، کاری جز تبعیت و اجرای بلاقید و شرط آن را ندارند .
قانون حجاب که در چهارده قرن پیش توسط خداوند تبارک و تعالی ، از طریق ابلاغ وحی و نزول آیات شریفه 54 و 60 از سورة مبارکه احزاب و آیات شریفه 31 و 59 و 60 و 61 از سوره مبارکه نور ، به پیامبر اسلام (ص) ابلاغ شده و در طول تاریخ رسالت آن پیامبر آسمانی و ائمه اطهار (ع) بر چگونگی رعایت آن و تبیین حدود و ثغور و کیفیت پوشش و حجاب تأکید فراوانی شده است ، و مضافاً از تاریخ ابلاغ آیات مربوط به حجاب و پوشش ، تا به امروز چه تفسیرها و تحلیل ها و تأویل ها و شرح ها که بر آن نوشته نشده است . و چه کتاب ها و دستورالعمل هایی که توسط اسلام شناس ها و دانشمندان علوم اسلامی و قرآنی در این زمینه تهیه و تنظیم نگردیده است.
اینک جای سؤال است که، با توجه به این قدمت هزار وچهارصد ساله و این همه کارهای فرهنگی که در طول 14 قرن گذشته در باب حجاب و عفاف صورت گرفته است ؛ چه ضرورتی وجود دارد و چرا باید چشمان خود را به روی آن همه سابقة درخشان فرهنگی و مذهبی ببندیم و عقب گرد کنیم و بخواهیم همچون مسلمانان در صدر اسلام و انسان های بیگانه باحجاب و عفاف و پوشش ، مسلمانان جامعه خود را به بهانة کار فرهنگی و آشنایی با حجاب تا اینقدر تحقیر نماییم ؟؟؟!!!
متأسفانه افرادی که تازه با موضوع حجاب آشنا شده اند و از تاریخچه حجاب و عفاف قبل و بعد از اسلام هیچ اطلاعی ندارند و حتی از مبتدی ترین فرد در دروس فقهی و حقوقی عقب تر می باشند و آنطوری که باید ، با ضروریات و بایدها و نبایدهای دین مبین اسلام آشنایی ندارند ؛ فکر می کنند حجاب یک پدیدة نو ظهور و جدیدی است که ، قبل از اجرای قانون مربوط به آن، انجام کارهای فرهنگی را ضروری می دانند و برخورد انتظامی در