شبکه نفوذ (۸) آموزش های موسی به بنی اسرائیل برای فتح هدف و کشورداری در فلسطین، بنی‌اسرائیل باید آموزش ببیند، لذا موسی آنها را در پای کوه طور مستقر کرد و اردوگاه آموزشی برپا شد. هر قبیله خود را منتسب به یکی از فرزندان یعقوب می­کرد و این قبایل را سبط می­نامیدند. نخستین کار موسی این بود که این تقسیم‌بندی را استوارتر کرد. اسباط به هزاره­ها، هزاره­ها به صدگان­ها، صدگان­ها به دو دسته پنجاه نفری و هر پنجاه نفر، پنج گروه ده نفری را تشکیل می­دادند. برای هر گروه نیز یک فرمانده تعیین شد و فرماندهان، مسؤول آموزش نیروهای خود شدند. به این شکل، آنها در این اردوگاه با فراگیری آموزش کامل در عالی­ترین سطح قرار گرفتند و زمینة اولیه کاردانی یهود در این اردوگاه فراهم آمد. یکی از آموزش­های بنی‌اسرائیل، شناسایی افراد بر اساس ویژگی‌ها و ظاهر ایشان بود که این آموزش نسل به نسل منتقل شد و به نظر می­رسد این آیة شریفه مربوط به همین قضیه است «الَّذِینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ یَعْرِفُونَهُ کَما یَعْرِفُونَ أَبْناءَهُمْ وَ إِنَّ فَرِیقاً مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ یَعْلَمُون‏» «اهل کتاب همچنان ­که فرزندان خود را می­شناسند او را می­شناسند. ولی گروهی از ایشان در عین آگاهی، حقیقت را پنهان می­دارند» (بقره، 146). اهل کتاب تمامی ویژگی­های پیامبر اسلام(ص) را در کتاب­های خود دیده­اند و چنان با این ویژگی‌ها آشنایند که تا او را ببینند، خواهند شناخت. این شناخت، به خصوصیات نیست، شناخت به چهره است. همان­گونه که فرزند را نه به خصوصیات، که به قیافه می­شناسند یکی دیگر از آموزش­ها، آموزش ارتباط و پیام‌رسانی بود که از مشکلات زمان جنگ هم می­باشد. موسی(ع) برای انتقال ارتباطات، بوق و شیپور را به پیروان خویش آموخت (عهد عتیق، اعداد، 10). سیستم نُت موسی(ع) طبق دستورالعمل خداوند، در تورات آمد و تمام بنی‌اسرائیل مأمور شدند هر روز به عنوان عبادت، این نُت­ها را بنوازند. (همان، 9) و همه معنای این صداها و نواخت­ها را می­فهمیدند، اسباط می­نواختند، هزاره­ها می­فهمیدند و... تا آن نفر آخر صدای بوق مخصوص خود را می­شناخت. مشکل ارتباط نیز به این گونه حل شد. اکنون نیز صهیونیست­ها در مسئله ارتباطات سرآمد روزگارند و این به دلیل سیستم آموزشی تاریخی آنهاست که در بحث‌های ر سانه‌ها به آن بیشتر خواهیم پرداخت 🆔 @FORSATE_HOZOR ➡️ http://eitaa.com/joinchat/498401312C566f53e382